فیلم All of Us Strangers : داستان، بازیگران و بررسی

فیلم All of Us Strangers : داستان، بازیگران و بررسی


منبع: فیگار

6

1402/6/21

11:00


فیلم همه ما غریبه‌ها محصول سال 2023 در کشور انگلیس تولید شده است. در ادامه با معرفی فیلم All of Us Strangers همراه فیگار بمانید.

فیلم All of Us Strangers : داستان، بازیگران و بررسی

فیلم همه ما غریبه‌ها محصول سال 2023 در کشور انگلیس تولید شده است. در ادامه با معرفی فیلم All of Us Strangers همراه فیگار بمانید.

فیلم سینمایی All of Us Strangers یک درام تخیلی محصول سال 2023 که در کشور انگلیس تولید شده است. این فیلم توسط کارگردان “اندرو هی” (Andrew Haigh) و فیلمنامه آن بر اساس رمانی به نام “غریبه‌ها” اثر تایچی یامادا نوشته شده است. بازیگرانی همچون پاول مسکال (هری)، اندرو اسکات (آدام)، کلر فوی (مادر هری) و جیمی بل (پدر هری) نقش‌های خود را در این فیلم ایفا می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود که این فیلم در تاریخ 22 دسامبر 2023، در اواخر پاییز 1402، توسط شرکت سرچ لایت پیکچرز به اکران عمومی برسد.

اندرو هی یک کارگردان انگلیسی است که تجربه زیادی در بخش‌های متنوع تولید فیلم دارد. در اوایل قرن بیست و یکم، او در تیم تدوین پروژه‌های بزرگی مانند “گلادیاتور”، “پادشاهی بهشت” و “سقوط بلک هاوک” تحت کارگردانی ریدلی اسکات حضور داشت.

پس از چند فیلم مستقل، فیلم “تعطیلات آخرهفته” (Weekend) او در سال 2011 به تحسین منتقدان و دریافت جوایز در جشنواره‌های روتردام، نشویل و سن‌فرانسیسکو دست یافت. این فیلم شهرت او را در صنعت سینما گسترش داد و به نام او در میان علاقه‌مندان به سینما جهانی شناخته شد. با معرفی فیلم All of Us Strangers همراه بمانید.

فیلم All of Us Strangers

داستان، بازیگران، و بررسی

فیلم All of Us Strangers

ژانر فیلم All of Us Strangers درام تخیلی یا سورئال دومین اقتباس سینمایی از رمان “غریبه‌ها” اثر تایچی یامادا است. اولین فیلمی که بر اساس این رمان ساخته شد، در سبک درام ترسناک ژاپنی با عنوان “بی کالبدها” (The Discarnates) در سال 1988 به کارگردانی نوبوهیکو اوبایاشی اکران شد. داستان رمان در دهه 80 در توکیو روایت می‌شود، اما فیلم “همه ما غریبه‌ها” اندرو هی به لندن در زمان حال منتقل می‌شود. همچنین مدت زمان فیلم All of Us Strangers همه ما غریبه‌ها 105 دقیقه است.

معرفی و داستان فیلم All of Us Strangers

فیلم All of Us Strangers

خلاصه داستان فیلم All of Us Strangers درباره‌ی آدام، یک فیلمنامه‌نویس است که در یک ساختمان بلندمرتبه و تازه‌ساز و تقریباً خالی از سکنه زندگی می‌کند. در این ساختمان، او با همسایه‌ی مرموز خود، هری، آشنا می‌شود. این دو نفر به تدریج نزدیک‌تر می‌شوند و روابط آن‌ها تقویت می‌شود. با افزایش نزدیکی بین هری و آدام، مشکلات آدام نیز بیشتر می‌شود.

این دوستی آدام را به یاد کودکی خود می‌اندازد و او در خانه‌ای که در آن بزرگ شده و پدر و مادرش که سال‌ها پیش درگذشته‌اند، روبرو می‌شود. آدام به دنبال علت درگیری‌های ذهنی خود در دوران بزرگسالی است.

بررسی فیلم All of Us Strangers

فیلم All of Us Strangers

نمرات فیلم All of Us Strangers در وب سایت راتن تومیتوز 17 نقد برای فیلم موتورسواران منتشر شده که امتیاز 94 درصد را برای آن به همراه داشته و در وب سایت متاکریتیک نیز امتیاز 98 از صد به ثبت رسیده که بر اساس 11 نقد منتشر شده برای آن در این وب سایت امتیازبندی شده است.

نقد فیلم All of Us Strangers

فیلم All of Us Strangers جدیدترین فیلم اندرو هیگ تمثیلی از سورئال و حسی از اندوه است.جیمی بل و کلر فوی نیز در این داستان ارواح متافیزیکی در نقش یک نویسنده همجنس‌باز تنها و جوان یتیمی که به طرز دردناکی در حال بازبینی گذشته‌اش در حین شروع یک رابطه جدید است، ایفای نقش می‌کنند.

همه ما غریبه‌ها ، فیلمی شبه خاطره‌ای با احساس بیرون از بدن، به عبارتی رویای بیداری است. هیگ با اقتباس از رمان 1987 Strangers نوشته تایچی یامادا، نویسنده ژاپنی، داستان را کاملاً شخصی جلوه داده است، و قهرمان داستان را به یک نویسنده عجیب و غریب در 40 سالگی تبدیل کرده و عناصر ارواح والدین مرده خود را کم اهمیت جلوه می‌دهد تا از ژانر به سمت دراماتیک، روانی و عمیق‌تر حرکت کند.

این یک فیلم انگلیسی است که بدون تمایل به تعمیم‌های گسترده درباره کلیشه‌های ملی، به‌طور غیرمعمولی رک و پوست کنده در خامی غیرعاطفی احساساتش، آسیب‌پذیری برهنه شخصیت‌هایش است که تأثیرش را بیش از پیش نافذ می‌کند. چهار بازیگر اصلی در قطعه احساسی، که با زمان، مکان و آگاهی به شیوه‌های متهورانه غیرمتعارف بازی می‌کنند، با اجراهایی کاملاً هماهنگ به این رویکرد پاسخ می‌دهند، هرکدام لحظاتی را به ارمغان می‌آورند که اشک‌ها را درآورد.

آدام در حال تلاش برای پیشرفت در فیلمنامه‌ای است که در اواخر دهه 80 و با الهام از والدین طبقه کارگرش ساخته شده است، که هر دو در 12 سالگی در حین بازگشت از یک جشن کریسمس در یک تصادف رانندگی کشته شدند. او بریت پاپ را تماشا می‌کند. موزیک ویدیوها و ضبط‌های مربوط به آن دوره – فرانکی به هالیوود می‌رود، آدم‌خواران جوان خوب – و عکس‌های خانوادگی را مرور می‌کند، اما دیالوگی برقرار نمی‌شود. او زمان بیشتری را صرف خیره شدن به خط افق لندن در سراسر تیمز از بلوک بزرگ آپارتمانی که در آن تنها زندگی می‌کند، می‌گذراند.

به نظر می‌رسد تنها مستأجر دیگر در ساختمانی که به تازگی تکمیل شده است، مرد جوانی به نام هری (پل مسکال) باشد که یک شب نیمه تاریک جلوی در آدام با یک بطری ویسکی ژاپنی و لبخندی اغوا کننده ظاهر می شود. به همان اندازه که آدام محتاط است، هری خود را به داخل دعوت می‌کند: «اگر نوشیدنی نیست، برای هر چیز دیگری که می‌خواهی». اما خجالتی بودن نویسنده، ترس یا دیوارهایی که دور خودش کشیده، باعث افول او می شود، البته تا حدی با تأسف.

همزمان آدام در حال پرکردن شکاف‌ها با والدینش است، تجربه‌ای که اسکات در نقش مردی بالغ بازی می‌کند و به شکنندگی دوران کودکی اش باز می‌گردد. برخورد دوم با هری منجر به تکامل سریع صمیمیت بین آن دو می‌شود. 

در فیلمنامه هیگ، شرایط جدایی آن‌ها در دوران شکل‌گیری زندگی آدام، با ضربه‌ای بی‌رحمانه از سرنوشت نوشته شده است. اما بسیاری از مخاطبان عجیب و غریب که پس از بیرون آمدن از خانواده خود جدا شده‌اند، تمایل هر دو طرف را برای بازنویسی تاریخ شکسته و به اشتراک گذاشتن کلماتی که هرگز گفته نشده است، درک می‌کنند.

هایگ دنباله‌ای از سرنخ‌ها را با واقعیت زندگی آدام در لندن معاصر و نقش هری در آن می‌گذارد. این واقعیت که هری سبیل‌هایی شبیه پدر آدام دارد یا چشم‌های مهربان و ته ریش صورتش با توصیف آدام از افسر پلیسی که سال‌ها پیش در آن شب تلخ زندگی‌اش آمده بود تا او را از مرگ پدر و مادرش مطلع کند، مطابقت دارد. اما حتی اگر حدس بزنید که به کجا می‌رود، افشای عمل نهایی ویرانگر است!

همه ما غریبه‌ها ویژگی‌هایی دارد که همیشه در آثار هیگ وجود داشته است. درک دقیقی درباره طبیعت انسان، میل، ترس، از دست دادن و قدرت ترمیم‌کننده ارتباط. در اینجا، این جنبه‌ها در منحصربه‌فردترین فیلم او جمع می‌شوند، احساسی که شاید با دانستن اینکه صحنه‌هایی با پدر و مادر آدام در خانه کودکی خود کارگردان فیلم‌برداری شده است، تقویت می‌شود. فیلم همچنین در مورد پناهگاه تخیل، حتی اگر موقتی باشد، نکاتی شیوا بیان می‌کند.

در حالی که فیلم حالت رویایی مبهم است که ریشه در تنهایی و تعلیق عاطفی آدام دارد که مانع حرکت او به جلو شده است، به هیچ وجه یک فروپاشی نیست. این چیزی زیبا، صمیمانه و فراموش نشدنی است.

بازیگران فیلم All of Us Strangers

فیلم All of Us Strangers

هنرپیشه های فیلم All of Us Strangers ، افراد معروف از جمله اندرو اسکات (Andrew Scott)بازیگر سریال Fleabag، پل مسکال (Paul Mescal) بازیگر Normal People، جیمی بل (Jamie Bell) بازیگر Rocketman و کلر فوی (Claire Foy) ستاره سریالThe Crown به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم پیش‌تر با عنوان “غریبه‌ها” شناخته می‌شد.

Andrew Scott:

فیلم All of Us Strangers

بیوگرافی اندرو اسکات نقش آدام در فیلم All of Us Strangers :

اندرو اسکات، بازیگر، تهیه‌کننده و صداپیشه ایرلندی است. او در تاریخ ۲۱ اکتبر ۱۹۷۶ در دوبلین به دنیا آمد. فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۹۹۴ شروع کرد و در رشته درام فارغ‌التحصیل شد.

اسکات در کارنامه هنری خود تجربه بازی در فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی را دارد. او در فیلم‌هایی همچون “شاه لیر”، “لاک”، “عشق امروزی”، “۱۹۱۷”، “اسپکتر” و “نجات سرباز رایان” به ایفای نقش پرداخته است. اسکات به عنوان یکی از دستاوردهای خود دریافت جایزه بفتا برای نقش مکل مرد و نیز برای این نقش نامزدی در جوایز گلدن گلوب را به دست آورده است.

Paul Mescal:

بیوگرافی پل مسکال نقش هری در فیلم All of Us Strangers :

پاول مسکال، بازیگر ایرلندی، در تاریخ ۲ فوریه ۱۹۹۶ در شهر منوث به دنیا آمد. او از سال ۲۰۱۹ به عنوان بازیگر حرفه‌ای فعالیت خود را آغاز کرد. مسکال بیشتر به خاطر نقش ارزشمندی که در مینی‌سریال “مردم عادی” (Normal People) ایفا کرد، شناخته می‌شود. او توانست جایزه تلویزیون آکادمی بریتانیا را به دست آورده و همچنین نامزدی در جوایز امی ساعات پربیننده و جایزه تلویزیونی به انتخاب منتقدان را دریافت کند. همچنین، مسکال نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد نقش اصلی را دریافت کرده است.

در کارنامه هنری پاول مسکال، تجربه نقش‌های متنوعی به چشم می‌خورد. او در آثاری همچون “دست‌انداز” (Handsome Devil)، “اعترافات افراد عادی” (Normal People)، “مردم عادی” (Normal People)، “فریب خورده” (Deceived)، “دختر گمشده” (The Lost Daughter)، “مخلوقات خدا” (God’s Creatures)، “بعد از خورشید” (After the Sun) و “کارمن” (Carmen) به ایفای نقش پرداخته است.

Jamie Bell:

فیلم All of Us Strangers

بیوگرافی جیمی بل نقش پدر هری در فیلم All of Us Strangers :

جیمی بل، بازیگر انگلیسی، در تاریخ چهاردهم مارس ۱۹۸۶ در بیلینگهام به دنیا آمد. وی از سال ۱۹۹۹ با بازی در فیلم “بیلی الیوت” وارد دنیای سینما شد و برای این نقش جایزه بفتا را به دست آورد. تاکنون، بل در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی متعددی نقش ایفا کرده است. از جمله فیلم‌ها می‌توان به “اسنوپیرسر” و “راکتمن” و سریال‌های “ترن: جاسوس‌های واشنگتن” و “نزدیک و حقیقی” اشاره کرد.

همچنین او در سال ۲۰۱۷، بل با کیت مارا، یکی از بازیگران مشهور هالیوود، ازدواج کرد.

 

Claire Foy:

فیلم All of Us Strangers

بیوگرافی کلر فوی نقش مادر هری در فیلم All of Us Strangers :

کلِر فوی، بازیگر بریتانیایی، در تاریخ ۱۶ آوریل ۱۹۸۴ در استاک پورت به دنیا آمد. او فعالیت هنری خود را از سال ۲۰۰۸ آغاز کرد. فوی در دانشگاه جان مورز لیورپول و مدرسه نمایش آکسفورد تحصیل کرد. با درخشش در صحنه‌های تئاتر، توانست وارد صنعت سینما و تلویزیون شود. او تاکنون جوایز و افتخارات فراوانی را به دست آورده است، که از جمله آنها می‌توان به دو جایزه امی، یک جایزه گلدن گلوب و یک جایزه انجمن صنفی بازیگران اشاره کرد.

کلِر فوی سابقه فعالیت در آثاری همچون “زندگی الکتریکی آقای لوئیس وین” (Mr. Lewis’s Electric Life)، “پسر من” (My Son)، “دوریت کوچک” (Little Dorrit)، “تاج” (The Crown)، “دختری در تار عنکبوت” (The Girl in the Spider’s Web)، “نخستین انسان” (The First Man) و “دیوانه” (The Madness) را در کارنامه هنری خود دارد.

تریلر فیلم All of Us Strangers

دانلود فیلم 2023 All of Us Strangers

به محض انتشار فیلم‌ All of Us Strangers در کانال دانلود فیلم و سریال فیگار قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار فیلم All of Us Strangers سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو