طرز تهیه ته چین مرغ و بادمجان مجلسی با فر و بدون فر

منبع: جدول یاب

1

1402/11/8

13:16


ته چین مرغ و بادمجان یکی از تهچین های بسیار خوشمزه و محبوب مانند ته چین مرغ ساده یا ته چین گوشت است. یکی از بهترین گزینه ها برای مهمانی ها و دورهمی ها می باشد. این تهچین خوشمزه طعم و مزه خوبی دارد و برای کسانی که ترکیب مرغ و بادمجان را دوست دارند …

طرز تهیه ته چین مرغ و بادمجان مجلسی با فر و بدون فر

طرز تهیه ته چین مرغ و بادمجان

ته چین مرغ و بادمجان یکی از تهچین های بسیار خوشمزه و محبوب مانند ته چین مرغ ساده یا ته چین گوشت است. یکی از بهترین گزینه ها برای مهمانی ها و دورهمی ها می باشد. این تهچین خوشمزه طعم و مزه خوبی دارد و برای کسانی که ترکیب مرغ و بادمجان را دوست دارند گزینه خوبی می باشد. امروز در جدول یاب طرز تهیه ته چین مرغ و بادمجان را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سینه مرغ ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
برنج ۲ پیمانه
زعفران به مقدار لازم
تخم مرغ ۲ عدد زرده و یک تخم مرغ کامل
زرشک به مقدار لازم
بادمجان ۳ عدد
ماست ۴ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه ته چین مرغ و بادمجان

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا باید مرغ را بپزید برای این کار سینه مرغ را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و یک پیاز خرد شده کمی تفت دهید و روی مرغ آبجوش بریزید و بگذارید تا مرغ پخته شود و بعد از پخت مرغ را به اندازه دلخواه خرد کنید و آب مرغ را فریزر کنید برای تهیه سوپ و خورش استفاده کنید.

مرحله دوم: آماده سازی بادمجان

برای بادمجان ها باید آن ها را پوست بگیرید و برای ۲۰ دقیقه داخل مخلوط آب و نمک قرار دهید و بگذارید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود و بعد بشورید و خشک کنید و سرخ کنید. زرشک را نیز خیس کنید و کمی تفت دهید و کنار قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه مایه تهچین

برای تهیه مایه ته چین باید تخم مرغ کامل و زرده و تخم مرغ کامل را به همراه زعفران دم کرده غلیظ و ماست خوب هم بزنید تا مخلوط شود.

مرحله چهارم: تهیه تهچین مرغ و بادمجان در فر و قابلمه

در ادامه باید برنج را که از قبل خیس کردید روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا به جوش بیاید و کمی زنده تر از همیشه بردارید و آبکش کنید و برنج را با مخلوط مایه ته چین مرحله قبل مخلوط کنید و هم بزنید تا یکدست شود و بعد کف قابلمه روغن یا قالب مورد نظر را چرب کنید و نیمی از برنج ریخته و بعد مرغ و زرشک و بادمجان سرخ شده را قرار دهید و مابقی برنج را بریزید و روی سطح برنج را صاف کنید و برای ۱ ساعت روی شعله پخش کن قرار دهید و برای پخت در فر نیز باید روی قالب مورد نظر قرار دهید و در فر از قبل گرم شده قرار دهید و برای ۵۰ دقیقه بگذارید تا پخته شود و در ۱۲۰ دقیقه انتهای فویل را بردارید تا سطح ته چین نیز طلایی شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت ته چین مرغ و بادمجان

  1. باید تخم مرغ را به صورت ترکیبی یعنی زرده و تخم مرغ کامل استفاده کنید زیرا استفاده از زرده باعث خشکی ته چین می شود.
  2. می توانید زرشک را برای روی ته چین استفاده کنید.
  3. روی فویل را چند سوراخ ایجاد کنید تا با ایجاد بخار برنج خوب دم بکشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو