کانادا یا آمریکا؟ کدام برای زندگی و تحصیل بهتر است؟

1

1402/11/7

01:30


کانادا یا آمریکا

کانادا یا آمریکا؟ این سوالی است که اکثر متقاضیان مهاجرت برای تصمیم‌گیری بهتر به‌عنوان پاسخ مناسبی برای آن هستند. این دو کشور با استانداردهای بالای جهانی از نظر رفاه اجتماعی، آموزشی و درآمدی همواره مورد‌توجه متقاضیان مهاجرت بوده‌اند. برای تحقق رویای زندگی در آمریکا یا کانادا باید با بررسی شرایطتان به‌دنبال مناسب‌ترین روش و کشور را انتخاب کنید. در این مقاله با مقایسه استانداردهای زندگی و تحصیل در کانادا و آمریکا، بررسی پتانسیل‌های کاری و تنوع برنامه‌های مهاجرتی به شما خواهیم گفت که زندگی و تحصیل در کدام کشور بهتر است. بعد از مطالعه این مقاله تصمیم‌گیری برای مهاجرت را با آگاهی و اطمینان بیشتری انجام خواهید داد.

مقایسه کانادا و آمریکا از نظر موقعیت کاری برای مهاجران

دو کشور کانادا و آمریکا از نظری اقتصادی کشورهای قوی هستند. نرخ پایین بیکاری و میانگین درآمد بالا از مهم‌ترین عواملی هستند که باعث افزایش ورود مهاجران به این کشورها شده است. میانگین درآمد در آمریکا و به تبع آن هزینه‌های زندگی در این کشور نسبت به کانادا بیشتر است. تنوع و آسان بودن شرایط ویزا کانادا باعث شده است که تعداد متقاضیانی که کانادا را برای مهاجرت کاری و زندگی انتخاب می‌کنند، بسیار بیشتر از آمریکا باشد.

کانادا یا آمریکا

تنوع برنامه‌های مهاجرتی برای دریافت ویزای کار در کانادا برای مهاجرت راحت‌تر

یکی از موارد مهمی که در پاسخ به سوال کانادا یا آمریکا برای مهاجرت باید به آن توجه کرد، تنوع برنامه‌های مهاجرتی برای کار است. برای مهاجرت کاری به کانادا می‌توان از دو روش اصلی ویزای کاری (جاب آفر) و مهاجرت نیروی کار ماهر (برنامه اسکیل ورکر) اقدام کرد. در کنار این موارد ویزای ورک پرمیت (اجازه کار موقت) و ویزای اکسپرس اینتری نیز وجود دارد که بر اخذ آن‌ها روش‌های مختلفی موجود است. علاوه‌بر ویزاهای متنوع کاری، شرایط سرمایه گذاری در کانادا برای اقامت در این کشور و راه‌اندازی کسب‌وکار نیز وجود دارد. این تنوع برنامه‌های کاری و فرصت‌های شغلی خالی متعدد برای مهاجران، کانادا را به گزینه‌ای جذاب برای کار و شروع زندگی در کشوری دیگر تبدیل کرده است.

بررسی امتیازهای تحصیل در کانادا و آمریکا برای دانشجویان بین‌المللی

اعتبار بالای دانشگاه‌ها و امکانات تحصیلی متنوع یکی از موارد مهمی محسوب می‌شود که باعث افزایش تعداد دانشجویان بین‌المللی در کشورهای کانادا و آمریکا شده است. سیستم‌های آموزشی در این کشورها تقریبا شبیه به هم هستند و آموزش دولتی هم در آمریکا و کانادا در دسترس دانشجویان بومی و غیربومی قرار دارد.

به چند دلیل تحصیل در کانادا برای متقاضیان ایرانی انتخاب مناسب‌تری نسبت به آمریکا محسوب می‌شود. اولین و مهم‌ترین دلیل امکان دریافت راحت‌تر ویزا است. با بررسی ویزاهای صادر شده، متوجه آمار بالای ویزاهای ریجکتی آمریکا نسبت به کانادا خواهید شد. دلیل بعدی هزینه‌های مناسب‌تر تحصیل در کانادا نسبت به آمریکا است. در مورد آخر هم باید به تنوع بالای بورسیه و فاندهای تحصیلی کانادا برای دانشجویان بین‌المللی اشاره کرد.

کانادا یا آمریکا؛ کدام برای زندگی ارزان‌تر است؟

یکی از عوامل اصلی برای انتخاب بین کانادا و آمریکا بررسی هزینه‌های زندگی است. زندگی در شهرهای بزرگ هم در کانادا و هم در آمریکا می‌تواند پرهزینه‌ باشد؛ اما به‌طورکلی زندگی در ایالات متحده در مقایسه با کانادا گران‌تر است. برای مواردی مانند خرید مواد غذایی و خرید و اجاره مسکن در کانادا باید هزینه بیشتری نسبت به آمریکا پرداخت کنید. در مقابل در ایالات متحده هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی و آموزش از کانادا گران‌تر است.

البته هنگام انتخاب بین این دو کشور علاوه‌بر بررسی هزینه‌های زندگی در شهر مورد‌نظرتان، به میانگین درآمد دریافتیتان نیز توجه داشته باشید. شاید هزینه زندگی در شهری بالا باشد، اما دریافت درآمد بالاتر این مسئله را پوشش دهد؛ بنابراین این موضوع که زندگی در کدام کشور مقرون‌به‌صرفه‌تر است به شهر محل اقامت، سبک زندگی و درآمد شما بستگی دارد.

مقایسه آمریکا و کانادا از نظر دسترسی مهاجران به سیستم سلامت

دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و هزینه‌هایی که برای این مراقبت‌ها باید پرداخت کرد، نقش موثری بر انتخاب مقصد مهاجرت دارد. آمریکا و کانادا سیستم مراقبت بهداشتی پیشرفته و قوی‌ای دارند؛ اما آمریکا به دلیل دریافت هزینه‌های بالا برای مراقبت‌های بهداشتی، محبوبیت چندانی نزد مهاجران ندارد. در مقابل در کشور کانادا، هزینه‌های مربوط به مراقبت‌های بهداشتی از بودجه عمومی دولت تامین می‌شود. به‌این‌ترتیب همه امکان دسترسی به سلامت عمومی با هزینه کم را خواهند داشت. در‌صورت داشتن کارت بیمه درمانی می‌توانید از خدمات مراقبت بهداشتی کانادا بهره‌مند شوید. مهاجران برای پوشش هزینه‌های درمان می‌توانند بیمه درمانی خصوص نیز دریافت کنند.

ویزا موندیال؛ رتبه یک مهاجرت به کانادا در کنار شما

در این مقاله برای پاسخ به سوال «کانادا یا آمریکا» به بررسی فاکتورهای مختلفی هم‌چون شرایط کاری، تحصیلی و هزینه‌های زندگی در این دو کشور پرداختیم. تنوع ویزا و ساده بودن فرآیند مهاجرت، نقش اساسی در تصمیم متقاضیان مهاجرت برای انتخاب مقصد نهایی دارد. سیستم پیچیده مهاجرتی آمریکا در سراسر دنیا مشهور است. در مقابل کانادا کشوری مهاجرپذیر و چندفرهنگی محسوب می‌شود که برنامه‌های متعدد و راحتی برای جذب مهاجران دارد. از طریق برنامه‌های هم‌چون اکسپرس اینتری و اقامت استانی فرصت این را خواهید داشت که موقعیت شغلی موردنظرتان را کسب کنید و در شهر دلخواهتان اقامت داشته باشید.

فراموش نکنید که انتخاب بین دو کشور در نهایت به اهداف تحصیلی، شغلی و بودجه شما بستگی دارد. برای انتخاب بهترین روش و مناسب‌ترین مقصد بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. کارشناسان مجموعه ویزا موندیال بعد از بررسی شرایط و برنامه‌های شما بهترین گزینه را به شما معرفی خواهند کرد. برای بررسی شرایط و دریافت مشاوره کافیست نام ویزا موندیال را در گوگل جستجو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو