شرایط دریافت هدیه ازدواج تامین اجتماعی + نحوه ثبت نام

منبع: تکراتو

3

1402/8/4

11:38


شرایط دریافت هدیه ازدواج تامین اجتماعی ویژه تازه عروس و دامادها اعلام شد؛ که اصلی‌ترین شرط، پرداخت حق بیمه به مدت حداقل دو سال است.

شرایط دریافت هدیه ازدواج تامین اجتماعی + نحوه ثبت نام

شرایط دریافت هدیه ازدواج تامین اجتماعی ویژه تازه عروس و دامادها اعلام شد؛ که اصلی‌ترین شرط، پرداخت حق بیمه به مدت حداقل دو سال است.

زوجین جدیدی که دارای سند ازدواج دائم هستند، می‌توانند از کمک هزینه ازدواج سازمان تأمین اجتماعی برخوردار شوند. با اعلام این سازمان، برای دریافت این کمک هزینه نیازی به مراجعه حضوری (طبق سنوات گذشته) به شعبات تأمین اجتماعی نیست و افراد متقاضی صرفاً می‌توانند از طریق وب‌سایت این شرکت اقدام به ثبت‌نام کنند. در ادامه نوشته با نحوه ثبت‌نام و شرایط دریافت هدیه ازدواج تامین اجتماعی همراه ما باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


شرایط دریافت هدیه ازدواج تامین اجتماعی

سازمان تأمین اجتماعی نحوه ثبت‌نام شرایط دریافت هدیه ازدواج را ویژه بیمه‌شدگانی که دارای سوابق پرداخت هزینه بیمه هستند، اعلام کرد. این هدیه سالهاست که به زوجین جوان پرداخت می‌شود و معمولاً شرایط یکسانی هم از گذشته تاکنون داشته است.

طبق اعلام سازمان تأمین اجتماعی، این هدیه ازدواج که معادل 1 ماه متوسط یا حقوق بیمه‌شده است برای هردونفر واریز خواهد شد و زوجین باید از 5 سال اخیر، حداقل دو سال سابقه پرداخت حق بیمه را دارا باشند؛ در غیر این صورت مشمول دریافت این هدیه نخواهند شد.

لازم به ذکر است که پیش‌تر دریافت کمک هزینه ازدواج فقط به صورت حضوری در شعبات تأمین اجتماعی در سراسر کشور انجام می‌گرفت و حالا که تمامی خدمات به صورت الکترونیکی قابل انجام بوده، سازمان تأمین اجتماعی با طرح ۳۰۷۰ این امکان را در اختیار سازمان ثبت احوال و همچنین زوجین متقاضی قرار داده است.

شرایط دریافت هدیه ازدواج تامین اجتماعی

نحوه ثبت نام هدیه ازدواج تامین اجتماعی

همانگونه که گفته شد، سازمان تأمین اجتماعی شرایط ثبت‌ درخواست هدیه ازدواج را برای همه بیمه‌شدگان فراهم کرده است. برای دریافت این هدیه می‌بایست مراحل زیر را انجام دهید:

  1. مراجعه به درگاه تأمین اجتماعی من
  2. دسته بیمه‌شدگان
  3. بخش حمایت‌های کوتاه‌مدت
  4. درخواست هدیه ازدواج

اگر شما شرایط لازم برای کمک هزینه ازدواج را نداشته باشید، سیستم به سرعت این موضوع را به شما اطلاع خواهد داد اما چنانچه مشمول این طرح قرار گیرید درخواست شما بلافاصله توسط این سازمان دریافت شده و سیستم به صورت اتوماتیک به سامانه متمرکز تعهدات کوتاه‌مدت متصل شده و درخواست شما به اداره کل امور مالی منتقل و مبلغ هدیه در یک بازه زمانی به حساب واریز خواهد شد.

نظر شما در مورد شرایط دریافت هدیه ازدواج تامین اجتماعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو