چگونه هزینه ی عینک خود را با بیمه تکمیلی تامین اجتماعی رایگان کنیم

چگونه هزینه ی عینک خود را با بیمه تکمیلی تامین اجتماعی رایگان کنیم


منبع: ساعد نیوز

1

1402/11/13

02:43


بیمه تکمیلی یکی از مزایای بیمه تامین اجتماعی است که به بیمه شدگان این امکان را می دهد تا از خدمات درمانی تکمیلی بهره مند شوند. یکی از خدمات درمانی که تحت پوشش بیمه تکمیلی بیمه تامین اجتماعی قرار دارد، هزینه عینک است. در این مقاله از ساعد نیوز، به آموزش نحوه دریافت هزینه عینک از بیمه تکمیلی بیمه تامین اجتماعی می پردازیم.

بیمه تکمیلی بیمه تامین اجتماعی یکی از مزایای بیمه تامین اجتماعی است که به بیمه‌شدگان این امکان را می‌دهد تا از خدمات درمانی تکمیلی بهره‌مند شوند. یکی از خدمات درمانی که تحت پوشش بیمه تکمیلی بیمه تامین اجتماعی قرار دارد، هزینه عینک است.

در این مقاله، به آموزش نحوه دریافت هزینه عینک از بیمه تکمیلی بیمه تامین اجتماعی در ایران می‌پردازیم. این آموزش شامل مراحل دریافت هزینه عینک و نکات مهمی است که باید در نظر بگیرید.


خرید عینک با بیمه تکمیلی


بسیاری از افراد به دلایلی شرایط عمل جراحی را ندارند به همین دلیل مجبور هستند تا آخر عمر از عینک استفاده کنند. از طرفی دیگر عینک برای بسیاری از افراد میانسال نیز یک وسیله ضروری برای تقویت کیفیت بینایی است به همین دلیل بسیاری از شرکت پوشش هزینه خرید عینک را ارائه می‌دهند. شرایط دریافت هزینه عینک در هر شرکت بیمه متفاوت است.

خرید عینک آفتابی با بیمه تکمیلی


به طور کلی شرکت‌های بیمه هیچ هزینه‌ای برای عینک‌های آفتابی پرداخت نمی‌کنند. اما اگر نیاز به عینک آفتابی با لنز طبی داشته باشید، این امکان وجود دارد که با داشتن دستور پزشک، شرکت بیمه بسته به سقف تعهداتی که دارد بخشی از هزینه‌های خرید عینک را بپردازد.

دریافت هزینه لنز طبی از بیمه تامین اجتماعی


سازمان تامین اجتماعی برای افرادی که نیازمند به لنز طبی هستند مبلغ 200 هزار تومان را برای خرید لنز در نظر گرفته است. توجه داشته باشید که دریافت این هزینه مستلزم این است که قدر مطلق نمره دو چشم فرد بالای 10 باشد و از آخرین دریافت هزینه عینک بیش از دو سال گذشته باشد.

لنز


مدارک لازم برای گرفتن هزینه عینک از بیمه تکمیلی


برای دریافت هزینه عینک از بیمه تکمیلی بیمه تامین اجتماعی، لازم است که مدارک زیر را تهیه کنید:

نسخه پزشک: نسخه پزشک باید توسط پزشک متخصص چشم تجویز شده باشد. در نسخه پزشک، باید نوع عینک (دوربین، نزدیک بین، دودی و...)، نمره عینک و تعداد عدسی‌ها مشخص شده باشد.

قبض خرید عینک: نسخه پزشک باید توسط پزشک متخصص چشم تجویز شده باشد. در نسخه پزشک، باید نوع عینک (دوربین، نزدیک بین، دودی و...)، نمره عینک و تعداد عدسی‌ها مشخص شده باشد.

گواهی تایید شرکت بیمه‌گر: گواهی تایید شرکت بیمه‌گر باید توسط شرکت بیمه‌گر صادر شده باشد. در گواهی تایید شرکت بیمه‌گر، باید نوع عینک، نمره عینک، تعداد عدسی‌ها و مبلغ قابل پرداخت توسط بیمه‌گر مشخص شده باشد.

عینک


شرایط دریافت هزینه عینک در شرکت‌های بیمه به چه صورت است؟


همان‌طور که گفتیم شرکت‌های بیمه شرایط مختلفی برای خرید عینک طبی و لنز دارند. در ادامه با شرایط پرداخت هزینه عینک در شرکت‌های مختلف آشنا خواهیم شد:

دریافت خسارت عینک بیمه SOS


افراد تحت پوشش بیمه SOS با ارائه فاکتور مهر شده از فروشگاه عینک و دستور پزشک متخصص می‌توانند از پوشش خرید عینک و لنز طبی استفاده کنند. بیمه SOS 10 تا 30 درصد فرانشیز برای خرید عینک طبی در نظر گرفته است.

بیمه آسیا


کلیه افراد تحت پوشش بیمه آسیا می‌توانند با استفاده از این بیمه‌نامه از پوشش خرید لنز طبی و عینک بهره‌مند شوند. نکته‌‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بیمه تکمیلی آسیا تنها به صورت گروهی ارائه می‌شود و بیمه درمان تکمیلی انفرادی ندارد. این شرکت اغلب به گروه‌های زیر 200 نفر خدمات خرید عینک را ارائه نمی‌کند.

بیمه آتیه سازان حافظ


بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ برای بازنشستگان تامین اجتماعی قابل استفاده است. این بیمه مبلغ 150 هزار تومان را برای خرید عینک به افراد تحت پوشش پرداخت می‌کند.

بیمه دی


این بیمه نیز به صورت گروهی ارائه می‌شود و سقف تعهدات آن بسته به توافق میان شرکت بیمه و شرکت خواستار خدمت متفاوت است. در صورت خرید لنز یا عینک طبی، با ارائه فاکتور خرید و دستور پزشک معالج به شرکت بیمه، می‌توانید برای دریافت هزینه عینک اقدام کنید.

بیمه دانا


پوشش عینک و لنز طبی یکی از خدمات پرطرفدار بیمه تکمیلی دانا است. بیمه تکمیلی دانا برای گروه‌های کاری بالای 50 نفر صادر می‌شود. فرانشیز خرید عینک بیمه دانا برای گروه‌های 50 نفر 30 درصد و برای گروه‌های صد نفره 10 درصد تعیین شده است.


ثبت نام هزینه عینک تامین اجتماعی


سازمان تامین اجتماعی امکانی را فراهم آورده است تا افراد تحت پوشش بتوانند بدون مراجعه حضوری، هزینه خرید عینک را از شرکت بیمه دریافت نمایند. برای ثبت نام هزینه عینک در سایت تامین اجتماعی کافی‌ست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا به سایت es.tamin.ir مراجعه کرده و وارد قیمت بیمه‌شدگان شوید.

  • پس از ورود به قسمت بیمه‌شدگان، درخواست پروتز اروتز را انتخاب کنید.

  • در مرحله بعد نام و گذرواژه خود را وارد کنید تا وارد پرتال تامین اجتماعی خود شوید.

  • پس از انتخاب شعبه پرداخت، نسخه پزشک و فاکتور را آپلود کنید.

    سازمان تامین اجتماعی


جمع بندی


با رعایت نکات گفته شده، می‌توانید به راحتی هزینه عینک خود را از بیمه تکمیلی بیمه تامین اجتماعی دریافت کنید.

نکات مهم


  • مدت اعتبار نسخه پزشک برای دریافت هزینه عینک، حداکثر 3 ماه است.

  • مبلغ قابل پرداخت توسط بیمه‌گر برای هزینه عینک، بر اساس تعرفه‌های مصوب سازمان بیمه سلامت ایران تعیین می‌شود.

  • بیمه‌شدگانی که تحت پوشش بیمه تکمیلی بیمه تامین اجتماعی قرار ندارند، می‌توانند با مراجعه به شرکت بیمه‌گر خود، از شرایط و نحوه دریافت هزینه عینک مطلع شوند.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو