معرفی برنامه پانتولیگ محمدرضا گلزار ؛ زمان پخش، روند برنامه و شرکت‌‌کنندگان

معرفی برنامه پانتولیگ محمدرضا گلزار ؛ زمان پخش، روند برنامه و شرکت‌‌کنندگان


منبع: پلازا

2

1402/11/14

21:24


معرفی برنامه پانتولیگ محمدرضا گلزار ؛ زمان پخش، روند برنامه و شرکت‌‌کنندگان

محمدرضا گلزار بازیگر مطرح کشورمان پس از غیبتی طولانی در رسانه تلویزیون بلاخره با برنامه پانتولیگ به شبکه سه برگشت. در این مقاله از وب‌سایت پلازا با معرفی برنامه پانتولیگ محمدرضا گلزار همراه شما مخاطبان محترم هستیم.

گلزار یکی از چهره‌های مطرح سینمای ایران است که طی سال‌های اخیر اجرای برنامه‌های برنده باش و هفت خوان را بر عهده داشته است. وی پس از فاصله‌ای کوتاه از مجریگری دوباره با برنامه پانتولیگ در قاب تلویزیون ظاهر شد. این چهره پر طرفدار پس از خبر ازدواج‌اش، محبوبیت بیشتری پدا کرد و حال دوستدارن وی مایلند تا برنامه پانتولیگ محمدرضا گلزار به اشتیاق دنبال نمایند. چنانچه شما هم تمایل دارید تا با برنامه تلویزیونی پانتولیگ بیشتر آشنا شوید، در ادامه مقاله پیش‌رو با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

زمان پخش مسابقه پانتولیگ

ژانر مسابقه پانتولیگ مسابقه، سرگرمی و گیم شو با محوریت بازی پانتومیم است. این اثر برای نخستین‌ بار در 5 بهمن‌ماه 1402 مصادف با ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر حوالی ساعت 22 و 30 دقیقه از شبکه سه سیما پخش شد. در ابتدا انتظار می‌رود که این برنامه تلویزیونی فقط آخر هفته‌ها پخش گردد، اما مشخص شد که این برنامه هرشب ساعت 11:00 از شبکه سوم سیما پخش شود. همچنین تکرار برنامه پانتولیگ با اجرای محمدرضا گلزار، فردای روز پخش همه روزه در ساعت 16:40 دقیقه از شبکه سه است.

زمان پخش مسابقه پانتولیگ

ذکر این نکته ضرورت دارد که تعداد قسمت های برنامه پانتولیگ، بر اساس قراردادی که جواد فرحانی (تهیه کننده برنامه ستاره ساز) با شبکه سه بسته 90 قسمت است. همچنین جالب اینجاست که ابتدا قرار بود این برنامه تلویزیونی برای یکی از پلتفرم‌ها ساخته شود که ظاهراً سارنداگان آن در نهایت با صدا و سیما به توافق رسیده‌اند. علاوه بر این به خاطر روابط بسیار خوب محمدرضا گلزار با علی فروغی مدیر شبکه سوم سیما، وی تصمیم گرفت تا دوباره به رسانه تلویزیون برای اجرا برگردد.

داستان مسابقه پانتولیگ

در این بخش از مقاله فص داریم تا شما مخاطبان محترم را با خلاصه برنامه پانتولیگ ّبیشتر آشنا کنیم. همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد، این برنامه تلویزیونی در ژانر مسابقه، سرگرمی و گیم شو در محوریت بازی پانتومیم است.

در واقع برنامه پانتولیگ یک مسابقه و سرگرمی با محوریت پانتومیم؛ ساختاری مشابه ادابازی در برنامه خندوانه کاری از رامبد جوان دارد. البته ساختار برنامه پانتولیگ بدین شکل است که شرکت‌کنندگان به واسطه اجراهای پانتومیمی جذاب، مهارت‌شان را در این موضوع به نمایش می‌گذارند. گلزار که پیش‌تر هم از برگزاری یک مسابقه تلویزیونی خبر داده و زمانی که به یکی از طرفداران خود امضا می‌‌داد، این موضوع را اعلام نموده بود.  گروه چهار نفره مقابل هم قرار می‌گیرند تا هم چالش‌هایی متنوع در ارتباط با پانتومیم را از سر بگذرانند و هم به سوالات اطلاعات‌عمومی پاسخ دهند.

درواقع، عوامل این مسابقه سعی کرده‌اند علاوه بر جلب توجه علاقه‌مندان به پانتومیم، دوستداران مسابقات اطلاعات‌ عمومی را هم با خودشان همراه نمایند تا بدین طریق، رقابت را با هیجان بیشتری پیش ببرند. نکته قابل توجه اینجاست که عموم شرکت‌کنندگان در واقع مسابقه از بین افرادی انتخاب شده‌اند که سال‌ها به‌طور مستمر پانتومیم اجرا نموده‌اند و به نحوی در این رقاب حرفه‌ای هستند و از سویی دیگر هم اطلاعات عمومی بالایی دارند.

داستان مسابقه پانتولیگ

شاین ذکر است که محمدرضا گلزار در تمام مدت برگزاری مسابقه‌های پانتومیم، در وسط میدان حضور دارد و از نزدیک اجرای شرکت‌کننده‌ها را رصد می‌نماید. البته چنانچه قصد شرکت در پانتولیگ را دارید باید اذعان نماییم که عوامل برنامه پانتولیگ هنوز جزئیاتی از نحوه شرکت در برنامه مذکور را توضیح نداده‌اند. ولی این طور که به نظر می‌آید می‌توان در برنامه پانتولیگ هم درست مانند دیگر مسابقات تلویزیون ثبت‌نام نمود تا دست اندرکاران تماس بگیرند و پس از انجام چند آزمون، می‌توان در این برنامه حضور یافت.

بازیگران برنامه پانتولیگ

حتماً در این بخش از مقاله مایلید تا بدانید که هنرپیشه های مسابقه پانتولیگ چه کسانی هستند. در جواب به پرسش شما باید اذعان نماییم که کلیه شرکت‌کنندگان این برنامه از افرادی غیر چهره هستند. در این مسابقه تلویزیونی دو گروه چهار نفره با یکدیگر به صورت رقابتی پانتومیم بازی می‌نمایند. به طور کلی تنها چهره مشهور این برنامه تلویزیونی محمدرضا گلزار است که اجرای آن را به عهده دارد.

  • محمدرضا گلزار

محمدرضا گلزار

محمدرضا گلزار (Mohammad Reza Golzar) از بازیگران خوش چهره مطرح سینمای ایران است که فعالیت هنری خود را از سال 1379 با فیلم سام و نرگس کاری از مرحوم ایرج قادری آغاز کرد. وی علاوه بر بازیگری خوانندگی هم کرده است و پیش از ورود به عرصه هنرپیشگی به عنوان نوازنده گیتار در گروه آرین فعابیت داشت. وی در سال 1385 بالاترین دستمزد در میان بازیگران سینمای ایران دریافت کرد. گلزار تاکنون در چندین فیلم پرفروش ایرانی منجمله سلام بمبئی، آینه بغل، رحمان ۱۴۰۰ و ما همه با هم هستی حضور داشته‌ است. علاوه بر این او غیر از فعالیت در حوزه سینما برای چند پروژهٔ تلویزیونی مثل سریال‌های عاشقانه، ساخت ایران 2 و گیسو به ایفای نقش پرداخت.

محمدرضا گلزار در خرداد ماه سال 1402 ازدواج خودش را با آیسان آقاخانی یک فعال در حوزه مدلینگ، در شبکه مجازی اینستاگرام علنی نمود. البته این خبر با واکنش‌های متفاوتی از سوی مخاطبان و طرفدارانش مواجه روبرو شد. در واقع گلزار از جمله سلبریتی‌هایی به شمار می‌رود که تا کنون به همکاری با تلویزیون نه نگفته‌ است. چندماه پش هم خبرهایی مبنی بر همکاری وی با رضا رشیدپور مطرح بود که چندی بعد رشیدپور بنا به دلایل خودش آن را اعلام و انصراف داد که در نهایت محمدرضا گلزار این پیشنهاد را پذیرفت.

برنامه پانتولیگ

علاوه بر موارد مذکور حواشی درباره دستمزد محمدرضا گلزار برای برنامه تلویزیونی پانتولیگ وجود دارد. در واقع دستمزد بالایگلزار برای حضور در سریال و برنامه‌ها از جمله مسائلی بود که حتی منجر به شکایت وی از چندین نفر هم شده‌ است. البته دستمزد گلزار برای برنامه پانتولیگ مشخص نیست و تا کنون مدیران شبکه سه و نه خود شحص گلزار درباره مورد صحبتی نداشته است. البته در کل باید اذعان نماییم که محمدرضا گلزار یکی از سلبریتی‌های گرانقمیت کشورمان است و به نظر نمی‌آید برای این برنامه نلویزیونی هم دستمزد کمی گرفته باشد.

نقد برنامه پانتولیگ

نقد برنامه پانتولیگ

همان‌طور که می‌دانید، با توجه به اینکه هنوز مدت کمی از زمان اولین قسمت برنامه پانتولیگ محمدرضا گلزار میگذرد، بنابراین همنوز جای نقدی به این برنامه وارد نیست. گرچه هنوز برای بررسی این برنامه زود است حضور محمدرضا گلزار به عنوان مجری در جذب مخاطبان نقش بسزایی خواهد داشت. همچنین در ادامه باید ببینیم نمرات برنامه پانتولیگ در واکنش مخاطبان و منتقدان چگونه خواهد بود. البته این برنامه به خاطر داشتن ماهیتی سرگرمی، پیش‌بینی می‌شود که در جذب مخاطبان تلویزیونی عملکردی موفق داشته باشد.

علاوه بر موارد مذکور تهیه‌کننده این برنامه تلویزیونی جواد فرحانی طی مصاحبه‌ای اذعان نمود؛ اجرای برنامه برعهده محمدرضا گلزار است و امیدواریم با حضور و تلاش وی، لحظات خوشی برای مخاطبان تلویزیون رقم‌ بخورد.

البته این برنامه تلویزیونی در همان ابتدای پخش هم مورد انتقاد یکی از مسئولین قرار گرفت. در واقع یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر ارشاد در اعتراض به انتخاب نام برنامه تلویزیونی پانتولیگ، برای یک اثر در رسانه ملی چنین عنوان کرد: انتخاب نامی بیگانه برای یک برنامه تلویزیونی در واقع خلاف قانون ممنوعیت بکارگیری اسامی بیگانه است.

شایان ذکر است که بر اساس تبصره 7 قانون ممنوعیت به کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران موظف شده تا از به کارگیری واژه‌های نامأنوس بیگانه خودداری نماید و ضوابط دستوری زبان فارسی معیار را باید کاملاً رعایت نماید.

کلام آخر

محمدرضا گلزار سه سال پس از اجرای برنامه پرمخاطب برنده‌باش به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی، در پنجشنبه 5 بهمن سال 1402، با اجرای مسابقه جدید پانتولیگ بار دیگر در شبکه سه برگشت. این برنامه تلویزیونی در همان قسمت نخست، موفق شد تا نظر مخاطبان زیادی را به خود معطوف نماید. برنامه پانتولیگ همان‌طور که از نامش مشخص است، مسابقه‌ای به شمار می‌رود که روی بازی پانتومیم  تمرکز دارد ولی تنها به همین مسئله محدود نمی‌شود. در واقع ما یک مسابقه‌ پرهیجان روبه‌رو هستیم که مجموعه‌ای است از پانتومیم و اطلاعات‌عمومی را شامل می‌شود. در کل، شیوه اجرای گلزار بر اساس به سبک مسابقه، تا حدودی متفاوت‌تر از برنامه‌های پیشین است. در این مقاله از پلازا به بررسی برنامه پانتولیگ و اطلاعاتی جامع درباره نحوه اجران آن پرداختیم.

امید است مقاله معرفی برنامه پانتولیگ محمدرضا گلزار برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفا پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات خو درباره این برنامه تلویزیونی با اجرای محمدرضا گلزار را با ما در پلازا به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو