میرهاشم موسوی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

1

1402/11/13

21:56


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی گفت : از آغاز سال جاری تا به امروز مبلغ 85 هزار میلیارد تومان را در قالب تعهدات سازمان تامین اجتماعی به دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت کرده ایم.

میرهاشم موسوی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

پرداخت 85 همت در قالب تعهدات تامین اجتماعی به دانشگاه های علوم پزشکی

به گزارش نم نمک ، میرهاشم موسوی در مراسم «دستاوردهای 45 ساله نظام سلامت» که صبح امروز(13 بهمن) در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد ، با بیان اینکه دستاوردهای حوزه تامین اجتماعی محدود به حوزه سلامت نمی شود ، گفت : بخشی از دستاوردهای این سازمان در حوزه اجتماعی قرار می گیرد.

میرهاشم موسوی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

میرهاشم موسوی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

وی درباره تعداد بیمه شدگان اصلی سازمان تامین اجتماعی گفت : حدود 15 میلیون نفر جمعیت بیمه شدگان اصلی سازمان تامین اجتماعی را تشکیل می دهند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد : حدود یک میلیون و 300 هزار کارگاه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند همچنین 9 هلدینگ به عنوان زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی فعالیت می کنند. سرمایه مردم در اختیار این هلدینگ ها است که برای آتیه و امنیت مردم تلاش می کنند.

موسوی درباره وضعیت پوشش بیمه تامین اجتماعی گفت : پیش از انقلاب اسلامی حدود 20 درصد از مردم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داشتند. در حال حاضر حدود 75 درصد از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات درمانی مستقیم به کارگران و بازنشستگان از اهمیت فراوانی برخوردار است ، افزود : پیش از انقلاب اسلامی ، فقط 20 مرکز خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی در کشور فعالیت می کردند اما در حال حاضر تعداد درمانگاه ها تخصصی سازمان تامین اجتماعی 400 مورد است. به طور مثال بیمارستان میلاد تهران جزو مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی محسوب می شود.

موسوی درباره قراردادهای سازمان تامین اجتماعی با مراکز درمانی گفت : 47 هزار قرارداد با مراکز درمانی منعقد شده که خدمات درمانی را با فرانشیز دولتی 10 درصدی ارائه می دهند. خدمات درمانی در برخی از مراکز به صورت رایگان ارائه می شود.

وی با اشاره به وضعیت صندوق های بازنشستگی گفت : هنگامی که دولت سیزدهم آغاز به کار کرد موضوع ناترازی صندوق های بازنشستگی مطرح شد. بدهی انباشته صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی از سال 92 تا 1400 به میزان 106 هزار میلیارد تومان بود که بر این اساس صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین بدهکار بانکی محسوب می شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد : شرایط به نحوی بود که صندوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به منظور پرداخت مستمری بازنشستگان ناچار بود روی به استقراض بانکی بیاورد.

موسوی با بیان اینکه شرایط در دولت سیزدهم تغییر کرده است ، افزود : ما در دولت سیزدهم توانسته ایم بدهی 106 هزار میلیارد تومانی صندوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را تسویه کنیم که این موضوع یک دستاورد مهم به حساب می آید. دهمین پرداخت مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی بدون هیچ گونه استقراض بانکی صورت گرفته است. به عبارت دیگر ، نه تنها بدهی گذشته را تسویه کرده ایم بلکه مستمری بازنشستگان را بدون استقراض بانکی پرداخت می کنیم.

وی با بیان اینکه پرداخت تعهدات سازمان تامین اجتماعی به دانشگاه های علوم پزشکی را در کانون توجه قرار داده ایم ، افزود : بررسی ها بیانگر این است که سازمان تامین اجتماعی مبلغ 17 هزار میلیارد تومان در سال 99 به  دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت کرده است. میزان پرداخت تعهدات این سازمان به دانشگاه های علوم پزشکی در سال 1400 به مرز 21 هزار میلیارد تومان رسید.

موسوی ادامه داد : میزان مبلغ تعهدات پرداخت شده به دانشگاه های علوم پزشکی در سال 1401 بالغ بر 48 هزار میلیارد تومان بود. از آغاز سال جاری تا به امروز مبلغ 85 هزار میلیارد تومان را در قالب تعهدات سازمان تامین اجتماعی به دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت کرده ایم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پایان گفت : فاصله ارائه خدمات پزشکی تا پرداختی ها حدود 6 تا 8 ماه بود اما در حال حاضر این فاصله زمانی کاهش یافته ، به نحوی که فاصله پرداخت ها حدود 4 تا 5 ماه است.


بیوگرافی میرهاشم موسوی

میرهاشم موسوی متولد ایران مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو