بازدید از موزه شهاب سنگ تهران و جذابیت های این موزه

بازدید از موزه شهاب سنگ تهران و جذابیت های این موزه


منبع: آرگا

2

1402/11/6

21:08


موزه شهاب سنگ که یکی از جالب ترین موزه های تهران است دارای سنگ های اجرامی متنوع بوده و در سایزهای مختلفی وجود داشته که از آن ها دیدن می کنید.

موزه شهاب سنگ که اولین موزه گردشگری در نوع خود است دارای زیبایی های زیادی بوده و یک مجموعه هیجان انگیز است. این موزه تاریخچه ای از سنگ های شهاب سنگ را پیش روی شما قرار می دهد.

موزه شهاب و دیدنی ها

موزه شهاب سنگ:

این موزه در نوع خود جدید بوده و از این نظر برای بازدیدکنندگان جذابیت دارد. مانطور که می دانید این سنگ ها ارزشمند بوده و به همین دلیل در موزه نگهداری می شوند. شما می توانید، اطلاعات مهمی را درباره نمونه هایی از شهاب سنگ ها دریافت کنید. بهترین مکان های دیدنی تهران را می توانید در لینک مشاهده می کنید.

بازدید از شهاب سنگ تهران

تاریخچه موزه:

این موزه نمونه ای از شاهکار بوده و ساخته یک فرد بلند پرواز به نام حجت کمالی است. او فردی است که در طی ۱۵ سال تلاش زیادی برای پیدا کردن شهاب سنگ ها داشته و یک مجموعه ارزشمند از آن را جمع آوری کرده است. او با وجود این موزه توانسته رتبه ایران را در میان کشورهای دارای ذخایر شهاب سنگ بالا ببرد. در این مجموعه ۱۲۰۰ قطعه شهاب سنگ دیده می شود.

رتبه این موزه در سال ۲۰۱۷ به رتبه ۹ رسیده است. این موزه در ابتدا به صورت یک موزه موقت در کاخ گلستان برپا شده و بعد به صورت یک مجموعه مستقل از اجرام آسمانی راه اندازی شده است. این موزه تخصصی دارای ویژگی های زیادی بوده و اطلاعات مهمی از آن کسب می کنید.

موزه سنگ تهران

این موزه کجاست؟

این موزه در برج آزادی تهران به نمایش گذاشته می شوید. شما می توانید از دیدنی های دیگری نیز در این نواحی دیدن کنید. این مجموعه دارای ویژگی های زیادی بوده و در برج آزادی نمونه زیبایی از این موزه را مشاهده می کنید.

درباره موزه:

درباره موزه شهاب سنگ باید بدانید که این موزه دارای یک سنگی به وزن ۵۶ کیلوگرم است. قدیمی ترین قطعه ای که در این موزه نگهداری می شود و در معرض نمایش قرار داده شده است. شما می توانید اطلاعات مهمی را درباره هر یک از این نمونه ها کسب کنید. مشاهده این اجرام که برخی ناشناخته هستند یک تجربه خاص است.

موزه شهاب سنگ تهران

یک تجربه جالب درباره این موزه این است که در بدو ورود می توانید یک شهاب سنگ را لمس کنید و در این صورت یک تجربه خاص را کسب می کنید. ضخامت این سنگ ها وسیع بوده و بعد از لمس این قطعه سنگ وسیع ضربان قلب شما بالا می رود. شما در این صورت می توانید به دنیای اجرام سری بزنید.

شرایط بازدید از موزه:

این موزه تهران موزه ای با معماری خاص می باشد. نور و دما و رطوبت در این فضا مناسب است. برای نگهداری از این سنگ ها نیازی به محفظه ها نیست و به صورت سرباز نگهداری می شوند. توجه کنید که عکسبرداری از این مجموعه ممنوع بوده و تنها خبرنگاران امکان دارند که از این مجموعه عکاسی کنند.

مجموعه شهاب سنگ

زمان بازدید از این مجموعه نیز ۹ تا ۱۸ است. شما می توانید همه روزه به جز شنبه از این مجموعه دیدن کنید و یک تجربه عالی داشته باشید. این موزه امروزه از دیدنی های تهران است که از آن دیدن می کنید. مکان های دیدنی حومه تهران نیز زیبایی زیادی داشته که با آن آشنا می شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو