بهترین رنگ فرش برای اتاق خواب چیست؟

منبع: فیگار

1

1402/12/26

10:47


برای انتخاب بهترین رنگ فرش مخصوص اتاق خواب خود، نیاز به مشخصات و اطلاعاتی دررابطه‌با فرش و دکوراسیون دارید که قبل‌از خرید باید به آن‌ها توجه کنید. در 10 سال…

بهترین رنگ فرش برای اتاق خواب چیست؟

برای انتخاب بهترین رنگ فرش مخصوص اتاق خواب خود، نیاز به مشخصات و اطلاعاتی دررابطه‌با فرش و دکوراسیون دارید که قبل‌از خرید باید به آن‌ها توجه کنید. در 10 سال گذشته تهیه فرش برای افراد بسیار راحت بود چراکه بیشتر خانوم‌ها از روندی یک‌نواخت برای دکوراسیون منزل خود استفاده می‌کردند.

اما این روزها داشتن اطلاعات لازم درمورد دکوراسیون‌های مختلف و تهیه وسایل مورد نیاز آن‌ها ازجمله فرش، به‌شدت چالش ‌برانگیز شده است. به ‌همین منظور در این مقاله به ‌بررسی انتخاب رنگ مناسب فرش برای اتاق خواب شما می‌پردازیم.

طرح‌های مناسب فرش برای اتاق خواب

طرح‌های مناسب فرش برای اتاق خواب

اگر جزء افرادی هستید که به هارمونی وسایل اتاق خواب خود با یکدیگر اهمیت می‌دهید، احتمالا تهیه فرش مناسب اتاق خواب، برایتان بسیار پرچالش خواهد بود. فرش از آن دسته از محصولاتی است که با گذشت زمان جایگاه ویژه و تخصصی‌تری در بین تهیه لوازم دیگر برای ما ایرانی‌ها پیدا کرده است.

این محصول با داشتن تنوع بالا در طرح و رنگ و همچنین داشتن هویتی مستقل به یک حوزه تخصصی در تولید و هم‌زمان در خرید و فروش تبدیل شده است.

بسته به نوع سلیقه شما، اتاق خواب می‌تواند اولویت اول یا چندم برای دکوراسیونتان باشد. اگر اتاق خواب برایتان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، پس هنگام خرید فرش به نقوش آن توجه کنید زیرا بهترین رنگ فرش، براساس طراحی آن تعیین می‌شود.

افرادی که علاقه به رنگ‌های نود یا خنثی دارند، می‌توانند از طرح‌های واگیره‌ای یا خشتی در انتخاب فرش اتاق خواب خود استفاده کنند.

طرح‌های هندسی و کلاسیک با رنگ‌های تند و زنده هم بهترین گزینه برای فرش اتاق خوابتان می‌توانند باشند. این فرش‌ها با بافت نرم و منعطف یا به اصطلاح گوشت‌دار بهترین گزینه برای فرش‌کردن اتاق خوابتان محسوب می‌شوند.

طرح‌های فرش وارداتی مثل، طرح مراکشی، طرح‌های وینتیج، سلطان آباد و طرح‌های پوست حیوانات هم می‌توانند گزینه خوبی برای فرش اتاق خواب باشند.

فرش‌هایی که دارای طرح‌های یکدست هستند و گل‌ها و عناصر فرش به‌شکل یکنواخت در سرتاسر فرش پخش شده مثل، فرش افشان و فرش مدرن می‌توانند فرش‌های خوبی برای اتاق خوابتان به‌حساب آیند.

در بسیاری از مواقع فرش‌های ابریشمی هم برای اتاق خواب مناسب هستند. فرش‌های ابریشم، بهترین رنگ فرش و متنوع‌ترین رنگ‌ها را دارا هستند. این فرش‌ها با رنگ‌بندی‌های خاص، به‌صورت تک‌رنگ که به شیوه مینیمال طرح ایرانی نیز دیده می‌شوند، ظاهری متفاوت، لوکس و کلاسیک برای اتاق خواب شما به‌وجود می‌آورند.

اما بهترین فرش برای اتاق خواب، فرش‌ طرح‌دار تصویری یا فرش فانتزی است. این فرش‌ها با گردش رنگی متفاوت و بی‌نظیر، رنگ و بوی خاصی به اتاق خواب شما خواهند داد و این مکان را برایتان بسیار خوشایند و دیدنی می‌کنند.

اصولا فرش‌هایی که برای اتاق خواب توسط اکثر افراد انتخاب می‌شوند از کیفیت و استاندارد متوسطی برخوردار هستند. همین امر، قیمت فرش را پایین می‌آورد. فرش یک عنصر مهم در ترکیب دکوراسیون شما محسوب می‌شود. در هر مکانی که قصد استفاده از آن را دارید از بهترین کیفیت آن استفاده کنید.

فرش‌ها به‌علت این‌که در تنوع بالای طرح و رنگ تولید می‌شوند، باید با استفاده از باکیفیت‌ترین الیاف بافته و به بازار عرضه شوند. در غیر این صورت با پایین آمدن کیفیت الیاف، رنگ و طرح فرش نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

بسیاری از فرش‌هایی که برای اتاق خواب تهیه می‌شوند، فرش ماشینی هستند. اگر طرح‌های معرفی‌شده را برای فرش اتاق خواب انتخاب می‌کنید، از یک برند فرش ماشینی معتبر آن را تهیه کنید تا بعد‌از گذشت زمانی کوتاه، الیاف این فرش‌ها نمدی نشوند.

رنگ‌های پرطرفدار برای فرش اتاق خواب

رنگ‌های پرطرفدار برای فرش اتاق خواب

بهترین رنگ فرش، که اکثر افراد برای اتاق خواب خود انتخاب می‌کنند، بسیار مرتبط است با سلیقه آن‌ها در انتخاب دکوراسیون. مدل دکوراسیون‌هایی که برای اتاق خواب در بیشتر مواقع به‌کار می‌روند از موارد زیر هستند:

  • دکوراسیون کلاسیک
  • دکوراسیون ساحلی
  • دکوراسیون مینیمال
  • دکوراسیون بوهو

رنگ فرش در دکوراسیون کلاسیک

در این سبک از چیدمان، به‌دلیل استفاده از موادی مثل چوب و کتان، برای انتخاب رنگ مناسب فرش می‌توان از رنگ‌های پخته مثل، روناسی، نخودی، طلایی، سبز و کرم استفاده کرد. همچنین می‌توانید از طرح‌های کلاسیک شاه‌عباسی هم در این چیدمان استفاده کنید.

رنگ فرش در دکوراسیون ساحلی

بیشتر رنگ‌هایی که در این دکوراسیون به‌کار می‌رود، رنگ‌های روشن و نود هستند. رنگ‌هایی مثل شنی، آبی و سفید در این دکوراسیون بسیار دیده می‌شوند. ملایم بودن رنگ‌ها در این سبک بسیار مهم است زیرا تمامی عناصر باید با پرده اتاق و پرده تخت‌خواب ست شوند.

رنگ فرش در دکوراسیون مینیمال

برای دکوراسیون مینیمال، بهترین رنگ فرش، رنگ خنثی و طیف‌های خاکستری است که بیشتر در فرش‌های مدرن و وینتیح دیده می‌شوند. این فرش‌ها را می‌توانید از نمونه داخلی مثل طرح‌های سلطان آباد، انتخاب کنید که با تنوع رنگی خوبی در ایران تولید می‌شوند.

رنگ فرش در دکوراسیون سبک بوهو

در این سبک به‌دلیل استفاده بسیار از تزئینات و پر زرق‌و برق بودن آن، می‌توان از رنگ‌های متنوعی استفاده کرد. رنگ‌های پاستیلی و روشن، رنگ‌های گرم و پرجنب‌وجوش از این دسته از رنگ‌ها به‌حساب می‌آیند. در دکوراسیون بوهو از گزینه‌های جذاب و هیجان‌انگیز دیگری هم می‌توان استفاده کرد.

فرش‌هایی که به‌صورت گل‌برجسته یا اصطلاحا نقش برجسته هم که به آن‌ها می‌گویند در این دکوراسیون بسیار کاربردی خواهند بود.

این فرش‌ها اغلب در تبریز تولید می‌شوند و به‌عنوان فرش تبریز به‌فروش می‌رسند. اما نسخه ماشینی این فرش‌ها نیز در بازار وجود دارند که به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.

به‌طور کلی در انتخاب و خرید فرش برای اتاق خواب گزینه‌های بسیاری وجود دارد که می‌توایند طبق نیاز و سلیقه خود آن‌ها را تهیه نمایید اما بهترین رنگ فرش که اکثر برای اتاق خواب توسط افراد انتخاب و خرید می‌شود فرش‌هایی با رنگ‌های کم‌ریسک مثل خاکستری یا طلایی و رنگ‌های نود است.

جمع‌بندی

انتخاب بهترین رنگ فرش ، این روزها به یکی از دغدغه‌های افراد تبدیل شده است. با وجود تنوع در رنگ و طرح، انتخاب برای خریدار فرش بسیار دشوار خواهد بود. به‌ همین منظور قبل‌از خرید حتما با مشاوران ما در کارخانه فرش کاشان  carpet-kashan.ir تماس فرمایید تا جهت خرید فرش به شما مشاوره دهند.

از‌آن‌جایی‌که شناسایی یک فرش مناسب و خرید آن یک امر مهم و تخصصی است، داشتن اطلاعات و مشخصات، یک گزینه هوشمندانه جهت خریدی مناسب به‌حساب می‌آید.

/

پایان رپورتاژ

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو