معرفی سریال ترکی فی | داستان، بازیگران و نمرات

معرفی سریال ترکی فی | داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

1

1402/9/10

01:49


معرفی سریال ترکی فی | داستان، بازیگران و نمرات

سریال ترکی فی یکی از مجموعه‌های تلویزیونی ترکیه است که در حوزه روان‌شناختی تولید شده است. این سریال ترکی در سال 2017 کار خود را شروع کرد و پس از پخش دو فصل، در سال 2018 به کار خود پایان داد. در ادامه این مقاله از پلازا با ما همراه باشید تا به معرفی و بررسی دقیق‌تر سریال ترکی Fi بپردازیم. همچنین در طول متن به خلاصه داستان، بازیگران و نقد سریال ترکی Fi نیز اشاره خواهیم کرد.

سریال ترکی فی در سال 2017 از شبکه پوهو تی‌وی به صورت آنلاین پخش شد و خیلی زود با استقبال گرمی از سوی بییندگان مواجه شد. بر اساس آمارهایی که از سوی شبکه‌های ترکی منتشر شد، از میان 48 میلیون کاربر اینترنتی در ترکیه، تقریبا هشت میلیون نفر سریال ترکی Fi را در زمان انتشارش تماشا کرده‌اند. ژانر سریال ترکی فی، درام و عاشقانه است؛ ترکیبی از پرطرفدارترین ژانرهای سینما به خصوص در کشور ترکیه!

در مورد زمان پخش سریال ترکی فی نیز باید گفت که اولین قسمت این سریال عاشقانه در تاریخ 31 مارس 2017 معادل 11 فروردین 1396 پخش شد. اولین فصل این سریال ترکی تا تاریخ 16 ژوئن 2017 از شکبه پوهو تی‌وی پخش شد و سپس در اکتبر 2017 فصل دوم سریال ترکی فی کار خود را شروع کرد. تعداد قسمت های سریال ترکی فی نیز در حدود 22 قسمت است. مدت زمان پخش هر قسمت این سریال عاشقانه و درام ترکی نیز چیزی در حدود 1 ساعت است. در ادامه متن با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

داستان سریال ترکی فی

سریال ترکی Fi

فیلم‌نامه قوی سریال ترکی فی به قلم مجموعه‌ای از نویسندگان نوشته شده است که از میان آن‌ها باید به نوکت بیکاکی (Nuket Bicakci)، آزرا کوهن (Azra Kohen) و اوزلم یوسل (Özlem Yücel) اشاره کرد. البته باید به این نکته مهم نیز اشاره کنیم که داستان سریال ترکی Fi در واقع اقتباسی از رمان‌های آزرا کوهن است.

داستان سریال ترکی فی حول محور شخصیتی به نام جان مانای است. روانپزشکی مشهور که در دانشگاه روانشناسی مشغول به تدریس است و علاوه بر آن در یک برنامه تلویزیونی نیز حضور دارد. در این میان جان مانای به صورت تصادفی و در طول یک اجرای نمایشی با دختری به نام دورو آشنا می‌شود؛ رقصنده‌ای جوان و زیبا که هوش از سر جان مانای می‌برد. جان تصمیم دارد تا احساسات خود نسبت به دورو رو بیان کند اما مانعی به نام دنیز بر سر راه او وجود دارد. نوازنده‌ای با استعداد که معشوقه‌ی دورو است و این دو رابطه بسیار خوب و عمیقی با یکدیگر دارند!

از سوی دیگر با دانش‌آموزی به نام بیلگه آشنا می‌شویم که در کلاس‌های جان مانای حضور دارد و به عقیده جان مانای، بیلگه روزی به یک روانشناس بزرگ تبدیل خواهد شد و همین دلیل باعث شده تا او را به چشم رقیب خود ببیند. اما همانطور که در ابتدا گفتیم، تمرکز اصلی داستان سریال ترکی Fi بر روی شخصیت جان مانای است؛ استاد دانشگاهی که شخصیت موجهی دارد اما این همه ماجرا نیست! جان مانای آنگونه که نشان می‌دهد، نیست؛ او گذشته تاریکی دارد که آن را از دیگران پنهان کرده است. موضوعی که باعث شده تا روزنامه‌نگار جوان و جاه‌طلبی به نام اوزگه اگلی به دنبال کشف حقیقت گذشته جان مانای باشد تا از راز کثیف او پرده بردارد!

بازیگران سریال ترکی فی

در بخش‌های ابتدایی این مقاله به معرفی سریال Fi ترکیه ای پرداختیم. همانطور که می‌دانید بازیگران مشهور و دوست‌داشتنی‌ای در این مجموعه تلویزیونی عاشقانه به ایفای نقش پرداختاه‌اند. سریال ترکی Fi از همان ابتدای کار توانست تا با داستان جذاب خود نظر بینندگان را به سوی خود جلب کند البته باید توجه داشت که آنچه باعث شد تا این فیلم‌نامه قوی به سریالی جذاب تبدیل شود، بازیگران توانا و مشهور آن بودند. همچنین خوب است بدانید که کارگردانی سریال ترکی فی را مرت بایکال (Mert Baykal) برعهده داشته است.

در این بخش از مقاله به سراغ هنرپیشه های سریال فی خواهیم رفت و بیوگرافی کوتاهی از هر کدام در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

اوزان گوون؛ بازیگر نقش جان مانای

معرفی سریال Fi ترکیه ای

هنرپیشه مشهور و شناخته شده‌ی سینمای ترکیه، اوزان گوون (Ozan Güven)، در تاریخ 19 می 1975 معادل 29 اردیبهشت 1354 در شهر نورنبرگ آلمان چشم به جهان گشود. خانواده اوزان گوون اصلیتی ترکیه‌ای دارند اما به دلیل مهاجرت، او در آلمان متولد شد و تا سن 9 سالگی در این کشور بزرگ شد. پس از آن اوزان گوون به ترکیه برگشت و سپس در شهر ازمیر به تحصیل در رشته بازیگری پرداخت. اوزان قادر است تا به زبان‌های ترکی، آلمانی و انگلیسی صحبت کند. وی در سال 2005 با تورکان دریا (Türkan Derya) کارگردان ترکیه‌ای ازدواج کرد و حاصل این ازدواج یک فرزند بود. اما ازدواج آن‌ها زیاد دوام نداشت و سرانجام در سال 2010 به طلاق انجامید. قد اوزان گوون نیز در حدود 1 متر و 75 سانتی‌متر است و یکی از بازیگران محبوب ترکیه محسوب می‌شود.

آثار سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی بسیاری در کارنامه هنری اوزان گوون به چشم می‌خورد که از جمله مشهورترین آن‌ها باید به My Mother’s Wound ،G.O.R.A و Arif V 216 اشاره کرد.

سرنای ساریکایا؛ بازیگر نقش دورو

بازیگران سریال ترکی فی

هنرپیشه جوان و پرطرفدار سینما و تلویزیون ترکیه، سرنای ساریکایا (Serenay Sarikaya)، در تاریخ 1 ژولای 1992 معادل 10 تیر 1371 در شهر زیبای آنکارا چشم به جهان گشوده است. سرنای یکی از محبوب‌ترین بازیگران این روزهای سینما ترکیه محسوب می‌شود که علاوه بر بازیگری در حرفه مدلینگ نیز بسیار فعال است. او تحصیلات خود در زمینه تئاتر و بازیگری را در آنکارا شروع کرد اما به دلیل جابه‌جایی، در استانبول فارغ‌التحصیل شد.

هنگامی که 14 سال داشت برای اولین بار با فیلم Saskin (2006) در مقابل دوربین قرار گرفت و پس از آن در فیلم سینمایی Plajda (2008) حضور پیدا کرد. قد سرنای ساریکایا در حدود 1 متر و 75 سانتی‌متر است و یکی از بازیگران خوش‌فیزیک و خوش‌چهره ترکیه محسوب می‌شود. سرنای در کارنامه هنری خود آثار سینمایی و تلویزیونی متعددی را جای داده است که از این میان باید به Ebb and Tide ،For Both of Us و Fi اشاره کرد.

مهمت گونسور؛ بازیگر نقش دنیز

داستان سریال ترکی فی

بازیگر خوش‌چهره و دوست‌داشتنی ترکیه‌ای، مهمت گونسور (Mehmet Günsür)، در تاریخ 8 می 1975 معادل 18 اردیبهشت 1354 در شهر استانبول متولد شده است. مهمت در خانواده‌ای فرهیخته متولد شد؛ پدر او مهندس و مادرش سخنران بود. همین موضوع باعث شد تا مهمت نیز علاقه بسیاری به تحصیل و پیشرفت در زمینه مورد علاقه خود داشته باشد. او بازیگری را از سن 17 سالگی شروع کرد و در تبلیغات تلویزیونی حضور پیدا کرد. پس از آن بود که کم‌کم به سوی سینما و تلویزیون کشیده شد. مهمت گونسور در تاریخ 17 ژولای 2006 با کاترینا مونگیو (Caterina Mongio) ازدواج کرد؛ ازدواجی که حاصل آن سه فرزند بوده است. همچنین قد مهمت گونسور در حدود 1 متر و 78 سانتی‌متر است. مهمت در آثار سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی بسیاری به ایفای نقش پرداخته است که از مشهورترین آن‌ها باید به Kanaga ،The Magnificent Century و Love Likes Coincidences اشاره کرد.

نقد و بررسی سریال ترکی فی

نقد سریال Fi

تا به این قسمت از مقاله به معرفی و بررسی سریال ترکی فی پرداختیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به سراغ نقد این سریال جذاب و تماشایی ترکی برویم. همچنین در ادامه این بخش به بررسی نمرات سریال ترکی فی خواهیم پرداخت.

سریال ترکی فی در همان ابتدای کار خود در سال 2017 توانست نظر مثبت بسیاری از بینندگان و منتقدان سینمایی را به سوی خود جلب کند. داستان قوی با ژانر عاشقانه و درام، موفق شد تا سریال فی را در صدر لیست مجموعه‌های پربیننده ترکیه قرار دهد. با توجه به اینکه پخش سریال ترکی فی چندین سال پیش به پایان رسیده است اما این سریال توانسته تا رکوردهای منحصربه‌فرد خود را حفظ کند.

این سریال امروزه نیز جزء سریال‌های پربیننده ترکیه قرار دارد. به صورت کلی این سریال با استقبال خوبی از سوی مخاطبین قرار گرفت و همواره نقدهای مثبتی بر آن وارد شده است اما این سریال نیز همچون دیگر آثار صنعت سینمای جهان، با انتقادهایی نیز مواجه شده است. البته این نقدهای منفی در مقابل نقدهای مثبت آن بسیار ناچیز و قابل چشم‌پوشی است. از نکات قوت این سریال ترکی عاشقانه باید به فیلم‌نامه، کارگردانی و بازیگران آن اشاره کرد. البته صداگذاری این مجموعه نیز بسیار خارق‌العاده بوده است.

اگر شما دوستان نیز از طرفداران پر و پا قرص سینمای ترکیه هستید و بی‌وقفه آثار تولید شده در سینمای این کشور را دنبال می‌کنید، بی‌شک از تماشای سریال عاشقانه فی لذت خواهید برد. کافی‌ست تنها چند قسمت با این سریال ترکی همراه شوید تا به یک طرفدار پر و پا قرص تبدیل شوید. اگر شما نیز هنوز سریال ترکی فی را تماشا نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم هرچه زودتر نسبت به دانلود سریال Fi اقدام کنید و از تماشای آن لذت ببرید.

نمرات سریال ترکی فی

همانطور که در طول متن اشاره کردیم، سریال ترکی فی یکی از مجموعه‌های تلویزیونی روان‌شناختی این کشور بود که در سال 2017 پخش شد. این سریال ترکی با استقبال بی‌نظیری از سوی بینندگان و منتقدان مواجه شد؛ موضوعی که باعث شد نمرات خوبی به این سریال اختصاص داده شود. کاربران سایت IMDB به سریال فی نمره 7.8 از 10 را اختصاص داده‌اند؛ نمره‌ای بسیار عالی برای سریالی که چندین سال پیش به کار خود پایان داده است. با توجه به اتمام پخش سریال ترکی فی، انتظار نمی‌رود که این نمره دستخوش تغییرات بزرگی قرار بگیرد.

سخن پایانی

دانلود سریال Fi

در این مقاله از پلازا به معرفی و بررسی سریال ترکی فی پرداختیم. سپس به خلاصه سریال ترکی فی، هنرپیشگان، نمرات و تاریخ پخش این سریال درام و عاشقانه ترکیه‌ای اشاره کردیم. همچنین در طول متن به تریلر سریال ترکی Fi اشاره داشتیم.

سریال ترکی وی با داستان عاشقانه و درام خود، شما را برای چندین ساعت مشغول خود خواهد کرد، به گونه‌ای که در داستان آن غرق شوید. پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان تماشای این سریال جذاب ترکی را از دست ندهید! باید به تماشای سریال ترکی فی نشست، تا سرانجام کار جان مانای را ببینیم؟ آیا قصه عشق او نسبت به دورو به حقیقت خواهد پیوست؟! ممنون که در طول این مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم که این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد. لطفاً نظرات و نقدهای خود در مورد سریال ترکی فی را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو