معرفی فیلم دانکی ؛ داستان، شخصیت‌ها و نمرات

معرفی فیلم دانکی ؛ داستان، شخصیت‌ها و نمرات


منبع: پلازا

1

1402/11/2

09:47


معرفی فیلم دانکی ؛ داستان، شخصیت‌ها و نمرات

فیلم دانکی از جدیدترین اثار سینمای بالیوود است که در اواخر سال 2023 میلادی منتشر شد. اگر از علاقه‌مندان به سینمای بالیوود و فیلم‌های هندی هستید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مقاله از پلازا با ما همراه باشید تا به‌طور مفصل به معرفی فیلم Dunki بپردازیم.

فیلم Dunki به کارگردانی راج‌کومار هیرانی (Rajkumar Hirani) تولیدشده است. تولید این فیلم سینمایی جذاب و تماشایی، توسط کمپانی مشهور Rajkumar Hirani Films در ابتدای سال 2023 میلادی کلید خورد. اما جالب است بدانید که کمپانی‌های فیلم‌سازی دیگری نیز در تولید این فیلم سینمایی هندی نقش داشته‌اند که ازجمله آن‌ها، می‌توان به Jio Studios و Red Chillies Entertainment اشاره کرد. در فیلم هندی دانکی، بازیگران مشهور و دوست‌داشتنی بسیاری به ایفای نقش پرداخته‌اند؛ به‌ عنوان‌ مثال، می‌توان به تاپسه پانو (Taapsee Pannu) و ریان سرتنی (Ryan Cretney) اشاره کرد. زمان زیادی از اکران فیلم دانکی نمی‌گذرد، اما در همین مدت‌زمان کوتاه، این فیلم سینمایی موفق شده تا نام خود را بر سر زبان اهالی سینما و دوست‌داران دنیای سینما بیاندازد.

در مورد تاریخ اکران فیلم هندی دانکی باید گفت که این فیلم جذاب و تماشایی برای اولین‌بار در تاریخ 21 دسامبر 2023 معادل 30 آذر 1402 در کشور هندوستان پخش شد. همزمان با اکران در هندوستان، فیلم دانکی به‌صورت اینترنتی در اکثر کشورهای جهان نیز منتشر شد که ازجمله آن‌ها می‌توان به اسپانیا، آلمان و… اشاره کرد. ژانر فیلم سینمایی دانکی، کمدی و درام و مدت زمان فیلم سینمایی دانکی نیز چیزی در حدود 2 ساعت و 40 دقیقه است. در ادامه این مقاله از پلازا با ما همراه باشید تا به بررسی خلاصه فیلم سینمایی دانکی بپردازیم.

فهرست مطالب:

داستان فیلم دانکی

فیلم Dunki

فیلم دانکی، از داستان جذاب و هیجان‌انگیزی برخوردار است و بدون تردید، همین موضوع یکی از عوامل موفقیت این فیلم سینمایی در همین مدت کوتاه بوده است. فیلم‌نامه فیلم Dunki توسط گروهی از نویسندگان نگاشته شده است. این گروه نویسندگی از آبهیجات جوشی (Abhijat Joshi)، راج‌کومار هیرانی (Rajkumar Hirani) و کانیکا هیلون (Kanika Dhillon) تشکیل‌شده است. در ادامه به بررسی داستان فیلم هندی دانکی خواهیم پرداخت.

داستان فیلم دانکی در مورد چهار دوست صمیمی است که در یک روستای کوچک در منطقه پنجاب هندوستان، مشغول به زندگی هستند. این چهار دوست، زندگی و مشکلات متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند، اما یک چیز در میان آن‌ها مشترک است؛ رویای سفر به انگلستان! این چهار دوست تصمیم دارند تا به هر شکل ممکن، به انگلستان سفر کنند. اما برای این سفر با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند که مهم‌ترین آن‌ها، ویزا و بلیط مسافرت است! آن‌ها نه ویزای انگلستان را دارند و نه بلیطی برای سفر به این کشور؛ اما همچنان بر این باور هستند که هرطور شده خود را به انگلستان برسانند. همین موضوع باعث می‌شود تا این چهار دوست با ماجراها و مشکلات عجیب و خنده‌داری مواجه شوند.

سرانجام یک سرباز در مسیر زندگی این چهار دوست قرار می‌گیرد و به آن‌ها قول می‌دهد که هرطور شده، این چهار دوست را به سرزمین رویاهایشان برساند. این موضوع، باعث شروع ماجراجویی جذاب و هیجان‌انگیزی برای این چهار شخصیت می‌شود. در طول این فیلم سینمایی شاهد موضوع‌های متفاوتی خواهیم بود؛ از دوستی و دلتنگی برای خانه گرفته تا داستان عشق، که قوی‌تر از همیشه خود را بروز می‌دهد.

هنرپیشه های فیلم هندی دانکی

فیلم دانکی یکی از برترین عناوین سینمای بالیوود بود که در اواخر سال 2023 میلادی منتشر شد و خیلی زود به جایگاه ویژه‌ای در میان طرفداران و بینندگان دست پیدا کرد. بازیگران مشهور و پرطرفدار بسیاری در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته‌اند. در این بخش از مقاله به سراغ بازیگران فیلم دانکی خواهیم رفت و بیوگرافی کوتاهی از هر کدام، در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

تاپسه پانو؛ شخصیت فیلم دانکی

معرفی فیلم هندی دانکی

بازیگر و تولیدکننده جوان و دوست‌داشتنی سینمای بالیوود، تاپسه پانو (Taapsee Pannu)، در تاریخ 1 آگوست 1987 معادل 10 مرداد 1366 در شهر دهلی این کشور، چشم به جهان گشود. تاپسه بانو یکی از ستاره‌های نسل جدید سینمای بالیوود محسوب می‌شود که فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 2010 میلادی شروع کرد. وی تاکنون موفق به دریافت جوایز متعددی در دنیای سینما شده است و به‌نوعی خود را به‌عنوان یک بازیگر درجه یک، به سینمای جهان معرفی کرده است.

تاپسه پانو، اولین تجربه بازیگری خود در مقابل دوربین را با فیلم سینمایی Jhummandi Naadam بدست آورد. پس از آن بود که در آثاری همچون Aadukalam و Vastadu Naa Raju به ایفای نقش پرداخت. در کارنامه هنری ناپسه پانو، آثار سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی ارزشمندی به‌چشم می‌خورد. ازجمله مشهورترین آثار تاپسه پانو می‌توان به Manmarziyaan (2018) ،Mulk (2018) و Saand Ki Aankh (2019) اشاره کرد.

دوون بهوجانی؛ بازیگر فیلم هندی دانکی

هنرپیشه های فیلم هندی دانکی

بازیگر و کارگردان شناخته‌شده سینمای بالیوود و جهان، دوون بهوجانی (Deven Bhojani)، در تاریخ 19 سپتامبر 1967 معادل 28 شهریور 1346 در شهر بمبئی هندوستان چشم به جهان گشود. دوون بهوجانی در دبیرستان Gokalibai Punamchand Pitambar به تحصیل پرداخت و پس از آن برای تحصیلات بیشتر، راهی دانشگاه است. جالب است بدانید که دوون بهوجانی، بیشتر دوران فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه کارگردانی سپری کرده است. وی در ابتدا به‌‌عنوان کارگردان صحنه، مشغول به کار شد و پس از به‌عنوان دستیار کارگردان، به سینما پیوست.

دوون بهوجانی با کارگردانان مشهور بسیاری همکاری کرده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به  منصورخان (Mansoor Khan) اشاره کرد. وی به‌عنوان بازیگر نیز در آثار چندی حضور داشته است که فیلم دانکی نیز یکی از این عناوین است. قد دوون بهوجانی، در حدود 1 متر و 66 سانتی‌متر است. همسر وی، جاگروتی بهوجانی (Jagruti Bhojani) است و حاصل زندگی مشترک آن‌ها، دو فرزند بوده است. در کارنامه هنری دوون بهوجانی، آثار بسیار زیادی به چشم می‌خورد. ازجمله مشهورترین آثار دوون بهوجانی، می‌توان به Sarabhai V/S Sarabhai و Baa Bahoo Aur Baby اشاره کرد.

شاهرخ‌خان؛ کاراکتر فیلم Dunki

نمرات فیلم هندی دانکی

بازیگر مشهور و پرطرفدار سینمای هندوستان و جهان، شاهرخ‌خان (Shah Rukh Khan)، در تاریخ 2 نوامبر 1965 معادل 11 آبان 1344 در شهر دهلی‌نو این کشور، چشم به جهان گشود. شاهرخ‌خان را می‌توان مشهورترین و پرطرفدارترین بازیگر سینمای بالیوود دانست. این بازیگر مشهور، از القاب بسیاری در سینمای جهان برخوردار است که ازجمله آن‌ها پادشاه‌خان و پادشاه بالیوود است. پدر شاهرخ‌خان، مدیر یک رستوران در دهلی بوده است و همین موضوع باعث شده تا شاهرخ‌خان، بخش بزرگی از زندگی خود را با پدربزرگ و مادربزرگش سپری کند. این بازیگر توانا، در سال 1981، پدر خود و سپس در سال 1991، مادرش را از دست داد. همین موضوع باعث شد تا درنهایت به بمبئی نقل‌مکان کند و در این شهر، بازیگری را شروع کند.

قد شاهرخ‌خان در حدود 1 متر و 72 سانتی‌متر است. وی در سال 2005 با گائوری‌خان (Gauri Khan) ازدواج کرد و ثمره این ازدواج، سه فرزند بوده است. آثار سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی بسیاری در کارنامه هنری شاهرخ‌خان جای‌گرفته است. ازجمله مشهورترین آثار شاهرخ‌خان، می‌توان به Chak De! India (2007) ،Kuch Kuch Hota Hai (1998) و Darr (1993) اشاره کرد.

بومن ایرانی؛ بازیگر فیلم هندی Dunki

تریلر فیلم Dunki 2023

بازیگر قدیمی و شناخته‌شده‌ی سینما و تلویزیون بالیوود، بومن ایرانی (Boman Irani)، در تاریخ 2 دسامبر 1959 معادل 10 آذر 1338 در شهر بمبئی متولد شده است. وی ازجمله بازیگران سینما و تئاتر هند محسوب می‌شود که خیلی دیر و در چهارمین دهه زندگی‌اش به تئاتر پیوسته است. سرانجام در سال 2000 میلادی بود که بومن ایرانی به سینمای بالیوود وارد شد و فعالیت خود را به‌عنوان بازیگر شروع کرد. همچنین خوب است بدانید که، بومن ایرانی در زمینه عکاسی و صداپیشگی نیز بسیارفعال است.

قد بومن ایرانی در حدود 1 متر و 89 سانتی‌متر است. وی در سال 1985 میلادی با زنوبیا (Zenobia) ازدواج کرد و حاصل این زندگی مشترک، دو فرزند برای آن‌ها بوده است. آثار سینمایی و تلویزیونی متعددی در کارنامه هنری بومن ایرانی به‌چشم می‌خورد. ازجمله مشهورترین آثار بومن ایرانی می‌توان به Munna Bhai M.B.B.S ،3 Idiots و Don 2 اشاره کرد.

نقد و بررسی فیلم دانکی

خلاصه فیلم سینمایی دانکی

تا به این قسمت از مقاله به معرفی و بررسی فیلم Dunki پرداختیم. در این بخش از مقاله به نقد فیلم Dunki 2023 می‌پردازیم و نقاط قوت و ضعف این فیلم سینمایی کمدی و درام جذاب را مورد بررسی قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

همان‌طور که اشاره کردیم، فیلم سینمایی دانکی، در آخرین روزهای سال 2023 میلادی منتشر شد و تاکنون عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته است. فیلم Dunki توانسته به یکی از پربیننده‌ترین عناوین سینمای هندوستان تبدیل شود و طرفداران پروپا قرص بسیاری برای خود کسب کند. بسیاری از منتقدان، فیلم‌نامه قدرتمند و حضور بازیگران مشهور و توانا را علل موفقیت این فیلم سینمایی دانسته‌اند.

به‌صورت کلی در نقد فیلم سینمایی دانکی می‌توان به موارد متعددی پرداخت. یکی از برجسته‌ترین نقاط قوت این فیلم سینمایی هند که نظر بسیاری از بینندگان را به سوی خود جلب کرده است، شخصیت‌پردازی قوی و عمیق آن است که بیننده را به‌خوبی با خود همراه می‌کند. همچنین، شخصیت‌پردازی قدرتمند، بر روی داستان فیلم نیز تاثیر گذاشته و به جذابیت آن می‌افزاید. همچنین کارگردانی این فیلم سینمایی کمدی و درام نیز به‌خوبی صورت گرفته و می‌توان فیلم دانکی را یکی از برترین آثار راج‌کومار هیرانی دانست؛ کارگردانی که پیش از این نیز آثار ارزشمندی خلق کرده است.

از دیگر نکاتی قال‌توجه فیلم دانکی، باید به فیلم‌نامه آن اشاره کرد. به عقیده بسیاری از بینندگان، هیرانی در خلق این فیلم‌نامه از استعداد ذاتی خود بهره برده است و همین موضوع، درنهایت منجر به خلق اثری متفاوت شده است؛ شاید آن چیزی که دانکی را به یک فیلم پربیننده و محبوب تبدیل کرده است، قلم هیرانی بوده باشد! به هر حال، نمی‌توان از فیلم‌نامه قدرتمند و احساسی این فیلم سینمایی درام و کمدی چشم‌پوشی کرد.

نمرات فیلم هندی دانکی

مدت‌زمان آنچنانی از اولین اکران فیلم دانکی نمی‌گذرد. این فیلم سینمایی جذاب و تماشایی، در همین مدت کم توانسته به یکی از پربیننده‌ترین فیلم‌های بالیوود تبدیل شود. فیلم Dunki تحسین بسیاری از منتقدان سینمایی و بینندگان را در پی داشته است. جالب است بدانید که این فیلم سینمایی کمدی و درام، در همین ابتدای کار توانسته نمرات خوب و قابل‌قبولی را به خود اختصاص دهد. این فیلم سینمایی در سایت مشهور IMDB، نمره 7.7 از 10 را به خود اختصاص داده است؛ نمره‌ای بسیار جذاب برای شروع کار! البته با توجه به اینکه هنوز مدت بسیار کمی از اکران فیلم دانکی سپری شده است؛ بدون تردید، نمرات این فیلم سینمایی در آینده دست‌خوش تغییراتی خواهد شد.

کلام آخر

نقد فیلم Dunki 2023

در این مقاله از پلازا به معرفی فیلم هندی دانکی پرداختیم. سپس به خلاصه فیلم سینمایی دانکی، هنرپیشگان، تاریخ اکران و نمرات این فیلم سینمایی هندی اشاره کردیم. ممنون که در طول این مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم که این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد. لطفاً نظرات و نقدهای خود در مورد فیلم هندی دانکی را در بخش دیدگاه‌ها، با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو