نشانه های دوست واقعی چیست؟ با این ۱۲ نشانه دوستان واقعی تان را بشناسید

نشانه های دوست واقعی چیست؟ با این ۱۲ نشانه دوستان واقعی تان را بشناسید


منبع: آرگا

2

1402/11/10

22:05


معمولا دوستی ها با گذشت زمان خود را نشان می دهند و به شما آرامش و امنیت می بخشند. یک دوست خوب ویژگی های منحصر به فردی دارد. دانستن این موضوع که چه چیزی موجب متمایز شدن دوستان واقعی از دیگر افراد شده است می تواند به شما در انتخاب دوستان شایسته کمک کند.

احتمالا شما نیز در طول سال های زندگی خود دوستان زیادی داشته اید. آگاهی از این موضوع که چه چیزی می تواند باعث تمایز دوستان خوب از دیگران شود، می تواند به شما در انتخاب دوستان مناسب کمک کند. دوستی ها باعث معنادار شدن زندگی می شوند و برای سلامت روح ما مفید هستند. دوستان خوب می توانند از ما حمایت عاطفی کنند و حس دوست داشتن و دوست داشته شدن را در ما ایجاد می کنند.همه این موارد جزو عناصر ضروری برای سلامت روانی و اجتماعی ما هستند. بسیار مهم است که دوستان خود را عاقلانه انتخاب کنیم و با آن ها رفتار خوبی داشته باشیم. شناخت نشانه های دوست خوب بسیار اهمیت دارد. هنگامی که زندگی سخت و مشکلات زندگی ما را تحت فشار قرار می دهد، بیشتر به حمایت یک دوست خوب نیاز داریم. در این مقاله با مهم ترین نشانه های دوست واقعی آشنا خواهید شد.

دوست واقعی کیست؟

گاهی اوقات پیدا کردن یک دوست خوب مشکل است. بیشتر ما نمی دانیم دوستی ممکن است کجا و چگونه شکل بگیرد. در حقیقت شاید آشنایان بسیاری برای ارتباط داشته باشیم، اما معمولا تعداد دو.ستان صمیمی و نزدیک ما کم و انگشت شمار هستند.

دوست واقعی به زندگی معنای دیگری می بخشد و برای سلامت روحی بسیار مفید است. دوستان شایسته و مناسب ما را حمایت می کنند و موجب می شوند بتوانیم حس دوست داشتن و دوست داشته شدن را تجربه کنیم. این موضوعات عناصر مهمی برای سلامت روحی و اجتماعی هر فردی هستند. به همین خاطر مهم است که بتوانیم دوستان خود را عاقلانه انتخاب کنیم و با آن ها رفتار درستی داشته باشیم.

زندگی پر از هیاهو و شلوغی است و حواس هر فردی سریع پرت می شود. به همین دلیل در این لحظات شناخت ویژگی های یک دوست خوب از اهمیت بالایی برخوردار است. زمانی که کار استرس زا است یا مشکلات فردی ما را تحت تأثیر قرار می دهد، به یک دوست خوب و مناسب احتیاج داریم.

دوست خوب کسی است که می توانیم از وقت گذرانی با او لذت ببریم و هیچ وقت از با او بودن خسته نمی شویم. ما می توانیم کنار دوست واقعی بخندیم و لحظات خوب خود را با او به اشتراک بگذاریم. می توانیم درباره نقاط ضعف یکدیگر احساس همدردی کنیم و از همه این ها مهم تر از زندگی لذت ببریم.

نشانه های دوست واقعی کدامند؟

ارزش و اهمیت پرورش دوستی ها در چیست؟

داشتن دوست خوب برای معاشرت و تجربه چیزهای مفید و سرگرم کننده در زندگی بسیار شیرین و دلچسب است. دوست واقعی کسی است که همیشه در کنار شما حضور دارد. او کسی است که می توانید در زمان هایی که نیاز به هم صحبت دارید با او تماس بگیرید. داشتن دوست خوب در زمان سختی ها می تواند برای شما تکیه گاه مناسبی باشد. دوست واقعی کسی است که بدون قضاوت به شما گوش می دهد. اگرچه پیدا کردن دوست واقعی کار سختی نیست، اما تا زمانی که بدانید چگونه آن ها را تشخیص دهید.

بهترین افرادی که می توانید آن ها را به عنوان دوستی واقعی انتخاب کنید، احتمالا با دیگران تفاوت دارند. ممکن است این افراد مجموعه ای از نگرش های خاص و منحصر به فردی را در خود داشته باشند.

نشانه های دوست واقعی چیست؟

تعداد زیادی از افراد وجود دارند که پتانسیل یک دوست خود بودن را دارند. ویژگی های مهم این افراد آن ها را بهترین فرد در جهان تبدیل کرده است. به صورت کلی مهم ترین ویژگی های دوست خوب و واقعی عبارتند از:

۱. دوست واقعی شما را همان گونه که هستید، می پذیرد

از مهم ترین نشانه های دوست واقعی این است که او از شما نمی خواهد خود را تغییر دهید. آن ها شما و نقص های شما را دوست دارند و می توانند به شما حس امنیت ببخشند. از سوی دیگر شما کنار یک دوست واقعی احساس آرامش و امنیت را تجربه خواهید کرد. علاوه بر این او نقاط قوت و ضعف شما را تحسین می کند. دوست واقعی برای دوستی با شما شرط و شروط نمی گذارد و هیچ گونه فشاری به شما وارد نمی کند. به همین خاطر می توانید در این نوع دوستی خود را همانگونه که هستید نشان دهید.

دوست واقعی شما این نشانه ها را دارد!

۲. در کنار او احساس راحتی می کنید

یکی دیگر از نشانه های دوست واقعی این است که می توانید در کنار یکدیگر احساس راحتی داشته باشید. شما به هیچ عنوان مجبور نیستید که در یک مکالمه به صورت جعلی بخندید و یا به زور حرف بزنید. همه چیز بین شما و دوست واقعی تان جریان دارد. به همین دلیل شما هیچ وقت ترسی از شفاف بودن خود نخواهید داشت. دوست شایسته و حقیقی قلب و آغوش خود را به روی شما می گشاید و به شما اجازه ورود به زندگی خود را می دهد.

لازم نیست در کنار دوست واقعی مدام خود را سانسور کنید. او هرگز نمی خواهد که احساسات و افکار خود را متوقف کنید، بلکه شما را تشویق می کند تا چیزهایی که در ذهن دارید را بازگو کنید و با او راحت و صمیمانه سخن بگویید.

۳. یک دوست واقعی برای شما وقت می گذارد

دوست واقعی هیچ وقت شما را ناراحت نمی کند یا به شما نمی گوید که آنقدر سرش شلوغ است که برای شما وقت ندارد. در حالی که گاهی اوقات دوست واقعی برنامه خود را اندکی تغییر می دهد تا برای شما وقت بگذارد. نشانه مهم دوست واقعی این است که همیشه به وعده های خود جامه عمل می پوشاند و هر چقدر هم که زندگی اش شلوغ باشد باز هم برای شما زمان دارد.

۴. او در لحظات خوب و بد زندگی در کنار شما می ماند

یک دوست واقعی هیچ وقت به خاطر لحظات دشوار شما را رها نمی کند. او در کنار شما می ماند تا با یکدیگر از تاریکی های زندگی گذر کنید. نشانه بارز دوست حقیقی این است که در لحظات عالی با شما می خندد و خوشحال است و در روزهای سخت همراه تان خواهد بود. در دنیای فعلی، دوستی های پوچ و جعلی فراوان هستند و ممکن است در اطراف خود دوستی های این چنینی را زیاد مشاهده کنیم. افرادی که فقط دوستان واقعی را کنار خود نگه دارید. این افراد بهترین ها را برای شما می خواهند و به رفاه شما اهمیت می دهند.

ویژگی های دوست واقعی

۵. دوست واقعی همیشه صداقت دارد

یک دوست واقعی همیشه با شما صادقانه رفتار می کند. او از اصول اخلاقی قوی برخوردار است. تفاوت بین درست و غلط را می داند. به همین دلیل می توانید به او اعتماد کنید.

۶. می توانید به دوست واقعی تان اعتماد کنید

همان طور که پیش تر به آن اشاره کردیم یکی از خصوصیات دوست خوب این است که همیشه صداقت دارد و از صمیم قلب صحبت می کند. نیت او خوب است. یک دوست خوب به شدت قابل اعتماد است. به همین خاطر باید مطمئن باشید که رازهای شما پیش او کاملا محفوظ است. علاوه بر این ترس و آسیب پذیری شما نیز نزد او امن است. بنابراین نباید کنار او نگران مسائل زندگی خود باشید.

۷. دوست واقعی در روزهای سخت از شما حمایت می کند

یک دوست واقعی به شما این اجازه را نمی دهد که در روزهای سخت تنها باشید. او هر کاری که برای کمک به شما در روزهای سخت لازم باشد را انجام می دهد. او در این روزها گرد غم را از شما پاک می کند و دست تان را می گیرد تا با یکدیگر از این مسیر سخت عبور کنید.

۸. آن ها حس شوخ طبعی عجیبی دارند

داشتن این ویژگی ضروری نیست، اما حس شوخی طبعی مفید است. لازم نیست حتما دوست شما از نظر حرفه ای بامزه باشد. فقط باید حس شوخ طبعی مشابهی را به اشتراک بگذارد تا به خودش و شما کمک کند زمانی  که اوضاع سخت است، بتوانید جنبه های دیگر مسائل را پیدا کنید. یک دوست واقعی می داند چگونه باید شما را بخنداند و ویژگی های شما را به درستی بشناسد. فردی که به شوخی های شما بی اعتنا است از بودن در کنار شما لذت نمی برد. علاوه بر این در کنار او احساس خوبی نیز نخواهد داشت.

دوست واقعی کیست و چه نشانه هایی دارد؟

۹. او برای شادی و موفقیت شما خوشحال است

برخی از دوستی ها به دلیل حسادت و بی توجهی تمام می شوند. دوست واقعی کسی است که از شادی و موفقیت شما ذوق می کند. به عنوان مثال زمانی که در یک آزمون قبول می شوید یا ترفیع شغلی می گیرید دوست شما ذوق می کند. به همین خاطر ارزش کار و دستاورد شما حفظ خواهد شد. گاهی اوقات نیز ممکن است با فردی به تازگی آشنا شده باشید و دوست شما نکات مثبت او را به شما می گوید. این موضوع موجب شده است تا دوست واقعی از این رابطه از ته دل خوشحال شده باشد. او حتی موفقیت شما را جشن می گیرد و به شما افتخار می کند.

۱۰. آن ها خیلی سریع می بخشند و فراموش می کنند

برای همه افراد پیش آمده است که گاهی رفتار خاصی انجام می دهیم یا از روی بی فکری حرفی می زنیم که دوست مان ناراحت می شود. اما به محض یک تلنگر کوچک متوجه اوضاع می شویم و سریع عذرخواهی می کنیم. اگر دوست شما شناخت درستی از شما داشته باشد و بداند حرفی که زده شده از ته دل نبوده است، شما را می بخشد. او هرگز به شما احساس شرمندگی و گناه نمی دهد و خیلی زود از خطای شما می گذرد. یک دوست حقیقی رابطه را به درستی ترمیم می کند، به خصوص وقتی که از ته قلب عذرخواهی کرده باشید.

۱۱. ویژگی های مثبت و منفی شمارا دوست دارد

دوست واقعی می داند که هر کسی در کنار ویژگی های مثبت ویزگی های منفی نیز دارد. به عنوان مثال گاهی زیاد می خندیم یا زیاد حرف می زنیم. دوست هایی از این جنس دست روی این موضوعات نمی گذارند و سعی نمی کنند شما را خجالت زده کنند. دوست حقیقی به هیچ عنوان به این نکات توجه نمی کند و می داند شخصیت شما والا و برتر است. به همین خاطر خود واقعی شما را دوست دارد و با تمام کاستی ها باز هم به شما حس دوست داشته شدن هدیه می دهد.

چگونه دوست واقعی خود را بشناسیم؟

۱۲. آن ها عقاید شما را محترم می شمارند

دوست واقعی کسی است که به عقاید شما احترام می گذارد. او هیچ وقت نمی خواهد عقاید و افکار خود را به شما تحمیل کند. زمانی که شما نظر خود را به او می گویید، به هیچ عنوان عصبانی نمی شود و با احترام پاسخ شما را می دهد. دوست حقیقی برای این که رابطه خود را با شما حفظ کند، نظرات شما را می پذیرد و با اختلافات نیز کنار می آید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو