چطور دو زبان را به طور همزمان یاد بگیریم؟

چطور دو زبان را به طور همزمان یاد بگیریم؟


منبع: روزیاتو

2

1402/5/22

21:00


چطور دو زبان را به طور همزمان یاد بگیریم؟

چطور دو زبان را به طور همزمان یاد بگیریم؟

بیش از یک میلیارد نفر در سرتاسر جهان سه زبانه هستند. اگر به موسیقی اسپانیایی علاقه دارید و به همان اندازه شیفته سینمای فرانسه هستید، شاید انتخاب یکی از میان این دو زبان برای یادگیری برایتان سخت باشد، اما خوشبختانه مجبور نیستید یکی را انتخاب کنید.

سیندی بلانکو، دبیر تحریریه محتوای آموزشی دولینگو (Duolingo) که از محبوب‌ترین برنامه‌های یادگیری زبان به‌ویژه برای مبتدیان است می‌گوید: «یادگیری دو زبان به‌طور همزمان امکان‌پذیر است. اگر زمان و تلاش کافی برای این کار صرف کنید، این نکات به شما کمک می‌کنند بدون مشکل یک یا دو زبان خارجی را یاد بگیرید.»

نکات کلیدی برای یادگیری همزمان دو زبان

بدترین اشتباهات در یادگیری زبان خارجی کدامند؟

انسان‌ها برای یادگیری زبان‌ها برنامه‌ریزی شده‌اند. ما زبان مادری خود را با جذب آوایی در رحم و سپس گوش دادن و تعامل با دیگران پس از تولد فرامی‌گیریم.

فارغ از سن، یادگیری زبان به مغز شما نیاز دارد تا ارتباطات جدید ایجاد کند. مغز بچه‌ها در این کار خوب است. به لطف انعطاف پذیری عصبی بی‌نظیرشان آنها به راحتی می‌توانند با تجربیات جدید سازگار شوند. اما با بالا رفتن سن از این انعطاف پذیری کاسته می‌شود و فهم یک زبان جدید دشوارتر خواهد شد.

نکات کلیدی برای یادگیری همزمان دو زبان

یادگیری زبان کره ای با ۵ روش آسان و ثابت شده

الیزابت زکلهایم، از بنیانگذاران مدرسه آموزش زبان ABC Languages می‌گوید: «یادگیری یک زبان جدید مثل عبور از یک جنگل با قداره و باز کردن یک مسیر است. این آغاز راه است. بعد شما یک مسیر پیاده‌روی خوب و شاید یک جاده خاکی خواهید داشت. بعد از آن جاده را آسفالت می‌کنید و یک‌جایی به تسلط کافی دست پیدا می‌کنید که مثل یک بزرگراه خواهد بود.»

وقتی دو زبان را همزمان یاد می‌گیرید راه خود را در جنگل با همان قداره باز می‌کنید اما به جای یک مسیر، دو مسیر ایجاد می‌کنید. این به دو برابر نظم، زمان و انگیزه نیاز دارد اما امکان پذیر است.

یک مطالعه که در سال ۲۰۲۰ در مجله بین المللی Multilingualism منتشر شد نشان داد که دانش آموزان چینی که به طور همزمان انگلیسی و روسی را یاد می‌گرفتند در مقایسه با گروهی که به تازگی زبان انگلیسی را آموخته بودند، مهارت مشابهی در زبان انگلیسی داشتند.

باتوجه به اهدافتان برنامه ریزی کنید

نکات کلیدی برای یادگیری همزمان دو زبان

بلانکو می‌گوید بزرگترین چالش یادگیری همزمان دو زبان، یافتن زمان و فرصت کافی برای مطالعه آنهاست. اما برای اینکه بدانید باید چقدر تلاش صرف کنید، باید مشخص کنید که با آن زبان‌ها می‌خواهید به چه چیزی برسید.

مسلما مسلط شدن بر یک زبان به‌طور کامل با یادگیری آن در حدی که برای سفر به کشور خارجی کافی باشد زمان متفاوتی می‌طلبد. همچنین یادگیری برخی از زبان‌های خاص دشوارتر است و ممکن است زمان بیشتری نیاز داشته باشد.

راهنمایی بگیرید

نکات کلیدی برای یادگیری همزمان دو زبان

بلانکو می‌گوید برای مبتدیان تمرینات ساختاریافته زبان بسیار مهم است که به معنی کمک و راهنمایی گرفتن از فردی است که تسلط کافی بر آن زبان دارد. این موضوع تضمین می‌کند که شما آگاهانه با تلفظ‌ها، واژگان و گرامرهای مختلف آشنا می‌شوید.

می‌توانید این کار را با یک معلوم خصوصی یا کلاس‌های هفتگی انجام دهید. به عنوان مکمل می‌توانید خودتان هم مطالعه کنید و کتاب‌های تمرینی دستور زبان را حل کنید و یا از اپلیکیشن های یادگیری زبان مانند Mondly ،Babbel یا Duolingo استفاده کنید.

درگیری فرهنگی با زبان جدید را فراموش نکنید

نکات کلیدی برای یادگیری همزمان دو زبان

متاسفانه بسیاری از ما زمان زیادی برای اختصاص دادن به کتاب های گرامر یا دوره های چندساعته زبان را نداریم. به همین دلیل مهم است که هر زمان که می‌توانید از فرصت‌های موجود برای یادگیری استفاده کنید. مثلا اگر به باشگاه می‌روید، آهنگ هایی به زبانی که در حال یادگیری آن هستید گوش کنید. پادکست گوش بدهید. فیلم یا برنامه های تلویزیونی با زیرنویس تماشا کنید و کتاب بخوانید. درگیری فرهنگی این مزیت را دارد که به اندازه زمان مطالعه دشوار نخواهد بود.

یادگیری دو زبان به نظر چالش بزرگی می‌رسد، اما به جای تمرکز بر دشواری آن یا مدت زمانی که طول می‌کشد، به این فکر کنید که این کار چگونه درها را به روی دنیاهای جدید باز می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو