بهترین و موثرترین ماسک برای زیبایی و شادابی پوست/ماسک خاک رس

بهترین و موثرترین ماسک برای زیبایی و شادابی پوست/ماسک خاک رس


منبع: ساعد نیوز

2

1402/11/14

21:54


خاک برای پوست؟! چطور میتواند مفید و موثر باشد؟ماسک خاک رس به عنوان یک حافظ منافع پوست معروف شده است! گفته می‌شود که می‌تواند کلی مشکل را رفع کند و برای درمان التهابات پوستی و جوش و... مفید است. شما چه فکر می‌کنید؟! برای دانستن مزایا و طرز تهیه این معجزه خانگی با ساعدنیوز همراه باشید.

از آنجا که پوست یکی از مهمترین قسمت‌های بدن است و اولین بخشی است که به چشم می‌آید پس اهمیت زیادی هم دارد. استفاده از لوازم آرایشی گوناگون که خیلی از آنها مشخص نیست اصل هستند یا تقلبی، ضررهای جبران ناپذیری به پوست شما می‌زند. اما آیا همانقدر که از لوازم آرایشی ناشناس استفاده می‌کنید رسیدگی به پوست و مراقبت از آن را هم در اولویت قرار می‌دهید؟!

استفاده از ماسک‌های طبیعی و گیاهی اگر درست و اصولی باشد بسیار مفید است. خاک رس هم که معرف همگان است! یکی از طبیعی ترین و دم دست‌ترین مواد در طبیعت! اما آیا خاک رس، همین نعمت طبیعی برای هر پوستی و هر مشکلی کاربرد دارد؟! بهتر است قبل از مصرف هرگونه مواد طبیعی هم، یک تحقیقی بفرمایید تا بدن شما و مهم تر از آن پوست زیبایتان در معرض ضرر و آسیب قرار نگیرد.

انواع خاک رس


  • خاک رس سفید

  • خاک رس قرمز

  • خاک رس بنتونیت کلسیم

این سه نوع خاک رس را در طبیعیت داریم که در سطرهای بعدی به سازگاری هر پوست با انواع خاک رس می‌پردازیم.


  • پوست معمولی: خاک رس سفید برای پوستهای معمولی مناسب است. سرشار از کلسیم و منیزیم است و تمام منافذ باز پوست را از آلودگی‌ها پاک می‌کند. این نوع خاک رس در جذب چربی‌ها بسیار مفید عمل می‌کند. کلاژن سازی پوست را به حداکثر می‌رساند و موجب سفت شدن پوست شما می‌شود. پس اگر دوست دارید پوستی جوانتر و شادابتر داشته باشید از خاک رس سفید استفاده کنید و شاهد تاثیرات خیلی خوب آن باشید.

  • پوست خشک و حساس: اگر شما پوستی خشک دارید و همیشه احساس می‌کنید کم آب است و کشیدگی در پوستتان شما را اذیت می‌کند از ماسک خاک رس قرمز استفاده کنید. خاک رس قرمز نسبت به رنگ‌های دیگر آن ملایم تر است و مواد معدنی زیادی هم دارد. ترکیبی از آهن، کلسیم، پتاسیم و منیزیم که برای پوست شما بسیار مفید است. این نوع خاک لایه برداری ملایمی را هم انجام می‌دهد. سلول‌های مرده از بین می‌روند و سلول‌های جدید و جوان جایگزین آنها خواهند شد. پس اگر پوست شما علاوه بر خشک بودن حساس هم است از این نوع ماسک استفاده کنید.

  • پوست چرب و مختلط: پوست‌های چرب و مختلط همیشه مشکل براق بودن دارند! منافذ باز پوست در جذب آلودگی‌ها قوی تر عمل می‌کنند و در نتیجه امکان جوش زدن و آکنه خیلی مهیا است. خاک رس بنتونیت کلسیم برای این دسته از پوست‌ها بسیار مفید است. از بقایای خاکسترهای یک آتشفشان قدیمی تشکیل شده است و سرشار از آهن، کلسیم، سدیم و پتاسیم است. این ماسک به ماسک زیبایی معروف است. چربی پوست شما را متعادل می‌کند و در نتیجه کمتر جوش خواهید زد و به آکنه مبتلا خواهید شد. حتی برای برطرف کردن جای جوش و لک هم مفید عمل می‌کند.

ماسک خاک رس معجزه‌ای برای شادابی و سلامتی پوست

ماسک خاک رس را چطور تهیه کنیم؟


خاک رس را با مقداری آب مخلوط کنید. یک خمیر به دست می‌آید که آن را روی پوست صورت به جز دور چشم و لب بمالید و منتظر بمانید تا خشک شود. بعد از حدود 20 دقیقه صورتتان را با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک خاک رس بر ای سلامتی و مراقبت از پوست

به عنوان نمونه چند نوع ماسک خاک رس خانگی را نام می‌بریم که اگر دوست داشتید مورد استفاده قرار بدهید:


ماسک خاک رس و گلاب


برای این ماسک به جای اینکه از آب در تهیه کردن ماسک خاک رس استفاده کنید گلاب را جایگزین کرده و از خواص آنتی اکسیدانی آن به راحتی بهره ببرید.ماسک خاک رس و گلاب نقش لایه‌بردار طبیعی را بازی می‌کند. در برطرف کردن جای لک و جوش بسیار مفید عمل کرده و جلوی تکثیر جوش‌های زیرپوستی را می‌گیرد.

  • طرز تهیه: برای تهیه این ماسک 2 قاشق غذاخوری خاک رس را با 5 قاشق چایخوری آب لیموترش مخلوط کنید و یک قاشق چایخوری هم گلاب به آنها اضافه کرده و یک خمیر به دست بیاورید و آن را روی صورت به جز دور چشم و لب بمالید. وقتی حدود 15 دقیقه گذشت و خوب خشک شد صورتتان را بشویید و حتما در خاطر داشته باشید که بعد از شستن ماسک، مرطوب کننده‌ی مناسب پوستتان را استفاده کنید.


ماسک خاک رس و گلاب یا شیر


برای تهیه این نوع ماسک 2 قاشق غذاخوری خاک رس بنتونیت را با 2 قاشق غذاخوری گلاب یا شیر مخلوط کنید و از خمیری که به دست می‌آید روی صورت خود بمالید. دور چشم و دور لب را به هیچ وجه ماسک نزنید. بعد از اینکه خمیر خشک شد صورتتان را با آب سرد بشویید و سپس از مرطوب کننده مخصوص پوستتان استفاده کنید.


ماسک خاک رس و خیار و عسل


این ماسک برای پوست‌های خشک خیلی مفید است. از آنجا که خیار آبرسان خیلی خوبی است و عسل هم در رفع مشکلات و التهابات پوستی خیلی مفید عمل می‌کند برای شما جوابگو خواهد بود.

  • طرز تهیه: 2 قاشق غذاخوری خاک رس قرمز را با یک قاشق غذاخوری آب خیار و یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید و روی تمام قسمت‌های صورت به جز دور چشم و دور لب پخش کنید. بعد از خشک شدن ماسک و گذشت 15 دقیقه زمان، با آب سرد صورتتان را شستشو بدهید و در انتها و بعد از خشک شدن پوست، آن را با کرم مرطوب کننده مناسب بپوشانید.


ماسک خاک رس و تخم مرغ


این ماسک در مرحله اول باعث جوانسازی، شادابی و سفتی پوست شما می‌شود. از آنجا که تخم مرغ ممکن است موجب حساسیت شود قبل از اینکه ماسک را روی صورتتان قرار بدهید در قسمتی دیگر از بدن آن را امتحان کنید و اگر مشکل التهابی نداشتید به راحتی و با خیال آسوده از آن بهره بگیرید.

  • طرز تهیه: یک عدد سفیده‌ی تخم مرغ را با یک قاشق چایخوری خاک رس مخلوط کنید و خمیر به دست آمده را به صورتتان بمالید. به دور چشم و دور لب از این ماسک نزنید و بعد از 15 دقیقه که خشک شد با آب سرد بشویید و در پایان از کرم مرطوب کننده مناسب پوستتان استفاده کنید.

طرز تهیه انواع ماسک خاک رس برای حفظ سلامت و شادابی و مراقبت از جوان ماندن پوست

کلام آخر


اگر تهیه کردن خاک رس برای شما سخت است (عطاری‌های معتبر موجود دارند) می‌توانید از ماسک‌های خاک رس شرکتی استفاده کنید. ولی حتما نوع پوستتان را و خاک رسی که مناسب آن است درنظر بگیرید تا نتیجه مناسب و دلخواهتان را بگیرید.

زیبا بمانید و زیبا زندگی کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو