انصراف رضا رشیدپور از حضور در تلویزیون به دنبال حواشی بازگشتش به صدا و سیما

انصراف رضا رشیدپور از حضور در تلویزیون به دنبال حواشی بازگشتش به صدا و سیما


منبع: روزیاتو

3

1402/5/25

09:57


انصراف رضا رشیدپور از حضور در تلویزیون به دنبال حواشی بازگشتش به صدا و سیما

انصراف رضا رشیدپور از حضور در تلویزیون به دنبال حواشی بازگشتش به صدا و سیما

رضا رشیدپور مجری مشهور که قرار بود پس از مدت ها دوری از قاب تلویزیون با اجرای یک مسابقه به آنتن صدا و سیما بازگردد، به دنبال حواشی پیش آمده پیرامون بازگشت او و محمدرضا گلزار به تلویزیون، با انتشار پستی در اینستاگرامش از اجرای این مسابقه انصراف داد.

پس از انتشار خبر بازگشت رضا رشیدپور و محمدرضا گلزار به تلویزیون با اجرای برنامه هایی جدید، روز گذشته محمدرضا شهبازی مجری برنامه های تلویزیون «پاورقی» و «سید خندان» در اعتراض به این تصمیم صدا و سیما از کناره گیری خود از تلویزیون خبر داد.

شهبازی که به «طنزپرداز جریان انقلابی» شهرت یافته، در ویدئویی از مسئولان صدا و سیما انتقاد و اظهار کرد با توجه به سبک زندگی محمدرضا گلزار و برخی اظهارنظرهای رضا رشیدپور در ایام ناآرامی های سال گذشته ی کشور، صدا و سیما نمی تواند همزمان جایی برای این چهره ها و نمایندگان جریان انقلابی همچون او باشد که منتقد عقاید چنین افرادی هستند.

اظهارات این مجری پر حاشیه جنجال برانگیز شد و واکنش های زیادی را در شبکه های اجتماعی به دنبال داشت.

پس از آن رئیس صدا و سیما، پیمان جبلی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ویراستی (توییتر ایرانی)، به حواشی بازگشت رضا رشیدپور و محمدرضا گلزار به تلویزیون اینگونه واکنش نشان داد:

در رسانه ملی مسیر تحولی بازگشت پذیر نیست. یک سال اخیر و تحول مشهود در محتوا و رویکرد بهترین دلیل است. در این دوره تحولی، مدیریت باج بگیر و باج بده به تاریخ می پیوندد. جای نگرانی نیست ان شاالله.

جبلی همچنین در پاسخ به پرسش یکی از کاربران ویراستی درباره ی کناره گیری شهبازی از تلویزیون نوشت: «فعالیت آقای شهبازی و برنامه پاورقی ادامه خواهد یافت.»

با این حال، ساعاتی قبل رضا رشیدپور با انتشار متنی در صفحه ی اینستاگرام خود از تصمیمش برای انصراف از حضور در تلویزیون خبر داد.

او در پستی نوشت:

سلام بر شما.

تلویزیون، سرمایه معنوی مردم و خانه‌‌ی من است. هرچقدر چراغش روشن‌تر و مخاطبش بیشتر باشد، دل من هم گرم‌تر خواهد شد. برای اعتبار نام تلویزیون در بین مردم نام‌های بزرگ و پیشکسوتان فرهیخته‌ای مایه گذاشته‌اند که من در برابر عظمت آنها هیچ هم نیستم. با کمال میل، دوست دارم که برنامه‌های امیدبخش و مطالبه‌گر برای مردم نازنینم بسازم و اجرا کنم که این وظیفه‌ی من است و هیچ منتی بر گردن مخاطبان گرانمایه و یا مدیران ارجمند نیست.

می‌دانم که تعدادی از مدیران روشن‌بین تمام تلاششان را کرده‌اند تا من بتوانم بار دیگر خدمتگزار مردم و وطنم باشم و می‌فهمم که چه اندازه تزریق امید و نشاط در جامعه‌ی خسته‌‌ی امروز را ضروری می‌دانند. برای بالندگی و سربلندی این ملت، باکری‌ها و همت‌ها و هزاران هزار شهید دیگر، جانشان را کف دست گذاشتند، آبروی اندک من که قابل این حرفها نیست.

باعث افتخار من است که بتوانم صدای بخشی از جامعه در رسانه ملی باشم و اصولا هویت رسانه ملی را در همین تکثر مردم محور می‌دانم. همه‌ی سلیقه‌ها و باورها در جارچوب امنیت و منافع ملی برنامه بسازند و مخاطب خودشان را داشته باشند.

اما واقعیت آن است که احساس می‌کنم در موقعیت حاضر، حضور من به جای آنکه سبب ساز نشاط و یا امید باشد، دستمایه‌ی تشویش ذهن مخاطب و تشدید دو قطبی‌های غم‌انگیز خواهد شد. آفت بزرگ برای کشور عزیزمان همین حاشیه‌ها و دو قطبی سازی‌ها و … است.

بنابراین ضمن تقدیر مجدد از مدیران گرامی، به ویژه مدیران ارجمند شبکه سه سیما که صادقانه برای این رخداد تلاش کردند، همچنین قدردانی فراوان از همکاران بی‌نظیرم در شبکه‌ی سه و به ویژه مسابقه‌ی سیم‌آخر، توفیق این خدمتگزاری را به زمانی مناسب‌تر موکول می‌کنم.

از تمام مخاطبان ارزشمند که برایم پیام مهربانی و همراهی گذاشتند بی‌اندازه سپاسگزارم و آن عده‌ای هم که به هر دلیلی با عصبانیت، زبان به دشنام گشودند را به حکم هموطن بودن، دوست دارم و عزیز من هستند.

ما باید به زندگی در کنار هم عادت کنیم. به تنوع سلیقه‌ها عادت کنیم. به تنوع خواسته‌ها و سبک‌های زندگی عادت کنیم که این به گمان من تنها راه بازگرداندن امید و نشاط واقعی به جامعه‌ی پرافتخار ایران است.

تصدق هشتاد و خورده‌ای میلیون هموطن.

فرزند کوچک شما

رضا رشیدپور

صبح روز بیست و پنجم مرداد هزار و چهارصد و دو

رشیدپور قرار بود اجرای سری جدید مسابقه «سیم آخر» در شبکه سوم سیما را برعهده بگیرد، یک مسابقه ی اطلاعات عمومی که پخش خود را از سال ۹۹ با اجرای رضا رشیدپور آغاز کرد و پس از ۳ فصل در اسفند سال ۱۴۰۰ به پایان رسید.

محمدرضا گلزار نیز اجرای مسابقه ی جدیدی به نام «پانتولیگ» با محوریت پانتومیم را برعهده گرفته است.

بیشتر بخوانید:

استعفای اعتراضی مجری پرحاشیه در پی بازگشت رضا رشیدپور و محمدرضا گلزار به تلویزیون + ویدئو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو