جاهای ترسناک ایران را بشناسید؛ 15 مکان وحشتناک که بسیار جالب هستند

منبع: تاپ ناز

1

1402/11/12

12:40


جاهای ترسناک ایران همواره مکانی برای سوال محققان و مسافران بوده است. ایران کشوری متمدن و با تاریخی پر افتخار می باشد. ولی به همراه جذابیت ها و تمدن های …

جاهای ترسناک ایران همواره مکانی برای سوال محققان و مسافران بوده است. ایران کشوری متمدن و با تاریخی پر افتخار می باشد. ولی به همراه جذابیت ها و تمدن های باستانی و کهن بعضی نواحی ترسناک هم در کشورمان وجود دارد. این جاها به علت داستان هایی از اتفاقات ترسناک و حتی شایعاتی که در خصوص آن ها وجود دارند جذابیت ویژه ای برای دوستداران تجربیات ترسناک دارند.

در ادامه این مبحث به چندین جای ترسناک در ایران می پردازیم. چنانچه شما هم به این جا ها علاقه دارید در این سفر مهیج و مسلما ترسناک با ما همراه باشید.

تالاب ارواح مازندران

جاهای ترسناک ایران را بشناسید؛ 15 مکان وحشتناک که بسیار جالب هستند ؛ تالاب ارواح مازندران

یکی از جاهای ترسناک ایران می توان به تالاب ارواح در مازندران اشاره نمود. چنانچه فیلم 《 مرده شریر》 یا کلبه وحشت را دیده باشید مسلما نمای شروع فیلم که از یک برکه ترسناک و وهم برانگیز آغاز می شود، از خاطر نبرده اید.

معمولا برای کسانی که همیشه خیال مسافرت به جاهای تسخیر شده به آن سبک را دارند، دریاچه ای در شهر نوشهر، مازندران موجود است که با توجه به محیط ترسناک و همیشه مه آلود تشابه بسیاری به برکه فیلم کلبه وحشت دارد.

تالاب ارواح که اسم واقعی آن دریاچه ممرز یا ملا کلا می باشد دارای محیط خیلی مرموزی است. درختان و بوته های پیرامون تالاب فضایی متمایز را ایجاد نموده است. زلال بودن آب آن دریاچه نیز باعث شده انعکاس درخت ها را در داخل آب مشاهده کنید که چشم اندازی جادویی ایجاد کرده است. اما آنچه سبب شده این تالاب حس و حالی وهمناک داشته باشد وجود تعداد زیادی درخت مرده و صد البته که مرموزی می باشد که در مدت زمان بسیاری از سال جنگل و تالاب را فرا گرفته است.

کسانی که در این منطقه زندگی می کنند بر این باورند که این جنگل از قدیم مکان زندگی ارواح مردگان بوده است. تلفیق زوزه باد در بین شاخ و برگ درخت ها و ترکیب آن با آوای حشرات، جانوران و پرندگان سبب شده رفتن به این ناحیه در شب هنگام خیلی کم باشد.

غار قاتل کرمانشاه

غار قاتل کرمانشاه

اغلب سفر به بعضی جاهای ترسناک ایران و نواحی اسرار آمیز حتی جهت کاری به قیمت جان تمام می شود. غار پراو در کرمانشاه یکی از این جاهای ترسناک و پر خطری است که تاکنون جان خیلی از کسانی که به آنجا رفته اند را گرفته است. بدین علت به آن غار قاتل هم گفته می شود. بیان شده این غار تاکنون جان ۵ نفر از غارنوردان را که می خواستند در آن به کاوش بپردازند را گرفته است.

غار پرآو برخلاف خیلی از غار ها که به شکل افقی می باشند به صورت عمودی است. جهت رسیدن به دهانه آن بایستی حدود ۳ هزار متر ارتفاع را طی کرد تا بتوان به کوه پرآو صعود نمود. این غار ترسناک و سخت برای نخستین بار به وسیله محققان و کاوشگران لهستانی و انگلیسی وارسی شد. بعد از آن هم غارنوردان ایران نیز توانستند با توجه به مانع ها و چالش ها به آخر آن برسند. رفتن به این مکان فقط برای غارنوردان متبحر آن هم در فصل های گرم سال مقدور است.

مطلب مشابه: معروف ترین موزه های ایران؛ 20 موزه زیبا در ایران با تصاویر

ریگ جن سمنان

ریگ جن سمنان

یکی از نواحی و جاهای ترسناک ایران میتوان به ریگ جن سمنان اشاره نمود. این ناحیه کویری با تپه های شنی وسیع در جنوب استان سمنان واقع شده است. با توجه به گرمای بسیار و حتی وجود تل ماسه ها که عبور ماشین و لوازم نقلیه را حدودا غیرممکن می کند، خیلی افرادی کمی پیدا می شوند که به صورت آگاهانه به این ناحیه بروند.

مردم بومی براین باورند که ریگ جن تسخیر، نفرین شده و محل زندگی ارواح خبیث، دیو ها، اجنه و پریان می باشد. با توجه به اینکه این محل دارای باتلاق های نمکی است که هر جنبنده ای را در خود میبلعد. همچنین سبب شده این ناحیه به مثلث برمودای ایران هم معروف شود.

با توجه به خطرات بسیار و رویداد ها و مصیبت های بزرگ و کوچک که برای خیلی از گردشگران ریگ جن پیش آمده، همچنان این کویر وهمناک مقصد خیلی از مسافران ماجراجو مخصوصا دوستداران آسمان شب و نجوم می باشد. خیلی ها به این مکان راهی می شوند تا در سکوت شب به تماشای ستارگان بپردازند. خیلی ها هم در پی تجربه ها و هیجانات دلهره آور می باشند، این مقصد را محلی جالب جهت تفریحات ترس خود می دانند.

گورستان جن

گورستان جن

گورستان جن جزء جاهای ترسناک ایران به حساب می آید. همانطور که می دانید گورستان ها قدمت زیادی در ترس و وحشت دارند و همواره در فیلم های ترسناک دارای جایگاه خاصی می باشند. گورستانی عجیب و غریب در روستای تیس به اسم گورستان جن وجود دارد.

بومی های این ناحیه براساس اعتقاد قدیمی که از پدر و مادر خود شنیده اند بیان می کنند که زیر سنگ قبر های این مکان، جسد های اجنه به خاک سپرده شده اند. چرا که اندازه سنگ قبر ها این منطقه خیلی بزرگ و غیر متعارف بوده و بر روی آن ها شکل های مرموزی دیده می شوند.

حکایات و روایات عامیانه این ناحیه بیان می کنند که هیچ کس تاکنون در این ناحیه آدمیزادی مشاهده نکرده که تبری بردارد و جهت به خاک سپردن جسدش، سنگ سختی را تراش دهد. بهتر است بدانید که شب ها صدا ها و زوزه های عجیب و غریبی در این ده به گوش می رسد. بعضی از افراد محلی این روستا بیان می کنند که این آوا ها، ناله ها، صدا های جن ها بر سر قبر عزیزانشان می باشد که تا صبح ادامه دارد.

برخی دیگر هم بر این باورند که احتمالا حفر کنندگان به علت حفظ مرده های خود از بلا و آفت جانوران، زحمت کندن سنگ را تحمل می کردند و گورهایی بدین شکل حفر می کردند تا به فوت شدگان خود احترام بگذارند. غروب که می شود خیلی کم کسی پیدا می شود که از این مسیر بگذرد.

مطلب مشابه: معروف ترین غارهای ایران با تصاویر؛ 20 غار شگفت انگیز زیبا در کشور

دریاچه تخت سلیمان

دریاچه تخت سلیمان

از دیگر نواحی و جاهای ترسناک ایران می توان به دریاچه تخت سلیمان اشاره نمود. این دریاچه در استان آذربایجان غربی به اسم یک ناحیه فوق العاده شگفت انگیز، جذاب و مرموز معرفی شده است. این دریاچه یکی از جاذبه های جذاب و مشهور این استان به حساب می آید. دارای افسانه ها، داستان ها و باورهای زیبایی است. زمانی در خصوص جاهای ترسناک ایران سخن به میان می آید باور ها و حکایات این دریاچه به زبان می آید.

مطابق یک عقیده محلی این دریاچه به علت کوبیدن عصای حضرت سلیمان به زمین ایجاد شده است. در آن عمق، گنجی قدیمی و با ارزش پنهان شده است. در طی تاریخ این دریاچه خیلی ها را به سوی خود جذب نموده و آن ها را در تله انداخته است. بعضی از این افراد مفقود شده اند و حتی جسد آنها هم به خشکی بازنگشته است.

دره اجنه

دره اجنه

یکی از جاهای ترسناک ایران دره ای به اسم کال جتی در طبس می باشد. شب ها در این محل ناله ها و صدا های وحشتناکی به گوش می رسد. تخته سنگ های این دره، اشکال و دخمه های شگفت انگیزی دارند که مردم بومی به آن خانه جن و ارواح می گویند. روایات زیادی از دزدیده شدن دختران جوان به وسیله جن ها در این دره تعریف شده است.

در قدیم جهت ممانعت از نزدیک شدن به این ناحیه، مردم معتقد بودند که هیچکس نباید به آنجا برود و به تنهایی رفتن به درون دره ممنوع بود. حتی کسانی هم که کودکی ناقص به دنیا می آوردند بر این باور بودند که آن کودک وابسته به اجنه این ناحیه می باشد.

کلبه وحشت شمال

کلبه وحشت شمال

ناحیه هفت دغنان در ده صومعه سرا یکی از جاهای ترسناک ایران به حساب می آید. این ناحیه با جنگل های پر رمز و راز، کلبه های ویران و راز های بی انتها به یک مکان غیر قابل انکار برای گردشگران و مسافران تبدیل شده است. با این وجود افراد بومی از این ناحیه به احترام یاد می کنند و پیشنهاد می کنند که شب های تاریک ‌به این ناحیه وارد نشوند.

اعتقادات و روایات وابسته به این ناحیه، خیلی از گردشگران را ترسانده است. افسانه محلی بیان می کند که چنانچه توانستید یک شب در این کلبه ترسناک که در بخش شرقی این ناحیه واقع شده بمانید ارواح شما را پولدار می کنند. با این وجود هیچ فردی نتوانسته در این کلبه ویرانه به مدتی بیشتر از یک شب باقی بماند.

قلعه آدم خواران در اردبیل

قلعه آدم خواران در اردبیل

از دیگر مرموزترین جاهای ترسناک ایران می توان به قلعه آدم خواران در اردبیل اشاره کرد. این قلعه از سال های دور روایات زیادی در خصوص آن بیان شده است. این ناحیه در نزدیکی دهکده ای به اسم کورعباسلو قرار گرفته که از توابع شهرستان نیر در اردبیل می باشد.

مطابق روایاتی که وجود دارد همه کسانی که سال های دور از این ناحیه دیدن کرده اند به طرز عجیب و غریبی مفقود شده اند. بعضی معتقدند که قلعه این افراد را بلعیده و مطابق همین، این مکان را قلعه آدم خوار نامیده اند.

اگرچه روایات و حکایاتی دیگر هم در خصوص این مکان وجود دارد. دیواره های این مکان دارای ارتفاعی معادل ۳۰۰ متر بوده و ضخامت آن ها در برخی نواحی از ۵ متر هم بیشتر است. برج و بارو هایی که این قلعه را ایجاد نموده اند رفتن به داخل آن را ناممکن نموده اند. بدین علت بسیاری از افراد پس از وارد شدن به این مکان دیگر راه خروج را نمی یابند.

بهتر است بدانید که خیلی ها معتقدند نیرو های فرا طبیعی موجود می باشند که سبب ناپدید شدن آدم ها در این ناحیه می شوند. این قلعه حدودا دارای قدمتی بیشتر از ۴۵۰۰ ساله می باشد. پیشنهاد ما به شما این است که چنانچه به این ناحیه سفر کردید جلودار وسوسه های ذهنی خود باشید و به این قلعه نروید.

مطلب مشابه: زیباترین مکان های دیدنی اطراف تهران؛ 21 نقطه گردشگری در اطراف پایتخت

قنات قصبه در گناباد

قنات قصبه در گناباد

به عنوان یکی دیگر از جاهای ترسناک ایران بهتر است به شهر گناباد و به قنات قصبه بروید. در قسمت مرکزی شهر گناباد که در جنوب خراسان رضوی قرار دارد یک قنات کهن وجود دارد. این قنات را قدیمی ترین و عمیق ترین کاریز در سراسر دنیا می دانند. افسانه ها و روایات بسیاری در خصوص این کاریز وجود دارد. روایات بومی که بیانگر حضور اجنه می باشد.

همچنین بعضی ها معتقدند که گناباد در حقیقت 《 گُن آباد》 بوده که گُن به مفهوم دیو می باشد و این ناحیه مکان زندگی دیو ها بوده است. عمق این کاریز خیلی زیاد است. به گونه ای که افراد بومی معتقدند که قناتی با این عمق به دست آدم ممکن نیست حفر شود.

دخمه زرتشتیان

دخمه زرتشتیان

دخمه زرتشتیان از دیگر جاهای ترسناک ایران می باشد که این دخمه مکان دفن اجساد زرتشتی ها در یزد می باشد. این محل به اسم های دیگری چون برج خاموشان و برج سکوت معرفی می شود. این دخمه کهن جهت برداشت استخوان های اجساد به منزله خوراک لاشخوران و کرکس ها، بیرون از شهر ها و روستا ها ایجاد شد.

در بین این قبرستان چاهی به اسم استودان وجود داشت که زرتشتی ها استخوان ها را داخل آن می ریختند. دخمه ها در طول قرن های اخیر بکار برده نشد ولی هاله ی وحشتناک آنها همچنان گردشگران و مسافران را مات و مبهوت می کند و به اسم یکی از نواحی عجیب و وهم انگیز ایران معرفی می شود.

مطلب مشابه: صنایع دستی استان های ایران از اصفهان تا تبریز و از شمال تا جنوب

گورستان شهر یری

گورستان شهر یری

گورستان شهر یری در شهرستان مشگین شهر در استان اردبیل قرار گرفته و یکی از قدیمی ترین مکان های باستانی و جاهای ترسناک ایران به شمار می آید. این مکان شامل ۳ بخش، دژ، نیایشگاه و قوشا تپه می باشد. در این ناحیه ۴۵۰ گور باستانی و قدیم پیدا شده است که نخستین ارزیابی جامع آن به وسیله باستان شناس بریتانیایی در سال ۱۳۵۶ شمسی صورت گرفت. باستان شناسان ایرانی هم در سال ۱۳۸۲ کنده کاری هایی در این ناحیه ایجاد نمودند. روی بعضی از سنگ قبر های این گورستان، تصاویری از چهره های آدم حک شده است که این تصاویر پر رمز و راز می تواند رازی از تمدن مفقود باستانی را در خود داشته باشد.

تجربه ترس با جاهای ترسناک ایران

این مبحث به جاهای ترسناک ایران تخصیص داده شده است. ما سعی نموده ایم تا با ریز بینی و تحقیقات بسیار وهم انگیز ترین نواحی در کشور ایران را به شما مخاطبان معرفی نماییم. در هر صورت پیشنهاد ما به شما این است چنانچه تصمیم گرفتید به این نواحی وحشتناک سفر کنید حتما به شکل گروهی این عمل را انجام دهید. احتمالا فکر کنید ما بیش از حد این مسئله را بزرگ نموده ایم و شما به حد لازم شجاع و زرنگ هستید! ولی حقیقت این است که زمانی ترس بر آدم غلبه می کند دیگر هیچ اثری از زرنگی و شجاعت در او باقی نمی ماند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو