بیوگرافی لادن مستوفی ؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی

بیوگرافی لادن مستوفی ؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی


منبع: پلازا

1

1402/10/17

09:00


بیوگرافی لادن مستوفی ؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی

لادن مستوفی از بازیگران سینما، تلویزیون و تئاتر است که فعالیت هنری خود را از سال 1372 با بازی در فیلم روز واقعه به کارگردانی شهرام اسدی آغاز نمود. در این مثقاله از وب‌سایت پلازا با بیوگرافی لادن مستوفی همراه شما مخاطبان محترم هستیم.

مستوفی در سن 22 سالگی تحصیلات آکادمیک خود را نیمه کاره رها کرد و وارد دنیای بازیگری شد. این بازیگر تا کنون در کارنامه هنری خود تجربه همکاری با کارگردان‌های بزرگی چون محمد بزرگ‌نیا، تهمینه میلانی، دکتر علی رفیعی، کمال تبریزی و مسعود جعفری جوزانی را دارد. لادن مستوفی سال 1373 با شهرام اسدی کارگردان فیلم روز واقع ازدواج نمود و تا کنون در کنار هم به عنوان مکمل یکدیگر فعالیت می‌نمایند. چنانچه مایلید تا بهتر با ابعادی پنهان در زندگی این بازیگر و کارنامه هنری وی آشنا شوید، مقاله پیش‌رو را تا انتها دنبال نمایید.

فهرست مطالب

اطلاعات شخصی لادن مستوفی

  • نام و نام خانوادگی: زهرا مستوفی با نام هنری لادن مستوفی (Ladan Mostofi)
  • تاریخ تولد: 20 اسفند 1351
  • محل تولد: تنکابن یکی از شهرستان‌های استان مازندران
  • پیشه: بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون
  • شروع فعالیت هنری: سال 1372 در سن 21 سالگی با ایفای نقش راحله در فیلم روز واقع کاری از شهرام اسدی
  • تحصیلات: دانشجوی انصرافی دانشگاه
  • قد لادن مستوفی: 175 سانتی‌متر
  • وضعیت تاهل: متاهل
  • همسر لادن مستوفی: شهرام اسدی، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس (1. 1373)
  • تعداد فرزند: اطلاعاتی چندانی در این باره وجود ندارد.
  • صفحه اینستاگرام لادن مستوفی: ladan.mostofi
  • خویشاوندان: خواهر لاله مستوفی (منشی صحنه)

زندگی خصوصی لادن مستوفی

در این بخش از بیوگرافی لادن مستوفی با زندگی شخصی از زمان تولد تا روابط کاری‌ و خانوادگی این بازیگر مستعد همراه شما مخاطبان محترم پلازا هستیم‌.

از کودکی تا جوانی

زندگی خصوصی لادن مستوفی

خانم مستوفی با نام اصلی زهرا در بیستمین روز از ماه اسفند سال 1351 و در اواخر فصل سرد زمستان این سال در نکابن یکی از شهرستان‌های استان مازندران به دنیا آمد. وی در یک خانواده 6 نفره بزرگ شد و 4 خواهر دارد که خودش فرزند سوم خانواده است. همان‌طور که در مطالب بالا اشاره شد یکی از خواهران لادن به نام لاله مستوفی به عنوان منشی صحنه در سینمای ایران فعالیت دارد.

لادن سال 1372 در عرصه نمایش به فعالیت مشغول بود که برای نقش راحله در فیلم روز واقعه انتخاب شد و در سن 22 سالگی تحصیلات آکادمیک خود را نیمه کاره رها کرد و به صورت حرفه‌ای بازیگری را ادامه داد.

ازدواج لادن مستوفی با شهرام اسدی

لادن مستوفی پس از بازی در فیلم روز واقعه در سال 1373 با شهرام اسدی کاردان این فیلم ازدواج کرد. آن‌ها با توجه به اختلاف سنی تقریباً 20 سال با هم زندگی مشترک‌شان را آغاز کردند. مستوفی در برنامه دورهمی با اجرای مهران مدیری درباره نحوه آشنایی خود با شهرام اسدی و بازی در فیلم روز واقع چنین اذعان کرد:

روز واقعه یک بار سال 64 با یکسری از بازیگران دیگر در حال ساخت بود، تا اینکه سال 1372 فصل جدید با بازیگران جدید شروع به کار کرد و من به صورت اتفاقی وارد این صحنه و فیلم سینمایی شدم.

وی در ادامه صحبت‌هایش عنوان کرد که ازداوج خود با شهرام اسدی کاملاً عاشقانه بوده و هرگز به حواشی اختلاف سنی توجه نمی‌کند. متاسفانه اطلاعاتی درباره اینکه آن‌ها دارای فرند هستند یاخیر، در دسترس نیست. همچنین تنها در سایت ویکی پدیا به طلاق آن‌ها در سال 1394 اشاره شده، که هنوز صحت خبر مشخص نیست.

ازدواج لادن مستوفی با شهرام اسدی

زندگی شغلی لادن مستوفی

لادن مستوفی از سال 1372 فعالیت در تئاتر را آغاز نمود تا اینکه از سوی شهرام اسدی برای نقش راحله در فیلم روز واقعه انتخاب شد. حضور مستوفی در این فیلم شهرت بسیار بالایی را برای این بازیگر به ارمغان آورد. در این اثر تاریخی و مذهبی به قلم استاد بهرام بیضایی بازیگرانی بزرگی چون علیرضا شجاع‌نوری، مرحوم جمشید مشایخی، زنده‌یاد مهدی فتحی، مرحوم محمدعلی کشاورز، سعید نیکپور، عنایت‌الله بخشی، مرحوم حسین پناهی، ژاله علو، مرحوم حمیده خیرآبادی و زنده یاد عزت‌الله انتظامی به ایفای نقش پرداختند.

زندگی شغلی لادن مستوفی

مستوفی در سال 1374 پس از روز واقعه برای نقشی کوتاه اما کلیدی در فیلم ماه و خورشید به کارگردانی محمدحسین حقیقی مقابل دوربین ظاهر شد. وی پس از آن در آثار زیادی به عنوان بازیگر به ایفای نقش پرداخت و در سال 1380 با سریال دوران سرکشی به کارگردانی کمال تبریزی بازی در قاب تلویزیون را تجربه نمود. حضور این بازیگر در سریال دوران سرکشی  در شهرتش نقش بسزایی داشت. از دیگر بازیگران این مجموعه تلویزیونی می‌توان به عاطفه نوری، رویا تیموریان، بهناز جعفری، لیلا برخورداری، رحمان باقریان، فریده سپاه‌منصور، اشکان خطیبی، دکتر محمد صادقی، فلور نظری و رضا کیانیان اشاره کرد.

فیلم های لادن مستوفی

همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد، لادن مستوفی بازیگری در حوزه سینما را با نقش راحله در فیلم روز واقعه به کارگردانی شهرام اسدی آغاز نمود. سپس مستوفی به صورت حرفه‌ای عرصه بازیگری را ادامه داد و در آثار زیادی به ایفای نقش پرداخت. از دیگر آثاری که در شهرت این بازیگر نقش بسزایی داشت، می‌توان به فیلم دختری به نام تندر کاری از حمیدرضا آشتیانی‌پور اشاره کرد. این فیلم محصول سال 1379 است که در آن بازیگرانی چون زنده‌یاد خسرو شکیبایی، پارسا پیروزفر، ماهایا پطروسیان، امیرحسین صدیق، مرحوم حسن جوهرچی، بهزاد فراهانی، مرحوم نیکو خردمند به ایفای نقش پرداختند.

فیلم های لادن مستوفی

از دیگر آثار موفق این بازیگر در عرصه سینما باید به فیلم تسویه‌ حساب محصول سال 1386 به کارگردانی تهمینه میلانی اشاره کرد. بازی درخشان مستوفی در این فیلم بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و شهرت وی را دو چندان کرد. در این اثر سینمایی بازیگرانی دیگری چون مهناز افشار، السا فیروزآذر، بهاره افشاری، سیاوش طهمورث، اکبر عبدی، حامد بهداد، غلامحسین لطفی و رضا عطاران حضور داشتند.

بیوگرافی لادن مستوفی

سالنام فیلمکارگرداننقش
1372-1373روز واقعهشهرام اسدیراحله
1374ماه و خورشیدمحمدحسین حقیقی
1375طوفانمحمد بزرگ‌نیا
1379دختری به نام تندرحمیدرضا آشتیانی‌پورتند
1381به من نگاه کنشهرام اسدی
1382وقت چیدن گردوهاایرج امامیحیات
1382تارا و تب توت فرنگیسعید سهیلیتارا
1383غروب شد بیاانسیه شاه‌حسینیهاجر
1384شب بخیر فرماندهانسیه شاه‌حسینی
1384باغ فردوس، پنج بعدازظهرمرحوم سیامک شایقیدریا
1385هر چی تو بخوایمحمد متوسلانی
1386خواب زمستانیمرحوم سیامک شایقی
1386تسویه‌حسابتهمینه میلانیزیبا (زیور)
1387تیغ‌زنعلیرضا داوودنژاد
1387برخورد خیلی نزدیکاسماعیل میهن‌دوستناهید
1388شب واقعهشهرام اسدی
1389چشمجمیل رستمی
1389آقا یوسفدکتر علی رفیعیشیرین
1389گلوگاهمحمدابراهیم معیری
1389گل‌چهرهوحید موسائیانرخساره
1393چاقیراما قویدلبهار
1394وقتی برگشتم…وحید موسائیانهما
1394گذر موقتافشین هاشمی
1394ماه بر فراز زیر آب (ماه در جنگل)مرحوم سیامک شایقی
1394یک دزدی عاشقانهامیرشهاب رضویان
1397چهل و هفتاحمد اطراقچی و علیرضا عطاالله تبریزی
1397تصویرم در آیینه نیستمحمدرضا خاکی
1398مرده خورصادق صادق دقیقی
1398فصل ماهی سفیدقربان نجفی
1400برف آخرامیرحسین عسگری
1400هفت بهار نارنجفرشاد گل‌سفیدی

در ادامه مقاله بیوگرافی لادن مستوفی با عکسی از این بازیگر کنار مهدی هاشمی در فیلم یک دزدی عاشقانه به بررسی کارنامه هنری وی در قاب تلویزیون می‌پردازیم.

بیوگرافی لادن مستوفی

سریال های لادن مستوفی

همان‌طور که در مطالب بالا اشاره شد، لادن مستوفی سال 1380 با سریال دوران سرکشی مقابل دوربین کمال تبریزی قرار گرفت. وی سال 1381 با نقش آنا در سریال سفر سبز به کارگردانی محمدحسین لطیفی بازی در حوزه تلویزیون را ادامه داد. در این سریال تلویزیونی پرمخاطب بازیگرانی چون زنده‌یاد امین تارخ، پارسا پیروزفر، سارا خوئینی‌ها، گوهر خیراندیش، آزیتا حاجیان،  هایده حائری، رضا توکلی، مرحوم نادیا گلچین و مجید مظفری به نقش‌آفرینی پرداختند.

سریال های لادن مستوفی

از همکاری‌های مشترک لادن مستوفی با همسرش در قاب تلویزیون می‌توان به سریال‌های شیخ بهایی و جلال‌الدین اشاره کرد. کارگردانی سریال جلال‌الدین را علاوه ه صو صورت مشترک شهرام اسدی و آرش معریان بر عهده داشتند. در این سریال تلویزیونی بازیگرانی چون علی نصیریان، علیرضا خمسه، محمد فیلی، علی دهکردی، شبنم مقدمی، آرش مجیدی، رضا بهبودی، مهتاج نجومی، آتش تقی‌پور، داود فتحعلی‌بیگی، اسماعیل خلج، محمود جعفری به ایفای نقش پرداختند.

از دیگر آثار لادن مستوفی به عنوان بازیگر در حوزه تلویزیون سریال پریا به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده بود که در تابستان 1395 از شبکه سوم سیما پخش می‌شد. این بازیگر نقش پریا همسر کیوان با بازی امیرحسین آرمان را برعهده داشت. در مجموعه تلویزیونی پریا بازیگرانی دیگری چون محمود پاک‌نیت، افسانه بایگان، امیررضا دلاوری، کمند امیرسلیمانی، عمار تفتی، رامتین خداپناهی حضور داشتند.

بیوگرافی لادن مستوفی

سالنام سریالکارگرداننقششبکه پخش
1380دوران سرکشیکمال تبریزیشبکه تهران
1381سفر سبزمحمدحسین لطیفیآناشبکه سه
1382خانه‌ای در تاریکیسعید سلطانیماه تابان بختیاریشبکه سه
1386شیخ بهاییشهرام اسدیجوانی شهربانوشبکه دو
1393جلال‌الدینشهرام اسدی، آرش معیریانشبکه یک
1395پریاحسین سهیلی‌زادهپریاشبکه سه

در ادامه با عکسی از لادن مستوفی در نقش ماه تابان بختیاری برای سریال خانه‌ای در تاریکی ، به بررسی کارنامه هنری این بازیگر در شبکه نمایش خانگی می‌پردازیم.

بیوگرافی لادن مستوفی

لادن مستوفی در شبکه نمایش خانگی

لادن مستوفی از جمله بازیگران فعال در حوزه شبکه نمایش خانگی محسوب می‌شود، که تاکنون در آثار زیادی به ایفای نقش پرداخته است. در سال 1398 مستوفی با نقش ستاره در سریال خواب‌زده مقابل دوربین سیروس مقدم ظاهر شد.

از دیگر آثار پرمخاطب این بازیگر در شبکه نمایش خانگی باید به مجموعه نمایشی نوبت لیلی کاری از روح‌الله حجازی اشاره کرد. در واقع این اثر نخستین تجربه سریال سازی حجازی به شمار می‌رود که به طور اختصاصی از نماوا پخش شد. در سریال نوبت لیلی علاوه بر لادن مستوفی بازیگرانی چون حمید فرخ‌نژاد، مریلا زارعی، پردیس احمدیه، امین شعرباف، گوهر خیراندیش، مهران غفوریان، مسعود کرامتی، نادر فلاح، فرزین محدث، علیرضا جعفری به نقش‌آفرینی پرداختند.

لادن مستوفی در شبکه نمایش خانگی

سالنام اثرکارگرداننقش
1398خواب‌زدهسیروس مقدمستاره
1400نوبت لیلیروح‌الله حجازی
1401بهشت تبهکارانمسعود جعفری جوزانی
1402گناه فرشتهحامد عنقا

تئاترهای لادن مستوفی

همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد، مستوفی فعالیت در حوزه نمایش را از سال 1372 پیش از ورود به سینما آغاز نمود. در این بخش از مقاله قصد داریم تا به بررسی کارنامه هنری لادن مستوفی در حوزه تئاتر بپردازیم.

تئاترهای لادن مستوفی

سالنام نمایشکارگردانمحل اجرا
1384تئاتر بی حیواندکتر محمود عزیزیتئاترشهر تهران – تالار چهارسو
1391خدای کشتارعلیرضا کوشک جلالیتئاترشهر ‌- ‌سالن ‌اصلی
1391نویسنده مرده استآرش ‌عباسیتئاترشهر ‌- ‌سالن ‌سایه
1392نمایشنامه‌خوانی شیرهای خان بابا سلطنهافشین ‌هاشمیفرهنگسرای ‌ارسباران
1393سقراطحمیدرضا ‌نعیمیتالار ‌وحدت
1393نویسنده مرده استآرش ‌عباسیسالن ‌همایش ‌دیپلماتیک ‌اکو
1394سقراطحمیدرضا ‌نعیمیتالار ‌وحدت
1395سقراطحمیدرضا ‌نعیمیتالار ‌وحدت
1396نویسنده مرده استآرش ‌عباسیتالار ‌حافظ
1396یک دقیقه و سیزده ثانیهشهرام ‌گیل‌آبادیایرانشهر ‌- ‌سالن ‌استاد ‌سمندریان
1397یک دقیقه و سیزده ثانیهشهرام ‌گیل‌آبادیپردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد ‌- ‌سالن 1
1398دروغآریان ‌رضاییایرانشهر ‌- ‌سالن ‌استاد ‌سمندریان

با عکسی از لادن مستوفی در نمایش سقراط به کارگردانی حمیدرضا ‌نعیمی این بخش از مقاله را به اتمام می‌رسانیم.

بیوگرافی لادن مستوفی

جوایز و افتخارات لادن مستوفی

لادن مستوفی تا کنون در حرفه بازیگری حوزه سینما، تلویزیون و تئاتر برای آثار درخشانی نقش‌آفرینی داشته است. وی چندین بار کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر شده، اما تاکنون موفق به دریافت جاین جایزه نشده است. البته نکته مذکور چیزی از ارزش‌های هنری این بازیگر کم نمی‌کند.

سالعنواننام جشنواره
1388کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن (تسویه‌حساب)بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر
1389کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن (گل‌چهره)بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر
1400کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن (برف آخر)چهلمین جشنواره فیلم فجر

در ادامه با عکسی از وی کنار مجید صالحی وامین حیایی در فیلم برف آخر، به این بخش از مقاله بیوگرافی لادن مستوفی پایان می‌دهیم.

جوایز و افتخارات لادن مستوفی

شایعات و حواشی لادن مستوفی

به‌ طور کلی امروزه چه در ایران یا جهان همواره بازیگران و چهره‌های مشهور در معرض حواشی مختلفی خواه کذب یا درست مواجه بوده‌اند، که بازیگری چون لادن مستوفی هم از این قاعده مستثنی نیست.

از داغ‌ترین شایعات درباره این بازیگر باید به تیتر عکس لادن موستوفی با فرزندانش اشاره کرد، که خیلی زود کذب بودن خبر مشخص شد. همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد اطلاعاتی چندانی از زندگی خصوصی این بازیگر در دسترس نیست. در سایت ویکی پدیا به طلاق لادن مستوفی از شهرام اسدی اشاره شده، که هنوزه صحت خبر در هاله ابهام است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو