بیوگرافی الهام چرخنده؛ از حضور در ماهواره تا چادری شدن و ازدواج مجدد

منبع: تاپ ناز

2

1402/11/10

09:58


الهام چرخنده بازیگر و مستندساز ایرانی است که در این چند سال اخیر بسیار حاشیه‌ساز بوده و هر عمل از او تیتر یک روزانامه‌ها شده است. ما امروز در سایت …

الهام چرخنده بازیگر و مستندساز ایرانی است که در این چند سال اخیر بسیار حاشیه‌ساز بوده و هر عمل از او تیتر یک روزانامه‌ها شده است. ما امروز در سایت هنری تاپ ناز قصد داریم نگاهی کامل بر زندگی الهام چرخنده از حضور در شبکه‌های ماهواره‌ای تا چادری شدن را بنویسیم. با ما باشید.

بیوگرافی الهام چرخنده؛ از حضور در ماهواره تا چادری شدن و ازدواج مجدد

تولد و اوایل زندگی

الهام چرخنده در سال 1357 در شهر کاشان و همچنین در یک خانواده بسیار سنتی و مذهبی دیده به جهان گشود. الهام چرخنده در دانشگاه معماری خوانده و درنهایت از این رشته فارغ از تحصیل شد.

آغاز بازیگری

آغاز بازیگری

الهام چرخنده در سن 18 سالگی و با پیشنهاد دوستانش، تصمیم گرفت وارد عرصه بازیگری شود. او دوره‌های زیادی را پشت سر نگذاشت و بعد از حضور در تست‌های مختلف برای بازی در فیلم عروس مهتاب انتخاب شد و بدین سان در سال 1375 اولین بازیگری خود را تجربه کرد.

بازی در سریال من یک مستاجرم

بازی در سریال من یک مستاجرم

در سال 1380 الهام چرخنده موفق شد اولین بازی حرفه‌ای و جدی خود را در قاب تلویزیون تجربه کند. این داستان یک پیرزن به نام زمانه خانم (با بازی کتایون امیرابراهیمی) است که دارای یک ساختمان پنج واحده درتهران است و از خارج برمی گرددو در فرودگاه با پسری به نام مسعود آشنا شده و مسعود او را تا خانه‌اش می‌رساند. مباشر زمانه خانم خانه را اجاره داده‌است… مسعود مباشر جدید می‌شود و به دنبال مستأجر برای خانه می‌گردد.

اولین مستاجران ناصر و همسرش نیره که ناصر، دوست مسعود و نیره از اقوام مسعود است، به همراه دو زوج دیگر در خانه ساکن می‌شوند. مسعود هم برای اینکه در خانه بماند مجبور به ازدواج می‌شود. خواهر زاده زمانه خانم با نام نیلوفر از خارج می‌آید و مسعود عاشق او می‌شود. نصف خانه مال نیلوفر بوده و مستاجران باید خانه را خالی کنند و در آن زمان پدر ناصر از شهرستان می‌آید و…

مطلب مشابه: بیوگرافی محیا اسناوندی؛ درباره زندگی شخصی، ممنوع الکاری و پوشش متفاوت او

آغاز شهرت با شب یلدا

آغاز شهرت با شب یلدا

الهام چرخنده با بازی در فیلم شب یلدا به معروفیت دست یافت. شب یلدا فیلمی ایرانی ساخته کیومرث پوراحمد محصول سال 1380 با بازی محمدرضا فروتن، هیلدا هاشم‌پور، الهام چرخنده و پروین‌دخت یزدانیان است. داستان فیلم الهام‌گرفته از زندگی کارگردان است. در این فیلم، علی قائم‌مقامی به عنوان مدیر تولید و پری ملکی به عنوان تنظیم‌کننده موسیقی صحنه‌ها و تعلیم آواز با کیومرث پوراحمد همکاری داشتند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده: حامد (محمدرضا فروتن) علی‌رغم علاقه بسیار به همسرش مهناز (الهام چرخنده) و فرزندش نازی، آن‌ها را پس از ده سال زندگی مشترک به خارج از کشور می‌فرستد. بهانه مهناز برای سفر، آزادی بیشتر است، اما پس از خروج از کشور، رفتارهای مشکوکی از او سر می‌زند. دوستان حامد در خارج، به او اطلاع می‌دهند که مهناز با فردی به نام «آقای شریف» (از دوستان قدیمی حامد) در ارتباط است.

حامد که از نظر روحی بسیار حساس شده، به همسرش بدگمان می‌شود و خود را در خانه حبس می‌کند. در این مدت، او به‌طور اتفاقی و به صورت تلفنی، با زنی مطلقه به نام «پریا فردوسی» آشنا می‌شود و به توصیه پریا، به مرور گذشته‌اش می‌پردازد. او به تدریج درمی‌یابد که مهناز او را دوست نداشته و بدون عشق با او زندگی کرده‌ است. مهناز پس از مدتی، تلفنی به حامد اطلاع می‌دهد که برای گرفتن اقامت، باید از حامد طلاق بگیرد و به عقد شریف دربیاید. حامد یک سال را در وضعیت سردرگمی و افسردگی می‌گذراند.

ادامه موفقیت با سریال آوای باران

ادامه موفقیت با سریال آوای باران

الهام چرخنده بعد از معروفیت با فیلم مرحوم پوراحمد؛ در فیلم و سریال‌های زیادی به ایفای نقش پرداخت که یکی از بهترین آن‌ها که وی را به معروفیت بسیاری رساند، سریال آوای باران بود. آوای باران یک مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده است که در سال 1392 در 40 قسمت 50 دقیقه‌ای از شبکه سه سیما پخش شده‌است. خواننده تیتراژ پایانی این سریال احسان خواجه‌امیری است.

در خلاصه داستان این سریال آمده: این سریال زندگی مردی به نام دکتر طاها ریاحی (حمیدرضا پگاه) که داروساز و مالک یک شرکت دارویی است را روایت می‌کند که با بروز اتفاقاتی دگرگون شده و سرنوشت عجیبی برای او و دخترش (مبینا سادات آتشی-آزاده زارعی)رقم می‌خورد.او پس از سال‌ها به ایران بازمی‌گردد و به دنبال دختر گمشده خود می‌گردد و متوجه می‌شود که نادر (سام درخشانی) و زیور (الهام چرخنده)، خواهرزاده و همسر خواهرزاده‌اش، نتوانسته‌اند از دخترش نگهداری کنند و دخترش از خانه به دلیل آزار و اذیت آن‌ها فرار کرده و میان گروه های تکدی‌گری سر درآورده است. زیور و نادر سعی دارند دختر خودشان که بیتا (نیلوفر پارسا) نام دارد را جای باران جا بزنند و….

حضور در برنامه‌های ماهواره‌ای

الهام چرخنده بعد از رسیدن به معروفیت از کشور مهاجرت کرده و به مدت هفت سال در کشورهای بیگانه به بازیگری و مجری‌گری پرداخت. او بعدها به کشور بازگشت.

زندگی شخصی و ازدواج‌ها

زندگی شخصی و ازدواج‌ها

الهام چرخنده نخستین‌بار در سن 16 سالگی ازدواج کرده و حاصل این ازدواج یک پسر به نام شایان است. الهام چرخنده در سن 17 سالگی از این شخص که معلوم نشد کیست؛ جدا شد.

ازدواج دوم

ازدواج دوم

در سال 1375 وقتی که الهام چرخنده هجده ساله بود با همبازی سینمایی‌اش یعنی فرشید نوابی ازدواج کرد. حاصل این ازدواج یک پسر به نام ارسطو است. البته لازم به ذکر است که این ازدواج نیز به جدایی ختم شد.

ماجرای چرخش و ازدواج با یک روحانی

ماجرای چرخش و ازدواج با یک روحانی

در سال 1393 الهام چرخنده با انتشار ویدیویی در فضای مجازی اعلام کرده که تحت تاثیر سید علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی؛ چرخش معنوی داشته و اکنون فردی بسیار روحانی و شیفته به دستورات رهبر است. بعد از مدتی نیز در سال 96 الهام چرخنده با یک آخوند اهل عراق ازدواج کرده و هم‌اکنون نیز در این کشور ساکن است.

مطلب مشابه: بیوگرافی مرجانه گلچین | درباره زندگی شخصی و هنری او، ازدواج و طلاق خانم بازیگر

فعالیت‌های اسلامی

چرخنده در یک مصاحبه تلویزیونی نوروزی در سال 93، با نامیدن آیت الله سید علی خامنه‌ای با عنوان نائب امام زمان تبریک نوروزی خود را به او تقدیم کرد. این عمل وی واکنش‌های بسیاری را در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در پی داشت.

وی مدتی قبل تر نیز عکسی از خود را که در حرم امام رضا گرفته شده و دارای حجابی کامل نیز بوده با این متن در صفحه اینستاگرام خود قرار داده بود: «آقا امام رضا دعوتم کردند … بعد خیلی وقت … لابه لای محبت مردم و دعا و ذکر و عشق و خدا به یاد همتون بودم رفقا».

پس از آن در روز تولد علی بن ابی طالب، وی این روز را به رهبر ایران تبریک گفت و اظهار داشته بود: «ما به یک 9 دی فرهنگی نیاز داریم». چندی بعد رسماً چادری شدن خود را اعلام کرد. در دیداری، رهبر جمهوری اسلامی ایران تلویحاً وی را زهرایی خطاب کرده بود.

ماجرای عجیب با خواهران منصوریان

ماجرای عجیب با خواهران منصوریان

الهه منصوریان به همراه خواهرش شهربانو منصوریان، ورزشکاران رشته وشو، در طی یک برنامه ضبط شده محاوره‌محور در خصوص ماجرای چادری شدنشان گفتند که الهام چرخنده با وعده‌های مالی، شامل خانه و خودرو به اضافه صد میلیون تومان وجه نقد به ازای هر نفرشان به پیش آن‌ها آمد و از آن‌ها خواست تا با هدف تبلیغات چادری شوند. آن‌ها در این رابطه افزودند که پس از انجام اعمالی که درخواست شده بود و علی‌رغم استفاده از چادر با گذشت چند سال خبری از وفای عهد چرخنده نشد و چیزی دریافت نکردند و الهام چرخنده آن‌ها را «بازی» داده‌است.

می‌توانستم بهتر از گوگوش باشم!

می‌توانستم بهتر از گوگوش باشم!

وی همچنین مدعی شد که پیشنهادی چند میلیاردی از سوی یک «شبکه ماهواره‌ای» برای بازی در نقش یک مانکن را رد کرده یا پیشنهادهایی از سوی بالیوود داشته که آن‌ها را نیز نپذیرفته. وی همچنین مدعی شد که در مقطعی که خارج از کشور بوده شانس‌های بسیاری برای برگزاری کنسرت داشته و می‌توانسته در جای خوانندگانی چون گوگوش بنشیند.

درگیری لفظی با گلشیفته فراهانی

درگیری لفظی با گلشیفته فراهانی

وی در کنایه‌ای تند گلشیفته فراهانی را چنان کوچک خواند که به بیان خود او «اسمش را هم در خاطر نداشت». وی در مورد او گفت که در خارج لباس‌های نامرئی می‌پوشد «کنایه به ماجرای برهنگی‌اش» و اخیراً نیز مدعی شد که در یک فیلم «افغانی» برهنه شده‌است.

توهین به یک دانشجو

الهام چرخنده که مدتی را با سخنرانی تبلیغاتی برای حجاب سپری می‌کرد طی یک سخنرانی در دانشگاه بابلسر با ویژه‌نامه «با من قدم بزن» حضور یافت و در مورد وضعیت پوشش آنجلینا جولی طی سفری که به افغانستان داشت صحبت می‌کرد که در این میان یکی از دانشجویان از او پرسید که: شما نیز در آنجا بودید؟ در همین لحظه در پاسخ به پرسش یکی از حاضران که پرسید شما آنجا بودید؟ چرخنده پاسخ داد: نه، مامانتان بوده! وی در ادامه گفت: زدی ضربتی، ضربتی نوش کن. وی پاسخ توهین‌آمیز خود را این‌گونه توجیه کرد: که کسی که این‌طور می‌گوید باید این‌طور پاسخ بشنود.

چرخنده بعدتر این مسئله را تکذیب کرد و مدعی شد فیلم فوق، تقطیع شده‌است.

مطلب مشابه: بیوگرافی “سپیده خداوردی” و عکس های سپیده خداوردی و همسرش و فرزندش

تقدیر ارشاد از الهام چرخنده

الهام چرخنده، در کمیسیون فرهنگی مجلس نهم حضور یافت و این کمیسیون از وی به خاطر آنچه که آن را فعالیت‌های چرخنده در زمینه دفاع و گسترش فرهنگ ایرانی-اسلامی و حجاب در میان جوانان می‌خواند، تقدیر کرد. احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، در این جلسه بیان کرد: جوانان حقیقت کلام را از زبان چرخنده بشنوند.

زیاد فحش شنیدم

زیاد فحش شنیدم

در روز کربلا خدا می‌داند که با التماس همراه حضرت زینب(س) ماندم، و خدا می داند در این مسیر خار مغیلان هم هست، فحش هم هست، تازیانه هم هست! بارها هم خودم و هم فرزندم کتک خوردیم و می‌دانم حفظ این حجاب و حسینی بودن سخت است ولی من راهم را انتخاب کرده‌ام چون از یک پاپتی پرگناه برگشته‌ام. از حضرت زینب (س) و حسین (ع) کمک گرفته‌ام و فکر می‌کنم در برابر سختی‌های حضرت زینب (س) که ایشان را در خار مغیلان کشیدند من کسی نیستم. این سختی‌ها چیزی نیست و همه می‌ توانیم زینب زمان خود باشیم.

حرف‌های من وایرال است

من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده‌ام به اهل بیت، حضرت آقا مرا کنار دیگر هنرمندان دعوت کردند و کنار قرآن برای من تقریظ نوشتند، به خاطر محبت پدرانه ایشان پای انقلاب می‌ایستم.

چرا باید به من لقب هنرمند ارزشی بدهند؟ من هیچی نیستم، همین باعث می‌شود به من بگویند هنرمند حکومتی.

حرف‌های من وایرال خور است! مهم نیست من نه در فضای مجازی هستم نه فرصتش را دارم؛ همه این مسائل می‌شود اندوخته من برای حضرت زهرا (س).

اعلام برائت پسر از مادر

اعلام برائت پسر از مادر

در چند وقت اخیر، پسر الهام چرخنده یعنی ارسطو با انتشار پستی در فضای مجازی عنوان کرد که مادری به نام الهام چرخنده ندارد. این پست واکنش‌های بسیاری را در پی داشت و بسیاری این موضوع را چنین تفسیر کردند که عقاید الهام چرخنده باعث دوری پسر از مادر شده است.

از بچگی حجاب داشتم

من شق القمر هم نکرده ام، مادر من سیده سادات طباطبایی است و از وقتی چشم باز کردم حجاب قوم ما این چادر مشکی ایرانی بوده، خاله‌ها و خواهرم هم همینطور و من هم تا 18 سالگی و زمانی که بخوام به رشته والیبال، بخش موسیقی و فضای معماری راه پیدا کنم، همین چادر رو داشتم ولی یک وقت هایی خدا توفیق رو از آدم می‌گیره و من یک چادری سنتی بودم و ارزش این تاج بندگی که امانت مادر ما بی بی فاطمه زهرا (س) است را نمی‌دانستم. الهی شکر که نام فامیلی ما جای قیافه سازی دارد و باید بگویم چرخش چرخنده یک شبه نبوده و با علم به یک جریان و حقیقت طلبی بوده است.

رابطه با دوستان بازیگر

رابطه با دوستان بازیگر

بنده در این مسیر غیر از زیبایی چیزی ندیدم اگر عزتی دارم در این فضا دارم. از همه هم ممنونم. اینها رو بدون شعار زدگی می‌گویم و درباره‌اش اگر فرصتی باشد، حرف خواهم زد تا بدونید که چقدر حال من خوبه، نسبت به اتفاقاتی که خداوند برای من رقم زده و از سرم هم زیادی است اما وقتی از یک هنرمند کارش رو بگیرید یعنی همه چیز را از او گرفته‌اید. سینما خانواده من است و مگر می‌شود آدم دلش برای خانواده‌اش تنگ نشود.

به خدا من 10 سال تمام دوستام ازدواج می‌کردند، می‌خواستم زنگ بزنم بگم قربونت برم مبارک باشه، بلاک بودم، بچه دار می‌شدند می‌خواستم تبریک بگم نمی‌شد، اینها یه چیزی به خودمون مرتبطه و انشاالله با هم دیگه حرف می‌زنیم ولی اینجا من نیامدم حق خودم را بگیرم چرا که من با کسی دیگر حساب و کتاب می‌کنم. هر چند اصلا موردی نداره برای من اما اگر اینجا هستم برای آن است که بگویم الهام چرخنده بعدی را دریابید.

برخی از فیلم و سریال‌های الهام چرخنده

  • عروسی مهتاب
  • هما (شبکه ویدئویی)
  • جنایت و مکافات
  • شب یلدا
  • سوگند
  • دامنه‌های سفید
  • دایره تردید
  • ششمین نفر
  • بزم آخر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو