بهترین فیلم‌های عاشقانه برای روز ولنتاین – بخش دوم

بهترین فیلم‌های عاشقانه برای روز ولنتاین – بخش دوم


منبع: فوت و فن

170

1400/11/26

18:54


بهترین فیلم‌های عاشقانه برای روز ولنتاین – بخش دوم

روز ولنتاین نزدیک است و مطمئنا تماشای فیلم با عزیزان می‌توان این روز خاص را خاص‌تر نیز بکند. دنیای سینما، سرشار از آثار در ژانر عاشقانه و درام هستند و در این مطلب، قرار است به شما، بهترین فیلم‌های عاشقانه مناسب برای روز ولنتاین را معرفی کنیم.

فیلم کازابلانکا 

(Casablanca)

(Casablanca)

فیلم کازابلانکا، اثری کلاسیک، عاشقانه و مرتبط با جنگ جهانی دوم است که امسال، هشتاد ساله شده است اما همچنان با قدرت ادامه می‌دهد. در این فیلم، هامفری بوگارت (Humphrey Bogart) نقش یک مالک کلاب آمریکایی به نام نیک بلین در شهر کازابلانکای مراکش را بازی می‌کند. او بار دیگر با کسی که قلبش را شکسته یعنی ایسا لوند با بازی اینگرید برگمن (Ingrid Bergman) روبه‌رو می‌شود. فیلم کازابلانکا، اثری است که با گذر زمان، هیچ گاه جذبه خود را از دست نداده است.

فیلم رومئو و ژولیت 

(Romeo + Juliet)

(Romeo + Juliet)

این فیلم، بازسازی مدرن و شیکی از عاشقانه‌ترین نمایش‌نامه نوشته شکسپیر است. کارگردانی این اثر را باز لورمن (Baz Lurhman) در دست داشته است. در این فیلم، لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio) و کلیر دنیس (Claire Danes) نقش‌آفرینی ‌می‌کنند. در این نسخه از داستان، این دو عاشق، از خانواده‌های مافیایی در حال جنگ هستند. در این نسخه از داستان رومئو و ژولیت، دیالوگ‌ها برای بینندگان مدرن به روز شده است و آهنگ‌های بسیار خوبی از دهه نود میلادی در آن استفاده شده است. این فیلم را می‌توان ترکیبی عالی از قدیم و جدید دانست.

فیلم بعد از برخورد ما 

(After We Collided)

(After We Collided)

منتقدان، از مجموعه فیلم‌های After اصلا راضی نیستند، هر چند، ظاهرا منتقدان از این آثار لذت می‌برند و برای همین، کمپانی به ساخت این فیلم‌ها ادامه می‌دهند. این فیلم‌ها بر اساس مجموعه رمانی به همین نام است. این فیلم، دومین فیلم از این مجموعه به شمار می‌رود. این فیلم با بازی جوزفین لانگفورد (Josephine Langford)، دیلن اسپروس (Dylan Sprouse) و هیرو فینز تیفین (Hero Fiennes Tiffin) است. این فیلم، یک اثر عاشقانه جالب توجه و برجسته محسوب می‌شود.

فیلم پنجاه طیف خاکستری 

(Fifty Shades of Grey)

(Fifty Shades of Grey)

این فیلم بر اساس رمانی بسیار مشهور و شناخته شده به همین نام نوشته ای ال جیمز (E.L. James) است. این فیلم و رمان، داستان یک دانشجو به نام آنا استیل با بازی داکوتا جانسون (Dakota Johnson) را روایت می‌کند که با یک میلیاردر جوان به نام کریستین گری با بازی جیمی دورنن (Jamie Dornan) ملاقات می‌کند. فیلم پنجاه طیف خاکستری مطمئنا از جمله برترین فیلم‌های سینما محسوب نمی‌شود اما افراد زیادی را به خود جذب کرده و اثر خوبی برای روز ولنتاین به شمار می‌رود.

فیلم بخت پریشان 

(The Fault in Our Stars)

(The Fault in Our Stars)

شایلین وودلی (Shailene Woodley) و انسل الگورت (Ansel Elgort) نقش‌های اصلی این فیلم را بازی می‌کنند و رابطه و جذبه بسیار خوبی در این فیلم عاشقانه دارند. این فیلم در اساس رمان پرفروشی به همین نام نوشته جان گرین (John Green) است. در این فیلم، شایلین وودلی نقش یک دختر شانزده ساله به نام هیزل گریس لنکستر را بازی می‌کند که مبتلا به سرطان است و به گروه‌های حمایتی می‌رود و با گاس واترز با بازی انسل الگورت آشنا می‌شود که خود او نیز مبتلا به سرطان استخوان است. آن‌ها پیوند خوبی با یکدیگر برقرار می‌کنند اما هیزل فکر می‌کند که به زودی می‌میرد و دوست ندارد عاشق شود. در هر صورت، فیلم بخت پریشان، فیلمی تماشایی و جالب توجه است که نباید در دیدن آن تردید کنید.

فیلم پیاده‌روی به یادماندنی 

(A Walk to Remember)

(A Walk to Remember)

فیلم پیاده‌روی به یادماندنی حدود بیست سال پیش روی پرده سینماها اکران شده است. در زمان اکران این فیلم، ستاره فیلم مندی مور (Mandy Moore)، تنها هفده سال داشته است. این فیلم، بر اساس رمانی به همین نام نوشته نیکولاس اسپارکس (Nicholas Sparks) است. این فیلم یک اثر عاشقانه دبیرستانی در مورد یک رابطه غیرمنتظره است که بین یک بچه محبوب در مدرسه به نام لندن با بازی شین وست (Shane West) و دختر یک کشیش به نام جیمی با بازی مندی مور شکل گرفته است. شروع این فیلم همانند یک فیلم معمولی عاشقانه و نوجوانانه است اما پس از مدتی، با آشکار شدن یک راز در درون فیلم، همه چیز تغییر می‌کند و این فیلم به یکی از فیلم‌های ماندگار عاشقانه تبدیل می‌شود.

فیلم بر باد رفته 

(Gone with the Wind)

(Gone with the Wind)

به تصویر کشیده شدن بردگی غیر قابل قبول و اشتباه است اما فیلم بر باد رفته همچنان یک اثر هنری مهم در تاریخ فرهنگی آمریکا باقی مانده است. با احتساب تورم، این فیلم همچنان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما محسوب می‌شود. این داستان که مربوط به دوران جنگ داخلی و بازسازی است، داستان یک دختر جنوبی به نام اسکارلت اوهارا با بازی ویوین لی (Vivien Leigh) و مثلث عشقی او با اشلی ویلکس با بازی لزلی هاوارد (Leslie Howard) و رت باتلر با بازی کلارک گیبل (Clark Gable) را به تصویر می‌کشد. این دختر جنوبی همچنین سعی دارد تا شیوه زندگی خود را همانند گذشته حفظ کند. این فیلم واقعا یک اثر تماشایی و خارق‌العاده به شمار می‌رود که هر فیلم‌بازی حداقل یک مرتبه باید به تماشای آن بنشیند.

فیلم بیمار بزرگ 

(The Big Sick)

(The Big Sick)

فیلم بیمار بزرگ، یک اثر نیمه بیوگرافی از نویسنده آن محسوب می‌شود. کمیل نانجیانی (Kumail Nanjiani) علاوه بر نوشتن فیلم‌نامه این فیلم، در آن بازی کرده است. در این فیلم، او نقش یک کمدین آمریکایی پاکستانی به نام کمیل را بازی می‌کند که عاشق یک زن سفیدپوست به نام امیلی با بازی زوئی کازان (Zoe Kazan) شده است. او این رابطه خودش را از خانواده و پدر و مادرش مخفی نگه داشته است. این در حالی است که خانواده‌اش به دنبال آن هستند تا دختر مناسبی برای او پیدا کنند. پس از اینکه این دو با یکدیگر بحث می‌کنند، از یکدیگر جدا می‌شوند. پس از آن، امیلی بسیار مریض می‌شود و به حالت کما می‌رود. او سعی می‌کند تا او و خانواده‌اش بیشتر آشنا شود و در همین حین، سعی می‌کند تا رابطه شکسته خودشان را ترمیم کند. نویسنده دیگر این فیلم، همسر کمیل نانجیانی یعنی امیلی وی گوردن است و این فیلم نیز داستان آن‌ها را به نمایش گذاشته است. این دو برای نوشتن این فیلم‌نامه، نامزد دریافت جایزه اسکار شده بودند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو