5تا از بهترین محل ها برای کمپینگ در اطراف تهران که نباید از دست بدهید

5تا از بهترین محل ها برای کمپینگ در اطراف تهران که نباید از دست بدهید


منبع: ساعد نیوز

1

1402/11/15

17:29


تابه‌حال برایتان اتفاق افتاده که از زندگی در شلوغی‌های پایتخت خسته شوید و دلتان یک مقصد جذاب و زیبا برای چندساعتی استراحت بخواهد؟ در اطراف تهران و در فاصله کوتاهی از آن، مقاصد گردشگری جذابی وجود دارند که می‌توانید به آنجا سفر کنید. در این مقاله قصد داریم 5 مقصد جذاب اطراف تهران را به شما معرفی کنیم.

برای اینکه لحظات شیرینی را در کنار خانواده رقم بزنیم همیشه نیازی به طی مسافت زیاد و پرداخت مخارج بالا نیست، با کم ترین هزینه و زمان میتوانید بهترین لحظات را در کنار خانواده تان رقم بزنید.

روستای آهار و آبشار شکرآب


فکرش را بکنید در کمترین زمان ممکن، از تهران پر از دود و شلوغی، به جایی زیبا، خوش آب‌وهوا و منحصربه‌فرد بروید! جایی در نزدیکی رشته کوه البرز که بهترین مکان برای سفرهای یک روزه است! روستای آهار در فاصله پنجاه کیلومتری تهران قرار دارد و آنقدر زیباست که یک بار رفتن به آنجا، شما را عاشق این روستا می‌کند.

کوچه‌باغ‌های آهار در اردیبهشت ماه جان می‌دهد برای پیاده‌روی و لذت بردن از زیبایی محیط و درختان کهن و پر از شکوفه آن. زمانی که به روستا وارد می‌شوید، می‌توانید هوای تمیز و تازه را وارد ریه‌هایتان کنید و از حجم زیبایی و بکر بودن فضا به وجد بیایید. در روستای زیبای آهار می‌توانید متنوع‌ترین عکس‌ها را ثبت و همه زیبایی آنجا را به خاطراتتان سنجاق کنید. امکان کوهنوردی، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و لذت بردن از تماشای آبشار شکرآب هم در این روستا وجود دارد که از جمله محبوب‌ترین تفریحات فعالیت‌های گردشگران در روستا به شمار می‌رود.

در پاییز هم اگر به آهار مسافرت کنید با دنیایی از رنگ‌ها ملاقات خواهید کرد. پیاده‌روی در پاییز نیز در آهار بهترین خاطرات را برای شما رقم می‌زند. مدت زمانی که برای حرکت از تهران و رسیدن به این روستای زیبا نیاز دارید، حدود 1 ساعت و 30 دقیقه است و به‌راحتی می‌توانید برای سفر یک‌روزه و جذاب‌تان به این مکان برنامه‌ریزی کنید.

آدرس روستای آهار: ایران، تهران، شمیران، دهستان رودبار قصران

آبشار شکرآب روستای آهار

دریاچه شورمست


شورمست دریاچه‌ای زیبا و رویایی است که در فاصله 5.5 کیلومتری شهر پل سفید و در نزدیکی روستای شورمست واقع شده است. این دریاچه همچون نگینی درخشان در میان کوه‌ها و درختان سر به‌فلک‌کشیده توسکا قرار گرفته و با طبیعت بی‌نظیر، چشم‌اندازی دیدنی و آب‌وهوای خوشی که دارد همه‌ساله پذیرای گردشگران و طبیعت‌دوستان در فصل بهار و تابستان است. وسعت این دریاچه به 15 هزار متر مربع می‌رسد و عمق آن نیز بین 5 تا 15 متر مربع در قسمت‌های مختلف متغیر است و قسمت‌های کم عمق آن از خزه و جلبک پوشیده شده است. می‌توانید با کمپ کردن و برپایی چادر در اطراف این دریاچه در کنار تماشای منظره‌ای نفس‌گیر و دیدنی آن و لذت بردن از صدای آب، ماهیگیری، قایق‌سواری و اسکی روی آب نیز انجام دهید و سفری لذت بخش را تجربه کنید.

دریاچه شورمست

آبشار سنگان


آبشار سنگان یکی از زیباترین شاهکارهای طبیعت است که در 20 کیلومتری شمال غرب تهران و در روستای سنگان واقع شده است. این آبشار در ارتفاع 2572 متری از سطح دریا و در دامنه قله پهنه حصار قرار گرفته و از ارتفاع 30 متری و از بالای صخره‌ای مرتفع به پایین دست سرازیر می‌شود. آبشار سنگان پس از سرازیر شدن به پایین دست صخره، به‌صورت رودی باریک از میان باغات و درختان روستا عبور و به رودخانه کن می‌ریزد. غارهای کوچک و بزرگ و کوه‌های عظیم با صخره‌های بزرگ که در محیط اطراف آبشار سنگان قرار گرفته‌اند و همچنین مسیر دسترسی به این آبشار که سرشار از درختان و باغ‌های سرسبز و دیدنی است نیز بخش از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد این آبشار هستند که بر قابلیت‌های تفرجگاهی آن افزوده‌اند. علاوه‌بر تماشای آبشار سنگان در فصل بهار و تابستان، بازدید از این آبشار در فصل زمستان نیز که با سرد شدن هوا به مجموعه‌ای از قندیل‌های یخی تبدیل می‌شود، خالی از لطف نیست.

آبشار سنگان در فصل زمستان

روستای ییلاقی شهرستانک


روستاها بهترین انتخاب برای فرار از شلوغی و هوای آلوده تهران هستند. خوشبختانه، تهران همسایه‌های خوب زیادی دارد که اتفاقاً خیلی هم خونگرم و مهمان‌نواز هستند. یکی از این روستاها که در فاصله کمی از تهران قرار دارد، روستای شهرستانک است. روستای شهرستانک منطقه‌ای ییلاقی به‌حساب می‌آید که با سفر یک‌روزه به آن می‌توانید خودتان را از هر آنچه در تهران اذیتتان می‌کند نجات دهید.

در این روستا می‌توانید از طبیعت لذت ببرید، بین درختان گیلاس و آلبالو قدم بزنید و در کوچه‌باغ‌های قدیمی‌اش هوایی تازه کنید. از معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی در این ییلاق خوش آب‌وهوا، باغ‌های میوه، آبشارها و رودخانه‌های کوچک و بزرگ است. علاوه بر این در روستای شهرستانک می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی‌ای مثل کاخ ناصری و قلعه دزد بند هم دیدن کنید.

آدرس: استان البرز، جاده چالوس، نرسیده به گچسر، دوراهی شهرستان

روستای شهرستانک

روستای وردیج و واریش؛ سفر به دنیای آدمک‌های سنگی


یکی دیگر از بهترین مکان‌ها اطراف تهران روستاهای وردیج و واریش هستند. این دو روستا در فاصله بسیار نزدیکی در غرب تهران قرار دارند. در این روستا، آدمک‌های سنگی جالبی را می‌بینید که بسیار اتفاقی و به‌طورطبیعی، در اثر پدیده هوازدگی به‌وجود آمده‌اند. این مجسمه‌ها از جاذبه‌های طبیعی و بسیار معروف حد فاصل روستای واریش و روستای وردیج هستند که مسافران را به خودشان جذب می‌کنند.

آب‌وهوای این دو روستا در اردیبهشت ماه نظیر ندارد و از آن دسته دیدنی‌های اطراف تهران هستند که می‌تواند پناهگاهی برای استراحت و رفع خستگی‌ها باشد. قدم زدن در کوچه‌باغ‌های این دو روستا، تنفس هوای خنک و پاک آن، نشستن در کنار آبشار این دو روستا و گوش سپردن به صدای طبیعت، همه آن چیزی است که می‌تواند جان دوباره به شما ببخشد. اگر از میدان آزادی تهران به سمت روستای وردیج و واریش حرکت کنید، پس از 40 دقیقه به آنجا می‌رسید و سفر جذاب و منحصربه‌فردتان آغاز می‌شود!

آدمک های سنگی

مواردی که باید در گردش و کمپینگ هایمان رعایت کنیم


  1. یادمان باشد در طبیعت به جز رد پا چیزی از خود به جا نگذاریم و از طبیعت چیزی جز عکس برنداریم. گاهی به نظر ما رها کردن بعضی زباله‌ها که در مدت زمانی تجزیه می‌شوند (مثل پوست میوه) مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ اما کوچکترین مشکل این کار ایجاد آلودگی بصری است.


  2. در طبیعت، از مسیرهای پاکوب حرکت کنیم و مراقب باشیم هنگام راه رفتن به گیاهان، حشرات و یا آشیانه پرندگان آسیب نرسانیم.


  3. محیط طبیعی مورد بازدید خود را تمیزتر از زمان آغاز بازدید تحویل دهیم.


  4. یادمان باشد از جابه‌جایی سنگ‌ها به قصد استفاده‌های مختلف بپرهیزیم و در صورت انجام این کار آن‌ها را مجددا به محل اولیه خود برگردانیم. زیر سنگ‌ها زیستگاه جاندارانی است که با این جابه‌جایی محل زندگی‌شان آسیب می‌بیند و زندگی طبیعی‌شان مختل می‌شود.


  5. از طبیعت، سنگ‌، فسیل‌های ارزشمند و یا محصولات دریایی (مثل صدف‌ها و...) برنداریم. این کار در دراز مدت موجب ایجاد مشکل در محیط می‌شود.


  6. حواس‌مان باشد که در طبیعت آرامش حیات‌وحش را به هم نزنیم. به عنوان مثال پخش آهنگ با صدای بلند و... موجب ایجاد استرس و فراری دادن پرنده و سایر ساکنین طبیعت می‌شود.


  7. یادمان باشد در سفرهای‌مان به جانوارن غذا ندهیم. این کار باعث تغییر در رژیم غذایی طبیعی آن‌ها و تغییر رفتارشان خواهد شد و به این امر عادت کرده و از محیط طبیعی خود به سمت محیط‌های انسانی خواهند آمد و به رفتار و چرخه زیستی طبیعی آن‌ها آسیب وارد خواهد شد.


  8. ترجیحا در طبیعت آتش روشن نکنیم. در صورت نیاز و الزام در جایی روشن کنیم که قبلا آنجا روشن کردند و مکان جدیدی را تخریب نکنیم. پس از استفاده نیز، از خاموش شدن آن مطمئن شویم و خاکستر را جمع کنیم تا موجب آلودگی بصری نشود.

آلودگی محیط زیست

برای در کنار عزیزانمان بودن کوچکترین بهانه ها هم کافیست تا یاد بگیریم که در طبیعت اثری غیر از اثر قدم هایمان بر جای نگذاریم و زیبایی ها دنیا را برای آیندگان نیز حفظ کنیم.

گل های بهاری

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو