بیوگرافی حامد کمیلی ؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی

بیوگرافی حامد کمیلی ؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی


منبع: پلازا

1

1402/11/2

11:24


بیوگرافی حامد کمیلی ؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی

حامد کمیلی یکی از بازیگران مشهور و محبوب سینما و تلویزیون است که با نقش الیاس در سریال اغما شناخته شد. در این مقاله نگاهی به بیوگرافی حامد کمیلی داریم.

بیوگرافی حامد کمیلی موضوعی است که در این مقاله از پلازا به آن پرداخته‌ایم. این بازیگر مستعد اصفهانی، متولد سال 1361، یک بار برنده سیمرغ بلورین جشنواره تئاتر فجر شده است. کمیلی بازیگری را با تئاتر آغاز کرد و سپس قدم به تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی گذاشت. به جرات می‌توان وی را یکی از کم‌‌حاشیه‌ترین بازیگران سینمای ایران دانست، هرچند که بازهم کاملا از گزند شایعات مصون نمانده است. در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مربوط به زندگی شخصی و شغلی حامد کمیلی را یکجا جمع‌آوری کرده و در اختیار شما خواننده محترم بگذاریم. پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین بازیگران مرد ایرانی و مقاله بهترین بازیگران جوان سینمای ایران را نیز از دست ندهید.

فهرست مطالب

اطلاعات شخصی حامد کمیلی

در ادامه اطلاعات شخصی حامد کمیلی را به صورت تیتروار با هم می‌خوانیم و سپس به سراغ جزئیات بیشتری در زندگی این بازیگر خواهیم رفت.

اطلاعات شخصی حامد کمیلی / زندگی خصوصی حامد کمیلی

  • نام و نام خاوادگی: سید حامد کمیلی
  • تاریخ تولد: 14 تیر 1361
  • محل تولد: اصفهان
  • سن حامد کمیلی: 41 سال
  • قد حامد کمیلی: 185 سانتیمتر
  • تحصیلات: کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی
  • وضعیت تاهل: مجرد
  • صفحه اینستاگرام: (حامد کمیلی)

زندگی خصوصی حامد کمیلی

زندگی نامه حامد کمیلی را با نگاهی به زندگی شخصی وی آغاز می‌کنیم. حامد کمیلی، فرزند منصور، متولد 14 تیر 1361 در اصفهان است. او دو برادر به نام‌های احسان و ایمان دارد که دوقلو هستند و به خانواده بسیار اهمیت می‌دهد. کمیلی فوق‌دیپلم کامپوتر دارد ولی در ادامه راه رشته‌اش را تغییر داد و لیسانس و فوق‌لیسانس مدیریت بازرگانی گرفت. البته که این جوان ایرانی از دوران نوجوانی به بازیگری علاقمند شد و در کنار تحصیل در دانشگاه، بازیگری را نیز فراموش نکرد. در بخش بعدی بیشتر درباره زندگی شغلی وی توضیح می‌‌دهیم.

زندگی شغلی حامد کمیلی

در بیوگرافی حامد کمیلی این بخش اهمیت بسیاری دارد، زیرا ما را با راه و روش این بازیگر مستعد سینما و تلویزیون آشنا می‌کند. شاید خواندن این بخش از بیوگرافی حامد کمیلی به شما کمک کند مسیر خود در بازیگری را بیابید.

کمیلی بازیگری را از تئاتر در اصفهان آغاز کرد و آن را در تهران ادامه داد. وی در تهران در رشته تئاتر زیر نظر اساتیدی همچون فریدون خسروی و گلاب آدینه درس خواند و بدین ترتیب بر دانش خود در این زمینه افزود. پس از آن با حضور در دانشگاه سوره به صورت آزاد، تحت تعلیم اساتیدی نظیر مرحوم حمید سمندریان و قطب‌الدین صادقی قرار گرفت.

همسر حامد کمیلی / زندگی شغلی حامد کمیلی

حامد کمیلی در سال 1384 با فیلم پای پیاده به کارگردانی اصغر تسلی وارد تلویزیون شد. یک سال بعد در مجموعه تلویزیونی پرواز در حباب و سریال به دنیا بگویید بایستد حاضر شد و با استعدادی که از خود نشان داد، نامش بر سر زبان‌ها افتاد. سال 86 و بازی در نقش الیاس در سریال مناسبتی اغما، او را تبدیل به یکی از مشهورترین چهره‌های تلویزیونی کرد.

حامد کمیلی در سینما نیز بسیار عالی ظاهر شد. در سال 1387 سه فیلم سینمایی با بازی حامد کمیلی به روی پرده سینماها رفت: فیلم تردید از واروژ کریم مسیحی، فیلم دو خواهر از محمد بانکی و فیلم پسر آدم دختر حوا به کارگردانی رامبد جوان. کمیلی با فیلم تردید برای اولین بار نامزد سیمرغ بلورین شد و فیلم پسر آدم دختر حوا بر شهرت و محبوبیت وی نزد مردم افزود.

حامد کمیلی در تئاتر، تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی فعالیت بسیاری داشته که در ادامه می‌بینید.

فیلم های حامد کمیلی

فیلمهای حامد کمیلی را در دو جدول جداگانه، فیلم‌های سینمایی و فیلم‌های تلویزیونی برای شما آماده کرده‌ایم.

فیلم‌های سینمایی

سالنام فیلمکارگردان
1401روایت ناتمام سینماعلیرضا صمدی
14002888کیوان علی‌محمدی/ علی اکبر حیدری
1399آهوهوشنگ گلمکانی
1399جوجه تیغیمستانه مهاجر
1398خوب، بد، جلف 2: ارتش سریپیمان قاسم‌خانی
1398سازهای ناکوکعلی حضرتی
1397سینما شهر قصهکیوان علی‌محمدی
1397جمشیدیهیلدا جبلی
1396لیلاجداریوش یاری
1395گیلداکیوان علی‌محمدی/ امید بنکدار
1395راه رفتن روی سیماحمدرضا معتمدی
1395ایتالیا ایتالیاکاوه صباغ‌زاده
1394سیانوربهروز شعیبی
1392خانه‌ای کنار ابرهاسیدجلال دهقانی اشکذری
1390زیباتر از زندگیانسیه شاه حسینی
1389پایان نامهحامد کلاهداری
1389اخلاقتو خوب کنمسعود اطیابی
1389هرچی خدا بخوادنوید میهن‌دوست
1389دردسر بزرگمهدی گلستانه
1389پرستوهای عاشقفریال بهزاد
1388دلقک‌هاعباس مرادیان
1388شکلات داغحامد کلاهداری
1387پسر آدم دختر حوارامبد جوان
1387دو خواهرمحمد بانکی
1387تردیدواروژ کریم مسیحی

بیوگرافی حامد کمیلی

فیلم‌های تلویزیونی

سالنام فیلمکارگردان
1388وقتی نبودمداریوش یاری
1388طلاق به سبک ایرانیفرید کلهر
1388فراریسعید عالم زاده
1387بگو که رویا نیستمهدی گلستانه
1386حرف ربطفریدون خسروی
1386عبور از شبمهدی کرم پور
1386گوشه نشینانسیروس مقدم
1385مجلس آخر، ذبح اسماعیلسیروس مقدم

سریال های حامد کمیلی

سریال های حامد کمیلی شامل دو بخش سریال‌های تلویزیونی و سریال‌های شبکه نمایش خانگی است که در دو جدول زیر نام آنها را مشاهده می‌کنید.

سریال‌های تلویزیونی

سالنام سریالکارگردان
1394نفس گرممحمدمهدی عسگرپور
1393پرده نشینبهروز شعیبی
1392پروانهجلیل سامان
1386پیامک از دیار باقیسیروس مقدم
1386خانه شش درمجید جوانمرد
1386نقش جهانفریدون خسروی
1386ملک دلمحمد درمنش
1386خط شکنمسعود تکاور
1386اغماسیروس مقدم
1385به دنیا بگویید بایستدمحمدرضا آهنج
1385پرواز در حبابسیروس مقدم
1384پای پیادهاصغر توسلی

سریال‌های شبکه نمایش خانگی

سالنام سریالکارگردان
1402مرداببرزو نیک‌نژاد
1400قبله عالمحامد محمدی
1399خوب، بد، جلف: رادیواکتیومحسن چگینی
1397رقص روی شیشهمهدی گلستانه

فیلم های حامد کمیلی / سریال های حامد کمیلی

تئاترهای حامد کمیلی

سالنام اثرکارگردان
1401دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست داردهادی مرزبان
1396شوایک، سرباز ساده دلحمیدرضا نعیمی
1394ریچاردحمیدرضا نعیمی
1394اتاق498کامیار صالح پور

جوایز و افتخارات حامد کمیلی

حامد کمیلی در سال 1387 با فیلم تردید به کارگردانی واروژ کریم مسیحی وارد سینما شد. این فیلم باالهام از نمایشنامه هملت اثر ویلیام شکسپیر ساخته شده است. فیلم سینمایی تردید افتخارات بسیاری در جشنواره فیلم فجر سال 87 کسب کرد که مهمترین آن کسب سیمرغ بلورین بهترین فیلم بود. حامد کمیلی نیز با این فیلم نامزد سیمرغ بلورین در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. لازم به ذکر است که کمیلی یک بار برنده جایزه بهترین بازیگر در جشنواره تئاتر فجر شده و جایزه‌اش را از دستان علی نصیریان دریافت کرده است.

حواشی حامد کمیلی

"تئاترهای

به طور کلی می‌توان گفت که حامد کمیلی یکی از بی‌حاشیه‌ترین بازیگران ایرانی است. البته که به تبع شهرتی که دارد، قطعا گاهی اوقات خبرها و حواشی خاصی برای او ایجاد شده است.

اولین بار بازی در فیلم پایان نامه (1389) به کارگردانی حامد کلاهداری، او را درگیر برخی حواشی کرد. این فیلم به حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری 22 خرداد 1388 می‌پردازد. فیلم سینمایی پایان نامه در گیشه بسیار بد عمل کرد و منتقدان سینمایی از آن به عنوان “بدترین فیلم سال” یاد می‌کنند. حامد کمیلی اولین بار در برنامه هفت با مجری‌گری فریدون جیرانی، از مردم برای بازی در فیلم پایان‌نامه عذرخواهی کرد. چندی بعد در یک مصاحبه با رضا رشیدپور بار دیگر بابت بازی در این فیلم معذرت خواست. رشیدپور گفت: “حامدجان منظورت فیلم پایان‌نامه بود؟” کمیلی در پاسخ گفت: “آقای رشیدپور مردم ما انقدر آگاه هستند که نیاز به توضیح اضافه نباشد. باز هم ازشون معذرت می‌خوام.”

دومین حاشیه ایجاد شده برای حامد کمیلی انتشار عکس وی با تینا آخوند تبار بود. ماجرا از آنجا شروع شد که عکسی ار این دو نفر در یک جمع فرهنگی منتشر گشت که حامد دستانش را دور تینا حلقه کرده بود. حواشی پیرامون عکس افزایش یافت و برخی تینا را همسر حامد کمیلی می‌دانستند. در همین راستا حامد اعلام کرد که در آن زمان قرار بوده باهم ازدواج کنند و به هم محرم شده بودند. اما درنهایت این آشنایی به ازدواج نرسید.

حقایق پنهان حامد کمیلی

شاید یکی از جذاب‌ترین بخش‌های بیوگرافی حامد کمیلی و به طور کلی بیوگرافی بازیگران، همین بخش حقایق پنهان باشد. حامد کمیلی بازیگر جوانی است که طرفداران بسیاری دارد و قطعا آشنایی بیشتر با زندگی او برای طرفداران نیز جالب است. در ادامه برخی حقایق مربوط به این بازیگر را با هم می‌خوانیم.

  • کمیلی در موسیقی دستی بر آتش دارد و پیانو و تار می‌نوازد.
  • حامد بهداد تاثیر بسیاری بر زندگی هنری او داشته و سعی می‌کند با توجه به تاثیراتی که گرفته شیوه خاصی از بازیگری را در پیش گیرد.
  • کمیلی در میان ورزش‌ها به بسکتبال علاقه خاصی دارد و یک بسکتبالیست حرفه‌ای محسوب می‌شود.
  • او در اوقات فراغتش کتاب می‌خواند و به خصوص به کتاب‌های روانشناسی بسیار علاقه دارد.
  • کمیلی در میان بازیگران خارجی طرفدار آل پاچینو و شان پن است.
  • در میان بازیگران بزرگ ایرانی، کمیلی طرفدار علی نصیریان، پرویز پرستویی و رضا کیانیان است.

آلبوم عکس‌های حامد کمیلی

سخن پایانی

در این مقاله از پلازا با بیوگرافی حامد کمیلی با شما همراه شدیم. این بازیگر جوان و بااستعداد با حضور در نقش‌های مختلف نشان داد که استعداد و پشتکار کافی برای تبدیل شدن به یک بازیگر مشهور را دارد. وی چند سالی است در تلویزیون حضور ندارد و تمرکز خود را روی فیلم‌های سینمایی منتخب و سریال‌های شبکه خانگی گذاشته است. نظر شما درباره بازی حامد کمیلی چیست؟ به نظر شما کدام نقش‌آفرینی او بیش از همه در ذهن مخاطب باقی مانده است؟ نظرات خود را با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو