معرفی فیلم پینه دوز ؛ پا گذاشتن در کفش دیگران تنها راه درک کردن آن‌ها است

معرفی فیلم پینه دوز ؛ پا گذاشتن در کفش دیگران تنها راه درک کردن آن‌ها است


منبع: پلازا

5

1402/7/24

21:22


معرفی فیلم پینه دوز ؛ پا گذاشتن در کفش دیگران تنها راه درک کردن آن‌ها است

فیلم پینه دوز، که کاندید دو جایزه تمشک طلایی شده بود در سال 2014 اکران شد. با معرفی فیلم The Cobbler 2014 همراه پلازا باشید.

تام مک‌کارتی (Thom McCarthy) که پیش از این فیلم های با کیفیتی مانند The Station Agent و  The Visitor را ساخته بود، اینبار نتوانست با فیلم The Cobbler 2014 موفقیت‌های قبلی‌اش را تکرار کند. البته این کارگردان در سال 2015 با ساخت فیلم Spotlight توانست جایزه اسکار بهترین فیلمنامه واریجینال و اسکار بهترین فیلم سال را از آن خودش کند.

فیلم The Cobbler 2014 از تیم بازیگری بسیار خوبی بهره می‌برد، اما این فیلم در پیاده‌سازی ایده‌های خود و تشکیل یک طرح داستانی موفق، شکست می‌خورد. ژانر فیلم پینه دوز رئالیسم جادوی و کمدی-درام تعریف شده است. در ادامه با بررسی فیلم سینمایی پینه دوز همراه ما باشید.

فهرست مطالب:

فیلم پینه دوز

در خلاصه فیلم سینمایی پینه دوز آمده است که مکس سیمکین پینه دوزی است که کفش‌ها را در همان مغازه‌ای که در نیویورک که نسل‌ها خانواده‌اش در آن به مشغول به کار بودند، تعمیر می‌کند. مکس که از زندگی روزمره ناامید شده است، به یک میراث جادویی برخورد می‌کند که به او اجازه می دهد وارد زندگی مشتریانش شود و دنیا را به شیوه‌ای جدید ببیند. گاهی اوقات راه رفتن در کفش های فرد دیگری، تنها راهی است که می‌توان فهمید آن‌ها واقعا چه کسانی هستند. مدت زمان فیلم The Cobbler 2014 یک ساعت و 39 دقیقه است.

بازیگران فیلم پینه دوز

در ادامه با معرفی هنرپیشه های فیلم سینمایی پینه دوز با بیوگرافی آنها آشنا می‌شویم.

آدام سندلر در نقش مکس سیمکین

فیلم پینه دوز

آدام سندلر بازیگر، کمدین، صداپیشه و فیلمساز 54 ساله آمریکایی است. سندلر پس از حضور موفق در برنامه تلویزیونی Saturday Night Live راه خود را به فیلم‌های هالیوودی باز کرد. فیلم‌های آدام سندلر در مجموع بیش از 2 میلیارد دلار فروش داشته‌اند.

سندلر را بیشتر به خاطر فیلم‌های کمدی که در آنها ایفای نقش کرده است می‌شناسیم؛ از جمله فیلم کمدی-عاشقانه Blended محصول سال 2014 و فیلم کمدی-معمایی Murder Mystery محصول سال 2019. البته او به خاطر بازی دراماتیک خود در فیلم‌هایی چون Funny People محصول سال 2009، فیلم The Meyerowitz Stories محصول سال 2017 و فیلم Uncut Gems محصول سال 2019 نیز مورد ستایش قرار گرفته است.

آدام سندلر از سال 1987 که فعالیت هنری خود را آغاز کرد تاکنون 120 بار در جشنواره‌های مختلف نامزد کسب جایزه شده و 46 دفعه نیز جایزه را کسب کرده است. از مهمترین آنها می‌توان نامزد دریافت بهترین بازیگر مرد برای فیلم Punch-Drunk Love در گلدن گلوب 2003، 3 نامزدی در جشنواره گرمی و همچنین 4 نامزدی برای دریافت جایزه امی ساعات پربیننده را نام برد. همچنین آدام سندلر، پس از سیلوستر استالونه، بیشترین جایزه تمشک طلایی را کسب کرده است.

داستین هافمن در نقش آبراهام سیمکین

فیلم پینه دوز

داستین هافمن (Dustin Hoffman) بازیگر و فیلمساز آمریکایی متولد 8 آگوست 1937 برابر با 17 مرداد 1316 در کالیفرنیا است. هافمن بیشتر برای نقش‌های ضدقهرمان شناخته می‌شود. او از آغاز جوانی می‌دانست که قصد دارد بازیگر شود؛ بنابراین در این رشته به تحصیل پرداخت. او بازیگری را از تئاتر آغاز کرد و سپس به فیلم و سریال‌ها پیوست. اولین نقش برجسته او مربوط به فیلم The Graduate محصول سال 1967 است که او را برای اولین بار نامزد جایزه اسکار کرد. داستین هافمن در سال 1979 در فیلم Kramer vs. Kramer با مریل استریپ همبازی بود و هر دو در آن سال برنده جایزه اسکار شدند. از دیگر فیلم‌های این بازیگر موفق می‌توانیم فیلم Hook محصول سال 1991، فیلم The Program محصول سال 2015 و فیلم Into the Labyrinth محصول سال 2019 را نام ببریم.

داستین هافمن در انیمیشن The Tale of Despereaux محصول سال 2008 و مجموعه انیمیشن‌های Kung Fu Panda محصول سال‌های 2008 تا 2016 به عنوان صداپیشه حضور داشته است. از مهم‌ترین جوایز کسب شده توسط هافمن می‌توانیم 2 جایزه اسکار، 6 جایزه گلدن‌گلوب (از جمله جایزه افتخاری سیسیل بی. دمیل)، 4 جایزه بفتا و 2 جایزه تونی را نام ببریم. همچنین نشان افتخار مرکز کندی و جایزه افتخاری بنیاد ملی فیلم آمریکا به پاس یک عمر دستاورد هنری به وی اعطا شده است.

استیو بوشمی در نقش جیمی

فیلم The Cobbler 2014

استیون وینسنت بوشمی ملقب به استیو بوشمی (Steve Buscemi) هنرپیشه آمریکایی است که بیشتر برای نقش آفرینی های ماندگارش برای شخصیت های مکمل در آثار سینمایی شناخته می‌شود. او بازیگری را با بازی در فیلم های مستقل مانند فیلم Parting Glances آغاز و در سال 1992 و بازی در اولین فیلم کوئنتین تارانتینو Reservoir Dogs در نقش Mr.Pink اولین نقش آفرینی بزرگش را تجربه کرد. بوشمی در 4 اثر با برادران کوئن (Barton Fink، Miller’s Crossing، Fargo و The Big Lebowski همکاری کرده که همه آنها از نقش آفرینی های ماندگار او به شمار می‌آیند.

علاوه بر آثار سینمایی، استیو بوشمی در آثار تلویزیونی نیز فعالیت های زیادی داشته و مشهور ترین نقش آفرینی‌اش را در سریال Boardwalk Empire تجربه کرد که یک جایزه گلدن گلوب و دو کاندیدی امی را برای او به همراه داشت. از سریال های مشهور دیگری که او در آنها حضور داشته می‌توان به Lonesome Dove ، The Sopranos، 30 Rock و Horace and Pete اشاره کرد.

متد من در نقش لئون لودلو

فیلم The Cobbler 2014

کلیفورد اسمیت جونیور متولد 2 مارچ 1971 (11 اسفند 1349) که او را بیشتر با نام متد‌ من (Method Man) می‌شناسیم، رپر، ترانه‌سرا، تهیه‌کننده و بازیگر 49 ساله آمریکایی است. او نام متد من را از فیلمی به همین نام محصول سال 1979 اقتباس کرده است. وی در سال 1996 برنده جایزه گرمی برای بهترین اجرای رپ شد. متد من یکی از اعضای گروه موسیقی هیپ‌هاپ وو تنگ است. او تعدادی آلبوم تکی و تعدادی آلبوم با همراهی رپرهای دیگر، مانند ردمن دارد. همچنین متد من در فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری به ایفای نقش پرداخته و در زمینه بازی‌های ویدئویی نیز فعال است.

آلبوم Tical محصول سال 1994، آلبوم 4:21 … The Day After محصول سال 2006 و آلبوم Meth Lab Season 2: The Lithium محصول سال 2018 از آلبوم‌های انفرادی متد من هستند. وی همچنین سه آلبوم با رد من به نام‌های Blackout!، آلبوم How High و Blackout! 2 دارد. از فیلم‌ها و سریال‌های وی نیز می‌توان به فیلم Where’s the Money محصول سال 2017، فیلم Shaft محصول سال 2019، سریال The Wire محصول سال 2003 تا 2008 و سریال Method & Red محصول سال 2004 اشاره کرد.

دن استیونز در نقش امیلیانو

فیلم The Cobbler 2014

دن استیونز با نام کامل دنیل جاناتان استیونز از بازیگران انگلیسی است. استیونز متولد 10 اکتبر 1982 برابر با 18 مهر 1361 در لندن است. یک زوج آموزگار پس از تولد دن را به فرزندخواندگی پذیرفتند. دن اولین بار پس از مصاحبه‌ای که برای نقش مکبث داد فهمید به بازیگری علاقمند است. بنابراین از 15 سالگی شرکت در کلاس‌های بازیگری را آغاز کرد. او با نقش متیو کراولی در سریال Downtown Abbey (2010-2012) به شهرت رسید. وی همچنین نقش دیوید در فیلم The Guest (2014)، نقش سر لانسلوت در فیلم Night at the Museum: Secret of the Tomb (2014) و نقش چارلز دیکنز در فیلم The Man Who Invented Christmas (2017) را نیز بازی کرده است.

نام استیونز اخیرا با نقش دیوید هالر در سریال Legion (2017-2019) بر سر زبان‌ها افتاد. جدیدترین فیلم او، فیلم I’m Your Man، در سال 2021 اکران شد. دن استیونز در سال 2009 با سوزی هریت (Susie Hariet)، خواننده‌ای از آفریقای جنوبی، ازدواج کرد. این زوج اکنون 3 فرزند دارند.

نمرات فیلم پینه دوز

تاریخ اکران فیلم پینه دوز به 11 سپتامبر 2014 (20 شهریور 1393) است. از این تاریخ تاکنون نقدهای بسیاری درباره آن شده که در ادامه به آن می‎پردازیم. همچنین، مجموع نمراتی که در نقد فیلم The Cobbler 2014 بر روی وبسایت Rotten Tomatoes ثبت شد به عدد 10 رسید! همچنین این فیلم از کاربران وبسایت IMDB نمره 5.8 و از منتقدین وبسایت Metacritic امتیاز 23 را کسب کرد.

Observer/ رکس رید: 67

این فیلم که با دقت و حساسیت توماس مک کارتی نوشته و کارگردانی شده است، هنر دلپذیر داستان سرایی را احیا می‌کند که اکثر فیلمسازان جوان امروزی آن را رها کرده‌اند.

The Hollywood Reporter/ جان دفور: 50

در فیلمی که بر اساس ایده راه رفتن در کفش دیگران ساخته شده است، آیا یادگیری اینکه دیگران را چیزی فراتر از کلیشه‌ها ببینیم نباید نسبتاً محور توسعه مرکزی طرح داستان در این اثر باشد؟

Los Angeles Times/ گری گلداشتاین: 40

مکس سعی می‌کند تا ایده هایش را به شیوه های سرگرم کننده‌ای به آزمایش بگذارد اما حفره‌ها، پرسش‌ها و تناقض‌های زیادی در داستان وجود دارد که نمی‌توان از آنها چشم پوشی کرد.

Movie Nation/ راجر مور: 38

مک کارتی می خواست که داستانی منحصر به فرد را با تیم بازیگری پر از ستاره فیلم بسازد، اما در نهایت محصول نهایی تنها یک فیلم متوسط ​​دیگر است که سندلر در آن حضور دارد، البته نه به بدی بعضی از کارهایش، اما نه بهتر از بقیه.

TheWrap/ آلونسو دورالد: 24

درست در زمانی که به نظر می‌رسد که فیلم نمی‌تواند بدتر از چیزی که هست شود، با پایانی مواجه می‌شویم که تمام تلاش‌های مک کارتی و سندلر برای سرمایه‌گذاری روی مکس و داستانش را خنثی می‌کند.

RogerEbert.com/ برایان تالریکو: 12

پینه دوز تقریبا به اندازه کافی افتضاح است که بتوان آن را توصیه کرد. اگر کسی با این نظریه موافق باشد که می‌توان از یک فیلم بد به اندازه یک فیلم خوب یاد گرفت، فیلم یک کلاس کارشناسی ارشد در مورد کارهایی است که نباید انجام داد.

سخن پایانی

تاریخ اکران کلی فیلم پینه دوز 13 مارچ 2015 مصادف با 24 اسفند 1393 بود البته این فیلم در سال 2014 در مراسم TIFF برای اولین بار به اکران در آمد. اگر شما هم ا طرفداران آثار آدام سندلر هستید و فیلم فیلم The Cobbler 2014 را تماشا کرده‌اید نظر خود را با ما درباره این فیلم به اشتراک بگذارید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو