وکیل دادگستری و هوش مصنوعی

منبع: فیگار

2

1402/12/10

19:51


حتما در گذشته شنیده‌ بودید که خیلی‌ها برای به رخ کشیدن شأن خانوادگی خود، به این موضوع اشاره می‌کردند که تا به حال پایشان به کلانتری و دادگاه باز نشده…

وکیل دادگستری و هوش مصنوعی

حتما در گذشته شنیده‌ بودید که خیلی‌ها برای به رخ کشیدن شأن خانوادگی خود، به این موضوع اشاره می‌کردند که تا به حال پایشان به کلانتری و دادگاه باز نشده است. اما متأسفانه آن دوران دیگر گذشته است و تقریبا تمام شهروندان محترم جامعه، به مشاوره‌ی حقوقی نیاز دارند. علاوه بر این، در جامعه تفکری وجود دارد که بر اساس آن، وکلا برای انجام خدمات و مشاوره حقوقی خود، مبالغ هنگفتی را مطالبه می‌کنند.

برای حل چنین مشکلی، بهترین راهکار دریافت مشاوره حقوقی رایگان با یک وکیل آنلاین رایگان و البته برجسته و زبده است. در وب‌سایت‌هایی که به صورت آنلاین، به معرفی وکلای برتر و ارائه خدمات مشاوره حقوقی مشغول هستند، می‌توانید به راحتی با وکیل معتمد خود صحبت کنید. در این یادداشت قصد داریم به ابعاد مختلف این فرآیند و نکاتی که باید به آن توجه کنید، بپردازیم.

راه‌ های ارتباطی با وکیل آنلاین

وکیل آنلاین یکی از جدیدترین و به روزترین فعالیت‌های حقوقی است که در کشور ما وجود دارد. با شناخت انواع راه‌ های ارتباطی با وکیل آنلاین ، شما می توانید یک وکیل خوب و معتبر را پیدا کنید. با این کار دیگر برای دریافت مشاوره‌های حقوقی نیازی به حضور در خارج از منزل و رفت‌و‌آمد‌های خسته کننده در مسیر‌های پرترافیک ندارید.

برای آن که به یک وکیل حرفه‌ای به صورت آنلاین دسترسی داشته باشید، در ادامه انواع راه‌ های ارتباطی با وکیل آنلاین را، به شما معرفی‌‌‌ می‌کنیم.  این روز‌ها دریافت مشاوره‌های حقوقی به صورت آنلاین یک امر جا افتاده‌ای در میان مردم شده است. در این حالت برای دسترسی به یک وکیل و یا مشاور حقوقی دیگر احتیاجی به مراجعه به دفاتر و یا دادگاه‌ها نیست و هر کس بخواهد اطلاعاتی در این زمینه‌ها به دست آورد‌‌‌،‌‌‌ می‌تواند به پلتفرم‌های جدید مجازی مراجعه و با یک وکیل حرفه ای در تماس باشد.

 سایت‌های حقوقی

یکی از راه‌ های ارتباطی با وکیل آنلاین استفاده از سایت‌های اینترنتی است. در این حالت افراد‌‌‌‌‌‌ می‌توانند با درج یک کامنت و نظر در سایت‌های مربوط، منتظر باشند تا وکیل و مشاور حقوقی به سوال پرسیده شده، پاسخ دهند. در این حالت ممکن است جواب‌دهی کمی طول بکشد.

چت آنلاین

در حالت بعدی برای برقراری ارتباط با وکیل،‌‌‌‌‌‌ می‌توانید به سایت‌های حقوقی مراجعه کنید. سپس از طریق شماره‌های درج شده در آن‌ سایت‌ها، از طریق واتساپ با وکیل آنلاین ارتباط برقرار کنید. در این صورت، امکان چت آنلاین را با وکیل دارید و‌‌‌ می‌توانید یک مشاوره حقوقی آنلاین داشته باشید.

خدمات وکیل آنلاین

برجسته‌ترین فعالیت سامانه‌های وکیل اینترنتی، مربوط به انجام انواع مشاوره‌های حقوقی، تجاری و بین‌المللی است. هر نکته‌ی حقوقی که نامفهوم یا مبهم باشد، با مراجعه به یک وکیل و مشاور حقوقی انلاین برطرف می‌شود. علاوه بر این صحبت‌ها، موارد زیر نیز از جمله فعالیت‌های وکیل آنلاین است:

  1. بسیاری از سوالات یا مشاوره‌های حقوقی، مربوط به زندگی زناشویی یا مسائل این‌ چنینی هستند. اتفاقاتی که شاید به راحتی نتوانید از آن‌ها صحبت کنید. شما می‌توانید بدون هیچ استرس یا نگرانی درباره هر مشکلی با وکیل مشاوره حقوقی انلاین داشته باشید.
  2. مشاوره‌های مربوط به فرایند طلاق، جدایی، اجرایی کردن مهریه یا نفقه با مشاوره‌های وکیل آنلاین رایگان بهتر انجام می‌شود.
  3. با مشورت گرفتن از وکیل، می‌توانید فرایند مراجعه به دادگاه‌ها یا دادگستری‌ها را ساده‌تر کنید. چرا که دادگستری‌های بسیاری در سطح شهر وجود دارند و تصمیم‌گیری درباره این مسئله که برای مشکل خود دقیقا باید به کدام‌ یک از آن‌ها مراجعه کنید، تا حدودی گیج‌کننده است.
  4. قوانین و ماده‌های مربوط به تقسیم ارثیه یا دعاوی حقوقی راجع به تقسیم‌بندی زمین یا املاک بسیار پیچیده است. وکیل آنلاین گزینه خوبی برای بررسی مشکلات مربوط به مِلک و املاک و ایجاد یک دیدگاه کلی درباره مسئله است.

چگونه بهترین وکیل آنلاین را پیدا کنیم؟

اگر بخش‌های قبلی این مقاله را با دقت مطالعه کرده باشید، احتمالا به این نتیجه رسیده‌اید که وکیل آنلاین برای بسیاری از پرسش‌های حقوقی و فرایند‌های دادگاهی، گزینه مناسبی است. در چنین موقعیتی، باید به خوبی بدانید که چه معیارهایی برای پیدا کردن بهترین وکیل اینترنتی کارآمد هستند؛ به بیان ساده‌تر، در زمان انتخاب یک وکیل به چه نکاتی باید توجه کنیم. ما تلاش می‌کنیم که این سوال را از زبان متخصصان تراز اول حقوقی پاسخ دهیم.

  • قدرت بیان و شیوایی کلام

بیان یکی از مهم‌ترین اجزا مشاوره حقوقی است. همه می‌دانند که کتاب‌های قانون، تبصره‌ها و ماده‌های قانونی بسیار دشوار هستند و فهم آن‌ها برای عموم مردم مشکل است. وکیل خوب، شخصی است که بتواند با یک بیان واضح و ساده، قوانین حقوقی را برایتان تشریح کند و گزینه‌های موجود را پیش پایتان بگذارد.

  • مدرک تحصیلی و تجربه کاری

دو مولفه تاثیرگذار در انتخاب بهترین وکیل، توجه به مدرک تحصیلی و تجربه کاری است. ممکن است تصور کنید که مدارک تحصیلی دهان‌پرکن به‌تنهایی بهترین عامل برای انتخاب یک وکیل خبره هستند. این تصور چندان صحیح نیست، چرا که بسیاری از نکات حقوقی و پیچ و خم‌های دادگاهی با تجربه کاری موفق و انجام پرونده‌های حقوقی پی در پی بر وکیل روشن می‌شود. پس توجه کنید که وکیل انتخابی شما، دو ویژگی مدرک تحصیلی و تجربه کاری را دارا باشد.

  • پروانه وکالت دادگستری

عامل سوم برای پیدا کردن بهترین وکیل، پروانه وکالت دادگستری است. متاسفانه در این روزها، هر شخصی که مقداری اطلاعات حقوقی داشته باشد تصور می‌کند که توانایی مشاوره دادن در زمینه مسائل حقوقی را دارد. بهترین راه تشخیص چنین اشخاصی، توجه به پروانه وکالت دادگستری است. هر وکیل آنلاین، موظف است که پروانه وکالت خود را در پروفایل خود قرار دهد؛ شما باید با ارزیابی و صحت‌سنجی این شماره، یک وکیل مطمئن را از گزینه‌های دیگر تشخیص دهید.

  • اطلاعات به‌ روز

ماده‌های قانونی و تبصره‌های مربوط به آن، هر هفته بر اساس مصوبات مقامات کشور در حال تکمیل‌شدن و تغییر هستند؛ یک وکیل خوب، کسی است که اطلاعات و آشنایی خود را همیشه آپدیت کند. لازمه دست‌یابی به چنین هدفی، مطالعه پیوسته است. شما نیز در جایگاه یک مراجعه‌کننده، از فحوای کلام می‌توانید تشخیص دهید که آیا وکیل آنلاین انتخابی‌تان اطلاعات به‌روزشده‌ای دارد یا از قوانین جدید باخبر نیست.

  • تخصص‌های گوناگون

همانطور که به خوبی می‌دانید، هر حرفه یا شغل، قوانین حقوقی مربوط به خود را دارد. مثلا قوانین حقوقی مربوط به اشتباهات پزشکی با قوانین حقوقی مربوط به قانون‌شکنی در مسابقات ورزشی کاملا متفاوت است. یک وکیل آنلاین خوب، علاوه بر تسلط بر ماده‌ها و تبصره‌های قانونی، در زمینه‌های دیگری هم صاحب تخصص می‌باشد. مشورت گرفتن از چنین شخصی، کار را برای شما ساده‌تر می‌کند. با دقت کردن به پروفایل وکیل های آنلاین، از تخصص‌های گوناگون هر وکیل باخبر خواهید شد.

  • تعهدات وکیل آنلاین نسبت به موکل

وظایف و تعهدات وکیل در مشاوره حقوقی آنلاین، به هیچ عنوان از دیگر وکلا کمتر نیست. بنابراین، تمامی شرایط دیگر وکلا برا وی نیز جاری و ساری است. در مشاوره حقوقی آنلاین، برخی تعهدات باید بین طرفین وجود داشته باشد. این امر از مشکلات و اختلاف احتمالی جلوگیری خواهد نمود. از جمله:

  1. در صورتی وکیل به هر دلیلی، باعث بوجود آمدن خسارت به موکل خود شود، مسئولیتش را قبول کند.
  2. یک وکیل باید همیشه صلاح موکل خود را در اولویت قرار دهد.
  3. همچنین موکل موظف است تا سر موعد نسب به پرداخت هزینه وکالت اقدامات لازم را انجام دهد.
  4. و بسیاری موارد دیگر

وکیل آنلاین در کدام شهر مشاوره حقوقی می دهد؟

یکی از مزیت‌های مهم مشاوره حقوقی آنلاین، عدم محدودیت آن به شهرهای مختلف است. شما می‌توانید از تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، کرج و تمامی دیگر نقاط ایران به وکیل و مشاور حقوقی آنلاین اعتماد و از وی، مشاوره حقوقی آنلاین دریافت نمایید.

/

پایان رپورتاژ

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو