مهدی بادپا وزارت علوم کیست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

2

1402/12/6

17:35


مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت : مقرر شد انجمن های علمی ، اتحادیه های دانشجویی و کانون های فرهنگی ، هنری از ظرفیت پارک های علم و فناوری و مراکز رشد استفاده کنند.

مهدی بادپا وزارت علوم کیست؟ + بیوگرافی

ورود کانون های دانشجویی به عرصه اجتماع با رویکرد فناورانه

به گزارش نم نمک ، مهدی بادپا ضمن اشاره به بحث نوآوری اجتماعی و لزوم به روزشدن کانون های دانشجویی در نوآوری و فناوری گفت : طی تفاهم نامه منعقد شده بین دو معاونت فرهنگی - اجتماعی و فناوری و نوآوری وزارت علوم مقرر شده است انجمن های علمی ، اتحادیه های دانشجویی و کانون های فرهنگی ، هنری از ظرفیت عظیم پارک های علم و فناوری و مراکز رشد در جهت ارتقای توانمندی دانشجویان بهره مند شوند تا با رویکردی نوین در اجتماع حضور یابند و به وظایف ذاتی خویش بپردازند.

مهدی بادپا وزارت علوم کیست؟ + بیوگرافی

مهدی بادپا وزارت علوم کیست؟ + بیوگرافی

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم طی نشستی با کارشناسان کانون های فرهنگی ، هنری ، دینی و اجتماعی دانشگاه های کشور ضمن بیان اقداماتی که در معاونت فرهنگی در راستای حمایت از کانون ها طی ماه های اخیر رقم خورده است ، ابراز داشت : طی تفاهم نامه ای که با اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد داشتیم ، تلاش شد حمایت بیشتری از کانون های تئاتر دانشگاه ها انجام شود.

وی اظهار داشت : ازآنجایی که جشنواره تئاتر ، جشنواره ای است که تقریباً نیم قرن قدمت دارد ، تلاش داریم نگاه ویژه تری به کانون های تئاتر در دانشگاه ها داشته باشیم و بستری فراهم کنیم که در زمینه برگزاری جشنواره از وزارت ارشاد کمک بگیریم. در جشنواره تئاتر فجر امسال نیز اجراهای دانشجویی قابل توجهی داشتیم و در آئین افتتاحیه ، اختتامیه و اجراها نیز که با مشارکت معاونت فرهنگی وزارت علوم برگزار شد ، گروه های تئاتر خوبی شرکت و در حضور اساتید برجسته اجرا کردند که مورد تأیید قرار گرفت.

بادپا ضمن اشاره به تفاهم نامه ای که با معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی منعقد شده است ، اظهار داشت : خیلی از کانون های دانشجویی اعم از گردشگری ، صنایع دستی ، هنرهای تجسمی در دانشگاه های خودشان نمایشگاه ها و تولیدات خوبی دارند ، ولی چون دقیقاً نمی دانند چه کاری انجام بدهند تا با یک صنعتگر ، یک استاد یا مربی صنایع دستی ارتباط بگیرند ، تفاهم نامه ای منعقد شد.

وی از برگزاری جلسه ای در جهت حمایت از کانون های محیط زیست با سازمان منابع طبیعی در حوزه درخت کاری و انعقاد تفاهم نامه با هلال احمر در راستای حمایت بیشتر از کانون های دانشجویی هلال احمر خبر داد و ابراز امیدواری کرد این تعاملات دوسویه محملی برای ارتقای سطح و شناخته شدن بیشتر کانون های دانشجویی در سراسر کشور شود.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود : اگر در صنایع دستی تفاهم نامه ای منعقد می شود در تمام استان ها ساری و جاری باشد و حداقل یک لیست ارتباطی شفاف ، جامع و کاملی از استان ها به وزارتخانه ارسال شود تا در این زمینه نیز ساماندهی مناسبی صورت گیرد و این گونه نباشد که یک نفر در همه کانون ها و رشته ها فعال باشد و دیگری حتی از شرایط و جزئیات کانون اطلاعی نداشته باشد.

بادپا ضمن ابراز تأسف از غربت زبان فارسی در بسیاری از کانون های شعر و ادب دانشجویی و حتی انجمن خوشنویسان ایران و… گفت : جای تأسف دارد که می شنویم این قدر خط و زبان کره جنوبی ، اروپا ، ادبیات شرق و آمریکای لاتین موردتوجه قرار گرفته و بیشتر از آنکه به زبان و ادبیات فارسی توجه شود به دلایل متعدد از جمله ورود نرم افزار و فونت های زیبای زبان های دیگر گرایش به زبان های دیگر این قدر مشهود شده است؛ درحالی که کانون های شعر و ادب دانشجویی باید عَلَم زبان و ادب فارسی را با غرور و افتخار به دوش بکشند.

وی گفت : مطالعه و یادگیری زبان های دیگر به صورت تفنّنی نه تنها بد نیست که اتفاقاً در دهکده جهانی امروز موردنیاز است؛ اما پاسداشت زبان فارسی باید اولویت اول کانون های شعر و ادب دانشجویی باشد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ، مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به بحث نوآوری اجتماعی و لزوم حمایت ویژه از کانون های دانشجویی انعقاد تفاهم نامه دو معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف را به فال نیک گرفت و گفت : بر اساس این تفاهم نامه مقرر شده است انجمن های علمی ، اتحادیه های دانشجویی و کانون های فرهنگی ، هنری از ظرفیت عظیم پارک های علم و فناوری و مراکز رشد در جهت ارتقای توانمندی دانشجویان بهره مند شوند.


بیوگرافی مهدی بادپا

دکتر مهدی بادپا متولد ایران مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم است.

دکتر مهدی بادپا ، مدرس دانشگاه و عضو ادوار اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و دارای سوابق متعدد اجرایی ، فرهنگی ، اجتماعی و دانشجویی ازجمله مدیریت بنیاد تبیین اندیشه های امام خمینی (ره) در دانشگاه ها و ریاست اداره ارتباطات و همکاری های علمی آستان قدس رضوی و … است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو