آگهی/ پروتز سینه چیست و چقدر هزینه دارد ؟

2

1402/11/2

21:52


داشتن سینه‌های زیبا، خوش فرم و متقارن یکی از معیارهای قابل توجه زیبایی در خانم‌هاست. به همین دلیل بسیاری از افراد ممکن است به دلیل کوچک بودن یا نامتقارن بودن سینه‌هایشان توصر کنند که جذابیت ظاهری کافی ندارند. پروتز سینه یک جراحی بسیار موثر است که به منظور دستیابی به اندازه و فرم مد نظر سینه‌ها انجام می‌شود. در خانم‌هایی که به دلایل ژنتیکی، زایمان، شیردهی، و ... فرم سینه‌ها تغییر پیدا کرده، می‌توان با ایمپلنت پروتز سینه که از جنس ژله‌ای و شبیه به بافت طبیعی بدن ساخته شده، این مشکل را برطرف نمود.

آگهی/ پروتز سینه چیست و چقدر هزینه دارد ؟

داشتن سینه‌های زیبا، خوش فرم و متقارن یکی از معیارهای قابل توجه زیبایی در خانم‌هاست. به همین دلیل بسیاری از افراد ممکن است به دلیل کوچک بودن یا نامتقارن بودن سینه‌هایشان توصر کنند که جذابیت ظاهری کافی ندارند. پروتز سینه یک جراحی بسیار موثر است که به منظور دستیابی به اندازه و فرم مد نظر سینه‌ها انجام می‌شود. در خانم‌هایی که به دلایل ژنتیکی، زایمان، شیردهی، و ... فرم سینه‌ها تغییر پیدا کرده، می‌توان با ایمپلنت پروتز سینه که از جنس ژله‌ای و شبیه به بافت طبیعی بدن ساخته شده، این مشکل را برطرف نمود.

پروتز سینه چیست؟

جراحی پروتز سینه یک عمل تهاجمی است که در آن از ایمپنت‌های خاصی برای افزایش سایز و بهبود فرم سینه‌ها استفاده می‌شود. این جراحی با ایجاد برش کوچکی در اطراف سینه و  کاشت نوعی پروتز خاص در داخل سینه انجام می‌‌شود که منجر به بهبود سایز و شکل سینه‌ها می‌شود. افرادی که به دلیل کاهش وزن،‌ بارداری، شیردهی یا افزایش سن حجم سینه‌های خود را از دست داده‌اند یا اینکه از ابتدا سینه‌های کوچک‌تری داشته‌اند می‌‌توانند از این روش بهره ببرند. علاوه بر این پروتز سینه برای افرادی که سینه‌های نامتقارن دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد تا در کنار افزایش سایز،‌ به همسان سازی دو طرف سینه نیز کمک کند.

مزایای پروتز سینه

پروتز سینه مزایا و کاربردهای زیادی برای زیباجویان دارد و در نهایت باعث می‌شود که رضایت فرد از فرم و ظاهر سینه‌ها بهبود پیدا کند. از مهم‌ترین مزایای این عمل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد تقارن در سینه‌ها: معمولا به طور طبیعی سایز سینه‌ها کمی فرق دارد که اگر از حالت طبیعی خارج شود ممکن است ظاهر آنها را مختل کند. جراحی پروتز سینه می‌تواند این عدم تقارن را به طور کامل برطرف کند.
  • بهبود حجم سینه‌ها: مهم‌ترین کاربرد پروتز سینه افزایش سایز پستان است که باعث می‌شود دیگر خانم‌ها از جهت کوچک بودن سینه‌هایشان احساس نامطلوب نداشته باشند و برای همیشه این مشکل را حل کنند.
  • بهبود ظاهر ناشی از سرطان سینه: خانم‌هایی که قبلا دچار سرطان پستان شده‌اند و به منظور درمان مجبور به خارج کردن بافت آن هستند، می‌توانند پس از درمان نسبت به پروتز سینه اقدام کنند و ظاهر سینه‌ها را به حالت طبیعی باز گردانند.
  • تنوع در سایز: خوشبختانه پروتز سینه در سایز و فرم‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید به دلخواه خود سایز مناسب را انتخاب کنید تا بعدها از این عمل نتیجه مطلوب را دریافت کنید.

توجه داشته باشید که این روش صرفا برای افزایش سایز و بهبود فرم سینه‌ها کاربرد دارد و نمی‌تواند برای رفع افتادگی و لیفت سینه به خصوص در افرادی که سینه‌های بزرگی دارند مورد استفاده قرار بگیرد.

هزینه پروتز سینه چقدر است؟

هزینه پروتز سینه به عوامل مختلفی مثل میزان تخصص پزشک، کیفیت و برند ایمپلنتی که قرار بگیرد، مشکلاتی که باید درمان شود و ... بستگی دارد. هزینه این عمل شامل دستمزد جراح، هزینه بیهوشی، تجهیزات مورد استفاده، خدمات کلینیک و ... خواهد بود. اما مهم‌ترین بخشی که در هزینه پروتز تعیین کننده است،‌ نوع و برند پروتز سینه است. یک پروتز باکیفیت اگرچه ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد، اما با دوام و کیفیت بهتر قطعا ارزشمندتر است.

پروتز سینه در سال ۱۴۰۳ بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان هزینه دارد.

پروتز سینه چگونه انجام می‌شود؟

پروتز سینه با قرار دادن یک ایمپلنت در پشت بافت پستان یا زیر عضلات قفسه سینه انجام  می‌شود که محل آن بیشتر به فرم سینه و آناتومی بدن فرد بستگی دارد. به منظور انجام پروتز سینه از ایمپلنت‌های سیلیکون یا سالین (آب نمکی) استفاده می‌شود که کاملا با بافت بدن سازگاری دارند. عمل پروتز سینه با تکنیک بیهوشی انجام می‌شود تا هیچ دردی احساس نکنید؛‌ اما بعد از عمل احتیاجی به بستری نیست و سریعا ترخیص می‌شود.

سه روش برش زیر پستان،‌ زیر بغل و اطراف هاله سینه برای پروتز سینه کاربرد دارند. جراح به منظور قرار دادن پروتز سینه ممکن است یکی از این سه نوع برش را بر اساس نیاز فرد انتخاب کند.  معمولا ایجاد برش در زیر پستان و زیر بغل به دلیل اینکه احتمال ایجاد اسکار و آسیب به بافت سینه کمتری دارند در اولویت قرار دارند. سپس ایمپلنت مورد نظر از طریق برش در مرکز بافت سینه جایگذاری می‌شود.

در نهایت برش ایجاد شده با بخیه زیبایی بسته می‌شود و تا زمان به هوش آمدن به اتاق ریکاوری منتقل می‌شوید. پس از اینکه به هوش آمدید مرخص می‌شوید و می‌توانید به منزل بروید؛ اما باید دقت داشته باشید که همواره تحت نظر پزشک مراقبت‌های لازم در دوره نقاهت را رعایت کنید تا دچار عارضه نشده و نتیجه مناسبی از عمل دریافت کنید.

پروتز سینه سیلیکونی

انواع پروتز سینه

انواع مختلفی از پروتز سینه وجود دارد که بسته به نیاز فرد قرار می‌گیرند. این پروتزها از نظر ، اندازه، جنس و شکل با یک دیگر متفاوت هستند. سایزهای این پروتزها متفاوت‌اند و انتخاب سایز مناسب بر اساس انتظار شما و صلاحدید صورت می‌گیرد. در ادامه انواع جنس و فرم پروتز سینه را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

انواع پروتز سینه بر اساس جنس

رایج‌ترین مدل‌های پروتز سینه بر اساس جنس به دو دسته تقسیم می‌شوند:

پروتز سینه سالینی (آب نمکی) : پروتز سینه سالین از آب نمک استریل تشکیل شده و از آنها برای بهبود فرم و تقارن بخشیدن به سینه‌ها استفاده می‌شود. این ایمپلنت‌ها به دلیل اینکه بخش قابل توجهی از بافت‌های بدن از جنس آب نمک هستند، سازگاری بالایی دارند. همچنین هزینه پروتز آب نمکی به طور قابل توجهی پایین‌تر است. با این حال این نوع از ایمپلنت‌ها تغییر کمتری در سایز سینه ایجاد می‌کنند و ماندگاری کمتری نیز دارند. ایمپلنت آب نمکی به صورت مایع به داخل بافت سینه تزریق می‌شود و فضاهای خالی را پر می‌کند.

پروتز سینه سیلیکونی : پروتز سینه سیلیکونی از جنس ژل سیلیکون تشکیل شده است و بر خلاف پروتز آب نمکی ظاهر سفت و جامد دارد. سایزهای مختلفی از پروتز سیلیکونی وجود دارد که باعث می‌شود فرد دقیقا به سایز مد نظر خود برسد. این ایمپلنت‌ها نیز سازگاری مناسبی با بدن دارند و عارضه ایجاد نمی‌کنند. ماندگاری پروتز سیلیکونی بیش از 10 سال است و حتی در برخی موارد به صورت دائم العمر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع پروتز سینه بر اساس فرم

انواع پروتز سینه بر اساس فرم به صورت زیر می‌باشد:

پروتز سینه اشکی : پروتز سینه اشکی همانطور که از اسمش مشخص است ظاهری شبیه به اشک دارد و بسیار شبیه به پستان طبیعی است. بنابراین برای خانم‌هایی که قصد دارند افزایش سایز و تقارن سینه را با فرم کاملا طبیعی تجربه کنند،‌ از این پروتز استفاده می‌کنند.

پروتز سینه گرد : پروتز سینه گرد  که پرطرفدارتر است، ظاهری گرد و فانتزی‌تر دارد که باعث می‌شود پستان‌ها ظاهر برجسته‌تری داشته باشند و نتیجه عمل بیشتر مشخص باشد. خانم‌هایی که می‌خواهند نتیجه واضح‌تری دریافت کنند و سینه‌هایی خوش فرم و گرد داشته باشند از این پروتز استفاده می‌کنند.

انواع پروتز سینه

ماندگاری پروتز سینه

پروتز سینه اگرچه یک ایمپلنت مقاوم است که داخل بافت سینه قرار می‌گیرد اما ممکن است با گذشت زمان دچار تغییر شکل شود. مواردی مثل کاهش یا افزایش وزن،‌ شیردهی،‌ حاملگی،‌ افزایش سن و ضربه ممکن است باعث تغییر پروتز شود. همچنین افرادی که فعالیت بیشتر و شدیدتری دارند ممکن است سریع‌تر تغییر فرم پروتز را مشاهده کنند. بنابراین لازم است همواره از وارد شدن ضربه به پروتز جلوگیری کنید و هر سال توسط پزشک متخصص معاینه شوید تا از سلامت ایمپلنت اطمینان حاصل کنید. به طور کلی معمولا عمر پروتز سینه سیلیکونی بین 15 تا 20 سال است و ماندگاری پروتز سالینی کمتر است.

منبع : کلینیک پارسا بیوتی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو