بیوگرافی علیرضا ثانی فر ؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حقایق پنهان او

بیوگرافی علیرضا ثانی فر ؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حقایق پنهان او


منبع: پلازا

2

1402/11/6

14:07


بیوگرافی علیرضا ثانی فر ؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حقایق پنهان او

بیوگرافی علیرضا ثانی‌ فر ،بازیگر، نویسنده و صداپیشه ایرانی، که در حال حاضر شاهد هنرنمایی او در سریال شریک جرم هستیم، موضوع این مقاله است.

علیرضا ثانی فر یکی از بازیگران، صداپیشگان و نویسندگان ایرانی است. او یکی از بازیگران گزیده‌کار و بی‌حاشیه است که فعالیت هنری خود را از سال 1364 با حضور در سینما آغاز کرد. پس از آن به تحصیل در رشته بازیگری پرداخت و لیسانس خود را از دانشگاه هنر دریافت کرد. ثانی‌فر اخیرا برای بازی در مجموعه حرفه‌ای (1400) و سریال شریک جرم (1402) نزد بینندگان شناخته شده است. در این مقاله از پلازا نگاهی به بیوگرافی علیرضا ثانی‌ فر داریم، با فیلم‌ها و سریال‌های او آشنا می‌شویم و اطلاعات خود درباره زندگی شخصی وی را با شما در میان می‌گذاریم. با ما همراه باشید. اگر به دنیای بازیگران علاقمندید پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین بازیگران مرد ایرانی و مقاله پرافتخارترین بازیگران ایرانی را از دست ندهید.

فهرست مطالب

اطلاعات شخصی علیرضا ثانی‌ فر

در ابتدای مقاله زندگی نامه علیرضا ثانی‌ فر نگاهی سریع به برخی اطلاعات شخصی وی داریم.

زندگی خصوصی علیرضا ثانی‌ فر / همسر علیرضا ثانی‌ فر

  • نام: علیرضا
  • نام خانوادگی: ثانی فر
  • تاریخ تولد: سال 1351
  • محل تولد: تهران
  • تحصیلات: لیسانس بازیگری از دانشگاه هنر
  • سال‌های فعالیت: از سال 1364 تا کنون
  • حوزه فعالیت: بازیگر، صداپیشه، نویسنده
  • وضعیت تاهل: متاهل
  • صفحه اینستاگرام: صفحه اینستاگرام علیرضا ثانی‌فر

زندگی خصوصی علیرضا ثانی‌ فر

در بیوگرافی علیرضا ثانی فر ، بخش زندگی شخصی وی بسیار کوتاه است زیرا اطلاعات زیادی در این مورد در دسترس نیست. ثانی فر متولد سال 1351 در تهران است. او اولین بار در سال 1364، در سن 13 سالگی بازیگری را با فیلم مرگ گرگ‌ها آغاز کرد و وارد سینما شد. هنگام انتخاب رشته دانشگاهی، علاقه وی به هنر و بازیگری تاثیر بسیار داشت. وی پس از اتمام دبیرستان به تحصیل در رشته بازیگری در دانشگاه هنر مشغول شد و لیسانس بازیگری را دریافت کرد. اگر به جستجوی همسر علیرضا ثانی‌ فر به این صفحه هدایت شده اید، باید بگوییم او سال‌ها پیش ازدواج کرده و دخترش ری‌را در سال 1386 متولد شد.

زندگی شغلی علیرضا ثانی‌ فر

بیوگرافی علیرضا ثانی‌ فر را با نگاهی جامع به زندگی شغلی وی، از ابتدا تا کنون ادامه می‌دهیم. همانطور که در بخش قبل اشاره شد، ثانی فر در 13 سالگی قدم به پرده نمایش سینما گذاشت. او در سال 1364 در فیلم مرگ گرگ‌ها به کارگردانی جهانگیر جهانگیری بازی کرد. 2 سال بعد با فیلم گرفتار به کارگردانی منصور گرفتار و نویسندگی ایرج بقایی بار دیگر در سینما حضور پیدا کرد. پس از این فیلم تا 11 سال خبری از وی بر پرده سینماها نبود تا اینکه در سال 1378 با فیلم شراره به کارگردانی سیامک شایقی بار دیگر به سینما بازگشت. آخرین اثر وی در سینما مربوط به سال 1398 است که در فیلم قصیده گاو سفید به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها بازی کرد. ثانی‌فر بازیگر نقش اول فیلم پدران، به کارگردانی سالم صلواتی، است که در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر در سال 1398 به نمایش درآمد.

بیوگرافی علیرضا ثانی فر

فیلم های علیرضا ثانی‌ فر

در جدول زیر نگاهی به فیلم‌های سینمایی علیرضا ثانی فر داریم.

سالنام فیلمکارگردان
1398قصیده گاو سفیدبهتاش صناعی ها
1397لتیاناکتای براهنی
1397خون خدامرتضی‌علی عباس‌میرزایی
1397هزارتوامیرحسین ترابی
1397نگاه خیره
1396درساژپویا بادکوبه
1395آزاد به قید شرطحسین شهابی
1394آخرین بار کی سحر را دیدی؟فرزاد موتمن
1393پل خواباکتای براهنی
1393شکافکیارش اسدی زاده
1380اتانازیرحمان رضایی
1378شرارهسیامک شایقی
1366گرفتارمنصور تهرانی
1364مرگ گرگ‌هاجهانگیر جهانگیری

سریال های علیرضا ثانی‌ فر

بخش سریال‌های علیرضا ثانی‌فر به دو بخش سریال‌های تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی تقسیم می‌شود. ثانیفر با سریال شنه‌ای کف رودخانه به کارگردانی یوسف سیدمهدوی، که در سال 1376 از شبکه 3 سیما پخش می‌شد، قدم به تلویزیون گذاشت. پس از آن در سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد بازی کرد که پخش آن از سال 1388 آغاز شد و تا سال 1393 ادامه یافت. این مجموعه تلویزیونی به تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان، کارگردانان متفاوتی داشت. در جدول زیر سریال‌های تلویزیونی ثانی فر را برای شما آماده کرده ایم.

سالنام سریالکارگردان
1396سایه‌بانجمشید محمودی/ نوید محمودی
1395سایبر
1393زمستان گرمرسول صانعی
1393واگن شماره 2مجید وحیدیان
1388-93شاید برای شما هم اتفاق بیفتد(کارگردانان متفاوت)
1376شن‌های کف رودخانهیوسف سیدمهدوی

شبکه نمایش خانگی

فیلم های علیرضا ثانی‌ فر / سریال های علیرضا ثانی‌ فر

حضور علیرضا ثانی‌فر در شبکه نمایش خانگی نام او را بیش از پیش بر سر زبان‌ها انداخت. او در سال 1397 با سریال نهنگ آبی به کارگردانی فریدون جیرانی، حضور در شبکه نمایش خانگی را تجربه کرد. نقش‌آفرینی او در سریال حرفه‌ای (1400) و سریال شریک جرم، که اکنون در حال پخش است، سبب شد وی نزد بینندگان شناخته شود. در جدول زیر نام و سال تولید سریال‌های علیرضا ثانی فر در شبکه نمایش خانگی را مشاهده می‌کنید.

سالنام سریالکارگردان
1402شریک جرممازیار میری
1401نوبت لیلیروح‌الله حجازی
1400حرفه‌ایمصطفی تقی زاده
1400آنهامهدی آقاجانی/ میلاد جرموز
1397نهنگ آبیفریدون جیرانی

نویسندگی و صداپیشگی

در بیوگرافی علیرضا ثانی‌ فر باید به دیگر فعالیت‌های وی نیز اشاره کنیم. او در کنار بازیگری، نویسندگی را نیز تجربه کرده است. از جمله فعالیت‌‌های وی در این حوزه می‌توانیم به نویسندگی فیلم سینمایی تلویزیونی “درست مثل یک پل”، سریال انیمیشن “پاییز گرم” و فیلمنامه “قطب نما” اشاره کنیم. همچنین وی یکی از نویسندگان سریال انیمیشن “شب چله” نیز بوده است. ثانی‌فر در نویسندگی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و سرپرستی نویسندگان در آثاری نظیر سریال انیمیشن “کلان آباد”، سریال انیمیشن “هوشان” و سریال انیمیشن “نازبالش” را برعهده داشته است.

علیرضا ثانی فر علاوه بر بازیگری و نویسندگی، در صداپیشگی نیز دستی بر آتش دارد. او در سریال انیمیشن “مشاهیر” به عنوان سرپرست گویندگان حضور داشته است.

جوایز و افتخارات علیرضا ثانی‌ فر

بیوگرافی علیرضا ثانی فر

بیوگرافی علیرضا ثانی‌ فر با افتخارات وی در زمینه بازیگری و نویسندگی درخشان شده است. او در سال 1375 در نمایش خیابانی “برنده جایزه اول، یاد باد…” به کارگردانی برزو ارجمند حضور داشت که در جشنواره تئاتر فجر سال 1375 مورد تقدیر قرار گرفت.

در سال 1390 برای نگارش فیلمنامه “قطب نما” با همکاری آناهیتا تیموریان، در مسابقات فیلمنامه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرکت جست.

وی در سال 1397 در سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد برای فیلم کوتاه تشریح شد.

حقایق پنهان علیرضا ثانی‌ فر

متاسفانه مطلب زیادی برای درج در بخش حقایق و حواشی علیرضا ثانی‌ فر نداریم! این بازیگر گزیده‌کار، تاکنون درگیر حواشی نشده و حتی اطلاعات خاصی از زندگی وی در دسترس نیست. مثلا درباره تاریخ تولد، ما فقط می‌دانیم که علیرضا متولد سال 1351 است، ولی درباره روز و ماه تولد او اطلاعاتی در دسترس نیست. شاید با دنبال کردن صفحه شخصی وی در اینستاگرام بتوان اطلاعات بیشتری درباره او کسب کرد.

علیرضا ثانی فر فقط یک بار به دلیل انتشار عکسی احساسی با دخترش درگیر حواشی شد. در این عکس جنجالی، ثانی‌فر در حال بوسیدن لب‌های دخترش بود. وی چندی بعد در اینستاگرام پستی از خود و دخترش گذاشت و نوشت: “از دوستان بیماری که این عکس حالشون رو بد کرد، معذرت میخوام.”‌

عکس‌های علیرضا ثانی فر

سخن پایانی

در این مقاله کوتاه از پلازا، با بررسی بیوگرافی علیرضا ثانی‌ فر با شما همراه شدیم. امیدواریم این بازیگر مستعد سینما و تلویزیون، آینده درخشانی در پیش رو داشته باشد و از این به بعد او را در آثار بیشتری ببینیم. نطر شما در باره علیرضا ثانی فر چیست؟ کدام یکی از آثار او را تماشا کرده‌اید؟ آیا اطلاعات خاصی درباره زندگی شخصی و حرفه‌ای او، نظیر تاریخ تولد، محل زندگی، دیگر آثار و تئاترهای علیرضا ثانی‌ فر دارید؟ خوشحال می‌شویم دانسته‌های خود را در بخش نظرات با ما و دیگر خواننده‌های سایت در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو