رضا انجم شعاع کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

3

1402/11/9

17:35


معاون توسعه مدیریت ، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت : 15 درصد از احکام برنامه هفتم توسعه مربوط به محیط زیست است و این امر باعث شده در برنامه هفتم نقش پررنگ تری داشته باشیم.

رضا انجم شعاع کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

وجود حدود 7000 هزار پرونده صید و شکار غیر مجاز در دادگستری های کشور

به گزارش نم نمک رضا انجم شعاع  در نشست علی سلاجقه - رییس سازمان حفاظت محیط زیست - و دادستان کل کشور با دادستان های مراکز استان ها با اشاره به اینکه اندیشه های رهبر معظم انقلاب در حوزه محیط زیست راهبرد اساسی ما در زمینه حفاظت محیط زیست است ، اظهارکرد : سازمان حفاظت محیط زیست به لحاظ قوانین و مقررات از جامعیت کاملی برخوردار است که اصول قانون اساسی تا قوانین تصویب شده معاصر در مجلس مانند قانون هوای پاک و قانون حفاظت از خاک نشان دهنده این امر است.

رضا انجم شعاع کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

رضا انجم شعاع کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

وی افزود : 27 بند بخشی و فرابخشی در حوزه محیط زیست در قانون برنامه هفتم گنجانده شد که حدود 15 درصد از احکام برنامه مربوط به محیط زیست است و این امر باعث شد در برنامه هفتم نقش پررنگ تری داشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت ، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد : مهمترین وظایفی که سازمان حفاظت محیط زیست بر عهده دارد ، حفاظت از اکوسیستم های کلان و پیشگیری از بروز آلودگی و بررسی و مطالعه ابعاد مختلف محیط زیست همچنین آموزش در این حوزه است که لازم است در تمامی حوزه ها تقویت شود.

وی با اشاره به وجود ناترازی در حوزه آب و انرژی در سطح کشور اضافه کرد : عمده خسارات این ناترازی ها متوجه بخش محیط زیست می شود و ما با یک ناترازی بین منابع و ماموریت های سازمان نیز روبه رو هستیم زیرا متاسفانه منابع انسانی ، مالی و تحقیقاتی هیچ سنخیتی با ماموریت های محول شده ندارد و باید این فاصله به حداقل ممکن برسد.

انجم شعاع با اشاره به اینکه عمده مصادیق جرم بحث شکار و صید غیرمجاز در این حوزه است ، تاکید کرد : حدود 7000 پرونده از 12 هزار پرونده موجود در شعب دادگستری های کل کشور مربوط به شکار و صید غیرمجاز است این در حالیست که دفاتر حقوقی ما در سراسر کشور با 50 درصد ظرفیت خود مشغول به فعالیت هستند.

معاون توسعه مدیریت ، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد : از بیش از 12 هزار پرونده نزدیک به 8600 رای دادگاه به نفع سازمان صادر شده و این نتیجه تلاش مسئولیت پذیری در حوزه حقوقی در سازمان است.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست ، انجم شعاع  به لزوم اختصاص حق آبه های محیط زیستی رودخانه اشاره کرد و گفت : 10.7 میلیارد متر مکعب حق آبه سالانه محیط زیستی رودخانه ها در برنامه هفتم توسعه است که امیدواریم دستگاه قضایی در مطالبه و حصول این حق آبه ها همراه سازمان حفاظت محیط زیست باشد.


بیوگرافی رضا انجم شعاع

رضا انجم شعاع در سال 1349 در شهر کرمان به دنیا آمده است.

وی سیاستمدار و معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو میباشد. در کارنامه سوابق اجرایی و مدیریتی رضا انجم شعاع ، معاونت وزیر نیرو در امور مجلس شورای اسلامی ، مالی و پشتیبانی ، معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو ، معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت مسکن و شهرسازی ، ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان معاونت عمرانی استانداری گلستان و همچنین استاندار گلستان نیز وجود دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو