متن مجری گری عید مبعث، کوتاه و ادبی

منبع: مینویسم

2

1402/11/21

18:57


برای خواندن متن های مجری گری کوتاه و ادبی به مناسبت مبعث پیامبر می توانید وارد سایت مینویسم شوید و از متن های مجری گری با معنی برای عید مبعث استفاده کنید.

متن مجری گری عید مبعث، کوتاه و ادبی

عید مبعث از اعیاد مهم مسلمانان است. در این روز باشکوه و مبارک حضرت محمد (ص) از طرف خداوند دستور گرفت تا پیامبر و راهنمای مردم باشد و همه را به دین اسلام و خداپرستی هدایت کند. اگر به دنبال متن مجری گری عید مبعث می باشید در ادامه چند متن مجری گری برای عید مبعث نوشته شده است که می توانید از آنها استفاده کنید.

متن مجری گری عید مبعث کوتاه

تاریخ، به مکه رسیده است تا شروعی دیگرگونه را رقم بزند؛ آغازی دیگرگونه در خاکی آفتاب سوخته، در خاکی تشنه، در خاک آکنده از دختران زنده به گور، در خاک آرزوهای زیر خاک. تاریخ ایستاده است تا بنویسد؛ تا پنجره ها را به خواندن فراخواند و کوچه ها را به شنیدن. ایستاده است تا در دل صخره ها و سنگریزه ها، نور جاری کند.

زیباترین تصویر از بعثت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و جهان پیش از آن، درکلام امیر بیان، حضرت علی علیه السلام آمده است. آن پرورده مکتب محمد در نهج البلاغه چنین می‌فرماید: «پروردگار رسولش محمد را در هنگامه‌ ای فرستاد که فاصله قطع رسالت‌ های آسمانی و وحی الهی به درازا کشیده بود.

تویی مایه مباهات و فخر انبیاء ، تویی دعوت کننده به سوی حق به فرمان حق و چراغی تابناک و تابنده که بشر فروافتاده در چاه ضلالت و گمراهی را به سوی سعادت و هوشیاری فرا می خوانی و در این راه ، فقیر و غنی ، سیاه و سفید ، عرب و عجم نمی شناسی و جویای حال کسی می شوی که خاکستر به سرت ریخت و می بخشی قاتل حمزه سیدالشهداء را.

متن مجری گری عید مبعث

ای شاه سوار ملک هستی
سلطان خرد به چیره دستی

ای ختم پیمبران مرسل
حلوای پسین و ملح اول

سر خیل تویی و جمله خیلند
مقصود تویی همه طفیلند

بعثت پیامبر اکرم (ص) مبارک باد

باردیگر باغ رسالت به بار نشست و زیباترین شکوفه هستی شکوفا شد و دل نورانی محمد، تجلی گاه نام و کلام خدای سلام و آیین اسلام گشت. روز مبعث، روز سربلندی انسان و روز بلندای بانگ توحید، بر همه گیتی مبارک.

تویی مایه مباهات و فخر انبیا، تویی دعوت کننده به سوی حق به فرمان حق و چراغی تابناک و تابنده که بشر فرو افتاده در چاه ضلالت و گمراهی را به سوی سعادت و هوشیاری فرا می‌خوانی و در این راه، فقیر و غنی، سیاه و سفید، عرب و عجم نمی‌شناسی و جویای حال کسی می‌شوی که خاکستر به سرت ریخت و می‌بخشی قاتل حمزه سیدالشهدا را. تو که کلامت از منبع لایزال الهی سرچشمه می‌گیرد و رفتارت و سیره زندگانیت سیر و سلوک الی الله است.

متن مجری گری عید مبعث

رکورد عشق بازی را شکستی
فقط با یار در خلوت نشستی

برای اینکه نامحرم نفهمد
قرار عشق را در غار بستی

خدای سبحان، برای وفای به وعده خود و کامل گردانیدن دوران نبوت، حضرت محمد را مبعوث کرد؛ پیامبری که از همه پیامبران، پیمان پذیرش نبوت او را گرفته بود، نشانه‌های او شهرت داشت و تولدش بر همه مبارک بود.

سال ‏ها در خویش نشستیم، بی ‏آنکه شعله امیدی برق خرمن شبانگاهانمان باشد؛ سال‏ها در سایه سیاه شمشیرها و ترانه‏ های باستانی، غریب‏ وار سر در پای بت ‏ها نهادیم و با پاره ‏های آتش سرخ جاهلیت رقصیدیم؛ سال‏ها پنجره‏ هایمان جز به روی نَفْس باز نشد؛ سال‏ها در خویش فرو رفتیم و تأمل بلندمان قصیده ‏ای شد که باغساران سترون در آن به مدح آمده بودند.

متن مجری گری عید مبعث ادبی

هنگامه عید است و پر است از برکات
آمد ز حرا رسول شیرین حرکات
با خلق عظیم شد رسول اخلاق
بر خلق خوشش زصدق و ایمان صلوات

در بیست و هفتم رجب جبرئیل آن امین وحی حق بر حضرت رسول (ص) نازل شد و غار حرا از خورشید روشن‌تر گشت. برگزیده شدن حضرت رسول به پیامبری مبارک باد.

مبارک باشد بر تو ای بهترین خلق انتخابت به عنوان پیامبر خدا ، تو که مصطفایی و دلیل خلقت ، تو که اول المسلمینی و خاتم المرسلین ، تو که شاهدی و بشارتگر ، هشدار دهنده ای و دعوت کننده ، تو که سراسر لطفی و مهربانی و دلیل مهربانی خدا که چه نیکو بر سر بندگان منت نهاد

و چون تویی را یاور امت قرار داد تا الگویی باشی پاک و نیک که نجات دهی بشریت را از باتلاق های خود ساخته خودخواهی و جهالت و سیر کمال و سعادت را نشانش دهی و امت را پا به پا راهنما باشی و همراه حتی اگر تو را گزند رسانند ، توهین کنند و جسارت را به حد اعلاء رسانند در حق تو و در حق اهل بیتت.

خدایا مرا یک دم به خود وامگذار و مگر غیر از آن است که حضرت حق ، یونس پیامبر را یکدم به خود واگذاشت و چنان شد که شد .

ای محمد بخوان به اندازه امتت که بعضی از آنان را مایه مباهات خود در برابر دیگر امتها و دیگر انبیا می دانی ، بخوان به اندازه همه تربیت یافتگان مستقیم و غیر مستقیم مکتبی که بنیان نهادی و دم به دم فرا گیرتر و پر صلابت تر طی طریق می کند .

بخوان محمد ، به اندازه همه ما بخوان ، بخوان محمد ، بخوان.

متن مجری گری برای عید مبعث

متن مجری گری عید مبعث

سلام بر مبعث، بهاری ‏ترین فصل گیتی!

سلام بر مبعث، فصل شکفتن گل سرسبد بوستان رسالت!

سلام بر مبعث؛ نوید تزکیه انسان‏ های شایسته از زشتی‏ ها.

سلام بر مبعث؛ روزی که گل‏ های ایمان در گلستان جان انسان شکوفا شد!

سلام بر مبعث، نوید وحدت حق ‏طلبان جهان از خاستگاه وحی!

پیامبری‌ ات مبارک!
وقتی نوای ملکوتی وحی، در فضای روحانی حرا شکفت، جبرئیل گفت: بخوان!
«نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد»

تو به پیامبری مبعوث شدی؛ با کوله باری از رسالت.
آمدی تا با تبلور حضورت، سرزمین خکشیده حجاز را نفسی دوباره ببخشی.
آمدی تا خار جهل و جهالت را برکنی.
آمدی تا بساط ظلم را برهم زنی.

ناگاه دستی که از نوح علیه السلام تا ابراهیم علیه ‏السلام پل زده بود، کتاب‏های کهنه خاک گرفته را ورق زد و آیه‏ های روشن تجلّی را برای ما زمزمه کرد؛ مردی که از طور تا مکه چشم به چشم و ریگ به ریگ بیابانگردان و بیابان‏ها را می ‏شناخت و در صدایش عطری به روشنایی چشمه ‏سارهای واحه ‏ها بود. دستی کتاب‏های مقدس را برای ما گشود و غبار از سرشاخه‏ های آبی اشراق زدود.

متن مجری گری عید مبعث

بخوان محمد، به اندازه همه ما بخوان، بخوان محمد، بخوان… مبارک باشد بر تو ای بهترین خلق انتخابت به عنوان پیامبر خدا، تو که مصطفایی و دلیل خلقت، تو که اول المسلمینی و خاتم المرسلین، تو که شاهدی و بشارتگر، هشدار دهنده‌ای و دعوت کننده،

تو که سراسر لطفی و مهربانی و دلیل مهربانی خدا که چه نیکو بر سر بندگان منت نهاد و چون تویی را یاور امت قرار داد تا الگویی باشی پاک و نیک که نجات دهی. بشریت را از باتلاق‌های خود ساخته خودخواهی و جهالت و سیر کمال و سعادت را نشانش دهی و امت را پا به پا راهنما باشی و همراه حتی اگر تو را گزند رسانند، توهین کنند و جسارت را به حد اعلاء رسانند در حق تو و در حق اهل بیتت.

بی تاب از حرارت تکلیم، از قله «نبوت» باز می گردد.

آنک ندای «اقرأ باسم ربک الذی خلق» در جانِ روشن پیامبر صلی الله علیه و آله طنین انداخته است .

قرآن، بر قلب مبارک پیامبری نازل می شود که امین وحی است و دلسوز مؤمنان…

مردی از نسل ابراهیم، به پیامبری مبعوث می شود تا دیگر بار کعبه را از آلایش بت ها پاک سازد.

پیامبری می آید تا تجلی رحمتِ خداوند باشد.

پیامبری بی تاب از کوه فرود می آید که جبرئیل را در افق روشن دیده است.

متن مجری گری در مورد عید مبعث

روزگاری بود میوه‌اش فتنه، خوراکش مردار، زندگی‌اش آلوده، سایه‌های ترس شانه‌های بردگان را می‌لرزاند. تازیانه ستم، عاطفه را از چهره‌ها می‌سترد. تاریکی، در اعماق تن انسان زوزه می‌کشید و دخترکان بیگناه، در خاک سرد زنده به گور می‌شدند و در این هنگام بود که محمد بر چکاد کوه نور ایستاد و زمین در زیر پاهای او استوار گردید. بعثت رسول اکرم مبارک باد.

امروز، روز رقص حراست. امروز همه آسمانیان به شکرانه برگزیدنت کِل می‏‌زنند و تمام خاکیان، آسمانی شدنت را پای می‏‌کوبند. تو هلهله شادباش زمینی؛ تو بی‌کرانگی معنا، تو ابدیت واژه‌‏های شعری. حرا، واژه واژه اشک شد و غزلباران اذان جبرییل را به تماشا نشست. حرا از خویش برآمد و به آسمان شد. تو مبعوث شدی تا بارانِ رحمتِ فراگیرت بر ریگستانِ عطشناک جان ببارد و دستان تهی از گوهر ناب ایمان را به قنوتِ زلال دعا و نیایش ببرد. به نام خداوند، شرک را مچاله شده در زباله‏‌دان تاریخ بیانداز و یگانه‏‌پرستی را به نقاط دوردست ذهن‏‌ها پرواز بده! رسالت خویش را در گوش‌‏های پر شده از نادانی بریز! بخوان محمد! سرود عشق بخوان!

بعثت فصلی بهاری در پهنه قرون بود که خداوند، محمد را هم چون گلی زیبا بر دامن رسالت نهاد و سرزمین بطحا را با فروغ چهره این خورشید، تابان کرد. عید مبعث حضرت رسول را تبریک عرض می‌نمایم.

متن مجری گری عید مبعث

زبان دل حضرت محمد (ص) را به عشق می‌خوانَد و خرد در برابر علم لدنی او خیره مانده است. برگزیده شدن حضرت حضرت رسول الله (ص) به پیامبری بر تشنگان عشق و خرد مبارک باد. محمد (ص) نبوت را برانگیخت تا جهان بداند که او چراغ روشنگر هدایت است. عید بعثت بر جهانیان مبارک.

هنگامه عید است و پر است از برکات
آمد ز حرا رسول شیرین حرکات
با خلق عظیم شد رسول اخلاق
بر خلق خوشش زصدق و ایمان صلوات
در بیست و هفتم رجب جبرئیل آن امین وحی حق بر حضرت رسول (ص) نازل شد و غار حرا از خورشید روشن‌تر گشت. برگزیده شدن حضرت رسول به پیامبری مبارک باد.

بعثت حضرت رسول از الطاف بی پایان خداوندی بود که جلوه‌های شکوهمندش تا کرانه‌های ناپیدای زمان امتداد یافته است. در آن روز آسمانی، پس از قرن‌ها خشک سالی معنویتِ مزرعه حیات، ابرهای سایه گستر رحمت الهی بر کویر اندیشه‌ها سایه انداخت و باران عشق، مهر ورزیدن و مهربان زیستن بر کویر تفتیده دل‌ها بارید. باردیگر باغ رسالت به بار نشست و زیباترین شکوفه هستی شکوفا شد و دل نورانی محمد، تجلی گاه نام و کلام خدای سلام و آیین اسلام گشت. روز مبعث، روز سربلندی انسان و روز بلندای بانگ توحید، بر همه گیتی مبارک.

متن مجری گری عید مبعث

ای تا قیامت جاودان اسلام تو آئین تو / ای نقش لبخند خدا روی لب خونین تو
دشمن هم از کف داده دل بر منطق شیرین تو / قرآن و عترت تا ابد رمز بقای دین تو

مبعث حضرت محمد مصطفی (ص) گرامی باد

روز مبعث روز فخر انبیاست
مصطفی نور علی نور خداست

عید مبعث وعده گاه کبریاست
رستگاری، مژدگانی خداست

عید مبعث وعده قالو بلی ست
سر مکنونات هستی بر مَلاست

بر دل کعبه طنین این نواست
یا رسول الله لفظ کیمیاست

روز مبعث مبدأ عشق و صفاست
جلوه گاه مظهر نور هداست

یا رسول الله ذکر ما سواست
وعده گاه عشق بازی با خداست

مصطفیٰ آئینه مهر و وفاست
قلب او با روح قرآن آشناست

نور او افزون ز نور انبیاست
سروریش بر همه عالم رواست

بر لب پیک خدا شور و نواست
لفظ حاتم در ثنای او خطاست

کشتی او مأمن شاه و گداست
ساحلش مطلوب اصحاب رضاست

هر چه باشد او رسول کیمیاست
او شفیع روز فردای شماست

ذکر روز مبعثم یا مصطفاست
یا رسولالله مدد ذکر خداست

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو