بزرگ کردن سینه و لیفت سینه؛ تفاوت این دو چیست؟

122

1400/8/18

10:13


بزرگ کردن سینه و لیفت سینه؛ تفاوت این دو چیست؟

سینه ‌های یک زن از زیبایی‌هایی اندام او محسوب می‌شوند. با وجود این که هر کسی سینه‌هایی با فرم خاص دارد و این تفاوت زیباست. اما گاهی برخی ویژگی‌های از نظر عموم زیبایی محسوب می‌شود. مثلا سینه‌های بزرگ و سفت و محکم که بالا قرار بگیرند، از معیارهای زیبایی محسوب می‌شوند. حال اگر سینه‌های کوچکی داشته باشیم چه؟ اگر سینه‌هایمان افتاده باشد چطور؟ آیا نمی‌توان آن‌ها را تغییر داد؟

با پیشرفت‌هایی که در جراحی‌ها و فرایندهای غیر جراحی زیبا حاصل شده است، می‌توان هر آنچه را در بدن و چهره‌ی خود دوست ندارید، به ایده‌آل خود نزدیک کنید. یکی از مواردی که در دسترس شما قرار دارد، فرایندهای مرتبط با بزرگ کردن سینه و لیفت سینه Breast lift است. اما چه زمانی از هر کدام این‌ها می‌توان استفاده کرد؟

برای این که درباره‌ی لیفت سینه و بزرگ کردن سینه اطلاعات کسب کنید و بدانید چه زمانی کدام یک مورد استفاده قرار می‌گیرد، با ما همراه باشید. در این مقاله به معرفی این دو فرایند و معایب و مزایای آن‌ها می‌پردازیم.

لیفت ( http://bia2safa.net/goto/web/url/2769426) از مواردی هست که امروزه توجه زیادی را به سمت خود جلب کرده است چرا که به کمک لیفت می‌توانید صورت زیبا و یا اندام زیبایی داشته باشید و چین و چروک و افتادگی پوست را در بدن خود از بین برده و جوانسازی پوست را به بدن خود برگردانید.

لیفت سینه چیست؟

لیفت سینه فرایندی است که در آن سینه بالاتر کشیده می‌شود و افتاده به نظر نمی‌رسد. این فرایند به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که در دو دسته‌ی با جراحی و بدون جراحی تقسیم می‌شوند. روش‌های مختلف لیفت سینه در ادامه آورده شده‌اند.

از لیفت سینه برای بالا بردن سینه‌های افتاده استفاده می‌شود. روشی کم‌تهاجم است، که برای رفع افتادگی سینه و سفت شدن پوست در این ناحیه کاربرد دارد. نتیجه لیفتینگ سینه، سینه‌هایی با شکل و فرم مطلوب است. لیفت سینه از طریق روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است و هرساله تقاضا برای این عمل زیبایی افزایش می‌یابد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لیفت سینه به مجله دکترتو مراجعه کنید.

جراحی لیفت سینه

جراحی لیفت سینه ماستوپکسی نامیده می‌شود و در آن بافت اضافی و چربی اضافی سینه خارج می‌شود و پوستی که شل و آویزان شده است نیز بریده می‌شود. سپس سینه در شکلی متناسب‌تر و اندکی بالاتر و روی فرم‌تر، در جای خود قرار می‌گیرد. جراحی لیفت سینه ۷۰% بیش از پیش مورد استقبال قرار گرفته است و امروزه به یکی از پرمخاطب‌ترین جراحی‌های روز تبدیل شده است. البته سایر روش‌های لیفت سینه که غیر جراحی هستند نیز روز به روز در حال افزایش هستند.

لیفت سینه با روش‌های غیر جراحی

  1. لیفت سینه با نخ

در این روش، پوست اطراف سینه بالاتر کشیده می‌شود و به علت سفت شدن این پوست اطراف آن، سینه‌ها نیز اندکی بالاتر کشیده می‌شوند. نخ‌ها از طریق سوزن‌هایی به زیر پوست شما وارد می‌شوند و سپس توسط جراح کشیده می‌شوند. این روش کم تهاجم بوده و در مقایسه با جراحی لیفت سینه، دوام کم‌تری دارد. معمولا ۲ سال طول می‌کشد تا اثر لیفت سینه با نخ از بین برود. همچنین نمی‌توان از این روش برای سینه‌های خیلی بزرگ استفاده کرد.

  1. لیفت سینه با لیزر

دستگاه لیزر، امواجی با انرژی بالا به سینه می‌فرستد تا سلول‌ها و بافت مرده را از بین ببرد. همچنین این کار کلاژن سازی را تحریک می‌کند. کلاژن پروتئنی است که در حفظ طراوت پوست و سفتی آن تاثیر دارد. از این روش معمولا در برطرف کردن اسکارها، چین و چروک‌ها و آثار ناشی از پیری استفاده می‌شود.

  1. RF فرکشنال

در این روش از ارسال امواج رادیویی به پوست استفاده می‌شود. با استفاده از این امواج، در لایه‌های پوست گرما ایجاد می‌شود و این گرما به سلول‌ها آسیب می‌رساند و آن‌ها را تحریک به ترمیم می‌کند. هنگامی که سلول‌ها ترمیم می‌شوند، کلاژن نیز می‌سازند. کلاژن سازی در بافت سینه، آن را بالا می‌کشد به لیفت سینه کمک می‌کند. معمولا بعد از انجام این فرایند، تاثیرات لیفت سینه با RF فرکشنال را به سرعت مشاهده می‌کنید. البته این روش معمولا نیاز به تکرار انجام فرایند دارد.

  1. تزریق بوتاکس

این روش مورد تایید FDA نیست، اما روشی است که معمولا تاثیرات لیفت سینه به سرعت دیده می‌شود.

تفاوت بزرگ کردن سینه با لیفت سینه

بزرگ کردن سینه یکی دیگر از فرایندهایی است که امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. بزرگ کردن سینه و لیفت سینه دو موضوع متفاوت هستند که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

لیفت سینه در واقع شامل فرم دادن به سینه و بالاتر کشیدن آن است. در لیفت سینه، سایز سینه تغییر نمی‌کند. این در حالی است که بزرگ کردن سینه، شامل روش‌های جراحی و غیر جراحی می‌باشد که در آن سایز سینه‌ها تغییر کرده و بزرگ‌تر از قبل به نظر می‌رسند. همچنین فرم آن‌ها نیز گردتر و زیباتر می‌شود.

روش های بزرگ کردن سینه

روش‌هایی که برای بزرگ کردن سینه‌ها استفاده می‌شوند، انواع مختلفی دارند.

بزرگ کردن سینه با جراحی یا بدون جراحی

روش بزرگ کردن سینه و جلوگیری از افتادگی آن انواع مختلفی دارد. بزرگ‌کردن سینه‌ها را می‌توان از طریق جراحی و یا بدون جراحی انجام داد که انواع فرایند‌های انجام شده، عبارت‌اند از؛

  • پروتز سینه : پروتز سینه، ایمپلنت سینه یا Augmentation Mammoplasty یکی از پرطرفدارترین عمل های جراحی زیبایی در جهان است. ایمپلنت سینه با هدف تصحیح شکل سینه و بزرگ تر کردن سینه انجام می شود.
  • تزریق چربی
  • تزریق ژل
  • استفاده از داروهای هورمونی

بزرگ کردن سینه‌ها را می‌توان با کاشت ایمپلنت و یا پروتز انجام داد. ایمپلنت یا پروتز به معنی قرار دادن یک شی خارجی در داخل بدن است. در این مورد، ایملنتی که داخل سینه قرار داده می‌شود، می‌تواند نرمال سالین و یا سیلیکون باشد. در این جراحی، در نگهدارنده‌هایی با شکل خاص که شبیه بالشتک هستند، نرمال سالین و یا ژل سیلیکونی قرار داده می‌شود. این نگه‌دارنده‌ها در داخل سینه قرار داده می‌شوند و به آن شکل می‌دهند. همچنین سایز سینه را افزایش می‌دهند. پروتزها معمولا تاریخ انقضا ندارند، اما بهتر است آن‌ها را بعد از ۱۰ سال خارج و یا تعویض کرد.

در بزرگ کردن سینه به روش غیر جراحی، می‌توان از داروهای هورمونی استفاده کرد. این داروها چربی را در سینه افزایش می‌دهند و سبب افزایش سایز سینه می‌شوند. این داروهای هورمونی شامل استروژن و پروژسترون هستند.

مزایا و معایب هر کدام

مزایای لیفت سینه

از آنجایی که لیفت سینه موجب بالاتر کشیده شدن سینه‌ها می‌شود، در زیبایی اندام تاثیر دارد. همچنین کلاژن سازی را تحریک می‌کند و پوست سینه محکم‌تر و سفت‌تر به نظر می‌رسد.

معایب لیفت سینه

در صورتی که لیفت سینه از طریق جراحی انجام شود، ممکن است ایجاد عفونت، خونریزی و کبودی کند. اگر از روش‌های غیر جراحی بهره ببرید، طول عمر کوتاه‌تری خواهد داشت و باید روش‌های لیفت سینه را مجددا تکرار کنید.

مزایای بزرگ کردن سینه

بزرگ کردن سایز سینه در زیبایی اندام کسانی که سینه‌های بسیار کوچکی دارند، موثر است.

معایب بزرگ کردن سینه

در صورتی که از جراحی برای بزرگ کردن سینه‌ها استفاده شود، عوارض جراحی ممکن است برای شما ایجاد شود و با عفونت، خونریزی و مشکلات دیگر مواجه شوید. همچنین اگر جراح خوبی نداشته باشید، ممکن است عدم قرینگی در سینه‌ها رخ دهد.

روش‌های هورمونی بزرگ کردن سینه‌ها می‌تواند عوارض مختلفی چون سرطان، خونریزی‌های نامنظم در بین دو سیکل پریود و ایجاد کلوآسما یا لکه‌های پوستی روی صورت شود.

سایز سینه برای چه کسانی مهم است؟

برخی از زنان سینه‌های بسیار کوچکی دارند که این مسئله در اعتماد به نفس آنان تاثیر دارد. کوچکی سایز سینه ممکن است به علت‌های مختلفی باشد. برخی از این علل عبارت‌اند از؛

  • لاغری بیش از حد
  • مشکلات هورمونی
  • سوء تغذیه
  • ژنتیک

کسانی که این مشکلات را دارند، معمولا از ظاهر خود رضایت ندارند و تمایل به تغییر سایز و بزرگ‌کردن سینه‌های خود دارند. خبر خوشحال کننده این است که این هدف قابل اجراست.

در چه مواقعی باید به سراغ لیفت سینه برویم؟

اگر از سایز سینه‌های خود راضی هستید و تنها می‌خواهید آن‌ها را بالاتر بکشید و یا فرم آن‌ها را تغییر دهید، لیفت برای شما ایده‌آل خواهد بود.

سخن آخر :

سایز سینه از توجه بسیار بالایی برخوردار است زیرا که در اندام فرد تاثیر بالایی دارد.به همین جهت بیشتر بانوان که دچار مشکل افتادگی سینه یا شل شدن سینه هستند به لیفت سینه و بزرگ کردن سینه با روش های مختلف مانندی : لیفت سینه، پروتز، تزریق ژل و تزریق چربی روی می‌آورند با خواندن این مطلب شما دید کاملی نسبت به لیفت سینه پیدا میکنید.

 

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو