صفر تا صد جراحی پروتز سینه در راز جراحی

منبع: فوت و فن

132

1400/8/10

12:25


صفر تا صد جراحی پروتز سینه در راز جراحی

در این مقاله قصد داریم، صفر تا صد جراحی پروتز سینه در راز جراحی ، را با شما خوانندگان عزیز در میان بگذاریم. اگر سینه های کوچکی دارید ، یا به سبب سرطان سینه، تمام یا بخشی از سینه های خود را از دست داده اید، یا به هر دلیلی از سایز سینه های خود رضایت کافی نداشته و تمایل دارید، سینه های بزرگتر و خوش فرم تری داشته باشید، به هیچ عنوان ادامه مقاله را از دست ندهید. ما همه چیز را درباره بهترین روش های خوش فرم و بزرگ کردن سینه ، یعنی پروتز سینه ، لیفت سینه و تزریق چربی ، در اختیار شما قرار می دهیم. با مقاله صفر تا صد جراحی پروتز سینه در راز جراحی ، با ما همراه باشید.

روش های بزرگ کردن سایز سینه

راه های گوناگونی برای افزایش سایز سینه ، در خانم ها وجود دارد و در رسانه راز جراحی ، مقالات متعددی در این زمینه برای شما عزیزان تهیه شده است. از روش های خانگی بزرگ کردن سایز سینه گرفته ، تا روش های دائمی تری چون بزرگ کردن سینه با تزریق چربی و پروتز سینه ، همه و همه راه هایی به منظور افزایش سایز سینه ها در خانم هایی است ، که به سبب کوچک بودن سایز سینه هایشان اعتماد به نفس خود را از دست داده اند و به دنبال راهی ، برای تحقق بخشیدن به رویای افزایش سایز سینه خود هستند. در این مقاله قصد داریم درباره روش های افزایش سایز سینه ماندگارتری، چون پروتز پستان و تفاوت آن با روش تزریق چربی که دارای تهاجم کمتری است، صحبت کنیم تا شما عزیزان بتوانید بهترین روش را برای افزایش سایز پستان های خود، انتخاب نمایید.

پروتز سینه چیست ؟

عوامل مختلفی در خانم ها سبب کوچک شدن یا بدشکلی سینه ها می شود. کاهش وزن شدید ، شیردهی ، سوء تغذیه ، سرطان ( جراحی ماستکتومی یا برداشتن بافت سرطانی سینه ها ) و عوامل مادرزادی ، از جمله دلایلی هستند که سبب می شوند ، که فرد از اندازه و ظاهر سینه های خود رضایت کافی را نداشته باشد. جراحی پروتز سینه ، یک نوع جراحی زیبایی سینه ، ماموپلاستی افزایشی ، به حساب می آید. در این روش جراح و متخصص پلاستیک و زیبایی ، از طریق جایگذاری پروتز سینه یا ایمپلنت ها ، در زیر بافت یا عضله سینه ، سبب افزایش سایز سینه و خوش فرم شدن آن ، می شود.

چه افرادی بهترین کاندید برای انجام جراحی پروتز پستان هستند ؟

اگر یکی از ویژگی های زیر را دارید ، شما کاندید مناسبی برای عمل پروتز سینه محسوب می شوید :

خانم هایی که به صورت طبیعی و مادرزادی ، از سینه های کوچکی برخوردارند.

خانم هایی که به سبب بارداری یا شیردهی یا گرفتن رژیم های لاغری سخت ، سینه هایشان بدشکل و افتاده شده است.

خانم هایی که به سبب جراحی سرطان سینه ، همه یا قسمتی از بافت سینه خود را از دست داده اند. ( جراحی بازسازی پستان )

وجود عدم تقارن میان سینه ها

انواع ایمپلنت های سینه

با توجه به متفاوت بودن نیاز خانم ها در افزایش سایز سینه ها ، ایمپلنت های سینه را در شکل ، نوع و سایز های مختلفی می سازند. در ادامه مقاله ، پروتزهای سینه را از نظر شکل و مواد تشکیل دهنده ، مورد بررسی قرار می دهیم :

انواع پروتز سینه بر اساس عناصر سازنده

ایمپلنت های سیلیکونی

از رایج ترین و پرکاربرد ترین پروتزهای سینه هستند ، که از ترکیبات مختلف سیلیکونی ساخته می شوند. از نظر ظاهری این ایمپلنت ها شبیه ژل های چسبنده ای هستند ، که در صورت صدمه دیدن درون سینه ، به لایه های دیگر پروتز یا فضاهای اطراف وارد می شوند. احتمال بروز چین خوردگی در پروتزهای سیلیکونی کمتر بوده ، و میزان ریسک خطر خالی شدن خودبخودی در این ایمپلنت ها ، بسیار جزئی است. همچنین این پروتزها در هنگام لمس شدن سینه ها ، طبیعی تر به نظر می رسند ؛ از این رو پروتزهای سیلیکونی ، اولین انتخاب خانم ها در جراحی پروتز سینه هستند.

ایمپلنت های سالینی

پروتزهای آب نمکی یا سالینی ، یکی از انواع ایمپلنت های سینه بوده ، که در حقیقت شامل جداره های سیلیکونی غیر قابل نفوذ پر شده ، با آب نمک استریل یا محلول سالین هستند. مهمترین مزیت این پروتزها اینست که در صورت ترکیدن یا پاره شدن پروتز در سینه ، محلول درون آن ها جذب بدن شده و مشکلی برای سلامتی بیمار ایجاد نمی کند. از مزایای پروتزهای سالینی ، می توان به نیاز داشتن به برش کمتر برای جایگذاری ، هزینه های پایین تر ، نیاز به دفعات مراجعه کمتر برای معاینه و قابلیت تنظیم حجم پروتز پس از جایگذاری در پستان ، اشاره کرد.

انواع پروتز پستان بر اساس شکل

پروتزهای سینه اشکی

پروتز سینه آناتومیکال یا اشکی ، یکی از رایج ترین ایمپلنت های سینه در خانم ها بوده ، که سبب می شوند سینه ها طبیعی تر به نظر برسند. این پروتزها بهترین پیشنهاد در افرادی هستند که :

بافت پستان کمی دارند یا اصلا بافتی در پستان خود ندارند.

دارای سینه های تخت و بدون شکل هستند.

در سینه ها عدم تقارن یا نقص ظاهری وجود دارد.

پروتزهای پستان گرد

در خانم هایی که تمایل دارند بافت سینه ای نرم ، خوش فرم و برجسته داشته باشند ، استفاده از ایمپلنت های سینه گرد توصیه می شود. همچنین از این پروتزها در مواردی که فرد قبلا عمل پروتز سینه داشته ، و قصد تغییر آن را دارد یا در تعویض پروتز قبلی به دلیل چرخش یا پارگی ، استفاده می شود.

روند جراحی پروتز پستان

روند جایگذاری پروتز سینه ، معمولا با بیهوشی عمومی انجام می شود. در این جراحی با صلاحدید جراح از یکی از برش های اطراف هاله پستان ، زیر چین پستان و زیر بغل ، برای قرار دادن ایمپلنت در ناحیه زیر سینه یا زیر عضله پستان استفاده می شود. پس از اتمام جایگذاری ، محل های برش توسط بخیه بسته می شوند. در برخی موارد به منظور تخلیه خون و مایعات اضافی ، درنی به بیمار متصل می شود ، که مدتی پس از جراحی پروتز سینه این درن خارج می شود.

مراقبت های بعد از جراحی پروتز سینه

با رعایت توصیه های زیر می توانید ، موفقیت عمل جراحی پروتز سینه را افزایش داده و دوران نقاهت کوتاه تری ، را پشت سر بگذارید :

پس از جراحی ممکن است اندکی تورم  و التهاب ، در سینه های شما ایجاد شود و درد مختصری را تجربه کنید. می توانید با تجویز پزشک ، از داروهای مسکن استفاده کنید. همچنین برای پیشگیری از عفونت ، آنتی بیوتیک های تجویز شده را سر ساعت مصرف نمایید.

برای جلوگیری از بروز عفونت در محل زخم ها ، لازم است بهداشت را در محل زخم ها رعایت کنید.

در صورتی که جراح برای بستن زخم ها ، از بخیه های غیر قابل جذب استفاده کرده باشد ، معمولا برای کشیدن بخیه ها بیمار باید پس از یک هفته ، به مطب جراح خود مراجعه کند.

تا مدتی که جراحتان صلاح می داند ، از سوتین مخصوص استفاده کنید. این سوتین علاوه بر فرم دهی بهتر به سینه ها سبب می شود ، که میزان تورم و التهاب آن ها کمتر شود.

پس از برداشتن پانسمان می توانید استحمام کنید. لازم است پس از جراحی مدتی را استراحت کرده ، و از انجام فعالیت و ورزش های سنگین و بلند کردن اجسام سنگین ، جدا خودداری کنید.

زمان استراحت از خوابیدن بر روی سینه ها اجتناب کرده ، و به حالت طاقباز ، یا به پشت ، بخوابید. همچنین از ماساژ دادن و دست کاری سینه ها بپرهیزید.

جراحی پروتز سینه و لیفت سینه به صورت همزمان

لازم است در این بخش از مقاله صفر تا صد جراحی پروتز سینه در راز جراحی ، این نکته را یادآور شویم که پروتز سینه ، هیچ تاثیری در درمان افتادگی سینه نداشته و تنها در موارد افتادگی خفیف سینه ، می توان با جایگذاری پروتز سینه تا حدی ظاهر سینه را بهبود بخشید. در صورتی که میزان افتادگی سینه ها زیاد باشد ، جراحی پروتز سینه ، به تنهایی نمی تواند ظاهر مناسبی به سینه ها ببخشد. در این حالت جراح پلاستیک شما انجام عمل پروتز پستان و لیفت سینه را به صورت همزمان ، به شما توصیه می کند. در این جراحی پس از جایگذاری پروتز سینه ، به منظور بالا کشیدن آن ، نوک سینه به سمت بالا کشیده می شود و بافت و پوست اضافی سینه خارج سازی می شود. در این حالت پس از عمل جراحی زیبای پستان ، سینه هایی خوش فرم ، سفت و برجسته خواهید داشت.

تزریق چربی ، بزرگ کردن سینه بدون جراحی

یکی از روش های دیگر برای افزایش سایز سینه ها ، تزریق چربی می باشد. این روش ماندگاری روند جراحی پروتز سینه را ندارد ؛ ولی در افرادی که به هر دلیلی از جراحی گریزان هستند ، می تواند سبب بزرگ شدن سایز سینه ها با حداقل تهاجم ممکن شود. در روند تزریق چربی ، ابتدا بافت چربی مورد نیاز توسط روندهای زیبایی دیگری چون لیپوساکشن یا لیپوماتیک ، از قسمت هایی از بدن بیمار که دارای چربی اضافی هستند ، استخراج می شود و این چربی ، پس از پالایش توسط سوزن های مخصوص ، به نواحی دیگر از جمله سینه ها به منظور افزایش سایز و حجم دهی تزریق می شود. همچنین از روند تزریق چربی به سینه ها ، می توان پس از جراحی ایمپلنت سینه ، برای تصحیح عدم تقارن سینه ها ، استفاده کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو