طرز تهیه ته چین تن ماهی بسیار خوشمزه و لذیذ برای سفره های ایرانی

طرز تهیه ته چین تن ماهی بسیار خوشمزه و لذیذ برای سفره های ایرانی


منبع: آرگا

116

1400/2/5

08:14


در این مطلب توجه شما عزیزان را به آموزش طرز تهیه ته چین تن ماهی خوشمزه و خوش طعم جلب خواهیم کرد که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید ته چینی خوشمزه و لذیذ را در منزل بپزید.

ته چین تن ماهی از انواع غذاهای محبوب و مجلسی می باشد و شما می توانید این نوع ته چین را در منزل به راحتی تهیه کنید. در طرز تهیه ته چین ماهی از برنج و روغن و زعفران دمکرده و ماست و تخم مرغ و نمک و برای تهیه مواد میانی نیز از سبزی مخصوص ماهی و تن ماهی و زردچوبه و سیر و پیاز متوسط استفاده می شود.

طرز تهیه ته چین تن ماهی با ساده ترین روش در منزل

برای پخت ته چین از انواع روش های مختلف نظیر ته چین مرغ و ته چین گوشت و ته چین تن ماهی و … استفاده می شود و شما می توانید برای تنوع در پخت ته چین از روش های ذکر شده استفاده نمایید.

طرز تهیه ته چین تن ماهی

مواد لازم

  • برنج : سه پیمانه
  • روغن : نصف پیمانه
  • زعفران دمکرده : به میزان لازم
  • تخم مرغ : ۵ عدد
  • ماست : یک پیمانه
  • نمک : به میزان لازم

مواد میانی ته چین

  • کنسرو تن ماهی : یک عدد
  • سیر : دو حبه
  • زردچوبه : به میزان لازم
  • سبزی ماهی ( شنبلیله و گشنیز ) : ۱ و ۱/۲ پیمانه
  • پیاز متوسط : یک عدد

طرز تهیه ته چین تن ماهی در منزل با روشی ساده

برای پخت ته چین تن ماهی ابتدا برنج را به همراه مقداری آب و نمک به مدت چند ساعت خیس نمایید سپس درون قابلمه ای مناسب مقداری آب و روغن بریزید و آب برنج خیس خورده را خالی نمایید و برنج را درون آب در حال جوش بریزید و برنج را مقداری زنده تر از همیشه بردارید و درون آبکش بریزید.

برنج آبکش شده را درون ظرفی بزرگ بریزید سپس زعفران دمکرده و ماست و تخم مرغ ها را درون ظرفی جداگانه ریخته و مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب نمایید تا به صورت کامل یکدست شوند سپس روغن را به مخلوط مواد بیفزایید و مواد را دوباره هم بزنید.

برای تهیه مواد میانی ابتدا پیاز را خرد نمایید و آن را به همراه روغن درون تابه ای مناسب سرخ نمایید سپس سیر را تفت بدهید و زردچوبه را به پیازها بیفزایید و بعد از اینکه پیاز و زردچوبه مقداری تفت خوردند سبزی خرد شده مخصوص ماهی را به مخلوط مواد بیفزایید و سبزی را نیز تفت بدهید.

تزیین ته چین تن ماهی

تن ماهی را به مخلوط مواد میانی بیفزایید و بعد از گذشت چند دقیقه مواد را از روی حرارت گاز بردارید و درون ظرفی نچسب مقداری روغن بریزید و ۱/۲ مخلوط برنج زعفرانی را درون ظرف ریخته سپس سطح آن را صاف نمایید و مخلوط مواد میانی را روی لایه اول برنج بریزید. توجه داشته باشید که مواد میانی باید مقداری از لبه های ظرف دورتر باشند و بیشتر در میانه ظرف ریخته شوند.

باقی مانده برنج را در این مرحله از دستور پخت ته چین ماهی روی مواد میانی بریزید و دوباره سطح برنج را صاف نمایید سپس قالب را درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۴۰ دقیقه قرار بدهید و اجازه دهید تا روی ته چین طلایی رنگ شود.

دستور تهیه ته چین تن ماهی

بعد از مدت زمان ذکر شده قالب را از درون فر بیرون آورید و در ظرفی مناسب برای سرو برگردانید سپس این غذای خوشمزه را به کمک خلال بادام و زرشک و خلال پسته و … تزیین نمایید.

طرز تهیه ته چین تن ماهی در منزل

توجه داشته باشید که در دستور پخت ته چین تن ماهی اگر از یک کیلوگرم سبزی ماهی استفاده می کنید باید شنبلیله به میزان ربع کیلو باشد و باقی مانده سبزی نیز گشنیز باشد زیرا استفاده از شنبلیله به مقدار زیاد باعث تلخ شدن ته چین می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو