حمید پیروی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

1

1402/11/16

10:14


طرح ملی تربیت کادر متخصص «پیشگیری اولیه از مصرف مواد مخدر و الکل» در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی از قبیل اعتیاد ، طلاق و مفاسد اجتماعی از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران اجرا می شود.

حمید پیروی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

تربیت متخصص پیشگیری از مصرف مواد مخدر در دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش نم نمک ، حمید پیروی ، مسوول مرکز مشاوره دانشگاه و مجری این طرح ملی عنوان کرد : در پی طرح ارائه شده درخصوص تربیت کادر متخصص برای پیشگیری اولیه از مصرف مواد و الکل از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ این طرح در راستای اجرای طرح کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی از قبیل اعتیاد ، طلاق و مفاسد اجتماعی در سراسر کشور اجرا می شود.

حمید پیروی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

حمید پیروی کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

وی با بیان این که به موجب امضای تفاهم نامه ای مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی ایران مجری اجرای بخش پیشگیری از اعتیاد این طرح با همکاری سازمان امور اجتماعی کشور شود ، افزود : در نخستین سال این طرح از بهمن 1402 آغاز و تا اردیبهشت 1403 در استان تهران و دیگر استان های کشور اجرا می شود.

مجری طرح ملی تربیت کادر متخصص پیشگیری از مصرف مواد مخدر و الکل توضیح داد : در مرحله نخست 700 نفر از افراد واجد شرایط از 5 سازمان مختلف از جمله وزارت آموزش و پرورش ، معاونت های دانشجویی وزارت علوم و وزارت بهداشت ، سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و NGO های این حوزه آموزش می بینند.

پیروی با بیان این که در نخستین سال اجرای این طرح از کارشناسان واجد شرایط که دست کم 10 سال از سابقه خدمتشان باقی مانده است ، استفاده می شود ، تصریح کرد : این افراد باید فارغ التحصیل رشته های مرتبط با حوزه روانشناسی ، علوم اجتماعی ، پزشکی و روانپزشکی باشند و علاقه مندی و توانمندی لازم را برای اجرای طرح ملی تربیت کادر متخصص پیشگیری از مصرف مواد و الکل در کشور را داشته باشند.

مسوول مرکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی ایران و مجری این طرح با بیان این که این افراد پس از گذراندن دوره های آموزشی 20 ساعته و شرکت در پیش آزمون ها و پس آزمون ها به عنوان کادر متخصص در سازمان مربوطه در خصوص پیشگیری از اعتیاد فعالیت می کنند ، گفت : محتوا و راهنمای آموزشی از سوی تیمی متشکل از متخصصان طراحی و تولید شده است و این طرح به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران اجرا می شود.

وی اظهار امیدواری کرد : اجرای این برنامه آموزشی با همکاری سازمان امور اجتماعی کشور سال آینده گسترش و شمار بیشتری از متخصصان تربیت شوند تا برنامه های پیشگیری از مصرف مواد و الکل به صورت علمی تر و منطقی تر توسط افراد واجد شرایط برای گروه ها و کانون های هدف مورد انتظار ارائه شود.

پیروی خاطرنشان کرد : براساس این تفاهم نامه با وزارت بهداشت ، اعتبارات لازم برای اجرای این طرح ملی از سوی سازمان امور اجتماعی کشور در اختیار دانشگاه علوم پزشکی ایران قرار گرفته است که معاونت فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه در حال اجرای این برنامه آموزشی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران ، در پی امضای یادداشت تفاهم بین سازمان امور اجتماعی کشور با وزارت بهداشت؛ در خصوص اجرای طرح ملی تربیت کادر متخصص پیشگیری از مصرف مواد و الکل در کشور مأموریت اجرای این برنامه ملی براساس طرح پیشنهادی که دانشگاه علوم پزشکی ایران ارائه کرده بود به این دانشگاه واگذار شد.


بیوگرافی حمید پیروی

حمید پیروی متولد تهران مسئول مرکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو