نشانه های کودک لوس و ویژگی هایی که نشان می دهد کودک شما لوس شده است

نشانه های کودک لوس و ویژگی هایی که نشان می دهد کودک شما لوس شده است


منبع: آرگا

1

1402/11/9

17:12


آشنا شدن با نشانه های کودک لوس به شما کمک می کند تا بتوانید بهتر با آن ها برخورد نمایید و در نهایت زندگی بهتری برای خودت و کودک لوس شده خود خواهید ساخت. برای دریافت اطلاعات بیش تر این بخش را از دست ندهید.

شناختن کودکان لوس می تواند منجر به این شود که شما بتوانید به راحتی از پس مشکلاتی که ممکن است این کودکان برای شما ایجاد کنند بر بیایید و همچنین با داشتن رفتار های درست تر آن ها را وادار کنید تا طوری رفتار کنند که شما دوست دارید. در ادامه اطلاعاتی در مورد نشانه های کودک لوس به شما می دهیم و شما می توانید رفتار های درست با این افراد را فرا بگیرید.

 

علل لوس شدن کودک

اطلاعاتی در مورد نشانه های کودک لوس

کودکانی که لوس می باشند معمولا به صورت یک شبه تغییر نخواهند کرد و رفتار این افراد معمولا دردسر زا است و می تواند مشکلات بی نهایتی برای شما و خانه تان فراهم نماید. لوس شدن کودک یکی از مشکلاتی است که ممکن است تمامی والدین با آن مواجه شوند و این مورد تنها برای کودکانی ایجاد می شود که والدین بدون هیچ صبری نیاز های آن ها را برآورده می کنند و در این حالت کودک یاد می گیرد که بدون این که شرایطی را در نظر داشته باشد برای رسیدن به خواسته های خود رفتار های بسیار بدی را نشان می دهد. لوس بودن و یا لوس شدن می تواند یکی از اختلال های روانی باشد از این رو باید برای درمان شدنش تلاش کنید در غیر این صورت فرزند شما در آینده دچار مشکلات زیادی خواهد شد و زندگی مشترک  اش دوام چندانی نخواهد داشت.

معمولا تعریفی که از این کودک وجود دارد این است که این کودک نچسب می باشد و افراد نمی توانند بیش از چند دقیقه او را تحمل نمایند. کودک لوس معمولا رفتار هایی را از خود نشان می دهد که بسیاری از افراد بر این باور می باشند که آن ها در دو الی سه سالگی خود مانده  اند و تلاشی برای بزرگ شدن ندارند. باید بدانید که این تربیت نادرست والدین است که بر روی کودک تاثیر می گذارد و منجر به ایجاد رفتار هایی مانند خودخواهی، بهانه گیری های مداوم، بی  ملاحظه بودن و بیزار کننده نسبت به دیگران خواهند شد.

نشانه های کودک لوس

شناختن این کودکان سخت نمی باشد زیرا شما نشانه هایی را در این افراد می بینید که از کودکان عادی نخواهید دید. این نشانه ها را در ادامه برای شما عزیزان بررسی می کنیم و در نهایت شما می توانید به راحتی با این افراد آشنا شده و اطلاعاتی در مورد آن ها داشته باشید.

نشانه های کودک لوس

نداشتن تحمل مخالفت

یکی از ویژگی هایی که این کودکان دارند این است که تحمل ندارند دیگران به خواسته های آن ها نه بگویند و وقتی این جملات را می شنوند از کوره در می روند و داد و بیداد راه می اندازند. همه افراد تحمل نه شنیدن از دیگران را ندارند ولی کودکی که نتواند به سادگی از این مورد عبور کند باید بدانید که این کودک لوس شده است و باید برای تربیت او بیش تر از کودکان عادی تلاش کنید.

بی احترامی با دیگران

یکی دیگر از نشانه های کودک لوس این است که در رفتار خود ممکن است به سایرین و بزرگ تر های خود بی احترامی زیادی را نشان دهد. اگر کودک شما چنین رفتاری دارد باید بدانید که او لوس شده است و دیگران نیز نمی توانند کودک لوس را تحمل کنند.

خود محور بودن

یکی از نشانه های کودک لوس این است که خود محور می باشد و باید بدانید که تمامی خواسته های آن ها باید بی قید و شرط انجام شود. در صورتی که شما خواسته ای این افراد را انجام ندهید با یک سری از رفتار هایی که تا کنون از آن ها ندیده اید رو به رو می شوید.

لوس بودن کودک چه نشانه هایی دارد؟

پیروی نکردن از قوانین

افرادی  که لوس می باشند هیچ قانونی را جدی نمی گیرند و فکر می کنند که همه باید از آن  ها پیروی کنند و برای همین هم در زندگی اجتماعی خود با مشکلات بی شماری رو به رو می شوند. یکی از مشکلاتی  که شما در آینده برای فرزند لوس خود باید پیش بینی کنید این است که در کلاس درس نیز دچار مشکل می شود و دوستان خود را به مرور از دست می دهد زیرا این افراد مدام از دیگران ایراد می گیرند و با قهر های مکرر خود باعث می شوند  که دیگران ان ها را دوست نداشته باشند.

کمال گرایی بی حد و مرز

کمال گرایی در کودکان می تواند سازنده باشد ولی آسیب هایی را نیز با خودش به همراه دارد. این کودکان به هیچ عنوان از هیچ چیز و هیچ کس رضایت ندارند و همیشه دچار یک حس ناکافی بودن خواهند بود. این کودکان بر این باور می باشند  که به جای استفاده از کلمه هایی مانند لطفا، اگر ممکنه بهتر است از کلمه باید استفاده نمایند تا بتوانند خواسته های خود را دریافت نمایند.افرادی که لوس می باشند یک حد دیگر از کمال گرایی را دارند و این موضوع می تواند باعث شود  که این کودکان طاقت باختن در موضوعات را نداشته باشند.

بد خلق بودن

بدخلقی کردن از خصوصیات بارز این افراد می باشد و ممکن است نسبت به هر چیزی ایراد هایی را پیدا کنند. معمولا این افراد عزت نفس های بسیار ضعیفی دارند و همین مورد می تواند باعث شود که غالبا از خودشان متنفر می باشند و اضطراب زیادی دارند. برای این که فرزند خود را بهتر تربیت کنید بهتر است سعی کنید رفتار هایی درست تری را با او داشته باشید.

اهمیت ندادن

از مهم ترین نشانه های کودک لوس این مورد می باشد به عواقب کار ها و رفتار هایی که با دیگران دارد اهمیت نمی دهد و این افراد معمولا در میان جمع رک و صریح حرف های خود را بیان خواهند کرد و این مورد می تواند باعث ناراحت شدن اطرافیان گردد.

برخورد درست با کودک لوس

علت لوس شدن کودک

کودکانی گه لوس می شوند دارای یک سریاز شرایط یکسانی از سمت والدین می باشند از این رو اگر می خواهید کودکی با تربیت درستی داشته باشید بهتر است با علل های لوس شدن کودکان نیز آشنا باشید و در صورتی که این علت ها را در خودتان یافتید بهترین راه این است که این مورد ها را تغییر داده و در نهایت برای داشتن یک تربیت درست تلاش نمایید. علت های لوس شدن کودک عبارت است از :

  • بر آوردن نیاز های کودک به صورت فوری
  • جبران خستگی های والدین با پول و کادو زیاد
  • داشتن دوستان لوس
  • داشتن والدین محتاط
  • تامین خواسته های کودک برای پیشگیری از گریه و دعوا و سروصدا
  • نداشتن رفتار درست توسط والدین
  • محبت های بیجا والدین
  • زندگی کردن به جای کودک

معمولا برخی از والدین هستند  که دوست دارند فرزندشان آن ها را به آرزو هایی که داشته اند و نرسیدند برساند بنابراین آینده کودکان را به ان ها دیکته خواهند کرد. این آینده می تواند با آینده ای که کودک دوست دارد در تضاد باشد. در واقع والدین سعی می کنند بر اساس خواسته های خودشان نیاز هایی که لازم است را فراهم کرده و از نظر مادی و معنوی معمولا فرزندانی لوس را به بار می آورند. این والدین معمولا در تلاش هستند چیز هایی که در کودکی نداشته اند را برای فرزندان خود جبران کنند.

برخی از والدین احساس می کنند که نمی توانند به کودک خود به خوبی رسیدگی کنند و از این رو برای این که احساس گناه را از خودشان دور نمایند سعی می کنند محبت های بی جا به کودک داشته باشند و این موضوع زمانی مسئله ساز می شود که والدین نمی دانند که چطور باید اشتباهات خود را جبران نمایند. برای مثال والدینی که مدام در سر کار می باشند فکر می کنند که زمان درستی را برای فرزند خود نمی گذارند و از این نظر می توانند برای خواباندن عذاب وجدان خود رفتار هایی را از خود نشان دهند که منجر به لوس شدن کودک شود.

نشانه های کودک لوس

برخورد درست با کودکان لوس

حال که با نشانه های کودک لوس آشنا شدید در ادامه قصد داریم رفتار هایی را برای شما همراهان بررسی کنیم  که می توانید با استفاده از آن ها رفتار بهتری با این کودک داشته و در نهایت سعی کنید برخی از اشتباهات او را اصلاح نمایید.

دادن حق انتخاب

بسیاری از والدین هستند که برای فرزندان خود تصمیم می گیرند و دوست دارند به جای آن ها زندگی کنند باید بدانید که این کودکان نیاز به درک شدن و دیده شدن دارند. بهترین برخورد با این افراد این است که برای مدتی به آن ها حق انتخاب بدهید. این موضوع باعث می شود که او نیز بداند که در بسیاری از موارد باید به انتخاب های والدین خود نیز احترام بگذارد. در واقع زمانی  که کودک شما حق انتخابی نداشته باشد و شما مداوم در حال انتخاب کردن به جای او می باشید باید در نظر بگیرید گه این کودک برای مستقل شدن و طی کردن دوره های رشدی خود با والدین و افرادی که له جای او تصمیم می گیرند احترام نگذاشته و داد و بیداد راه بیندازد.

آموزش زندگی درست

معمولا کودکانی که دارای پول تو جیبی های مشخصی می باشند کارمند خواهند شد ولی باید بدانید که امروزه کارآفرین ها درد آمد بیشتری دارند. برای این که بتوانید آینده ای خوب برای فرزند خود بسازید بهترین راه این است که او را طوری تربیت کنید که کار آفرین شود. برای مثال شما می توانید پولی که به او می دهید را زمانی افزایش دهید  که او در کار های خانه به شما کمک می کند و با تنبلی و بی مسئولیتی بخشی از آن پول را کاهش دهید.

ویژگی های کودک لوس

بحث نکردن

با این کودکان نباید بحث کنید زیرا این کار شما تنها می تواند اوضاع را بد تر نماید. بهترین راه این است که شما برای این که بتوانید رفتار درستی با کودک لوس داشته باشید صبر کنید تا آرام شده و در نهایت با احترام و آرامش تمام با آن ها حرف بزنید. برای این که بتوانید بین خود و فرزندتان پیوند های درستی بزنید بهترین راه این است که او را در کار های خانه مشارکت دهید و با کار های ساده روابط بهتری برای خود بسازید.

آموزش صبور بودن

باید به کودک خود یاد بدهید که برای رسیدن به خواسته هایش باید صبر داشته باشد و دیگر شما نمی توانید خواسته های او را به صورت آنی برآورده سازید. در واقع اگر نتوانید این مهارت را در کودک ایجاد کنید او در زندگی آینده خود دچار مشکلاتی می شود که رفع شدن این مشکلات تنها با صبر کردن است و این موضوع می تواند در سنین بالا تر برای او بسیار سخت باشد.

قاطع بودن

در صورتی که با نشانه های کودک لوس رو به رو شدید و می خواستید که رفتار درستی با این افراد داشته باشید بهترین راه برای شما این است  که رفتار قاطعی از خود نشان دهید و این بدین معنا نمی باشد که خشن باشید و باید سعی کنید در عین حال که محبت می کنید قاطعیت زیادی در رفتار های خود داشته باشید. برای داشتن برخورد درست با این افراد باید سعی کنید در رفتار و اندیشه خود ثبات داشته باشید و سعی کنید در حریم خانه تان برای کودک محیطی امن بسازید تا کودک شما بتواند به درستی اشتباهات خود را بپذیرد و با این مار به راحتی انتقاد های سازنده را پذیرا خواهد شد و مواردی که بد هستند را تغییر کی دهد تا بتواند محبوبیت خوبی را کسب کند.

کودک لوس

همدلی کردن

یکی دیگر از اصولی که باید در این میان رعایت شود این است که به کودک خود بیاموزید که با دیگران باید خوب رفتار کرده و با ان ها همدلی نماید. این موضوعات در کودکی بهتر آموخته می شوند و اگر بتوانید این موضوعات را به درستی در کودکی به آن ها آموزش دهید می توانید از بروز رفتار های خود خواهانه در آن ها پیشگیری نمایید.

تعریف نکردن

سعی کنید از کودکی که دارای نشانه های کودک لوس می باشد زیاد تعریف نکنید. این کودکان اعتماد به نفس بالایی دارند و شما با این کار می توانید ان ها را پرو تر کرده و در نهایت اصلاح کردنشان سخت خواهد شد. عشق و محبت والدین به کودک خود بسیار زیاد خواهد بود از این رو باید بدانید که بچه ها ممکن است این عشق و محبت والدین را جدی بگیرید و فکر کنند دیگران نیز به همان میزان ان ها را دوست دارند و در این صورت بستر برای لوس شدنشان فراهم خواهد شد. بهترین راه برای این که بتوانید کودکان خود را تشویق کنید این است که به جای این که از چیز هایی که در ان ها خوب نمی باشد تعریف کنید بهتر است از تلاش ها او در این زمینه دفاع نمایید و سعی کنید مشوق او باشید.

بی تفاوت بودن

یکی دیگر از رفتار های درست در مواجه شدن با نشانه های کودک لوس این است که نسبت به گریه ها و رفتار ها بد او در خانه بی اعتنا باشید. در واقع زمانی که کودک شما ببیند که رفتار های بدش خریداری ندارد و دیگر نیاز هایش با این رفتار ها تامین نمی شود برای رسیدن به خواسته های خود سعی می کند خود را تغییر داده و شما بعد از مدتی دیگر آن کودک لوس را نخواهید داشت. البته این بی تفاوتی ها را تا جایی باید ادامه دهید که سلامتی اش در خطر نباشد و در این میان اگر متوجه مشکلاتی در این زمینه شدید بهتر است مداخله کنید.

علامت های لوس بودن کودک

یادتان باشد که کودکان لوس شده به راحتی تغییر نمی کنند از این رو نیاز است تا بدانید که در این زمینه باید صبور باشید. در واقع هر چه سن کودک بیش تر باشد امکان تغییر کردنش سخت تر و زمان بر تر خواهد بود. در ادامه اگر شما نتوانستید با استفاده از روش های گفته شده کودک لوس خود را بهبود بخشید می توانید از روانشناس کودک در ایمن زمینه کمک بگیرید و مطمئن باشید که این افراد دارای تخصص می باشند و بهتر می توانند به شما کمک نمایند. حال که با نشانه های کودک لوس آشنا شدید در ادامه می توانید برخورد با کودک احساساتی و برخورد با کودک ترسو را نیز مشاهده کنید و اطلاعاتی در این زمینه ها نیز بدست آورید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده کمک بگیرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو