بهترین سواحل کیش برای تفریح و شنا + تصاویر از ساحل کیش برای گردشگران

منبع: تاپ ناز

2

1402/11/14

11:51


سواحل کیش با تفریحات و امکانات هیجان انگیز، از زیباترین و پرطرفدارترین جاهای دیدنی جزیره کیش هستند. این سواحل بی نظیر می توانند از بهترین تفریحاتی باشند که شما در …

بهترین سواحل کیش برای تفریح و شنا + تصاویر از ساحل کیش برای گردشگران

سواحل کیش با تفریحات و امکانات هیجان انگیز، از زیباترین و پرطرفدارترین جاهای دیدنی جزیره کیش هستند. این سواحل بی نظیر می توانند از بهترین تفریحاتی باشند که شما در کیش تجربه می کنید. همچنین سواحل کیش محیطی دنج و آرام برای قدم زدن و تماشای طلوع و غروب زیبای آفتاب است.

شناخت زیباترین سواحل کیش به شما کمک می کند تا بدون اتلاف وقت برنامه ریزی کنید و از سفر به این جزیره لذت ببرید. در این مقاله بهترین ساحل های کیش همراه با ویژگی ها و امکانات را معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

ساحل میرمهنا

ساحل میرمهنا

ساحل میرمهنا بزرگ ترین پارک ساحلی کیش است که در نزدیکی محله عرب ها و محل زندگی بومیان جزیره قرار دارد. میرمهنا نام یک سردار جنگی دوران قاجار است که با بسیاری از متجاوزان انگلیسی و هلندی مبارزه کرده است.

پارک ساحلی میرمهنا محدوده مسجد خاتم الانبیا تا میدان جاسک را شامل می شود و اسکله ماهیگیری میرمهنا این ساحل را به دو قسمت تقسیم می کند. بازار ماهی فروش ها و بازار سنتی عرب ها در فاصله کمی از این ساحل قرار دارند.

ساحل میرمهنا زیستگاه جانورانی مانند مرغ ماهی خوار، لک لک ها و لاک پشت ها است. گردشگران می توانند در کنار تفریح، از بافت قدیمی این منطقه و بازار عرب ها نیز بازدید کنند و با آداب و رسوم ساکنان آشنا شوند.

از امکانات ساحل میرمهنا می توان به اسکله تفریحی، نمازخانه ساحلی، آلاچیق، بوفه، کتابخانه عمومی، چای خانه سنتی، باربیکیو، زمین بازی کودکان، سکو برای تماشای دریا، اسکله قایق تندرو و اسکله ماهیگیری اشاره کرد.

در اسکله ماهیگیری میرمهنا به غیر از زمان تخم ریزی ماهی ها، در ساعت های مشخصی از روز امکان ماهیگیری وجود دارد. به دلیل وجود صخره های بلند، شنا در این ساحل ممنوع است. دوچرخه سواری، جت اسکی، قایق سواری با قایق تند رو و قایق پارویی و غواصی از جمله تفریحات ساحل میرمهنا هستند.

این ساحل یکی از بهترین مناطق کیش برای غواصی است. در نزدیکی این ساحل رستوران ها، مراکز خرید و هتل های مختلفی قرار دارند. شهر زیر زمینی کاریز، پارک سافاری، خانه مردم شناسی کیش و آب انبار دو قلو از جاهای دیدنی نزدیک ساحل میرمهنا هستند.

مطلب مشابه: مکان های دیدنی جزیره کیش + عکسهایی زیبا از جاذبه های کیش

ساحل مرجان

ساحل مرجان

یکی از جذاب ترین سواحل کیش برای تفریح، ساحل مرجان است. در این ساحل زیبا انواع مرجان ها، حلزون ها، صدف های رنگی و سنگ های دریایی وجود دارند. مرجان ها اکسیژن آب را تامین می کنند، باعث شفافیت آب می شوند و یکی از قدیمی ترین اکوسیستم های روی زمین هستند.

زلالی و تمیزی آب دریا، ماسه های سفید و صخره های مرجانی ساحل، آن را به یک ساحل محبوب برای گردشگران تبدیل کرده است. شفافیت آب دریا در این ساحل به قدری است که می توانید موجودات زنده و متحرک در زیر آب را به راحتی تماشا کنید.

ساحل مرجان

در این پارک علاوه بر این که می توانید از تماشای طلوع خورشید لذت ببرید، می توانید سری هم به بازار مرجان بزنید که بهترین مکان برای خرید کالاهای محلی و سوغاتی است. از دیگر تفریحات ساحل مرجان کیش می توان به دوچرخه سواری، قایق سواری، اسکی، غواصی، پیاده روی و پاراسل اشاره کرد.

اسکله بتنی ساحل مرجان یکی از بهترین مکان ها برای عکاسی و تماشای دریا است. مسجمه بتنی در انتهای این اسکله مردی را نشان می دهد که آرام و آسوده در میان حلقه ای نشسته است و کرنا (یک ساز محلی) می نوازد.

ساحل مرد ماهیگیر

ساحل مرد ماهیگیر

ساحل مرد ماهیگیر با وجود مجسمه 12 متری که یکی از نمادهای جزیره کیش است، یکی از دیدنی ترین و خلوت ترین سواحل کیش برای تفریح، شنا و استراحت می باشد. مجسمه مرد ماهیگیر که از فاصله دور هم قابل دیدن است، توسط سه مجسمه ساز حرفه ای در مدت 3 ماه ساخته شده و به عنوان دومین مجسمه بزرگ دکوراتیو ایران شناخته می شود.

ساحل مرد ماهیگیر

یکی از تفریحات خاص این ساحل، ساخت مجسمه شنی است. هر سال در مناسبت های خاص، جشنواره مجسمه سازی در این ساحل برگزار می شود. در این ساحل می توانید گیاهان بومی مختلفی مانند نخل، کرت، لوز و گز را ببینید. همچنین درختان تنومندی در این ساحل وجود دارند که منظره ای سرسبز به آن بخشیده اند.

مطلب مشابه: تفریحات آبی کیش + نگاهی به تفریحان آبی در جزیره کیش مروارید خلیج فارس

ساحل درختان نارگیل

ساحل درختان نارگیل

ساحل درختان نارگیل کیش در ضلع شرقی جزیره، سمت راست خیابان فردوسی و در تقاطع بلوار ساحل قرار دارد و حدود 15 دقیقه با مرکز جزیره فاصله دارد. این ساحل زیبا پر از درختان نارگیل است و امکانات اقامتی و تفریحی زیادی دارد.

در این ساحل 3000 درخت نارگیل سر به فلک کشیده اند و منظره بی نظیری ایجاد کرده اند. به همین دلیل این ساحل را ساحل درختان نارگیل نامیده اند. غروب این ساحل بسیار تماشایی است و بهترین مکان برای عکاسی می باشد.

از امکانات ساحل درختان نارگیل می توان به قایق سواری، غواصی، جت اسکی، قایق کف شیشه ای و سه چرخه های آبی اشاره کرد. گردشگران می توانند در این ساحل زیبا شنا، دوچرخه سواری، والیبال ساحلی، فوتبال و هندبال را تجربه کنند و لذت ببرند.

ساحل کلبه هور

ساحل کلبه هور

ساحل هور یکی از سواحل آرامش بخش در کیش است که برای تماشای غروب و طلوع آفتاب فوق العاده است. این ساحل در غربی ترین دماغه ی جزیره کیش واقع شده است. ساحل هور یک ساحل صخره ای محسوب می شود و طبیعت بسیار زیبایی دارد.

همچنین می توانید برای شنا، غواصی و ماهیگیری نیز از این ساحل استفاده کنید. یکی از نقاط جذاب ساحل هور کیش، غار 5 متری در قسمت جنوبی آن است که تماشای آن در زمان مد دریا و عبور از درون آن تجربه جذابی را برای شما می سازد.

طبیعت منحصر به فرد و کشتی های به گل نشسته در ساحل، زیبایی آن را دو برابر می کند. یکی از این کشتی ها لنج ماهی گیری هور است که حدود 10 سال پیش در 200 متری ساحل به گل نشسته و در حال حاضر با نور پردازی زیبایی که روی آن انجام شده جلوه زیبایی به کلبه هور بخشیده است.

ساحل سیمرغ

ساحل سیمرغ

یکی دیگر از مهم ترین سواحل کیش، ساحل سیمرغ است. این پارک ساحلی زیبا 15000 متر مربع وسعت دارد. در انتهای اسکله ساحل سیمرغ، سردیسی سفید از صورت عطار نیشابوری قرار دارد که مهم ترین نماد این پارک است. همچنین مجسمه های جذاب و کودکانه دیگری هم در این پارک وجود دارد.

ساحل سیمرغ

ساحل سیمرغ از ماسه های مرجانی پوشیده شده است و یکی از بهترین سواحل کیش برای جمع کردن صدف و گوش ماهی به شمار می رود. از جمله امکانات این ساحل می توان به رستوران و کافه های با کیفیت، آلاچیق، بوفه، سرویس بهداشتی، مرکز تفریحات دریایی کیش، زمین بازی مخصوص کودکان و وسایل بازی، مسیر پیاده روی روی شن، درختان نخل، کاکتوس، اکالیپتوس، بنجامین و انجیر اشاره کرد.

دوچرخه سواری، اسکیت، عکاسی، شنا، بدمینتون، پینگ پنگ، قایق موتوری، پیاده روی، شاتل، پاراسل و بناناسواری، جت اسکی، پاراگلایدر، پاراموتور و غواصی از تفریحات این پارک ساحلی هستند. مرکز غواصی VIP کیش در این ساحل قرار دارد و به صورت شبانه روزی فعال است.

ساحل اسکله تفریحی

ساحل اسکله تفریحی

اسکله تفریحی کیش، پرطرفدارترین ساحل کیش است که با استفاده از ستون های فلزی و عرشه های چوبی با چهار فضای عرضی جانبی توسط کارشناسان ایرانی ساخته شده است. این اسکله 437 متر طول، 18 متر عرض و 10 هزار متر مربع مساحت دارد.

این اسکله در سال 2007 به عنوان یک تفرجگاه عالی برای ساکنان جزیره ساخته شد تا از هوای تازه و آرامش دریا لذت ببرند. از جمله تفریحات این ساحل مانند غواصی، قایق سواری، جت اسکی، پاراسل، دوچرخه سواری، بالن سواری، فلای برد، پیاده روی روی اسکله چوبی، غذا دادن به ماهی های دریایی و تماشای موجودات زیر آب اشاره کرد.

همچنین در اطراف اسکله رستوران ها و کافه های مختلف و سالن بولینگ و تئاتر وجود دارد که می توانید تجربه های به یاد ماندنی را در آن ها بسازید.

مطلب مشابه: سفر به کیش مروارید خلیج فارس و مختصری در مورد این جزیره

ساحل دامون

ساحل دامون

ساحل دامون نسبت به سواحل تفریحی دیگر کیش بسیار خلوت تر است چون دسترسی به آن سخت تر می باشد و می توان آن را یکی از بهترین و بکر ترین سواحل کیش دانست. ساحل دامون دارای امکانات کاملی است و یکی از بهترین سواحل برای تفریحات آبی محسوب می شود.

ساحل کشتی یونانی

ساحل کشتی یونانی

پارک ساحلی کشتی یونانی یکی از معروف ترین جاذبه های کیش است. این کشتی در سال 1345 در جنوب غربی کیش و نزدیک به روستای باغو به گل نشسته است. خدمه کشتی به مدت هشتاد روز تلاش کردند تا این کشتی نفتی هفت تنی را نجات دهند، اما سرانجام نا امید شدند، کشتی را آتش زدند و آن را رها کردند. به همین دلیل هیچ عنصر غیر فولادی در آن پیدا نمی شود.

به دلیل جذابیت کشتی یونانی، پارک ساحلی کشتی یونانی ساخته شد. ساحل کشتی یونانی یک ساحل صخره ای است و نشستن بالای صخره ها و تماشای کشتی یونانی وسط دریا همراه با غروب خورشید تجربه بسیار جذاب و به یا ماندنی است. ساحل کشتی یونانی یکی از بهترین سواحل کیش در شب و غروب آفتاب محسوب می شود.

در این ساحل امکاناتی مانند آلاچیق، پیست دوچرخه سواری، وسایل بازی کودکان، بوفه، رستوران ایرانی و لبنانی، کافه تریا، آمفی تئاتر، ایستگاه کرایه دوچرخه و اسکیت، سایه بان، نیمکت وجود دارند. تفریحات ساحل کشتی یونانی شامل اسب و شتر سواری، بناناسواری، دوچرخه سواری، عکاسی، غواصی و پاراسل می باشد.

مطلب مشابه: حقایق و دانستنی های جالب در مورد قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس

ساحل مارینا

ساحل مارینا

اسکله اختصاصی مارینا کیش یکی از بهترین سواحل کیش برای تفریح است. این ساحل در شرقی ترین بخش جزیره کیش قرار دارد و اولین مارینای ایران است که در سال 1392 در جزیره کیش افتتاح شد. مارینای کیش مقیاسی کوچک تر از بندر دارد و به طور اختصاصی به منظور سرویس دهی و ارائه امکانات برای پهلو گرفتن شناورها و قایق های کوچک و لوکس ساخته شده است.

البته امکانات تفریحی کامل و متنوع این ساحل، آن را به یکی از محبوب ترین سواحل کیش برای گردشگران تبدیل کرده است. از امکانات تفریحی ساحل مارینا می توان به پارک بادی، رستوران ها و کافه های متنوع، کلوپ تفریحی، کلوپ غواصی، پیست دوچرخه سواری، سالن ماساژ، مدرسه بادبانی، استخر آب شیرین، تفریحات آبی، پارک اتومبیل سواری و فضای سبز اشاره کرد.

در ساحل مارینا می توانید از تفریحاتی مانند شنا، قایق سواری، جت اسکی، شاتل، غواصی، ماشین پرواز، کایت بوردینگ، ویک بوردینگ، بناناسواری و کایاک لذت ببرید. هتل مارینا پارک به دلیل ارائه خدمات وسیع و با کیفیت یکی از بهترین مراکز اقامتی کیش است.

بهترین سواحل کیش برای شنا

بهترین سواحل کیش برای شنا

کیش بهترین و امن ترین سواحل را برای شنا دارد و شما با خیال آسوده می توانید در آن ها تن به آب بزنید و از شنا و تفریحات آبی لذت ببرید. پس اگر اهل شنا کردن هستید، در این سواحل با خیال راحت از گرمای جزیره به خنکی آب پناه ببرید. در اکثر سواحل کیش امکان شنا وجود دارد، اما اگر به دنبال یک جای مخصوص و امن هستید، پلاژ ها انتخاب خوبی هستند. همچنین پلاژهای اختصاصی برای بانوان هم در اکثر این سواحل طراحی شده است و مشکلی برای شنا کردن بانوان وجود ندارد.

پلاژ آقایان

پلاژ آقایان

آقایان در سواحل دیگر کیش هم می توانند شنا کنند، اما اگر به دنبال یک مکان اختصاصی و محصور برای شنا هستند، این پلاژ گزینه مناسبی است. در این پلاژ ساحلی تفریحاتی مانند شنا، تخت و فضاهای شنی برای آفتاب گرفتن، غواصی، قایق سواری، اسکی روی آب و فوتبال ساحلی و ماساژ حرفه ای برای آقایان فراهم است. ضمن اینکه دارای فضای اختصاصی برای والیبال ساحلی است که هر ساله مسابقات مختلف هم در آن برگزار می شود.

مطلب مشابه: نگاهی به دیدنی های جزیره قشم؛ از طولانی ترین غار نمکی جهان تا دره ستاره ها

پلاژ بانوان

پلاژ بانوان

بانوان هم می توانند در محیط خصوصی سواحل کیش به شنا و تفریحات ساحلی بپردازند. طراحی سواحل اختصاصی برای بانوان بسیار جذاب است و بسیاری از گردشگران جزیره کیش را به همین منظور برای سفر انتخاب می کنند. پلاژ مخصوص بانوان نیز از امکاناتی مانند والیبال ساحلی، فوتبال و ماساژ برخوردار است. همچنین در این پلاژ سالن های زیبایی، سولاریوم، دوش آب، سرویس بهداشتی، بوفه و فودکورت نیز وجود دارد.

پارک آبی اوشن

پارک آبی اوشن

پارک آبی اوشن یکی از هیجان انگیزترین پارک های آبی ایران است که رو باز است و روزانه ظرفیت پذیرش 3 هزار و 300 نفر را دارد. اگر اهل شنا در دریا نیستید و یا از آن می ترسید، پارک آبی بهترین گزینه برای شماست. این پارک دارای 13 راید، 2 رستوران، 4 استخر، 1 اسپا، 2 مرکز خرید و 4 کافی شاپ است.

پارک آبی اوشن

پارک آبی اوشن هم برای آقایان و هم برای بانوان قابل استفاده است. تم پارک آبی اوشن کیش بر اساس یک داستان ماجراجویانه طراحی شده است. داستان پارک آبی اوشن از این قرار است که گروهی از دزدان دریایی به رهبری کاپیتان سایان، برای دست پیدا کردن به قرص خورشید و حکمرانی بر دریا به جزیره قلعه خورشید حمله می کنند و آن را به تصرف خود در می آورند.

بعد از این اتفاق سه برادر به نام های پولاد، ماهان و باشو که از ساکنان قلعه خورشید هستند تصمیم می گیرند که با دزدان دریایی مبارزه کنند و جزیره قلعه خورشید را باز پس بگیرند، چرا که متعلق به خود می دانند. در این پارک آبی در کنار تفریحات آبی و سرسره های بلند و هیجان انگیز، خدماتی مانند ماساژ، سولاریوم و پارک آبی مخصوص کودکان هم برای شما فراهم است.

سخن پایانی

تعداد سواحل جزیره و زیبایی و امکانات هر کدام از این سواحل به قدری زیاد است که انتخاب را برای گردشگران سخت می کند. به همین دلیل، اگر می خواهید به جزیره ی زیبای کیش سفر کنید بهتر است قبل از سفر بهترین ساحل های جزیره کیش و تفریحات آبی هیجان انگیز آن را بشناسید تا بتوانید راحت تر و بهتر برنامه ریزی کنید و سفری خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید.

سواحل جزیره کیش تنوع زیادی دارد و شما با هر سلیقه ای می توانید از تفریحات آن ها لذت ببرید. سواحل کیش جزو محبوب ترین دیدنی های کیش و دنج ترین مکان ها برای تماشای خلیج فارس محسوب می شوند.در این مطلب سعی کردیم تا تعدادی از بهترین سواحل کیش را به شما معرفی کنیم تا با ویژگی های سواحل مختلف کیش آشنا شوید و سفر خوبی داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو