عجیب ترین مومیایی دو ساله جهان که پلک میزند +تصاویر

منبع: ساعد نیوز

3

1402/11/17

09:31


ساعد نیوز: این مومیایی متعلق به روزالیا لومباردو، دختربچه زیبایی است که به نام های «زیبای خفته»، «دختری در تابوت شیشه ای»، «زیباترین مومیایی جهان»، «سالم ترین مومیایی جهان» شهرت پیدا کرده است.

عجیب ترین مومیایی دو ساله جهان که پلک میزند +تصاویر

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعد نیوز، روزالیا لومباردو دختربچه دوساله‌ای است که در سال 1920 در اثر ابتلا به ذات‌الریه جانش را از دست داد پدرش که ژنرال ارتش بود از مرگ دختر دلبندش عمیقا ناراحت شده بود. او که نمی توانست به هیچ وجه از دخترش دل بکند از یک متخصص مومیایی به نام آلفردو سالافیا درخواست کرد تا جسد دختر عزیزش را تا ابد حفظ کند. نتیجه این مومیایی شگفت انگیز بود و بیشتر به معجزه شباهت داشت. روزالیا که یکی از سالم‌ترین مومیایی‌هایی است که در جهان وجود دارد، مشهورترین مومیایی از هشت‌هزار مومیایی است که در کاتاکومب‌های (دخمه‌هایی مملو از قبر) نهفته در زیر معبد کاپوچین در «پالرمو» ی سیسیل وجود دارند.

سال‌هاست که شایعه شده این مومیایی کوچک در طول روز چشم‌هایش را باز و بسته می‌کند، شایعه‌ای که در نهایت توسط محققان ایتالیایی رد شد. به گفته سرپرست کاتاکومب‌های کاپوچین، این پدیده در حقیقت خطای دیدی است که در اثر عبور نور از شیشه تابوت به وجود می آید. از آنجایی که چشمان این کودک کاملاً بسته نشده‌اند، فیلتر شدن نور توسط شیشه محافظ مومیایی توهم باز و بسته شدن چشم را ایجاد می‌کند.

زیباترین مومیایی جهان


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو