مدل های مختلف کاپشن؛ انتخاب کاپشن گرم با توجه به جنس و ساختار

مدل های مختلف کاپشن؛ انتخاب کاپشن گرم با توجه به جنس و ساختار


منبع: روزانه

1

1402/11/14

12:47


در فصل زمستان به دلیل کاهش دما، بارش باران و برف، بوران هوا و وزش باد، شرایط محیطی نسبت به روزهای دیگر تغییر می کند؛ از این رو نوع پوشاک …

در فصل زمستان به دلیل کاهش دما، بارش باران و برف، بوران هوا و وزش باد، شرایط محیطی نسبت به روزهای دیگر تغییر می کند؛ از این رو نوع پوشاک مورد استفاده نیز دستخوش تغییراتی می گردد. یکی از این پوشاک و لباس های زمستانی مهم، کاپشن است که به دلیل طراحی و مدل های جذاب و پارچه های مطلوبی که دارد، در فصل زمستان، در بین افراد بسیار پرطرفدار است.

طراحی بیشتر لباس های زمستانی مانند کاپشن ها، به گونه ای است که تمام قسمت های بدن را می پوشاند که این از مهمترین دلایل محبوبیت این لباس های زمستانه است. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی انواع مختلف کاپشن های زمستانی بپردازیم و خصوصیات هر کدام از آن ها را به صورت جداگانه توضیح دهیم. با ما همراه شوید. 

کاپشن های ضد آب

کاپشن های ضد آب

کاپشن های ضد آب، همان طور که از اسمشان مشخص است، برای حفاظت بدن در برابر خیس شدن و باران شدید، تولید و استفاده می شوند. لایه بیرونی این کاپشن ها ضد آب است و رویه صاف، نرم و یکدستی دارند.

برخی از مدل های کاپشن ضد آب، تا کمر و به صورت کت و برخی دیگر بلندتر و تا سر زانو هستند. از این کاپشن ها بیشتر برای خیس نشدن و حفاظت در برابر باران استفاده می شود و نمی توانند گرمای زیادی را تولید کنند؛ به همین دلیل، بهترین فصل برای پوشیدن کاپشن های ضد آب، فصل پاییز و بهار، به خاطر بارش های زیاد باران، است. 

کاپشن های چند لایه

کاپشن های چند لایه

نوع دیگری از کاپشن های زمستانی، کاپشن های چند لایه هستند که طرفداران زیادی دارند. این کاپشن از 2 لایه تشکیل شده است که این دو لایه به یکدیگر وصل هستند. ویژگی جالب کاپشن های چند لایه، قابلیت جداسازی این لایه ها است؛ یعنی می توان به صورت جداگانه نیز آن را پوشید.

مثلا می توان زمانی که هوا خیلی سرد نیست، فقط از لایه زیرین آن استفاده کرد و مواقعی که هوا به شدت سرد می شود، از هر دو لایه آن با یکدیگر استفاده کرد. لایه بیرونی این کاپشن معمولا از نوع ضد آب است و برای استفاده در هوای برفی و بارانی نیز مناسب می باشند. 

کاپشن های عایق پشمی

کاپشن های عایق پشمی، نوع دیگری از کاپشن های زمستانی هستند که به کاپشن های پفی نیز شناخته می شوند. لایه داخلی این کاپشن ها با پر های غاز یا اردک پر شده است و بسیار نرم و بسیار گرم هستند.

از پشم و کرک نیز در دوخت این کاپشن ها استفاده می شود که این مسئله آن ها را تبدیل به یکی از گرم ترین لباس های زمستانی کرده است. کاپشن های عایق پشمی، یک عایق مناسب برای جلوگیری از خروج گرما و همچنین ورود سرما دارند. بیشتر افرادی که در مناطق سردسیر زندگی می کنند، طرفدار این مدل از کاپشن ها هستند. 

ژیله یا کاپشن های سبک و بدون آستین

ژیله یا کاپشن های سبک و بدون آستین

ژیله، بیشتر مخصوص مناطقی است که زمستان سردی را تجربه نمی کنند. هنگامی که هوا نسبتا خشک و سرد است، ژیله ها بهترین گزینه برای استفاده هستند. در تولید ژیله ها نسبت به کاپشن های دیگر، پشم گوسفند و مواد کمتری استفاده شده است؛ از این رو سبک تر هستند. علاوه بر این، ژیله ها بدون آستین هستند که همین ویژگی یک مزیت منحصر به فرد محسوب شده و آن ها را به یکی از خاص ترین لباس های زمستانی تبدیل کرده است.

در واقع، در ژیله ها به دلیل نبود آستین، آزادی و تحرک بیشتری دارید؛ ضمن اینکه قسمت بالاتنه شما به خوبی گرم می شود. ژیله ها به عنوان یک لباس زمستانه مناسب، بسیار عالی هستند؛ زیرا می توان پیراهن گرمی از جنس پشم را به راحتی زیر آن ها پوشید و علاوه بر گرم ماندن، تحرک و آزادی عمل خود را همچنان حفظ کرد. ژیله در میان افرادی که زیاد به مسافرت می روند، محبوب تر هستند. ضخامت پایین، راحتی و وزن کم آن ها، از مهمترین دلایل محبوبیت این کاپشن زمستانی در بین افراد مختلف مخصوصا کوهنوردان و طبیعت گردان است.

سویشرت ها

سویشرت ها

حتما تا حدود نسبتا زیادی با سوئیشرت ها آشنا هستید. سوئیشرت ها همان لباس های سبک، نرم، گرم و دوست داشتنی هستند که نه شباهتی به پیراهن های معمولی دارند نه شبیه کاپشن می باشند. در واقع سویشرت ها به عنوان یک لباس گرم در هوای نه چندان سرد مورد استفاده قرار می گیرند. لایه داخلی بیشتر سوئیشرت ها از جنس پلی استر و پشم گوسفند و لایه بیرونی آن ها از جنس پارچه ضد آب می باشد. البته نوع دیگری از سویشرت ها وجود دارند که پارچه آن ها در برابر آب مقاوم نیست.

سوئیشرت ها با توجه جنس نرم، وزن سبک و آزادی عملی بالایی که دارند، بهترین لباس زمستانی برای استفاده در فضاهای باز، در مناطقی با هوای بهاری محسوب می شوند. برخی از سویشرت ها، بدون زیپ و برخی دیگر دارای زیپ هستند و به وسیله زیپ از گردن تا پایین شکم باز و بسته می شوند. به وسیله سویشرت ها می توان بدن را تا حدودی گرم نگه داشت اما اکثر آن ها در هنگام باران نمی توانند از فرد در مقابل خیس شدن محافظت کنند.

کاپشن های پفی مسافرتی یا کاپشن های جمع شو سبک

کاپشن های پفی مسافرتی یا کاپشن های جمع شو سبک

به کاپشن های جمع شوی سبک، کاپشن های پفی مسافرتی نیز گفته می شود. اگر به دنبال یک کاپشن سبک و ضد آب با قابلیت بسته بندی راحت در ساک یا کوله پشتی خود هستید، این کاپشن ها گزینه مناسبی هستند.

جالب است بدانید که بیشتر تولید کنندگان کاپشن های جمع شو، این کاپشن ها را مخصوص سفر و کوهنوردی، در فصول سرد سال طراحی و تولید کرده اند. از مهمترین ویژگی های کاپشن ها جمع شوی مسافرتی می توان به وزن بسیار کم، ضد آب بودن، قابلیت بسته بندی راحت، حفظ گرمای فوق العاده و قابلیت تنفس بالا اشاره کرد. 

کاپشن های سنگین و ضخیم یا کاپشن های پارکا

کاپشن های سنگین و ضخیم یا کاپشن های پارکا

به کاپشن های سنگین و ضخیم، کاپشن های پارکا نیز گفته می شود. این کاپشن ها برای استفاده در زمستان های سرد و سخت مناسب و ایده آل هستند. از مهمترین ویژگی های کاپشن پارکا می توان به حفظ گرمای فوق العاده، وزن زیاد و در موارد بسیاری ضد آب بودن آن ها اشاره کرد.

از این کاپشن ها در مناطقی که هوا به شدت سرد است، مخصوصا در قطب ها، استفاده می شود. معمولا در قسمت کلاه این کاپشن ها نیز از خز استفاده می شود تا علاوه بر ایجاد زیبایی ظاهری، سر را به خوبی گرم نگه دارد؛ بنابراین اگر در مناطق سردسیر زندگی می کنید یا برای کارتان به مدت طولانی در فضای باز فعالیت دارید، خرید کاپشن پارکا، به شما پیشنهاد می شود. بیشتر کاپشن های پارکا با قابلیت تنفس بالا و ضد آب هستند که این دو فاکتور از مهمترین ویژگی های یک کاپشن ایده آل محسوب می شود. 

کاپشن های سنگین و ضخیم یا کاپشن های پارکا

سخن پایانی

با سرد شدن هوا و رسیدن پاییز و زمستان، نیاز به خرید یک لباس زمستانی با کیفیت بالا و گرم، دارید. کاپشن ها، یکی از پرطرفدارترین پوشاک های زمستانه برای حفاظت از بدن در برابر سرما هستند. در بازار انواع مختلفی از کاپشن ها، در جنس، کاربرد و مدل های مختلف به فروش می رسند که قیمت های متفاوتی دارند. در هنگام خرید این لباس، باید به جنس و مدل آن دقت کنید تا بتوانید کاپشنی مناسب را انتخاب و خریداری کنید. در واقع در زمان خرید کاپشن بهتر است که قیمت را در اولویت اول قرار ندهید و در درجه اول به کیفیت آن توجه کنید تا محصولی را انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی، کیفیت مطلوب و کارایی بالایی داشته باشد. 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو