فیلم شکارچی گوزن (The Deer Hunter 1978) | فیلمی پرستاره با 5 اسکار

فیلم شکارچی گوزن (The Deer Hunter 1978) | فیلمی پرستاره با 5 اسکار


منبع: پلازا

1

1402/9/19

10:51


فیلم شکارچی گوزن (The Deer Hunter 1978) | فیلمی پرستاره با 5 اسکار

فیلم شکارچی گوزن یکی از فیلم‌هایی است که در سال 1978 منتشر شده بود. با ما همراه باشید تا بیشتر با فیلم The Deer Hunter 1978 آشنا شویم.

ژانر فیلم سینمایی شکارچی گوزن درام و جنگی است و مایکل چیمینو (Michael Cimino) کارگردانی این فیلم را بر عهده داشت. از جمله هنرپیشه های فیلم سینمایی شکارچی گوزن می‌توان رابرت دنیرو (Robert De Niro)، کریستوفر واکن (Christopher Walken)، جان کزل (John Cazale)، مریل استریپ (Meryl Streep) و جان سوج (John Savage) را نام برد. مدت زمان فیلم شکارچی گوزن 3 ساعت و 2 دقیقه است. با وجود این که این فیلم مورد تحسین بسیاری از منتقدان قرار گرفت و همچنین برنده پنج جایزه اسکار شد، بعضی از منتقدان این فیلم را ساده، متعصبانه و از نظر تاریخی نادرست دانسته‌اند. در ادامه این مقاله مختصر از پلازا به بررسی فیلم The Deer Hunter 1978 و داستان و بعضی از بازیگران آن می‌پردازیم و بیشتر درباره فیلم شکارچی گوزن صحبت می‌کنیم.

فهرست مطالب:

داستان فیلم شکارچی گوزن 

فیلم The Deer Hunter 1978

فیلم The Deer Hunter 1978 در مورد گروهی از دوستان از یک شهر کوچک در پنسیلوانیا است که در جنگ ویتنام شرکت می‌کنند. این فیلم به سه بخش تقسیم شده است؛ در بخش اول مراسم عروسی یکی از این دوستان که استیون نام دارد نشان داده می‌شود. در بخش دوم در جنگ ویتنام سه دوست به نام‌های مایکل، نیک و استیون، به اسارت در می‌آیند و برای سرگرمی در یک بازی که امکان کشته شدن در آن وجود دارد مورد استفاده قرار می‌گیرند. (البته این موضوع به طور گسترده‌ای مورد انتقاد قرار گرفت و گفتند مدرکی تاریخی که تایید کند این بازی در آن‌جا انجام شده بود وجود ندارد.) در این بازی در یک تفنگ تعدادی گلوله قرار می‌دادند و روی میز می‌چرخاندند و نوبت هر یک از اسیران که می‌شد باید آن را به سمت خود یا دوستش هدف می‌گرفت که ممکن بود باعث مرگ هر یک از آن‌ها شود. در بخش سوم فیلم داستان زندگی آن‌ها پس از بازگشت از جنگ ویتنام نشان داده می‌شود که باید با آثار روانی این جنگ روبه‌رو شوند. این فیلم یک درام سوزناک درباره دوستی و شجاعت و کیفیت آن‌ها در دوره سختی‌ها را نشان می‌دهد.

بازیگران فیلم شکارچی گوزن   

در این بخش از مقاله قصد داریم به طور مختصر با بیوگرافی بعضی از بازیگران فیلم سینمایی شکارچی گوزن آشنا خواهیم شد.

رابرت دنیرو در نقش مایکل

فیلم سینمایی شکارچی گوزن

رابرت دنیرو یک بازیگر آمریکایی است که در تاریخ 17 آگوست 1943 برابر با  25 مرداد 1322 در منهتن (Manhattan) در New York City متولد شد. او در تعداد زیادی از فیلم‌های مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) حضور داشته است و همچنین در فیلم Killers of the Flower Moon که در تاریخ 20 اکتبر 2023 برابر با 28 مهر 1402 منتشر خواهد شد حضور دارد. رابرت دنیرو برنده دو جایزه اسکار شده که یکی از آن‌ها برای بازی در نقش ویتو کورلئونه (Vito Corleone) در قسمت دوم فیلم پدرخوانده (The Godfather Part II) به کارگردانی فرانسیس فورد کوپولا (Francis Ford Coppola)‌ بود. از جمله فیلم‌های معروف دیگری که رابرت دنیرو برای بازی در آن‌ها کاندید دریافت جایزه اسکار شده بود می‌توان فیلم Taxi Driver را نام برد. او در فیلم سینمایی شکارچی گوزن در نقش کاراکتر مایکل (Michael) حضور دارد.

کریستوفر واکن در نقش نیک

بررسی فیلم The Deer Hunter 1978

کریستوفر واکن بازیگر آمریکایی متولد 31 مارس 1943 برابر با 10 فروردین 1322 در New York City است. از جمله جوایزی که او برنده شده بود می‌توان یک جایزه اسکار و یک جایزه بفتا را نام برد. از فیلم‌های معروفی که او  در آن‌ها حضور داشته است می‌توان Pulp Fiction به کارگردانی کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino) را نام برد. او همچنین در فیلم Dune: Part Two به کارگردانی دنی ویلنوو (Denis Villeneuve) که در تاریخ 3 نوامبر 2023 برابر 12 آبان 1402 منتشر خواهد شد حضور دارد. کریستوفر واکن در فیلم The Deer Hunter 1978 در نقش کاراکتر نیک (Nick) حضور دارد.

جان سوج در نقش استیون

معرفی فیلم شکارچی گوزن

جان سوج یک بازیگر آمریکایی است که در تاریخ 25 آگوست 1949 برابر با 3 شهریور 1328 در لانگ آیلند (Long Island) در نیویورک متولد شد. از جمله فیلم‌های جنگی دیگری که جان سوج در آن‌ها حضور داشته است می‌توان The Thin Red Line در سال 1998 را نام برد. او در فیلم شکارچی گوزن در نقش کاراکتر استیون (Steven) حضور دارد.

جان کزل در نقش استن

بازیگران فیلم شکارچی گوزن

جان کزل یک بازیگر آمریکایی بود که در تاریخ 12 آگوست 1935 برابر با 20 مرداد 1314 متولد شد و در تاریخ 13 مارس 1978 برابر با 22 اسفند 1356 درگذشت. او در دوران بازیگری‌اش در مجموع در شش فیلم حضور داشت که بازی او در نقش کاراکتر فردو کورلئونه (Fredo Corleone) در مجموعه فیلم‌های پدرخوانده از جمله آن‌ها است. همان طور که می‌دانید در یکی از صحنه‌های به یاد ماندنی تاریخ سینما در فیلم The Godfather Part II کاراکتر مایکل کورلئونه (Michael Corleone) با بازی ال پاچینو (Al Pacino) به فردو می‌گوید:

“I know it was you, Fredo. You broke my heart.”

در سال 1977 تشخیص داده شد که جان کزل سرطان ریه دارد و با وجود این بیماری او با نامزدش مریل استریپ در فیلم The Deer Hunter 1978 حضور داشت و پیش از منتشر شدن این فیلم درگذشت. او در فیلم سینمایی شکارچی گوزن نقش کاراکتر استن (Stan) را ایفا کرده بود.

مریل استریپ در نقش لیندا

دانلود فیلم The Deer Hunter 1978

مریل استریپ یک بازیگر آمریکایی است که در تاریخ 22 ژوئن 1949 برابر با 1 تیر 1328 در New Jersey متولد شد. او تا الان بیست و یک بار کاندید دریافت جایزه اسکار شده و سه تا از آن‌ها را برنده شده است. استریپ همچنین سی و دو بار کاندید دریافت جایزه گلدن گلوب و هشت بار برنده آن شده است. از فیلم‌ها و سریال‌های سال‌های اخیر که مریل استریپ نیز در آن‌ها حضور داشته است می‌توان فیلم Don’t Look Up در سال 2021 و فصل دوم سریال Big Little Lies در سال 2019 را نام برد. مریل استریپ در فیلم The Deer Hunter 1978 در نقش کاراکتر لیندا (Linda) حضور دارد.

در ادامه این مقاله بعضی از نقدهای فیلم The Deer Hunter 1978 و امتیازهای آن در چند سایت را بررسی می‌کنیم.

نقد فیلم The Deer Hunter 1978 و نمرات آن

در این بخش از مقاله به بررسی نمرات فیلم شکارچی گوزن و نقدهای آن می‌پردازیم. فیلم The Deer Hunter 1978 در سه سایت‌ معروف امتیازدهی فیلم و سریال یعنی آی‌ام‌دی‌بی، متاکریتیک و راتن تومیتوز، به ترتیب نمره‌های 8.1 از 10، 86 از 100 و 86 از 100 را به دست آورده است. فیلم شکارچی گوزن در پنجاه و یکمین مراسم Academy Awards کاندید دریافت 9 جایزه اسکار و برنده پنج تا از آن‌ها شد. این فیلم همچنین برنده یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه بفتا نیز شده بود. در ادامه می‌توانید خلاصه چند مورد از نقدهایی که درباره فیلم سینمایی شکارچی گوزن در سایت متاکریتیک قرار گرفته است بخوانید.

Time Out / بدون نام: 100

در حالت ایده‌آل نشان داده می‌شود که به نظر می‌رسد فیلم شکارچی گوزن یک امتحان طاقت‌فرسا توسط سازندگانش برای وجدان اخلاقی و سیاسی مخاطبان آن بوده است.

Telegraph / مارک لی: 100

هر فیلمی که سه ساعت طول بکشد باید دلیل خوبی برای این طولانی شدن بیش از اندازه داشته باشد. مدت 182 دقیقه برای این فیلم حماسی از مایکل چیمینو درباره جنگ ویتنام عالی به نظر می‌رسد.

Chicago Tribune / جین سیسکل: 100

یک دلیل که فیلم شکارچی گوزن را بیشتر متمایز می کند، تعداد زیاد کاراکترهای غنی و اندازه بینش آن است. فیلم The Deer Hunter 1978 یک فیلم بزرگ است که در آن به مسائل مهمی پرداخته می‌شود و در یک مقیاس بزرگ ساخته شده است. بیشتر آن از جمله بعضی از انتخاب‌های بازیگران نشان می‌دهد که از فیلم پدرخوانده تاثیر پذیرفته است.

TV Guide Magazine / بدون نام: 100

به طور وحشیانه‌ای خاطره‌انگیز است. فیلم The Deer Hunter 1978 محصولی از نظر احساسی کم توان کننده است که توصیف واضحی از شخصیت‌ها و محیطی که در آن حضور دارند ترسیم می‌کند و در نشان دادن اثر مخرب جنگ بر زندگی آن‌ها و همچنین تلاش‌های شجاعانه آن‌ها برای ادامه دادن موفق عمل می‌کند. متأسفانه این فیلم وقتی صحبت از سوال‌های بزرگتر در مورد دخالت آمریکا در ویتنام می‌شود دچار تردید می‌شود.

Chicago Sun Times / راجر ایبرت: 100

این فیلم ضد جنگ نیست. موافق جنگ هم نیست. فیلم سینمایی شکارچی گوزن از نظر احساسی یکی از در هم شکننده‌ترین فیلم‌های تمام دوران است.

Empire / کالین کندی: 100

یک تجربه به طور همزمان تکان‌دهنده و شوکه‌کننده که مخاطب را مستقیم در شرایطی که یک شخص در جنگ ویتنام تجربه کرده است قرار می‌دهد.

The Guardian / پیتر بردشاو: 100

ایده از خود گذشتگی در کنار ظلم و وحشت بخشی از همه لحظه‌های این فیلم است. این شاهکار چیمینو است.

The New York Times / وینسنت کنبی: 90

یک فیلم سینمایی بزرگ، ناخوشایند و به طور عجیبی جاه‌طلبانه و گاهی نفس‌گیر که به اندازه هر فیلم دیگری درباره این کشور از زمان انتشار فیلم The Godfather برای تبدیل شدن به اثر حماسی مشهوری نزدیک است.

Variety / بدون نام: 90

یکی از دستاوردهای قابل توجه فیلم The Deer Hunter 1978 به کارگردانی مایکل چیمینو، این حقیقت است که فیلم برای مدتی بیش از سه ساعت جدی، قدرتمند و بسیار جالب باقی می‌ماند.

Time / فرانک ریچ: 80

این داستان طولانی به شدت دردناک و خشونت آمیز سه ساعته درباره جنگ ویتنام، کلیشه‌های اخلاقی و ایدئولوژیک یک دوره را منهدم می‌کند. فیلم شکارچی گوزن بیننده را به جهنم هل می‌دهد و او را بدون نقشه و سرگردان رها می‌کند.

Dallas Observer / لوک ی. تامپسون: 70

بیش از اندازه طولانی اما دارای لحظه‌های بزرگ.

Chicago Reader / جاناتان رزنبام: 50

در حالی که محصول نهایی چندان غیرحرفه‌ای نیست، همگی بازیگران خوب هستند که این شامل مریل استریپ نیز می‌شود که طبق ویژگی‌های کاراکترش مرتب مورد ضربه خوردن از دیگران قرار می‌گیرد. مضمون دلسوزی به حال خود مردانه در این فیلم به طور مقاومت ناپذیری زیاد است که شما هم ممکن است مانند منتقدان وقتی که این فیلم در سال 1978 منتشر شده بود، زیر لب حرف‌هایی درباره تولستوی بزنید. البته اگر به اندازه من حالتان به هم نخورده باشد.

The New Yorker / پائولین کیل: 50

دیدگاه یک پسر نوجوان رمانتیک درباره دوستی.

کلام آخر

در این مقاله از پلازا معرفی فیلم شکارچی گوزن را انجام دادیم و از داستان و بازیگران و نقدهای آن صحبت کردیم. به طور خلاصه فیلم شکارچی گوزن درباره سه دوست در پنسیلوانیا است که پس از مراسم عروسی یکی از آن‌ها به آخرین سفر گروهی می‌روند. در جنگ ویتنام با دیدن چهره غیر انسانی آن روبرو می‌شوند و رویاهای آنها برای به دست آوردن افتخار نظامی نابود می‌شود. حتی افرادی که از جنگ جان سالم به در می‌برند در ادامه فیلم با آثار آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

فیلم سینمایی شکارچی گوزن در چند سایت معروف فیلم و سریال نمره‌های بالایی به دست آورده است. می‌توانید تریلر فیلم The Deer Hunter 1978 را تماشا کنید و اگر از فیلم‌های جنگی خوشتان می‌آید و خواندن این مقاله باعث شده است که بخواهید بیشتر با داستان و شخصیت‌های آن آشنا شوید، دانلود فیلم The Deer Hunter 1978 را شروع کنید. می‌توانید نظر خود را درباره فیلم شکارچی گوزن همراه با امتیازی که از ده به آن می‌دهید در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین اگر برای فیلم مورد علاقه شما در این سایت مقاله ای وجود ندارد می‌توانید نامش را در یک کامنت بگویید تا آن را به سایت اضافه کنیم. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو