بهترین روش های درمان خانگی ناخن های آسیب دیده در اثر کاشت

منبع: ساعد نیوز

1

1402/11/15

09:42


این روزها کاشت ناخن به یکی از کارهای زیبایی پرطرفدار در میان خانم ها تبدیل شده است. این کار زیبایی خاصی دارد، اما استفاده طولانی مدت از آن بی خطر و عوارض نیست. در این مقاله قصد داریم تا با روش های درمان خانگی برای ترمیم ناخن های آسیب دیده معرفی کنیم. با ساعدنیوز همراه باشید.

1. ناخن هایتان را کوتاه کنید


پس از حذف ناخن یا ژلیش ناخن هایتان را کوتاه کنید. با این کار بخشی از قسمت های آسیب دیده را از بین خواهید برد. از طرفی ناخن‌های بلند بیش از ناخن های کوتاه مستعد شکستن هستند. با کوتاه کردن ناخن های خود از گیرکردن آن ها بر روی اشیاء مختلف و خرد شدنشان جلوگیری خواهید کرد و آزادی عمل بیشتری نیز خواهید داشت. همچنین سعی کنید لبه های ناخنتان را گرد کنید. زیرا ناخن های نوک تیز و مربعی نیز مستعد شکستن هستند.

روش های خانگی برای ترمیم ناخن های اسیب دیده از کاشت یا لاک ژل

2. از مرطوب کننده ناخن استفاده کنید


از روغن کوتیکول برای تقویت ناخن ها و پوست اطراف آنها استفاده کنید. این ماده با برخورداری از ترکیبات طبیعی مانند اسانس‌های روغنی، روغن‌ها و کره‌های گیاهی به مرطوب سازی ناخن و پوست اطراف آن کمک کرده و سلامتی را به آنها باز می‌گرداند.

3. از ماسک دست استفاده کنید


ماسک های دست نوعی درمان اختصاصی برای تقویت پوست دست و ناخن ها هستند. این ماسک ها درست مانند ماسک های صورت عمل می‌کنند، بخوبی بر روی پوست می‌نشینند و رطوبت و مواد مغذی را به پوست و ناخن های شما منتقل می‌کنند. این ماسک ها معمولا از مواد مفیدی مانند آلوئه ورا، روغن جوجوبا، عصاره چای سبز و حلزون ساخته شده اند.

4. از محلول های تقویت کننده ناخن استفاده کنید


اگر می‌خواهید یک درمان قوی تر و اختصاصی تر را دنبال کنید، می‌توانید از یک محلول تقویت کننده ناخن استفاده کنید. این محلول ها به دلیل دارا بودن مواد بسیار مغذی در مدت زمان کوتاهی ناخن های ضعیف و آسیب دیده را درمان می‌کنند و نسبت به استفاده از ماسک و مرطوب کننده سریع تر نتیجه می‌دهند. با استفاده از یک محلول تقویت کننده مناسب به افزایش رشد و استحکام ناخن های خود کمک کنید.

روش های خانگی برای ترمیم ناخن های اسیب دیده از کاشت یا لاک ژل

5. رژیم غذایی مناسبی داشته باشید


با رعایت یک رژیم غذایی متعادل از فراهم کردن مواد مغذی برای ترمیم ناخن هایتان مطمئن شوید. از جمله ویتامین ها و مواد مغذی ضروری برای تقویت و رشد ناخن ها می‌توان به بیوتین یا ویتامین B7، سایر ویتامین‌های گروه B مانند B12 و B9، آهن، منیزیوم، پروتئین، اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین C و زینک اشاره کرد.

6. مدتی به ناخن هایتان استراحت دهید


اگر قصد کاشت یا ژلیش مجدد ناخن هایتان را دارید، فورا این کار را انجام ندهید و سعی کنید حداقل به مدت 4 هفته به ناخن هایتان استراحت دهید. با این کار به ناخن هایتان فرصت رشد مجدد و بهره مندی از اقداماتی مراقبتی و تغذیه ای را خواهید داد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو