آیت الله علی ارومیان درگذشت + بیوگرافی

منبع: نم نمک

2

1402/11/6

09:35


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2024 ، علی ارومیان و فوت علی ارومیان و بیماری علی ارومیان و بیوگرافی علی ارومیان و اخبار علی ارومیان و حواشی علی ارومیان و علی ارومیان کیست و علی ارومیان کجاست و چه خبر از علی ارومیان و علی ارومیان اهل کجاست و علی ارومیان در بیمارستان و علت مرگ علی ارومیان و درگذشت علی ارومیان در نم نمک.

آیت الله علی ارومیان درگذشت + بیوگرافی

درگذشت آیت الله شیخ علی ارومیان از شاگردان امام خمینی(ره)

آیت الله شیخ علی ارومیان ازشاگردان آیت الله خویی ، آیت الله حکیم و امام خمینی (ره) در گذشت.

آیت الله علی ارومیان درگذشت + بیوگرافی

آیت الله علی ارومیان درگذشت + بیوگرافی

فرزند آیت الله علی ارومیان در این ارتباط اظهار کرد : این عالم ربانی از 29 دی به خاطر بیماری قلبی ، در بیمارستان علی ابن ابیطالب قم بستری بود و امروز دارفانی را وداع گفت.

محمد ارومیان افزود : پیکراین مرحوم به مراغه منتقل و در جوار فرزندانش شهیدش در گلشن زهرای مراغه به خاک سپرده خواهد شد.

آیت الله علی ارومیان در سال 1311 هجری شمسی در مراغه از توابع استان آذربایجان شرقی به دنیا آمد.

وی پس از فراگیری قرآن و دروس متداول در مکتب خانه به مدارس جدید رفت و تا مقطع متوسطه به صورت متفرقه در مراغه درس خوانده است.

وی از شاگران ، آیت الله میرزا مسلم ملکوتی در قم بود و در نجف اشرف نیز نزد آیات عظام سیدمحمود شاهرودی ، سیدابوالقاسم خویی ، سیدمحسن حکیم ، سیدعبدالله شیرازی و امام خمینی (ره) بهره بره است.

آیت الله ارومیان پس از پیروزی انقلاب ، دوره های اول و دوم نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی بود ، مدتی امامت جمعه شهرستان میانه را برعهده داشته ، نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در دوره های دوم و سوم و عضویّت در دفتر استفتائات مقام معظّم رهبری از دیگر مسئولیت های وی بوده است.

آیت الله ارومیان در عین حال پدر سه شهید به نام‏ های مهدی ارومیان ، رضا ارومیان (عبدالحمید ارومیان) و محسن ارومیان هستند.

فرزند چهارم ایشان نیز در درگیری با منافقین جانباز شده اند.

سال ها منبرهای با شور و شعور ایشان مردم را به دین جلب و جذب کرد و هسته های اولیه انقلاب در مراغه با همت ایشان پایه گذاری شد و نماینده مرحوم حضرت امام خمینی ره در آنجا محسوب می شدند. در شکل گیری ارگان های نظامی و انتظامی و کمیته انقلاب نهادهای انقلابی و سپاه نقش موثری ایفا نمودند.

در این راه سه شهید به مکتب اسلام تقدیم نمودند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو