جواد مزدآبادی الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

2

1402/11/2

21:48


جواد مزدآبادی ، کارگردان سریال های تلویزیون که تولید یک مجموعه طنز 90 شبی با عنوان «چرخ گردون» را عهده دار است ، دلیل اینکه طنزهای تلویریون موفقیت قبل را ندارند ، حضور کمرنگ افراد متخصص در حوزه طنز می داند. او در عین حال اظهار امیدواری می کند که اتفاقات خوبی در حوزه طنز در راه است اما تحقق آن زمان می برد.

جواد مزدآبادی الان کجاست؟ + بیوگرافی

حمید لولایی و علیرضا خمسه را برای اولین بار پارتنر هم کردیم

جواد مزدآبادی که پیشتر تجربه ساخت سریال های «چهار چرخ» و «دنگ و فنگ روزگار» را در حوزه طنز برای تلویزیون تجربه کرده است ، در گفت وگویی با ایسنا درباره ضرورت تولید و پخش مجموعه های طنز  به ذکر نکاتی پرداخت.

جواد مزدآبادی الان کجاست؟ + بیوگرافی

جواد مزدآبادی الان کجاست؟ + بیوگرافی

حضور متخصص های در حوزه طنز کمرنگ شده است

او خاطرنشان می کند : تلویزیون همیشه تلاش می کند تنوع در ژانرهای مختلف را داشته باشد اما چون همیشه مردم با کارهای طنز ارتباط خوبی برقرار می کنند ، توقعشان هم این است که اینگونه کارها را بیشتر ببینند و کمی این تنوع در این بخش بیشتر باشد. حال اینکه ما در این زمینه خلاء حس می کنیم به خاطر این است که نویسندگان و کارگردان هایی که در حوزه کمدی می توانند موفق عمل کنند و کارهای پرمخاطبی داشته باشند ، الان کم شده اند.

کارگردان سریال «چرخ گردون» ادامه می دهد : بخشی از این افراد هم که از قدیمی ترها هستند الان یا جذب سینما شده اند یا در پلتفرم ها کار می کنند؛ چون به هر حال در آنجا شرایط به لحاظ مالی بهتر است؛ به همین خاطر حضورشان در تلویزیون کمرنگ تر شده است. بر این اساس تعداد محدودی از افراد این حوزه که توانسته اند موفق عمل کنند ، حضور دارند؛ وگرنه کار طنز در تلویزیون زیاد ساخته می شود اما برخی دوستان هنوز آن تجربه کافی را ندارند که چه فاکتورهایی را باید رعایت کنند تا بتوانند کار پرمخاطبی در حوزه طنز برای بیننده بسازند.

مزدآبادی در پی همین صحبت هایش در پاسخ به اینکه ما خیلی از افراد مطرح حوزه طنزمان را از دست داده ایم ، آیا امیدی هست که تلویزیون به طنزهای پرمخاطبش برگردد؟ اظهار می کند : همین که تلویزیون با دوستان «پایتخت» رایزنی کرده که شاید بتوانند دوباره این مجموعه را تولید کنند ، نشان می دهد ضرورت این امر احساس شده است و تلاششان را می کنند. به عنوان مثال همین که سریال «چرخ گردون» با این کست خوب ساخته شد که ان شاءالله هم تداوم داشته باشد و به 90 قسمت برسد ، نشان می دهد که رویکرد تحولی که در تلویزیون وجود داشته در حال شکل گرفتن است و این آشتی صورت خواهد گرفت اما کمی زمان می برد که به دوران گذشته ای برسیم که مردم دائماً مشغول تماشای کارهای طنز خوب بودند. ان شاءالله اتفاقات خوبی در راه است.

این کارگردان سپس در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه فکر می کنید سریال جدید «چرخ گردون» با حضور بازیگران مطرح حوزه طنز چقدر بتواند مخاطب را با خود همراه کند؟ توضیح می دهد : ما سعی کردیم کار جدیدی بسازیم. اولاً در انتخاب لوکیشن ، برای اولین بار است که یک مجموعه کاملا در فضای بیرونی تصویربرداری می شود و کل سریال در یک پارک اتفاق می افتد و ما فضای داخلی خانه نداریم؛ این در حالی است که اکثر سریال ها به سمت آپارتمانی رفته اند؛ بنابراین این تغییر رویکرد طراوتی به کار می بخشد.

وی ادامه می دهد : نکته دوم اینکه ما سعی کردیم عواملی که انتخاب می کنیم ، یک کار جدید و نو باشد؛ اینکه به عنوان مثال آقای حمید لولایی و علیرضا خمسه پارتنر هم باشند ، ما در تاریخ سینما و تلویزیون نداشتیم. اینکه ما این دو نفر را رقیب کاری هم قرار دادیم به نظرم هم ایده جدیدی است و هم می تواند برای مخاطب جذابیت داشته باشد؛ ضمن اینکه از کلیشه هایی که در طنزها به وجود آمده فرار می کنیم. در نهایت ما همه تلاشمان را کردیم ، برای متن هم بسیار زحمت کشیدیم. امیدواریم محصول خوبی باشد و مخاطبان دوست داشته باشند. منتظریم نتیجه اش را از بازخوردهای مردم بگیریم.

جواد مزدآبادی در پایان درباره زمان پخش این مجموعه هم اعلام می کند : خبری از زمان پخش نداریم. این سریال اولین کار مرکز سیمرغ است که قرار است از شبکه دو سیما به روی آنتن برود اما فکر می کنم پخشش زمانی اتفاق بیفتد که ما تعداد قسمت بیشتری ساخته باشیم. فعلا 30 قسمت از کار (فصل اول) را تمام کردیم؛ بنابراین باید صبر کنیم و ان شاءالله در آینده ای نزدیک فصل دوم را شروع کنیم تا مخاطبان این سریال را پشت سر هم تماشا کنند.

به گزارش نم نمک ، فصل اول سریال طنز «چرخ گردون»  در 30 قسمت به تهیه کنندگی سعید مرادی و کارگردانی جواد مزدآبادی ساخته شده است.

«چرخ گردون» داستان دو رقیب کاری کریم آشی و غلام عدسی را به تصویر می کشد.

در این سریال بازیگرانی همچون حمید لولایی ، علیرضا خمسه ، کمند امیرسلیمانی ، رامین ناصرنصیر ، افشین سنگ چاپ ، نیما شاهرخ شاهی ، مهرداد ضیایی ، کریم قربانی ، اکبر رحمتی ، آتش تقی پور ، مجید شهریاری ، ساقی زینتی ، حمیدرضا حافظ شجری ، سولماز حصاری ، فرهاد بشارتی ، حسن اسدی ، بیتا خردمند ، محمدرضا عباس نژاد ، شهین تسلیمی ، مجید علم بیگی ، یوسف ملک زادگان ، فرشاد حسینی موحد ، فرزاد حاتمیان ، فرخنده فرمانی ، محسن حسنی ، علی آذری ، میثم رمضانی ، محمد مالکی به ایفای نقش می پردازند.


بیوگرافی جواد مزدآبادی

جواد مزدآبادی متولد 18 اردیبهشت 1353 در مشهد وی فارغ التحصیل رشته طراحی صنعتی از دانشگاه هنر تهران است. او فعالیت هنری خود را از سال 1375 آغاز کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو