درمان خانگی گردن درد با چند روش درمانی موثر

درمان خانگی گردن درد با چند روش درمانی موثر


منبع: آرگا

2

1402/11/11

10:10


درمان خانگی گردن درد بسیار ساده می باشد و کافی است شما اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید. برای دریافت اطلاعاتی مفید در این زمینه این مطلب را از دست ندهید.

درد گردن یکی از بد ترین درد هایی می باشد که هر فردی می تواند با آن مواجه شود. اگر مطمئن هستید که در این بخش از بدن آسیب جدی ای ندیده اید می توانید برای درمان خود اقدام کرده و از درمان خانگی گردن درد که در ادامه برایتان بررسی می کنیم کمک بگیرید.

 

درمان خانگی گردن درد

آشنایی با درمان خانگی گردن درد

گردن درد می تواند علل های مختلفی را با خودش داشته باشد از این رو نیاز است تا با علل مختلف آن آشنا شوید تا در صورت بروز درد هایی در نواحی بدن بتوانید به راحتی این درد ها را شناسایی کرده و اگر نیاز است برای درمان به متخصص مراجعه نمایید. انواع درد های گردنی شامل درد های عضلانی، گرفتگی های اسپاسم، سردرد های مرتبط، درد های عصبی، درد های ارجاعی و درد های استخوانی می باشد و در درد های نوع استخوانی معمولا بیماری های شایع استخوانی در آن نقش دارند و تا زمانی که این موارد درمان نشوند شما نمی توانید از شر گردن درد ها رها شوید از این رو نیاز به درمان های پزشکی می باشد.

نشانه ها

گردن درد دارای نشانه های خاصی می باشد که بهتر است با آن ها آشنا شوید تا بتوانید گردن درد را از سایر درد ها مانند درد شانه و درد کتف تشخیص دهید. نشانه های این بیماری عبارت است از :

  • گرفتگی و سفت شدن گردن
  • ایجاد مشکلاتی در حرکات گردن
  • انتشار درد شدید در شانه ها و بازو ها
  • فشرده شدن عصب در گردن و احساس بی حسی و سوزن سوزن شدن دست ها
  • سردرد سرویکوژنیک همراه با نشانه های میگرن

مراجعه به متخصص

اگر دارای گردن درد می باشید و این درد ها بین سه الی پنج روز بهبود پیدا نکرد باید برای درمان سریع تر به متخصص در این زمینه مراجعه کنید. یک سری از نشانه هایی که به شما نشان می دهد برای درمان باید به متخصص مراجعه کنید عبارت است از :

  • درد های شدید
  • توده در گردن
  • تب شدید
  • سردرد
  • اسهال
  • استفراغ
  • مشکلات بلع
  • ضعف و بی حسی بدن
  • درد بازو ها
  • ناتوانی در حرکات بدنی در بازو ها و پا ها
  • ناتوانی در خم کردن چانه به سمت سینه ها
  • اختلالاتی در مثانه و روده

درمان خانگی گردن درد

علت های ایجاد این درد ها

این درد ها می تواند به دلایل بسیار گوناگونی بروز نماید. از مهم ترین این موارد می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • بالا رفتن سن می تواند منجر به ایجاد انواع بیماری های مختلف شده و در نهایت این درد ها را ایجاد نماید.
  • فرسودی بخش های مختلف گردنی
  • آسیب های شدید گردنی
  • بروز ضربه به ستون مهره ها
  • استرس های ذهنی می تواند منجر به این شود که شما گردن خود فشرده کنید و همین موضوع می تواند منجر به درد های شدیدی در گردن شما شود.
  • استرس های فیزیکی نیز مانند انواع تیک ها و حرکات تکرار شونده می باشند می توانند بر روی گردن شما تاثیراتی داشته باشند دو در نهایت منجر به بروز درد های شدید در گردن خواهند شد.
  • اگر دارای حالت نامناسب بدنی باشید و اعضای بدن شما در حین خوابیدن با یک دیگر هماهنگ نباشند امکان دارد به مهره های گردن شما فشار هایی وارد شود.
  • رشد تومور ها نیز در برخی از موارد بسیار نادر می تواند منجر به ایجاد درد های گردنی شود.
  • برخی از بیماری های زمینه ای نیز می تواند بر این مورد تاثیر داشته باشد و این موارد شامل سرطان ها و یا روماتیسم می باشد.
  • یکی دیگر از علل ایجاد درد های گردنی بروز کیست ها در گردن می باشد.

تشخیص این درد ها

برای این که بتوانید علل درست گردن درد خود را بیابید نیاز است  تا از متخصص در این زمینه ها کمک بگیرید. باید بدانید که پزشک شما را به صورت بالینی معاینه خواهد کرد و برای این که اطمینان بیش تر از تشخیص خود پیدا کمند در مورد آسیب های قبلی شما می پرسد و برای تایید تشخیص های خود در بسیاری از موارد از تصویر برداری های مختلف مانند سونوگرافی، ام آر آی، سی تی اسکن و یا آزمایش خون کمک می گیرد و با استفاده از آزمایش ها معمولا عفونت ها و التهاب ها تشخیص داده خواهد شد و برای درمان دارو ها مناسب به شما می دهند.

بهبود گردن درد در خانه

پیشگیری از گردن درد بهترین راه درمان

همانطور که می دانید پیشگیری کردن از بیماری ها می تواند هزینه ای کم تر با خود به همراه داشته باشد از این رو نیاز است تا بدانید که با پیشگیری کردن از برخی از بیماری ها نیز امکان پذیر نمی باشد و از یک سنی به بعد امکان بروز آن ها چندین و چند برابر خواهد شد و این درد های ساده در افراد معمولا به دلیل بالا رفتن سن و انواع التهاب های مفاصل بیشتر خواهد شد.برای این که بتوانید از این دارد ها در امان بمانید نیاز است  تا یک سری از نکاتی مهم در این زمینه را رعایت کنید.

  • سعی کنید به وضع بدنی تان دقت داشته باشید و همیشه سعی کنید در حالت راست قرار بگیرید و از خم شدن گردن خود به سمت جلو پیشگیری نمایید.
  • اگر نیاز است تا طولانی مدت کار کنید باید حواستان باشد که به خودتان زمان لازم برای استراحت کردن را بدهید. در این میان ورزش های گردن را فراموش نکنید.
  • سعی کنید عادات نامناسب خود را ترک کنید. یکی از این عادت ها که می تواند منجر به درد های شدید در  این زمینه شود قرار دادن تلفن بین شانه و گوش می باشد.
  • سعی کنید از کیف های سبک تر در این زمینه استفاده کنید زیرا کیف های سنگین روی شانه ها بسیار بد می باشند و می توانند مشکلاتی در این میان ایجاد کنند.

گردن درد و راه های بهبود آن

روش های درمان خانگی گردن درد

درمان خانگی گردن درد یکی از درمان های بسیار خوب برای درد های خفیفی می باشد  که امکان دارد به دلایل مختلفی برای شما بروز نماید. البته اگر این درد ها با روش هایی که در ادامه بیان می کنیم درمان نشد باید از روش های دیگر در این زمینه استفاده کنید تا بهبودی حاصل شود.

استراحت کردن

یکی از ساده ترین روش های درمانی در خانه استراحت کردن می باشد و باید بدانید که استراحت کردن می تواند به شما کمک کند تا درد های ناشی از مشکلات مختلف در گردن به راحتی درمان شده و یا شدت آن ها کاهش پیدا خواهد کرد.در این میان سعی کنید وسایل و اجسام سنگین را بلند نکنید تا بتوانید از بروز درد های مجدد پیشگیری نمایید.

استفاده از کمپرس گرم و سرد

یکی از مهم ترین درمان خانگی گردن درد این است که از کمپرس های گرم و سرد استفاده نمایید. در ابتدا شما باید از کمپرس سرد استفاده کنید تا درد شما کاهش یابد و بعد از آن می توانید دوش آب گرم بگیرید و از کمپرس گرم استفاده کنید تا بهبودی کامل شود. کمپرس های سرد و گرم را می توانید به خوبی روی بدن خود قرار دهید.

ورزش برای درد گردن

استفاده از مسکن ها

مسکن های بدون نسخه برای شما بسیار خوب می باشد  و شما می توانید از استامینوفن و ایبوپروفن برای کاهش درد های خود استفاده نمایید. البته یک سری از دارو هایی مانند شل کننده عضلات نیز هستند که بر درد ها تاثیر دارند ولی باید زیر نظر متخصص از آن ها کمک بگیرید و این دارو ها در صورتی که درد شما شدید باشد تجویز خواهد شد زیرا عارضه های زیادی را با خودش به همراه دارد.

اصلاح حالت بدنی

برای این که بتوانید از شر این درد ها در امان باشید می توانید از اصلاح حالت بدنی نیز کمک بگیرید و این مورد نیز از درمان خانگی گردن درد می باشد. برای این کار باید حالت های نشستن بدنی خودتان را اصلاح کرده و در حین ایستادن و نشستن بدن خود را صاف نگه دارید و سعی کنید تا فشار زیادی بر روی مهره های گردنی و بدنی خود نیاورید.

ماساژ دادن گردن

از دیگر روش های درمانی در این زمینه ماساژ های حرفه ای می باشد. در واقع درمان خانگی گردن درد با ماساژ بسیار نتیجه بخش می باشد و می تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری در طی روز داشته باشید از این رو باید بدانید که استفاده از افراد متخصص در این زمینه مهم ترین نیاز برای این نوع درمان خواهد بود. کمک گرفتن از فیزیوتراپی نیز بسیار خوب خواهد بود و باید بدانید که درد های شما در این روش تسکین طولانی مدت خواهند یافت و از عود شدن مجدد بیماری پیشگیری خواهد شد. در حین ماساژ دادن برای تاثیر گذاری بیش تر می توانید از روغن نارگیل، روغن خردل و روغن اسطوخودوس استفاده نمایید.

درمان خانگی گردن درد

بالش مناسب

یکی از دلایل گردن درد خوابیدن با بالش های نامناسب می باشد. در واقع اگر شما این موضوع را تشخیص دهید و بتوانید با تغییر دادن بالش خود و استفاده از یک بالش مناسب می توانید به راحتی درد های گردنی را درمان نمایید.

گردن بند های طبی

از دیگر روش های درمان خانگی گردن درد این است که از گردن بند های طبی استفاده نمایید. با استفاده از این وسایل شما می توانید به راحتی از بروز فشار های اضافی بر روی گردن خودداری کرده و در نهایت گردن شما بهبود خواهد یافت. بهترین راه استفاده از این گردن بند ها این است که با پزشک خود در مورد استفاده  از آن ها مشورت نمایید و در صورتی که متخصص ان ها را تایید کرد می توانید از این گردن بند های طبی برای بهبود درد های خود استفاده نمایید. البته این موضوع را باید بدانید که استفاده طولانی مدت از این گردن بند ها می تواند تاثیرات بدی داشته باشد از این رو مشورت با متخصص در این زمینه الزامی خواهد بود.

استفاده از روش TENS

در این روش با استفاده از تحریک کردن اعصاب از طریق پوست انجام خواهد شد و باید بدانید که در این روش متخصصان از الکترود ها و پالس های بسیار کوچک الکتریکی استفاده می کنند.

تمرین های کششی

برای درمان خانگی گردن درد می توانید از انواع تمرین های کششی گردن استفاده کنید. در مورد انجام دادن و یا ندادن این ورزش ها بهترین راه این است که با متخصص و فیزیوتراپست مشورت نمایید.

دارو های استروئیدی

استفاده از این دارو ها در خانه امکان پذیر نخواهد بود و معمولا برای درمان درد های شدید گردنی از دارو های استروئیدی استفاده می شود. تزریق کورتیکواستروئید ها در نزدیکی پایانه های عصبی می تواند به کاهش درد های شما در این زمینه کمک نماید.

درمان خانگی گردن درد

نوشیدنی های گیاهی

یک سری از مهم ترین نوشیدنی های گیاهی برای درمان گردن درد را در ادامه برایتان بررسی می کنیم و شما می توانید اطلاعاتی مفید در این زمینه کسب کنید.

  • زردچوبه دارای کورکومین می باشد و می تواند برای درمان التهاب های بدنی تان بسیار خوب باشد از این رو ترکیب زرد چوبه و شیر کرم نیز می تواند برای درمان گردن درد خوب باشد از این رو نباید از این ترکیب غافل شوید.
  • آب برگ های کرفس نیز برای درد خوب می باشد و شما می توانید برای تسکین درد های خود از این مورد استفاده نمایید.
  • ترب کوهی از مهم ترین گیاهانی می باشد که شما می توانید از ان ها استفاده نمایید و در این میان یادتان باشد که این مورد را باید مستقیما روی بخش درد ناک بدن قرار دهید و این کار نباید بیش از چند دقیقه باشد زیرا امکان بروز سوزش و درد های شدید وجود دارد.
  • زنجبیل یکی از مواد گیاهی خوب برای تهیه نوشیدنی های گرم در زمستان می باشد و باید بدانید که این مورد با دارا بودن خواص ضد التهابی می تواند باعث بهبود گردش خون شده و درد های شما را به مرور زمان کاهش خواهد داد.
  • دارچین نیز برای درمان التهاب ها بسیار خوب می باشد و شمال می توانید برای کاهش دادن درد گردن خود از این مورد استفاده نمایید. نوشیدن یک لیوان چای دارچین در این زمینه اهمیت بالایی دارد.

درمان خانگی گردن درد

اگر گردن درد شما شدید باشد و یا شما دارای عصب های گیر افتاده هستید معمولا از جراحی برای درمانش استفاده خواهد شد. در ادامه اگر از این مطلب رضایت داشتید می توانید با کلیک بر روی لینک های درمان خانگی آنفولانزا و درمان خانگی درد پریودی اطلاعاتی در مورد  آن ها بدست آورید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو