بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان (از 18 تا 90 سال)

منبع: فوت و فن

3

1402/2/20

14:00


اگر در محدوده سنی 18 تا 90 سال هستید و قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارید. در این مقاله بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان را آورده‌ایم.

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان (از 18 تا 90 سال)

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان

امروزه، کاتالیزورهای پیشرو در ایجاد بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان مانند کلاس‌های آنلاین، دسترسی از راه دور به سیستم‌های پشتیبانی و کلوب‌های آنلاین، یافتن پارتنر در حال گسترش به زندگی همه ما هستند. از این نظر، در این مطلب ما به دنبال این هستیم که به شما یادآوری کنیم دنیای یادگیری مادام‌العمر، یک مقصد نیست، بلکه یک سفر است. پس بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان در واقع مجموعه‌ای از متد‌ها و طرز‌ فکری پایدار و رو به جلو است که با هم آن را مرور می‌کنیم.

1. اهداف زبانی سفت‌ و سخت و واقع‌بینانه داشته باشید

این که شما تصمیم گرفته‌اید کار چالش‌ برانگیز زبان‌آموزی در بزرگسالی را انجام دهید به این معنی است که اهداف شخصی خاصی دارید که می‌خواهید به آنها برسید. برای پیشرفت شخصی، آینده شغلی یا مهاجرت، توصیه می‌شود اهداف روشن و واقع‌بینانه داشته باشید.
یادگیری زبان ترکیبی از تمرین مداوم و یادگیری عمیق است، پس انتظار نداشته باشید که با به خاطر سپردن تمام قوانین در یک ماه مثل بلبل انگلیسی حرف بزنید. حرف زدن به انگلیسی نیاز به این دارد که شما ساعت‌ها به انگلیسی حرف بزنید. در بخش‌های بعدی بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد.
به خودتان زمان کافی برای یادگیری اصول گرامر و لغت و idioms بدهید سپس تا جایی که می توانید خواندن، نوشتن و صحبت کردن را تمرین کنید. حداقل پنج هدف یا دلیلی که تصمیم به یادگیری زبان انتخابی خود گرفته‌اید را یادداشت کنید و زمانی که احساس می کنید انگیزه ندارید یا با موانعی روبرو هستید به این لیست نگاه کنید. برای شروع مسیر یک آزمون آنلاین تعیین سطح استاندارد زبان انگلیسی تا اندازه زیادی می‌تواند شما را برای اینکه بدانید دقیقا در کجای مسیر هستید یاری‌رسانی کند.

2. یادگیری را به بخشی از زندگی روزمره خود تبدیل کنید

شما برای هیچ امتحان آخر ترمی آماده نمی‌شوید پس به جای یک دوی سرعت، به یک ماراتن فکر کنید و برای به حداکثر رساندن سطح یادگیری و به خاطر سپاری، یادگیری را در زندگی روزمره خود ادغام کنید. خیلی زود متوجه خواهید شد زبان‌آموزی نه طاقت‌فرسا که سرگرم‌ کننده و یک فعالیت رو‌ح‌افزاست.
کتاب‌های قصه کودکان که انگلیسی ساده‌ای دارند را بخوانید، سپس با مطالعه موضوعاتی که برایتان جالب است، راه خود را ادامه دهید و متن‌های پیچیده‌تر را انتخاب کنید. علاوه بر این، در طول رفت و آمد روزانه خود به پادکست یا موسیقی گوش دهید. موسیقی راه لذت بخش تری برای یادگیری لحن یک زبان دیگر به شما ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید از برنامه‌های آموزشی تحت اندروید مثل دولینگو استفاده کنید.
تعداد زیادی برنامه موبایلی برای دانلود و همینطور منابع آنلاین وجود دارد که می‌تواند به مطالعه زبان شما کمک کند. Duolingo را به دلیل رویکرد بازی‌سازی‌شده آن به دستور زبان توصیه می‌کنیم. فلش کارت‌های هوشمند Anki می‌توانند به خاطر سپردن را آسان کرده و به افزایش ماندگاری کمک کنند. در نهایت، Memrise به خاطرسپاری بهتری ارائه می‌دهد و ریشه‌شناسی لغات را به شما آموزش می‌دهد.
همه‌ی این‌ها در کنار شرکت در یک کلاس آنلاین زبان انگلیسی عمومی نتیجه را در کوتاه‌زمانی به ثمر خواهد نشاند. موسسه سفیر یکی از بهترین‌هاست که می‌تواند تنها در عرض سه‌ترم فشرده آموزشی سطح شما را به شکل چشمگیری ارتقا دهد.

3. به انگلیسی فکر کنید و داستان‌سازی ذهنی کنید

خلاق باشید. از تخیل خود استفاده کنید و دایره لغات خود را با یادداشت‌هایی که می‌تواند به حفظ اطلاعات در ذهن شما کمک کند، گسترش دهید. اساسا، شما باید به یک داستان خلاقانه، خنده‌دار، یا حتی احمقانه یا به یادماندنی فکر کنید تا با کلماتی که آن داستان‌ را روایت و توصیف می‌کنند ارتباط برقرار کنید.

4. به یاد داشته باشید که سن مهم نیست

یکی از افسانه‌هایی که همه ما شنیدیم این است که کودکان زبان‌آموزان بهتری نسبت به بزرگسالان هستند. شاید کودکان در “تحصیل” زبان بهتر باشند اما بزرگسالان می‌توانند در مطالعه زبان و قوانین آن از مهارت بیشتری برخوردار گردند. یک مطالعه که نتایج آن در گاردین منتشر شده است تاکید می‌کند که ممکن است در کودکی زبان‌ها را به‌طور ارگانیک و غریزی یاد بگیریم، اما در بزرگسالی می‌توانیم آنها را به طور سیستماتیک به خودمان آموزش دهیم. مانند هر کار دیگری، برای یافتن بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان چالش‌ها اجتناب ناپذیرند، اما به خاطر داشته باشید نظم و پشتکار مهم‌ترین است.

5. پارتنر زبان داشته باشید

صحبت کردن با یک انگلیسی‌زبان ایده‌آل خواهد بود، اما اگر در کشوری زندگی نمی‌کنید که زبان مورد نظر شما در آن صحبت می‌شود، سایت‌هایی مانند CafeTalk وجود دارند که دروس را در قالب اسکایپ را ارائه می‌دهند. نویسنده، وبلاگ‌نویس و زبان‌آموز مارک‌منسون همیشه تاکید می‌کند که داشتن یک ساعت مکالمه با اصلاحات و فرهنگ لغت به عنوان مرجع، به اندازه پنج ساعت یادگیری در کلاس درس یا 10 ساعت انجام یک دوره زبان به شما یاری‌رسانی می‌کند. از این جنبه شرکت در کلاس‌های زبان انگلیسی خودش بسیار جذاب است چون می‌توانید دوستانی داشته باشید که با شما به انگلیسی مکالمه را تمرین کنند.

6. در آزمون‌های ماک سفیر شرکت کنید

شرکت در آزمون‌های ماک سفیر که شبیه‌سازی شده آزمون رسمی آیلتس است، می‌تواند تا حد زیادی شما را ارتقا دهد. چون شما باید هرچهار مهارت خواندن، نوشتن، صحبت‌کردن و شنیدن را به کار بگیرید. با شرکت در آزمون‌های ماک هرچند ماه یکبار شما درکی از سطح زبان خود و نقاط ضعفتان پیدا می‌کنید و می‌توانید با همت بیشتری روی این نقاط ضعف کار کنید. مطالعات نشان می‌دهد اینکه ددلاین‌های مشخصی داشته باشید و در انتهای این ددلاین‌ها یک آزمون از خودتان بگیرید به روشن شدن مسیر پیشرفت کمک می‌کند و در زمان هم تا اندازه زیادی صرفه‌جویی می‌کند.

کلام آخر

در این مطلب ما درباره این صحبت کردیم که بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان شاید این باشد که اول از همه درک کنید سن موضوعی نیست که بتواند روی یادگیری تاثیر بگذارد. شما باید با تمرین و ممارست و لجاجت یک دانش‌آموز هدفمند، زبان‌آموزی را پیگیری کنید تا به اهداف مشخص، روشن، و واقع‌بینانه خود دست پیدا کنید. در این زمینه موسسه آموزشی سفیر می‌تواند با تجربه و کادر آموزشی خبره شما را در این مسیر یاری کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو