معرفی سریال بوی توت فرنگی (Çilek Kokusu) ؛ خلاصه داستان + بررسی

معرفی سریال بوی توت فرنگی (Çilek Kokusu) ؛ خلاصه داستان + بررسی


منبع: پلازا

3

1402/11/5

10:11


معرفی سریال بوی توت فرنگی (Çilek Kokusu) ؛ خلاصه داستان + بررسی

سریال بوی توت فرنگی یکی از سریال‌های قدیمی و پرطرفدار کشور ترکیه بود که دمت اوزدمیر بازیگر معروف در آن حضور داشت. در ادامه مقاله پیش رو قصد داریم تا این مجموعه تلویزیونی ترکی را به شما معرفی کنیم.

سریال Çilek Kokusu که در ایران به بوی توت فرنگی یا عطر توت فرنگی معروف است، به کارگردانی فیلیز گولمز پاکمان (Filiz Gülmez Pakman) و عدنان گولر (Adnan Güler) ساخته شد. این اثر از روی یک سریال کره‌ ای به نام وارثان (The Heirs) که کانگ شین-هیو (Kang Shin-hyo) آن را کارگردانی کرده بود، ساخته و از شبکه استار تی وی ترکیه پخش شد‌. دمت اوزدمیر (Demet Özdemir)، یوسف چیم (Yusuf Çim) و اکین مرت دایماز (Ekin Mert Daymaz) بازیگران اصلی این سریال بودند. در ادامه مقاله پیش رو پلازا قصد داریم با معرفی سریال Çilek Kokusu همراه شما شویم.

فهرست مطالب: 

زمان پخش سریال ترکی بوی توت فرنگی

ژانر سریال ترکی عطر توت فرنگی عاشقانه، کمدی، درام و نوجوانانه است. این اثر نخستین بار در تاریخ 4 ژوئن 2015 (14 خرداد 1394) به روی آنتن شبکه Star TV رفت و سپس در تاریخ 27 نوامبر 2015 (6 آذر 1394) به پایان رسید. تعداد قسمت های سریال عطر توت فرنگی 23 قسمت بود و طی یک فصل به اتمام رسید.

داستان سریال بوی توت فرنگی

خلاصه سریال ترکی بوی توت فرنگی درباره دختری جوان به نام آسلی است که از راه قنادی امرار معاش می‌کند و مادر او نیز با نظافت منزل خرج خانه را می‌دهد. روزی آسلی وقتی در حال تحویل سفارش یکی از مشتری‌ها بود، با یک ماشین تصادف کرده که صاحب آن پسری به نام بوراک است. تصادف آسلی و بوراک منجر به خراب شدن کیک و از اخراج شدن آسلی از شغلش می‌شود.

داستان سریال بوی توت فرنگی

بوراک خانواده‌ای مرفه دارد و همیشه دنبال خوش‌گذرانی است. این امر پدرش را خسته کرده و به همین دلیل بوراک را برای کار در یکی از هتل‌هایش می‌فرستند که این بار باز هم آسلی و بوراک با یکدیگر ملاقات می‌کنند و دعوایشان می‌شود. از سوی دیگر مادر آسلی شغل خوبی در یک خانه اعیان پیدا می‌کند که از بخت بد خانه پدری بوراک است و باری دیگر این دو یکدیگر را می‌بینند.

ملاقات‌های زیاد آسلی و بوراک، همچنین دعواهای آنها باعث می‌شود که خیالاتی درباره عشق بین آن دو شود. حال بوراک که این شایعه را می‌شنود، به دروغ ادعا می‌کند آسلی عاشق ولکان، پسر عمویی که همیشه تمام خرابکاری‌هایش را گردن او می‌اندازد، است.

بازیگران سریال بوی توت فرنگی

در این قسمت قصد داریم تا با معرفی بازیگران این سریال همراه شما شویم. ابتدا به سراغ بیوگرافی بازیگران اصلی رفته و سپس سایر آنها را معرفی میکنیم.

دمت اوزدمیر در نقش آسلی

بازیگران سریال بوی توت فرنگی

دمت اوزدمیر بازیگر زن معروف ترکیه متولد 26 فوریه 1992 (7 اسفند 1370) است. او بازیگری را از سال 2013 با نقشی کلیدی در سریال به تو رازم را می‌گویم (Sana Bir Sır Vereceğim) شروع کرد و سپس نقشی فرعی در سریال مشهور سعید و شورا (Kurt Seyit ve Şura) داشت. دمت اوزدمیر سپس سریال ترکی عطر توت فرنگی را بازی کرد و بعد از آن با سریال عطر عشق یا پرنده سحر خیز (Erkenci Kuş) به شهرت زیادی دست یافت و بازیگر زن شناخته‌شده‌ای شد. خانه تو سرنوشت توست (Doğduğun Ev Kaderindir) و سریال اسم من فرح (Adım Farah) از سریال‌های مشهور بعدی او هستند. دمت اوزدمیر در سری فیلم تاکتیک‌های عشق (Love Tactics) و فیلم تو با کی می‌رقصی (Sen Kiminle Dans Ediyorsun) نیز حضور پیدا کرده است.

یوسف چیم در نقش بوراک

هنرپیشه های سریال ترکی بوی توت فرنگی

یوسف چیم بازیگر، خواننده و مجری اهل کشور ترکیه در 26 سپتامبر 1991 (4 مهر 1370) به دنیا آمد.  او در صنعت مدلینگ نیز فعالیت می‌کند. اولین سریال این بازیگر ازرا (Ezra) نام داشت که در سال 2014 پخش شد‌. او سپس در سریال ترکی عطر توت فرنگی حضور پیدا کرد و با آن معروف شد. سریال‌های طوفان (İçimdeki Fırtına)، در روز خوب در روز بد (İyi Günde Kötü Günde) و خیانت (Aldatmak) حضور پیدا کرد. یوسف چیم در فیلم معروف ترانه ای عاشقانه برایم بخوان (Bana Bir Aşk Şarkısı Söyle) نیز حضور داشته است.

اکین مرت دایماز در نقش ولکان

ژانر سریال ترکی عطر توت فرنگی

اکین مرت دایماز بازیگر و مدل اهل ترکیه در 2 دسامبر 1990 (11 آذر 1369) متولد شد. او بازیگری را از سال 2014 با سریال دفترچه (Not Defteri) شروع کرد و با سریال ترکی عطر توت فرنگی به شهرت رسید. او در سریال‌های مشهور دیگری همچون زندگی با عشق زیباست (Hayat Sevince Güzel)، گریه نکن مادر (Ağlama Anne)، پایتخت عبدالحمید (Payitaht Abdülhamid)، جنگجو (Savaşçı) و تو را در قلبم پنهان کردم (Seni Kalbime Sakladım) حضور داشته است.

ماهیر گونشیرای در نقش نیهات

خلاصه سریال ترکی بوی توت فرنگی

ماهیر گونشیرای (Mahir Günşiray) بازیگر و کارگردان ترک متولد 10 اوت 1960 (19 مرداد 1339) است. او بازیگری را از دهه 80 میلادی با تئاتر شروع کرد و سپس وارد سینما و تلویزیون شد. سریال‌های خورشید زمستانی (Kış Güneşi)، فضیلت خانم و دخترانش (Fazilet Hanım ve Kızları)، زخم قلب (Kalp Yarası) و سریال اسم من فرح (Adım Farah) از آثار معروف این هنرپیشه هستند.

سایر هنرپیشه های سریال ترکی بوی توت فرنگی عبارتند از:

  • مینه توگای (Mine Tugay) در نقش الچین
  • مورات باشواوعلو (Murat Başoğlu) در نقش سینان
  • لاچین جیهان (Laçin Ceylan) در نقش سلدا

نقد سریال Çilek Kokusu

بوی توت فرنگی پس از پخش شدن مورد استقبال زیادی قرار گرفت و سه هنرپیشه اصلی خود یعنی اوزدمیر، چیم و دایماز را به شهرت رساند. این مجموعه اگرچه فیلمنامه کلیشه‌ای دارد و چیزی نیست که پیشتر مشابه آن را ندیده باشیم، اما صحنه‌های کمدی آن به حدی خوب هستند که باعث خندیدن شما می‌شوند و دوست دارید آنها را بارها تماشا کنید.

بازی هنرپیشگان خصوصا دو بازیگر اصلی به دل می‌نشیند و آنها شیمی خوبی دارند. به طور کلی نمرات سریال بوی توت فرنگی متوسط رو به بالا هستند و هرچه از یک رمانتیک کمدی خوب سراغ دارید، در سریال نیز است. اگر عاشق داستان‌های پسر مغرور و خوش‌گذرانی که عاسق دختر فقیر سخت‌کوش می‌شود هستید، این مجموعه را فراموش نکنید.

سخن پایانی

نقد سریال Çilek Kokusu

با معرفی و بررسی سریال بوی توت فرنگی همراه شپا بودیم و سعی کردیم این اثر را به شما معرفی کنیم. عطر توت فرنگی یکی از سریال‌های خاطره‌انگیز و قدیمی ترکیه است که قدم‌های اول راه بازیگری دمت اوزدمیر و یوسف چیم بود. نظر شما درباره این اثر چیست؟ لطفا ما را از دیدگاه‌های خود آگاه کنید. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو