جراحی پروتز سینه: عوارض، قیمت و نکات مراقبتی قبل و بعد از آن

منبع: دلتا پیام

40

1401/8/4

10:42


پروتز سینه نوعی جراحی برای بزرگ کردن یا تغییر شکل سینه زنان است. پروتز سینه یکی از رایج‌ترین روش‌ها است و معمولا نتایج موفقیت آمیزی دارد.

پروتز سینه نوعی جراحی برای بزرگ کردن یا تغییر شکل سینه زنان است. پروتز سینه یکی از رایج‌ترین روش‌ها است و معمولا نتایج موفقیت آمیزی دارد.

جراحی پروتز سینه

زنان پروتز سینه را به دلایل مختلفی انجام می‌دهند. برخی از زنان پس از دوران بارداری و شیردهی به دنبال بازیابی سایز اصلی سینه خود هستند. برخی ممکن است به دلیل سرطان سینه نیاز به ترمیم بافت سینه داشته باشند. بسیاری دلایل دیگر مانند مشکلات فیزیکی، روانی یا عاطفی باعث می‌شود زنان تمایل به کاشت پروتز سینه داشته باشند. در این مطلب با مزایا، عوارض و همچنین قیمت جراحی پروتز سینه آشنا می‌شوید.

مزایای جراحی پروتز سینه

به طور طبیعی مزیت اصلی جراحی پروتز سینه بهبود ظاهر سینه است. این روش علاوه بر بزرگ کردن سینه باعث پرتر به نظر رسیدن سینه‌ها می‌شود. در نتیجه شما جوان‌تر به نظر می‌رسید. مزایای روانی و سبک زندگی یکی دیگر از  دلایل روی آوردن تعداد زیادی از بیماران به این نوع جراحی پلاستیک است. زنانی که تحت عمل جراحی پروتز قرار می‌گیرند گزارش داده‌اند که:

  • احساس زیبایی بیشتری دارند.
  • احساس اعتماد به نفس بیشتری دارند.
  • دوباره از خرید لباس لذت می‌برند.
  • رابطه بهتری با شریک عاطفی خود دارند.

نکات مهم قبل از پروتز سینه

تناسب اندام خود را حفظ کنید

شما نیاز به یک برنامه تمرینی سخت ندارید. با این حال تمرینات تناسب اندام خوب عاملی است در سلامت شما نقش مهمی دارد. کشش‌های بالاتنه و تمرینات قدرتی با وزن کم می‌تواند به بهبود وضعیت بدنی و قدرت شما در هفته‌های بعد از جراحی کمک کند.

رژیم غذایی خوبی داشته باشید

در هفته‌های قبل از جراحی تغذیه خوبی داشته باشید. رژیم غذایی نامناسب، پرخوری یا مصرف زیاد الکل می‌تواند تا حد زیادی بر سلامت شما تاثیر بگذارد. یک رژیم غذایی سالم و متعادل ضروری است.

سیگار نکشید

استعمال دخانیات می‌تواند تا حد زیادی توانایی بدن برای بهبودی را مختل کند. حداقل ۴ هفته قبل از جراحی باید از مصرف نیکوتین و سیگار خودداری کنید. همچنین باید حداقل ۴ هفته قبل از جراحی از مصرف هرگونه برچسب نیکوتین یا محصولات ساخت شده از نیکوتین خودداری کنید. از استعمال سیگارهای الکترونیکی پرهیز کنید.

مراحل جراحی پروتز سینه

جراحی پروتز سینه شامل مراحل زیر می‌شود:

مرحله۱: بیهوشی

دارو‌های آرامبخش داخل وریدی یا بیهوشی عمومی برای راحتی شما حین جراحی تجویز می‌شوند. پزشک بهترین گزینه را برای شما انتخاب می‌کند.

مرحل۲: برش

برش‌هایی در نواحی نامشخص ایجاد می‌شوند تا جای زخم قابل مشاهده نباشد یا به حداقل برسد. جراح پلاستیک با شما درباره اینکه چه برش‌هایی برا رسیدن به نتیجه دلخواه مناسب است صحبت می‌کند. انواع برش عبارتند از: برش در امتداد لبه آرئول، چین زیر سینه و زیر بغل. نزدیک شدن به ناف پیچیدگی بیشتری دارد. برش‌ها بر اساس نوع پروتز سینه، میزان بزرگ شدن، آناتومی خاص شما و ترجیح بیمار و جراح متفاوت است.

مرحله۳: گذاشتن و قرار دادن پروتز سینه

پس از ایجاد برش یک پروتز سینه در یکی از قسمت‌های زیر قرار داده می‌شود:

  • زیر عضله سینه (قرار گیری زیر عضلانی)
  • مستقیما پشت بافت سینه، روی عضله سینه (قرار دادن زیر پستانی/ زیر غده‌ای)

مرحله۴: بستن برش‌ها

برش‌ها با بخیه، چسب پوست یا نوار جراحی بسته می‌شوند. با گذشت زمان خطوط برش محو می‌شوند. ترمیم جای زخم به عوامل زیادی بستگی دارد از جمله ژنتیک، قرار گرفتن بدن در معرض نیکوتین و عفونت.

نکات مراقبتی بعد از جراحی پروتز سینه

در طول دوران نقاهت سینه‌ها پانسمان می‌شوند و باید با استفاده از یک بانداژ الاستیک یا سوتین مخصوص از سینه‌ها حمایت شود. شما باید نکاتی را که جراح پلاستیک توصیه کرده دنبال کنید.

داروهای بعد از جراحی

داروهای بعد از جراحی

برای کنترل درد بعد از عمل یک داروی مسکن برای شما تجویز می‌شود. اگر ناراحتی شما پس از جراحی زیاد نیست بهتر است به جای داروهای تجویز شده از استامینوفن استفاده کنید. استامینوفن را با سایر مسکن‌ها مصرف نکنید چون اغلب داروهای مسکن حاوی استامینوفن هستند.

فعالیت بعد از جراحی

شما باید سعی کنید تا عصر روز جراحی خود بنشینید، بایستید و راه بروید تا از لخته شدن خون جلوگیری شود. البته تا چند روز اول بعد از جراحی فعالیت‌های شما نباید از این حد فراتر برود. شما همچنین باید حرکات بازو را محدود کنید.

نحوه خوابیدن بعد از جراحی

بعد از جراحی باید تا هفته‌های به پشت بخوابید (نه به شکم یا پهلو).

نحوه خوابیدن بعد از جراحی پروتز سینه

عوارض جراحی پروتز سینه

دکتر باقری، جراح و متخصص زیبایی عوارض جانبی جراحی پروتز سینه را موارد زیر معرفی می‌کند:

  • کبودی: بعد از جراحی احتمالا دچار کبودی می‌شوید. اکثر کبودی‌ها بعد از حدود ۲ تا ۳ هفته برطرف می‌شوند.
  • تورم: تورم به خصوص در نیمه بالایی سینه یکی از عوارض جراحی است. این تورم معمولا طی ۳ تا ۴ هفته برطرف می‌شود.
  • خارش: خارش در محل برش برای چند روز طبیعی است. برای کمک به این عارضه می‌توانید از داروی بنادریل (Benadryl) استفاده کنید.
  • درد: احساس سفتی، فشار، درد، خارش و خستگی برای چند روز تا چند هفته پس از جراحی طبیعی است چون پوست و ماهیچه شما با پروتز سینه سازگار می‌شود.

جراح شما باید درباره این موارد و اینکه چقدر احتمال ایجاد عوارض وجود دارند و در ارتباط با اینکه آیا شما کاندیدای مناسب برای جراحی پروتز سینه هستید یا خیر با شما صحبت کنید.

هزینه جراحی پروتز سینه چقدر است؟

هزینه های جراحی پروتز سینه بر اساس تجربه جراح، مدت زمان جراحی، محل کلینیک و هزینه های بیمارستان میتواند بسیار متفاوت باشد. در جلسه مشاوره درباره خلاصه‌ای از تمام هزینه‌های مربوط به جراحی با شما صحبت می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو