راهنمای خرید کابل تایپ سی مناسب گوشی های شیائومی، سامسونگ و…

منبع: پلازا

1

1402/11/14

08:23


راهنمای خرید کابل تایپ سی مناسب گوشی های شیائومی، سامسونگ و…

اگر به‌دنبال خرید کابل Type-C هستید با یک جستجوی ساده می‌توانید به ده‌ها مدل مختلف دسترسی داشته باشید اما باید بدانید که خرید کابل تایپ سی ملزم بررسی‌هایی بوده که با دانستن آنها می‌توانید درهنگام خرید انتخاب بهتری را به‌ثبت برسانید و درنتیجه محصول بهتری را دریافت کنید.

درفروشگاه‌های آنلاین ایرانی نظیر دیجی‌کالا مدل‌های مختلفی از کابل تایپ سی وجود داشته است که هریک دارای مزایا و معایبی بوده است. برای یک انتخاب درست درخصوص خرید مدل‌های کابل تایپ سی می‌توانید با ما همراه باشید که این مطلب مربوط به راهنمای خرید کابل با کیفیت و مناسب حیطه‌ کاری خود بوده است. ناگفته نماند که این موارد براساس بررسی‌های به‌عمل آمده از فروشگاه‌های جهانی و نیاز کاربران به‌دست آمده است که پیشنهاد می‌شود با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

خرید کابل تایپ سی

خرید کابل تایپ سی

کابل‌های USB-C در رنگ و نوارهای مختلف و بسته به‌مواد اولیه گوناگون ساخته می‌شوند که همین مورد سبب افزایش یا کاهش قیمت‌ها خواهد شد. امروزه بسیاری از فروشگاه‌ها با ثبت اطلاعات تکمیلی درهنگام خرید کابل تایپ سی به‌دنبال آن هستند تا بسته به نیاز دقیق کاربر محصولی را ارائه دهند و به‌همین دلیل است که شاهد بکارگیری کلماتی نظیر «Samsung Galaxy S10»، «S9»، «MacBook Pro»، «iPad Pro،» و… قبل یا بعد از کلمه کابل تایپ سی درفروشگاه‌ها هستیم.

باید دقت داشته باشید که بعد انتخاب یک محصول آیا مورد مدنظر می‌تواند نیاز دقیق شمارا پوشش دهد یا خیر؟ و اینکه آیا برایتان مهم است که کابل انتخابی از ویژگی‌هایی مثل انتقال تصویر با دیسپلی‌پورت، فست‌شارژ و یا USB 3.2 پشتیبانی کند یا خیر؟ درادامه به نکات خوبی درخصوص راهنمای خرید کابل تایپ سی اشاره خواهیم داشت که می‌توانید از آنها برای یک خرید مطمئن و درست استفاده کنید.

نحوه انتخاب کابل USB-C برای شارژ

کابل های USB-C امروزی برای شارژ، انتقال داده یا اتصال به مانیتور و… مورد استفاده می‌گیرد که اگر بخواهیم صادقانه بگوییم بیش از ۹۰ درصد مواقع از کابل برای شارژ استفاده می‌شود. در ادامه قصد داریم شما را با نکاتی درخصوص راهنمای خرید کابل تایپ سی آشنا کنیم. اگر استفاده اصلی شما فقط در حوزه شارژ است، سوال بعدی شما باید این باشد که چه چیزی را می‌خواهید شارژ کنید؟ و اینکه سرعت آن روی گوشی و موارد دیگر به چه شکل است؟

در این شرایط نوع کابل نیز مهم است زیرا از این طریق می‌توانید تا حدودی به کیفیت و دوام آن پی ببرید. پیشنهاد می‌شود پیش ازخرید به سوالاتی نظیر اینکه: آیا کابل مستطیلی USB-A به USB-C را نیاز دارید و یا اینکه به دنبال کابل USB-C به USB-C هستید؟

خرید کابل از فروشگاه‌های آنلاین یک مزیت داشته است و آن هم می‌تواند نظرات دیگر کاربران در این زمینه باشد. درچنین شرایطی شما می‌توانید از نظرات به‌ثبت رسیده دیگر کاربران استفاده کنید تا متوجه سطح کیفی کابل شوید و اینکه آیا توان ارائه خدمات درست را داشته است یا خیر. این موضوع در هنگام خرید حضوری معنایی نداشته است که در این شرایط باید نگاهی به اطلاعات اصلی کابل و جعبه آن داشته باشید. امروزه بسیاری از محصولات موجود درحوزه دیجیتال به‌صورت دستی و بدون جعبه به‌فروش می‌رسد که باید از خرید آن خودداری کنید زیرا فقط پول خود را دور ریخته‌اید.

آیا دلیلی برای خرید کابل USB-A به USB-C وجود دارد؟

خرید کابل تایپ سی

USB-A یک پورت مستطیل شکل است که ماهیت کلی آن‌را همه کاربران دیده‌اند. بیش از ۲۰ سال است که از این کابل در کامپیوتر و لپ‌تاپ، خودروها و اکثر شارژرهای دیواری استفاده می‌شود. سرعت شارژ این نوع کابل معمولا بسیار آهسته بوده ولی بسته به مدل شارژر می‌تواند گاهی اوقت نیز سریع باشد، موردی که امروزه شاهد بکارگیری آن در شارژر گوشی‌های هوشمند جدید هستیم.

اکثر کابل‌ها و شارژرها از برقی ورودی و خروجی ۵ تا ۱۵ وات پشتیبانی می‌کنند که این موضوع بسته به مدل گوشی شما ممکن است متغیر باشد. برخی گوشی‌های پرچمدار جدید این آمار با با استفاده از فناوری‌های روز افزایش داده‌اند که همین امر سبب شده تا شاهد افزایش سرعت شارژ گوشی باشیم که درمدت زمان کوتاهی می‌توان شارژ باتری گوشی را از ۰ به ۱۰۰ رساند که خوشبختانه تمام شرکت‌های مطرح سازنده گوشی‌های هوشمند از آن برخوردار هستند.

سخن پایانی

همانطور که شاهد بودید راهنمای خرید کابل تایپ سی مناسب گوشی های شیائومی، سامسونگ و… دراختیار شما عزیزان قرار گرفت که در این زمینه سعی نمودیم به اطلاعات تکمیلی عنوان اشاره‌ای هرچند کوتاه داشته باشیم. نظر شما عزیزان نسبت به این مطلب و راهنمای خرید چیست؟ با ما همراه باشید و نظرات خود را نسبت به موارد درج شده بیان کنید که با انجام اینکار به تکمیل شدن مطلب از زوایای مختلف کمک خواهید نمود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو