تضمین ارزان ترین قیمت تخته نرد

تضمین ارزان ترین قیمت تخته نرد


منبع: فیگار

2

1402/12/28

17:46


همه شما بدون شک می‌دانید که یکی از بازی های باستانی که در سراسر جهان محبوبیت دارد، تخته نرد است. اما آیا در مورد این بازی باستانی و جذاب اطلاعاتی…

تضمین ارزان ترین قیمت تخته نرد

همه شما بدون شک می‌دانید که یکی از بازی های باستانی که در سراسر جهان محبوبیت دارد، تخته نرد است. اما آیا در مورد این بازی باستانی و جذاب اطلاعاتی دارید؟ می‌دانید باید چگونه آن را انجام داد؟ چه مهره هایی دارد و اصلا بازی آن چه مفهومی را در بر می‌گیرد؟ اجازه دهید کمی در مورد این بازی به شما اطلاعات دهیم
بازی تخته نرد به صورت یک مسابقه بین دو حریف شروع می‌شود و هر کدام از بازیکن ها که سریع‌تر بتوانند مهره‌های بازی خود را خارج کنند، برنده خواهند بود. باید توجه کنید که این بازی همانند برخی بازی های سرگرم‌کننده بدون قاعده و قانون نیست؛ بلکه همچون شطرنج، بازیکن با استفاده از تاکتیک ‌ها و مانورهای ویژه‌ ای مهره ها را به حرکت در می‌آورد و بر زمین‌ بازی تسلط می‌یابد تا به پیروزی نزدیک‌ تر ‌شود.
وسایل مورد نیاز بازی شامل یک تخته با مهره های کاملا مشابه است و در حین آن بازیکنان تلاش می‌کنند تا در دو مسیر دایره ای، مهره های خود را وارد خانه حریف کنند و سپس مهره های او را را از زمین‌ بازی خارج نمایند. این بازی جذاب بدون تردید سرگرمی خوبی برای هر سنی خواهد بود.

آیا بازی تخته نرد یک بازی ایرانی است؟

تضمین ارزان ترین قیمت تخته نرد

بازی تخته نرد به عنوان یکی از بازی های باستانی، از سالهای بسیار دوری برجای مانده است. از این رو هیچ کس به طور دقیق نمی داند که این بازی متعلق به کدام کشور است و از کجا آغاز شده است. با این حال برخی معتقد هستند که این بازی، از خاورمیانه، یعنی کشورهایی همچون ایران، مصر و سومر به جهان معرفی شده است. در حالی که برخی دیگر آن را یک بازی هندی می دانند که نمی توانیم در مورد صحت آن، به صراحت مطلبی بیان کنیم.
با وجود این که برخی از بازی های باستانی امروزه فراموش شده اند و حتی کسی دیگر سراغی از آنها نمی گیرد، اما تخته نرد بجای فراموش شدن، نسبت به قدیم رونق بیشتری هم یافته است و کمتر کسی است که اسم آن را نشنیده باشد. به طور کلی بسیاری به این بازی علاقه دارند و در تلاش برای یادگیری آن هستند. کهن‌ترین تخته نرد پیدا شده مربوط به 3000 سال پیش از میلاد است و منشا آن را ایران زمین و دوره ساسانیان تخمین زده اند.

فلسفه هر یک از اجزای تخته در بازی چیست؟

دانستن فلسفه هر بازی ممکن است بر اشتیاق افراد در یادگیری آن بیفزاید. فلسفه بازی تخته نرد نیز بسیار جالب و شایان توجه است. اول از همه باید بگوییم که این بازی از یک صفحه که شامل 4 بخش است تشکیل شده؛ هر یک از این بخش‌ها نماد هر فصل سال و 12 خانه در هر طرف نشانه 12 ماه سال است. رنگ سیاه و سفید مهره ها نیز، نشانه شب و روز است . جالب است بدانید که تعداد مهره‌ها در تخته نرد تصادفی نیست؛ بلکه مربوط به تعداد روز‌های هر ماه است. نحوه حرکت و گردش مهره‌ ها نیز به گردش و حرکت انسان اشاره می‌کند. چرخش دو تاس هم گردش افلاک و ستارگان جهان را نشان می‌دهد .
نحوه چیدمان مهره‌ها در زمین بازی تخته نرد هم، مربوط به آغاز آفرینش جهان است. حرکت و گذر مهره ها از روی یکدیگر و خارج شدن آنها مشابه برخورد‌های بین انسان و در نهایت مرگ است. همچنین هر یک از شماره های تاس ها معنا و مفهوم خاصی به همراه دارند.
به طور مثال عدد 1 نشانه اهورا مزدا، عدد 2 نشانه مینو، عدد 3 به منظور سه دستور اهورا مزدا ( کردارنیک، پندار نیک و گفتاز نیک)، عدد 4 نشانگر چهار عنصر آب، باد، آتش و خاک، عدد 5 به منظور روشنایی و در نهایت عدد 6 مربوط به روز آفرینش است.

چه لوازم و وسایلی برای این بازی مورد نیاز است؟

همانطور که می‌دانید برای شروع هر بازی نیاز است که وسایل و لوازمی را تهیه کنید، برای تخته نرد نیز باید تمام لوازم و اجزای آن را داشته باشید تا با استفاده از آنها بتوانید اوقات فراغت خود را به بهترین نحو بگذرانیداز جمله لوازمی که نیاز است برای این بازی تهیه کنید، عبارتند از:
زمین بازی یا همان تخته
15 عدد مهره سیاه رنگ
15 عدد مهره سفید رنگ
تاس
تاس ریز یا همان جام تاس
تاس دوبل و یا تاتس دو داو

بهترین نوع تخته نرد کدام است؟

بهترین نوع تخته نرد کدام است؟

قطعا هر شخصی برای تهیه یک تخته نرد، به دنبال آن است که بهترین نوع آن را پیدا و خریداری کند. در بازار تخته های متفاوتی در شکل، اندازه، استحکام و زیبایی وجود دارند. حتی می‌توان آنها را در نوع تخته های دست‌ ساز نیز، از بازار تهیه کرد. از این نمونه تخته ها باید به نمونه های زیر اشاره کنیم:

تخته های چوب گردو

این تخته ها که به آن تخته سنندج نیز گفته می‌شود، به دلیل استفاده از چوب گردو و ظاهر زیبایی که دارند؛ بسیار منحصربه ‌فرد هستند. حتی ممکن است که بر روی این نوع تخته ها حکاکی و منبت‌کاری هم انجام شده باشد، که نقوش زیباتری را به وجود می‌آورند. به همین دلیل هم طرفداران بسیار زیادی دارند.

تخته نرد خاتم‌کاری شده و نقاشی

این تخته ها در سایزها و کیفیت های خاصی تولید می‌شوند. همچون تخته سنگین ساخته شده از ام‌ دی‌ اف و تخته سبک‌ تر ساخته شده از چوب راش و تخته های سنگین می توانند کاملا خاتم‌کاری شوند و یا علاوه بر آن شامل نقاشی هم باشند، که ظاهر آن را زیباتر و منحصر به‌ فردتر خواهد کرد. در حالی که نوع سبک آن، ساده تر زیباتر است و دیگر نیازی به خاتم کاری ندارد.

تخته فاخر

این تخته نرد ها به دلیل برجستگی ها و ویژگی های خاصی که دارند، از محبوبیت بیشتری برخوردارند. در واقع به علت زیرساخت عالی، خاتم‌کاری پر از سیم و نقاشی ظریفانه از دیگر تخته‌ها متمایز شده و بسیار چشم‌گیر هستند. می‌توان آنها را هم به عنوان تزئین و هم به عنوان هدیه خریداری کرده و به دیگران هدیه نمود.

از کجا بهترین تخته نرد را بخریم؟

از کجا بهترین تخته نرد را بخریم؟

برای این که ساده ترین و مطمئن ترین روش را برای تهیه این بازی باستانی انتخاب کنید، کافیست به سایت کلبه تخته نرد سری بزنید. در این فروشگاه اینترنتی شما می‌توانید زیباترین و با کیفیت‌ ترین بازی های سرگرم‌ کننده را تهیه کرده و با مناسب ترین قیمت آن را خریداری کنید. کلبه تخته نرد مشکل زیبا پسندان و مشکل پسندان را هم حل کرده و بهترین نوع تخته نردها را با مناسب ترین قیمت به آنها عرضه می‌کند. پس تا دیر نشده برای خرید این هدیه جذاب اقدام کنید.

/

پایان رپورتاژ

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو