چرا در یادگیری زبان انگلیسی ناموفقیم؟

منبع: فوت و فن

4

1402/4/24

14:49


چرا در یادگیری زبان انگلیسی ناموفقیم؟ همه ما برای آموزش، کار، استفاده از لوازم جدید و ارتباط با دیگران نیاز به آموزش این زبان داریم. ما در این مقاله به این سوال شما پاسخ داده‌ایم.

چرا در یادگیری زبان انگلیسی ناموفقیم؟

این روزها یادگیری زبان انگلیسی دیگر یک مهارت نیست، بلکه یک نیاز است. همه ما برای آموزش، کار، استفاده از لوازم جدید و ارتباط با دیگران نیاز به آموزش این زبان داریم. گاهی ممکن است با وجود زمان زیادی که برای یادگیری صرف می‌کنیم، نتیجه خوبی نگیریم. چرا در یادگیری زبان انگلیسی ناموفقیم؟ پاسخ این سوال را در این مطلب خواهید یافت.

 دلایل شکست بزرگسالان در یادگیری زبان انگلیسی

همه ما لااقل یک‌بار در مسیر یادگیری هر چیزی، به نقطه بن‌بست رسیده‌ایم؛ نقطه‌ای که در آن حس می‌کنیم هیچ تلاشی نتیجه‌بخش نیست. از آن‌جایی که یادگیری زبان انگلیسی بسیار مهم است، همه دوست دارند در زمان کوتاه‌تری به نتیجه مطلوب برسند. پیش از هر چیزی، اگر هنوز در ۶ ماه اول یادگیری هستید و از خود می‌پرسید چرا در یادگیری زبان انگلیسی ناموفقیم، بهتر است عجله نکنید و حداقل یک سال به خود زمان بدهید. اگر همچنان پیشرفتی نداشتید، حتما به موارد زیر توجه کنید:

۱- شرکت در کلاس بدون تعیین سطح

مهم‌ترین قدم در آموزش زبان انگلیسی، شرکت در آزمون استاندارد تعیین سطح زبان است. گاهی ممکن است در دوره‌ای شرکت کنید که با سطح شما تناسب نداشته باشد. اگر کلاس انتخابی پایین‌تر از سطح واقعی باشد، روند آموزش خسته‌کننده می‌شود و اگر بالاتر باشد، روند پیشرفت به شدت کند خواهد بود. بنابراین اگر با زبان انگلیسی حتی در حد بسیار کم آشنایی دارید، حتما آزمون تعیین سطح بدهید.
موسسه سفیر گفتمان با برگزاری آزمون‌های آنلاین و حضوری تعیین سطح به شما کمک می‌کند که بهترین دوره را برای خود انتخاب کنید. حتی اگر قصد دارید از روش‌های خودآموز برای یادگیری استفاده کنید، باز هم می‌توانید با استفاده از این آزمون، منابع آموزشی بهتری را برگزینید.

۲- نداشتن تمرین و تکرار در زندگی روزمره

یکی از اشتباهات بزرگ در یادگیری زبان جدید، این است که خود را با آن درگیر نمی‌کنیم. یکی از پاسخ‌های مهم به سوال چرا در یادگیری زبان انگلیسی ناموفقیم، این است که در زندگی روزمره از آن استفاده نمی‌کنیم. اگر در حال آموزش انگلیسی هستید، در طول روز پادکست انگلیسی گوش کنید، به این زبان فیلم ببینید و کتاب‌های انگلیسی بخوانید. علاقمندی‌های خود را با این زبان بیامیزید تا نتایج یادگیری زودتر خود را نشان دهند. هرچه بیشتر خود را به کلاس، کتاب و دوره‌های آموزشی محدود کنید، روند یادگیری با سرعت کمتری پیش خواهد رفت.

۳- ترس از کاربرد زبان انگلیسی در موقعیت واقعی

گاهی زبان‌آموزان، به خصوص کسانی که سن کمتری دارند، تنها توهم «نیاموختن» دارند! اگر شما هم جزو افرادی هستید که سال‌هاست در کلاس‌های زبان انگلیسی شرکت می‌کنید اما همچنان نمی‌توانید با یک توریست ارتباط برقرار کنید، مشکل از اعتماد به نفس شماست!
از کاربرد زبان انگلیسی در دنیای واقعی نترسید. در شبکه‌های اجتماعی به این زبان بنویسید، با افرادی که به انگلیسی مسلط هستند با این زبان صحبت کنید و آموخته‌های خود را حتی در حد بسیار کم و محدود، در دنیای واقعی به کار ببرید. این کار نه تنها موجب تمرین بیشتر می‌شود، بلکه انگیزه شما را برای یادگیری بالاتر خواهد برد.

۴- عدم توجه به نیازهای آموزشی

هر کسی انگلیسی را برای هدف خاصی می‌آموزد؛ ممکن است شما با هدف مهاجرت تحصیلی این زبان را یاد بگیرید اما هدف همکلاسی‌هایتان تنها درک متون عمومی انگلیسی باشد. برای اینکه بفهمیم چرا در یادگیری زبان انگلیسی ناموفقیم، بهتر است نگاهی به روش مطالعه و دوره انتخابی داشته باشیم تا ببینیم واقعا با نیازهای ما منطبق است یا نه.
به عنوان مثال دوره‌های عمومی شما را برای شرکت در آزمون‌های تخصصی زبان انگلیسی آماده نخواهند کرد؛ در این شرایط به جای دوره عمومی باید در کلاس آیلتس یا آزمون‌های دیگر شرکت کنید. در مقابل، شرکت در کلاس‌های تخصصی برای افرادی که تنها برای برقراری ارتباط اولیه به یادگیری انگلیسی می‌پردازند، می‌تواند منجر به شکست شود. برای اطلاع از برنامه کلاس آیلتس به لینک https://bia2safa.net/goto/web/url/2603685 مراجعه کنید.

۵- تمرکز روی یکی از مهارت‌های خاص

یادگیری تک‌مهارتی زبان انگلیسی اشتباه‌ترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. یادگیری صرفا یک مهارت (مثلا فقط خواندن و نوشتن) پس از مدتی ما را به نقطه‌ای می‌رساند که از خود بپرسیم چرا در یادگیری زبان انگلیسی ناموفقیم. بهتر است به صورت مساوی روی تمام مهارت‌ها وقت بگذارید و تنها در صورتی سراغ دوره‌های تک‌مهارتی بروید، که در بخش‌های دیگر مشکل خاصی نداشته باشید.

 ۶- استفاده بیش از حد از منابع متنوع

بسیاری از افراد فکر می‌کنند با منابع آموزشی بیشتر، سرعت یادگیری بیشتر خواهد شد؛ اما اینطور نیست. اگر در دوره آموزشی شرکت می‌کنید، آن را به عنوان منبع اصلی آموزش در نظر بگیرید و نهایتا یک یا دو منبع فرعی برای تقویت خود داشته باشید. این منابع تقویتی نباید صرفا آموزشی باشند، بلکه می‌توانید از محتواهای سرگرمی همچون فیلم، موسیقی، پادکست، کتاب و… برای یادگیری استفاده کنید.

 دلایل شکست کودکان و نوجوانان در یادگیری زبان انگلیسی

یکی از دغدغه‌های بزرگ والدین این است که فرزندشان به یادگیری انگلیسی تمایلی نشان نمی‌دهد یا سرعت پیشرفت او بسیار کند است. عواملی که پیشتر به آن‌ها اشاره کردیم می‌تواند بر سرعت یادگیری این گروه هم موثر باشد؛ به خصوص آزمون استاندارد تعیین سطح زبان ، در صورتی که فرزندتان از قبل با انگلیسی آشنایی دارد بسیار مهم است. علاوه بر این، باید موارد زیر را هم در نظر بگیرید:

۱- فشار و اجبار در یادگیری

کودکان و نوجوانان به آموزش بازی‌وار و سرگرم‌کننده واکنش بهتری نشان می‌دهند. سعی نکنید آن‌ها را مجبور کنید به طور منظم و دقیق در ساعات خاصی به یادگیری بپردازند. محتواهایی همچون انیمیشن و کتاب برای یادگیری بهتر این گروه بسیار کاربردی است.

۲- توقع بیش از حد والدین

از فرزند خود انتظار نداشته باشید انگلیسی را مثل زبان مادری صحبت کند! کودکان از فضای اطراف تاثیر می‌گیرند و حتی اگر از کمترین سنین به کلاس زبان انگلیسی بروند، بازهم به زبان اصلی خود تمایل دارند. بنابراین با توقع پیشرفت ناگهانی، انگیزه آن‌ها را سرکوب نکنید.

 ۳- دوره آموزشی نامناسب

دوره‌های عمومی لزوما برای همه سنین طراحی نشده‌اند. اینکه کودک و نوجوان شما با فردی ۱۰ سال بزرگ‌تر از خود در یک کلاس باشد موجب پیشرفت او نخواهد شد. بهتر است فرزندتان را در کلاس‌های مخصوص آموزش کودک و نوجوان ثبت‌نام کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

کلاس‌های سفیرگفتمان، تضمین یادگیری موفق انگلیسی!

همانطور که گفتیم در کنار تمامی معیارها، انتخاب کلاس خوب یکی از مهم‌ترین قدم‌ها برای موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی است. اگر شما هم مدام از خود می‌پرسید چرا در یادگیری زبان انگلیسی ناموفقیم، این بار دوره‌های موسسه سفیر را انتخاب کنید. حتی اگر به شعب حضوری دسترسی ندارید نگران نباشید، زیرا امکان شرکت در کلاس آنلاین زبان انگلیسی سفیر از سراسر ایران وجود دارد. کافی است وارد سایت Gosafir.ir شوید، ابتدا آزمون تعیین سطح بدهید و سپس در دوره مناسب خود شرکت کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو