جملاتی از بازیگران بزرگ تاریخ سینما؛ سخنان آموزنده بازیگران معروف زن و مرد

جملاتی از بازیگران بزرگ تاریخ سینما؛ سخنان آموزنده بازیگران معروف زن و مرد


منبع: روزانه

1

1402/11/21

19:02


بازیگران شاید بیشتر از هر کسی با حس و احساسات در ارتباط باشند؛ همین نزدیکی با هنر و همچنین حفظ کردنِ متن‌های طولانی فیلمنامه، باعث شده است تا خود این …

جملاتی از بازیگران بزرگ تاریخ سینما؛ سخنان آموزنده بازیگران معروف زن و مرد

بازیگران شاید بیشتر از هر کسی با حس و احساسات در ارتباط باشند؛ همین نزدیکی با هنر و همچنین حفظ کردنِ متن‌های طولانی فیلمنامه، باعث شده است تا خود این بازیگران نیز موفق شوند جملات بسیار زیبا و مفهومی را بگویند؛ در ادامه نگاهی بر این جملات از بازیگران بزرگ تاریخ سینما خواهیم داشت؛ با ما بمانید.

مریلن مونرو

مریلن مونرو

مریلین مونرو بازیگر، خواننده و مدل اهل ایالات متحده آمریکا بود. او که به علت ایفای نقش‌های «بامب‌شل بلوند» (ر.ک. بامب‌شل) در کمدی‌ها آوازه داشت، در دهه ۱۹۵۰ و اوایل دهه ۱۹۶۰ یکی از محبوب‌ترین نمادهای سکس بود و نمادی از روزگار انقلاب جنسی هم شد. او برای یک دهه بازیگری درجه1 بود و تا زمان مرگش در ۱۹۶۲، از فروش فیلم‌هایش ۲۰۰ میلیون دلار درآمد داشت (معادل ۲ میلیارد دلار در ۲۰۲۲). او همواره از نمادهای اصلی فرهنگ مردمی دانسته می‌شود. در ۱۹۹۹، انستیتوی فیلم آمریکا مونرو را ششمین زن در فهرست بزرگ‌ترین افسانه‌های زن روی پرده سینما در عصر طلایی هالیوود قرار داد.

جملاتی زیبا از مرلین مونرو

    من شعر میخوانم تا در زمان، صرفه جویی کنم.

    برخلاف همه چیز، زندگی خالی از امید نیست.

    من می دانستم که متعلق به مردم و جهان هستم؛ نه به این دلیل که با استعداد یا حتی زیبا هستم، بلکه به این دلیل که ​​هیچ وقت متعلق به یک چیز یا کسی دیگه ای نبوده ام.

    مرلین مونرو: چقدر اشتباه است که یک زن فکر کند دنیایی را که می‌خواهد، یک مرد می‌تواند برای او بسازد به جای آنکه خودش بسازد!

    اگه بتونی

    یک دختر رو بخندونی

    میتونی اون رو وادار به

    انجام هر کاری بکنی…

    يكيو دوست داشتم

    انقدر بهش فكر كردم كه

    تصويري كه ازش داشتم

    از خود واقعيش سبقت گرفت

    بعدها ديگه خودشو دوست نداشتم!

    تصور ذهني خودمو دوست داشتم

مطلب مشابه: سخنان بسیار زیبا و جملات آموزنده از رابرت دنیرو؛ اسطوره دنیای بازیگری

جملاتی زیبا از مرلین مونرو

” من خودخواه و عجولم و تا حدی حس ناامنی دارم. اشتباه زیاد میکنم و سخت میشه کنترلم کرد و بعضی وقتها اصلا نمیشه باهام کنار اومد. اما اگه نتونی تو بدترین حالت هام باهام کنار بیای پس مسلما لیاقت بهترین حالتم رو نداری.”

    مرلین مونرو: گاهی وقتی در مهمانی‌ها شرکت می‌کردم هیچ کس تمام آن شب را با من صحبت نمیکرد، مردانی که از همسران و دوست دختر هایشان می‌ترسیدند از من بسیار فاصله می‌گرفتند و زنان در گوشه‌ای جمع می‌شدند تا در مورد شخصیت خطرناک من صحبت کنند!

    مردها معمولا در بیان احساسات خود صریح‌تر و صادق‌ترند ، اما زن‌ها سعی می‌کنند احساسات خود را پنهان کنند و بروز ندهند

    مرلین مونرو: یه رابطه واقعی یعنی داشتن کسی که گذشته شما رو قبول کنه، الان ازتون حمایت کنه، عاشقتون باشه و برای آینده تشویقتون کنه!

    مرلین مونرو تو یکی از گفتگوهاش حرف جالبی زده:

    من آدم خودخواه و بی‌حوصله و متزلزلی هستم. من هم اشتباه می‌کنم.

    رفتارم از کنترل خارج می‌شود و گاهی کنترل کردنم سخت می‌شود؛

    اما اگر نتوانيد من را در بدترین حال تحمل کنید، مطمئن باشید که لیاقت بهترین حال مرا نیز ندارید.

    نقص زیباست. جنون نبوغ است؛ و اینکه خنده‌دار باشی خیلی بهتر از این است که ملال آور باشی!

    دریغ! دوست بدارید، زندگی کنید، گل‌های بهاری را بچینید، برقصید، بخندید، دل‌های خود را در آتش عشق بسوزانید، و جام‌های خویش را تا آخرین جرعه بنوشید. زیرا هم‌چنان که هر چشمه‌ای سرانجام به دریای مرموز می‌پیوندد، دست قضا نیز شادی و سور، کودکی و جوانی، مادرانی را که شیفته‌ی کودکان نوشکفته‌ی خویشند، آوازها و خنده‌ها و عشق‌های پاک را به گور مشئوم سرد می‌فرستد.

    آیا ما به‌راستی دراینجا به‌عبث عشق ورزیدیم!

    حق ترین چیزی که امروز خوندم این نوشته از مرلین مونرو بود:

    بهتر است بدانید که زمانیکه مکالمه با شما کوتاه تر می شود، این مکالمه با فرد دیگری بلند تر می شود.

    مرلین مونرو چقدر زیبا میگه که:

    ‏«اگه توی زشت ترین شرایطم دوستم نداشته باشی، پس توی بهترین شرایطمم لیاقتم رو نداری..»

    ‏اگه یه روزایی حالتون خوب نبود و آدمایی مهم زندگیتون کنارتون نموندن، تو حالِ خوبتون هم لیاقت کنار شما ایستادن رو ندارن، اینو یادت نره

مطلب مشابه: جملات انگیزشی از سیلوستر استالونه؛ متن های انگیزه دهنده از بازیگر راکی و رامبو

جملاتی زیبا از مرلین مونرو

     گناه می کنم و شیطان نیستم،

    من فقط یک دختر بچه ی کوچک ام که در یک دنیای بزرگ برای یافتن کسی که مرا بدون بدنم دوست داشته باشد تلاش می کنم…

        همیشه لبخند بزن زیرا زندگی چیز زیبائیست و چیز های زیادی برای لبخند زدن وجود دارند. مریلین مورنو

        گاهی اوقات مجبوری تاج خود را بر روی سرت بگذاری و به آن ها یاد آوری کنی که با چه کسی طرف هستند. مرلین مونرو

        یک دختر عاقل می بوسد اما عاشق نمی شود، گوش می کند اما باور نمی کند و قبل از اینکه ترک شود، ترک می کند. مریلین مورنو

        یک دختر محدودیت های خود را می داند و یک دختر عاقل می داند که هیچ محدودیتی برای او وجود ندارد. مریلین مورنو

        احترام یکی از بزرگترین گنجینه های زندگی است؛ منظورم این است که اگر آن را نداشته باشید چه چیزی می تواند تکه های این گنجینه را کنار هم قرار دهد؟ مرلین مونرو

        موفقیت، بسیاری از مردم را از شما متنفر می کند. کاش اینطور نبود. لذت بردن از موفقیت بدون اینکه در چشمان اطرافیانت دشمنی ببینی چیز فوق العاده ای است. مریلین مورنو

        آن دختر، دختری بود که حتی وقتی غمگین بود می دانست که چگونه شاد باشد و آن، غم بود. مرلین مونرو

        من فکر میکنم دو چیز در وجود بشر وجود دارد؛ اینکه میخواهد تنها باشد اما در عین حال می خواهد با دیگران باشد. مرلین مونرو

        گاهی با خود فکر میکنم که در جوانی مردن و نرسیدن به سن پیری راحت تر است اما با این کار، شما زندگی خود را کامل نکرده اید. کرده اید؟ شما هرگز کاملا خودتان را نمی‌شناسید. مرلین مونرو

جملاتی زیبا از مرلین مونرو

        میدانم که پشت هر اتفاق، دلیلی وجود دارد. مردم تغییر می کنند و شما یاد میگیرید که بی خیال شوید؛ کارها به درستی پیش نمیروند تا وقتی که درست پیش رفتند قدر آن ها را بدانید؛ دروغ ها را باور می کنید تا در نهایت یاد بگیرید که به غیر از خودتان به هیچ کس اعتماد نکنید؛ و گاهی اوقات چیزهای خوب از هم جدا می شوند تا چیزهای بهتر بتوانند کنار هم قرار بگیرند. مرلین مونرو

        طبیعتا زمان هایی وجود دارد که هر زنی دوست دارد مورد تعریف و تمجید قرار بگیرد و به مهمترین چیز در دنیای یک فرد تبدیل شود. و تنها یک مرد می تواند این تصویر را طراحی کند. مرلین مونرو

        گاهی وقتی در مهمانی ها شرکت میکردم هیچ کس تمام آن شب را با من صحبت نمیکرد، مردانی که از همسران و نامزدهایشان می ترسیدند از من بسیار فاصله می گرفتند و زنان در گوشه ای جمع می شدند تا در مورد شخصیت خطرناک من صحبت کنند. مریلین مورنو

        یک مرد تمایل دارد تا شما را همانطور که هستید بپذیرد در حالیکه اکثر زنان به سرعت شروع به ایراد گرفتن از شما می کنند و می خواهند شما را تغییر دهند.

        من هرگز کسی را فریب ندادم. من اجازه میدهم تا مردم خودشان را گول بزنند. آن ها به خودشان زحمت نمیدهند تا متوجه شوند که من چه کسی و چه چیزی بودم. در عوض، آن‌ها یک شخصیت برای من اختراع کرده اند. من با آن ها بحث نمی کنم. آن ها آشکارا عاشق شخصی هستند که آن شخص، من نیستم.

    لباس های شما باید به اندازه کافی تنگ باشند تا نشان دهند زن هستید اما باید به اندازه کافی گشاد باشند تا نشان دهند که یک خانم هستید.

    عاشق واقعی، مردی است که می تواند با بوسیدن پیشانی تان یا لبخند زدن به چشمانتان یا تنها با نگاه کردن به فضای اطراف، شما را هیجان زده کند.

مطلب مشابه: جملات درباره سینما؛ سخنان و نقل قول درباره بازیگری، فیلم و سینما

آدری هپبورن

آدری هپبورن

آدری هِپبورن بازیگر و خیّر بریتانیایی بود. او به‌عنوان یکی از نمادهای فیلم و مد شناخته می‌شود و از سوی انستیتوی فیلم آمریکا به‌عنوان سومین افسانه زن در سینمای کلاسیک هالیوود رتبه‌بندی شد و نامش در فهرست بین‌المللی خوش‌لباس‌ترین‌ها در تالار مشاهیر قرار گرفت.

هپبورن در خانواده‌ای اشرافی در ایکسل، بروکسل زاده شد و بخش‌هایی از دوران کودکی خود را در بلژیک، انگلستان و هلند گذراند. او در سال ۱۹۴۵ با سونیا گاسکل در آمستردام و از سال ۱۹۴۸ با ماری رامبرت در لندن به تحصیل پرداخت. او در نقش یک دختر از سرایندگان در تولیدات تئاتر موزیکال وست اند شروع به اجرا کرد و سپس در چندین فیلم حضور کوتاه داشت. او در سال ۱۹۵۱ در نمایشنامهٔ جیجی و در تئاتر برادوی به ایفای نقش پرداخت که همان زمان توسط کولت، مصنف نمایش‌نامه، کشف شد.

هپبورن برای بازی در کمدی رمانتیک تعطیلات رمی (۱۹۵۳) به شهرت رسید و اولین بازیگر زنی بود که برای یک نقش‌آفرینی تکی برندهٔ یک جایزهٔ اسکار، یک جایزهٔ گلدن گلوب و یک جایزهٔ بفتا می‌شود. او در همان سال برای اجرای نمایش اوندین برندهٔ جایزهٔ تونی بهترین بازیگر زن شد.

جملاتی زیبا از آدری هپبورن

    من زندگی خود را جدی نمیگیرم اما کارهایی را که در زندگی انجام میدهم را جدی می گیرم.

    از زمانیکه جهان بوجود آمده، بی عدالتی وجود داشته است؛ اما این دنیا، دنیایی است که هرچه کوچکتر شود، قابل دسترس تر می شود. شکی نیست که کسانیکه که بیشتر دارند، تعهد دارند تا به کسانیکه ندارند بدهند.

    بین زندگی طولانی و یک شام عالی یک تفاوت وجود دارد. در شام، چیزهای شیرین در آخر می آیند.

    جذابیت جنسی بیشتر از اندازه گیری هاست. من برای اثبات زن بودن خود به اتاق خواب احتیاج ندارم. من می توانم هنگام چیدن سیب از درخت یا ایستادن در زیر باران، به همان اندازه جذابیت جنسی ایجاد کنم.

    دوستان واقعی خانواده ای هستند که می توانید خودتان انتخاب کنید.

    موفقیت مانند رسیدن به یک تولد عالی است که وقتی به آن میرسید همه چیز مانند قبل است.

    زیبایی یک زن به لباسی که می پوشد، به اندامی که دارد یا طرز شانه زدن موهایش نیست. زیبایی یک زن در چشم های او دیده می شود؛ چرا که چشم، دروازه ی قلب اوست، جایی که عشق در آن سکونت دارد. زیبایی واقعی یک زن در روح او منعکس می شود. خدمتی است که با عشق انجام میدهد و محبتی است که از خود نشان می دهد. زیبایی یک زن تنها با سال هایی که پشت سر گذاشته رشد می کند.

جملاتی زیبا از آدری هپبورن

    آرایش تنها می تواند ظاهر شما را زیبا کند و اگر از درون زشت باشید هیچ کمکی به شما نمی کند مگر اینکه آن را بخورید.

    زیبایی یک زن در چشمان او تجلی پیدا می کند زیرا چشم دروازه ای به سوی قلب اوست ، جایی که عشق در آن سکنی گزیده است.

    به نظرم دختران شاد زیباترین دختران هستند.

    به سرعت ببخشید، به آرامی ببوسید، صادقانه عشق بورزید، به راحتی بخندید و هرگز از چیزی که لبخند به لب های شما نشانده احساس پشیمانی نکنید.

    زندگی یک جشن است، لباس مخصوص آن را به تن کنید.

آن زمان که هیچ کس را ندارید تا برایش یک فنجان چای درست کنید

آن زمان که هیچ کس به شما نیاز ندارد نقطه ای است که زندگی شما به پایان رسیده است

    باید صادقانه بگویم که من هنوز داستان های افسانه ای را می خوانم و آن ها را بیش از هر داستان دیگری دوست دارم.

    من اغلب مجبورم تنها باشم. اگر شب یکشنبه تا صبح دوشنبه را در آپارتمانم به تنهایی سپری کنم کاملا خوشحال می شوم. من با این روش نیروی خودم را باز می یابم..

    به نظر من گذشته به من کمک کرد تا قدردان امروز باشم و نمی خواهم با ابراز نگرانی در مورد آینده، امروز خود را خراب کنم.

جملاتی زیبا از آدری هپبورن

همیشه سعی کردم بهتر کار کنم و افق کمی دورتر را ببینم

من همواره تلاش می کنم خودم را بیشتر بسط دهم

    می گویند عشق بهترین سرمایه گذاری است … هرچه بیشتر بدهی بیشتر به تو برمی گردد.

    تفاوت میان عمر طولانی و یک شام عالی در آن است که در شام خوراکی های خوشمزه را آخر از همه سرو می کنند.

    به مرور که سن تان بالاتر می رود به این درک خواهید رسید که دو دست دارید یکی برای کمک به خودتان یکی برای کمک به دیگران.

    چیزهای خوب قرار نیست درست در دامن تو بیفتد! خداوند بسیار بخشنده است اما انتظار دارد تو سهم خودت را اول انجام دهی.

    آرایش تنها می تواند ظاهر شما را زیبا جلوه دهد اما اگر درون زشتی داشته باشید کمکی به شما نخواهد کرد، مگر آن که آرایش را بخورید!

این که امیدوار باشم بتوانم موفقیتم را حفظ کنم امید زیادی است

اما من آن را به زور نمی خواهم

بلکه فقط بهترین کاری که می توانم انجام می دهم و آن امیدوار بودن است.

چارلی چاپلین

چارلی چاپلین

سِر چارلز اسپنسر چاپلین بازیگر طنز، فیلم‌ساز و آهنگساز انگلیسی بود که در دوره فیلم صامت به شهرت رسید. چاپلین از طریق شخصیت سینمایی خود، یعنی ولگرد کوچولو، به نمادی جهانی بدل شد و یکی از مهم‌ترین چهره‌های تاریخ سینما محسوب می‌شود. حرفه‌اش از کودکی در دوران ویکتوریا تا یک سال پیش از مرگش در سال ۱۹۷۷، بیش از ۷۵ سال به طول انجامید و طی این مدت با ستایش و جنجال‌هایی نیز روبه‌رو شد.

دوران کودکی چاپلین در لندن با فقر و سختی گذرانده شد؛ به‌طوری‌که پدرش مفقود بود و مادرش با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کرد. او پیش از نه سالگی دو بار به اردوی کار فرستاده شد. زمانی که ۱۴ ساله بود، مادرش در آسایشگاه روانی بستری شد. چاپلین اجرا را از سنین پایین آغاز کرد و بعدها به‌عنوان بازیگر تئاتر و کمدین مشغول به کار شد. او در ۱۹ سالگی با شرکت فرد کارنو قرارداد بست و این شرکت او را به ایالات متحده برد. او برای صنعت سینما کشف شد و در سال ۱۹۱۴ برای استودیو کی‌استون آغاز به کار کرد. او خیلی زود شخصیت ولگرد کوچولو را به وجود آورد و شمار زیادی از علاقه‌مندان را به خود جلب کرد. او فیلم‌های خود را کارگردانی کرد و همچنان که به شرکت‌های اسنای، میوچوال و فرست نشنال می‌رفت، به بهبود هنر خود ادامه داد. تا سال ۱۹۱۸، او یکی از چهره‌های مشهور جهان بود.

متن‌های عمیق از چارلی چاپلین

اشتباهم این بود هر جا رنجیدم

خندیدم

فکر کردند درد ندارد

ضربه ها را محکم تر زدند

اگه همش سرت پایین باشه

رنگین کمونو نمی بینی

ساعت خرید، ولی زمان نه

می‌توان مقام خرید، ولی احترام نه

می‌توان کتاب خرید، ولی دانش نه

دارو خرید، ولی سلامتی نه

خانه خرید، ولی زندگی نه

و بالاخره، می‌توان قلب خرید، ولی عشق را نه

زمانی که شروع به دوست داشتن خود کردم

فهمیدم تمام درد و رنج های عاطفی

تنها هشداری برای من بود

که متوجه شوم خلاف حقیقت وجودی ام زندگی می کنم

و امروز میدونم که این یعنی اصالت

اگر شاد بودی، آهسته بخند تا غم ناراحت نشود

و اگر غمگین بودی آرام گریه کن تا شادی ناامید نشود

روزی که بدون خنده سپری بشه

یه روز بیهوده ست!

مطلب مشابه: سخنان دانشمندان بزرگ؛ متن و جملات آموزنده از 6 دانشمند معروف و موفق

متن‌های عمیق از چارلی چاپلین

هیچ چیز در این دنیای فانی ماندگار نیست

مگر سختی هایمان

زندگی از نمای نزدیک یه تراژدی

و از نمای دور یه کمدیه

زندگی می تونست خیلی زیباتر بشه

اگه دیگران تو را به حال خودت رها می کردن

برای اینکه واقعا خوشحال باشی

باید بلد باشی با دردهات بازی کنی

تنفر از انسان ها از بین میره

دیکتاتورها میمیرن

و قدرتی که اونها از مردم گرفتن به مردم برمیگرده

و اگرچه مردم میمیرن

آزادی هرگز نابود نمیشه

این دنیا، دنیای بی رحمیه

و برای کنار اومدن با اون باید بی رحم بود

شکست بی اهمیته

شجاعت میخواد که از خودت یک احمق بسازی

من با خدای خودم در صلح و آرامشم

درگیری من با خلق خداست

متن‌های عمیق از چارلی چاپلین

همه ما می خوایم به همدیگه کمک کنیم

بشر اینطوریه

ما دوست داریم با شادی هم زندگی کنم

نه با غم و اندوه همدیگه

تنها چیزی که بیش از همه غمگینم می کنه

تصور روزیه که بخوام به تجمل عادت کنم

تنها میخوام یک چیز باقی بمونم

میخوام فقط و فقط یک دلقک باقی بمونم، نه هیچ چیز دیگه ای

دلقک بودن من رو حتی از سیاستمداران بالاتر می بره

من فکر می کنم خنده دارترین بخش های زندگی

زمان هاییه که کاری اشتباه را در زمانی درست انجام میدیم

پیروزی نصیب افراد شایسته خواهد شد

به نظرم عموم مردم نمی دانند چه می خواهند

این نتیجه ای بود که به واسطه شغلم به دست آوردم

زندگی میتونه خیلی زیباتر باشه اگر از اون نترسی

تنها چیزی که زندگی نیاز داره

شجاعت و تخیل و کمی پوله

من همیشه دوست دارم زیر باران قدم بزنم

اینطوری کسی گریه هام رو نمی بینه

تخیل بدون عمل، هیچه

متن‌های عمیق از چارلی چاپلین

بیایید برای ناممکن ها بجنگیم

بزرگترین دستاوردهای بشر در طول تاریخ

حاصل غلبه بر چیزی ناممکن بوده است

چارلی چاپلین میگه :

آدم خوبی باش

ولی وقتت رو برای اثباتش به دیگران

تلف نکن …. !

وقتی بچه بودم کنار مادرم می‌ خوابیدم

و هر شب یک آرزو می‌ کردم

مثلا آرزو می‌ کردم برایم اسباب بازی بخرد

می‌ گفت : میخرم به شرط اینکه بخوابی

یا آرزو می‌ کردم برم بزرگترین شهربازی دنیا

می‌ گفت : میبرمت به شرط اینکه بخوابی

یک شب پرسیدم : اگر بزرگ بشوم به آرزوهایم میرسم؟

گفت : میرسی به شرط اینکه بخوابی

هر شب با خوشحالی می‌ خوابیدم

انقدر خوابیدم که بزرگ شدم و آرزوهایم کوچک شدند

دیشب مادرمو خواب دیدم

پرسید : هنوز هم شب ها قبل از خواب به آرزوهایت فکر می‌ کنی؟

گفتم : شب‌ ها نمی‌ خوابم

گفت : مگر چه آرزویی داری؟؟

گفتم : تو اینجا باشی و هیچ آرزویی نداشته باشم

گفت : سعی خودم را می‌ کنم به خوابت بیایم به شرط آنکه بخوابی

مطلب مشابه: جملاتی زیبا از نویسندگان مرد ایرانی؛ متن های عمیق و با مفهوم از 6 نویسنده

مارلون براندو

مارلون براندو

مارلون براندو جونیور بازیگر آمریکایی بود. او را یکی از اثرگذارترین بازیگران قرن بیستم می‌دانند، که در ۶۰ سال فعالیت، به چندین افتخار از جمله دو اسکار، سه بفتا و چهار گلدن گلوب رسید. براندو در کنش‌گری، به‌ویژه جنبش‌های حقوق مدنی سیاه‌پوستان و سرخ‌پوستان آمریکا نیز فعال بود. او یکی از نخستین بازیگرانی است که روش بازیگری استانیسلاوسکی و بازیگری متد را به مخاطبان جریان اصلی رساند.

براندو در ۱۹۵۱ برای بازی در اتوبوسی به نام هوس، تحسین و نامزد اسکار شد. او برای بازی در در بارانداز (۱۹۵۴) اسکار گرفت و بازی‌اش در وحشی (۱۹۵۳) تصویری ماندگار در فرهنگ مردمی شد. براندو برای بازی در نقش امیلیانو زاپاتا در زنده‌باد زاپاتا! (۱۹۵۲)، ژولیوس سزار (۱۹۵۳) و سایونارا (۱۹۵۷) هم نامزد اسکار شد. بازی در زنده‌باد زاپاتا! برایش جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره کن را به همراه داشت.

جملاتی زیبا و عمیق ار مارلون براندو

من با تظاهر به اینكه یك دیوانه ام از خدمت در ارتش معاف شدم . آنها فكر می كردند كه من دیوانه ام . در فرم مشخصات فردی كه برای پر كردن به من داده بودند، زیر كلمه نژاد نوشتم : انسان و در زیر كلمه رنگ نوشتم : گوناگون !

 مردم تمایل به این دارند كه هر كسی را، خوب یا بد، به اسطوره تبدیل كنند. واقعا اسطوره یی چون «الویس پریسلی » با آن هیكل باد كرده و آن شیوه ناشیانه اش در سرگرم كردن مردم چه ارتباطی با «كمال » دارد?

 آخرین هنرمندان بزرگ در هر حیطه یی احتمالا یكصد سال پیش مردند.

 هالیوود قبرستان فرهنگ است .

 من همیشه از ملاقات با آدم ها تنفر سوزانی داشته ام . آنها به جای دیدار با آدمی كه با انبوهی از چیزهای دیگر مرتبط است با یك هنرپیشه عوضی سینما روبرو می شوند و این قطعا نفرت انگیز است .

 مطمئنا زندگی چیز دیگری به جز خواندن كتاب هایی درباره خودت است .

جملاتی زیبا و عمیق ار مارلون براندو

 در ته قلبت خوب می دانی كه ستارگان سینما مطلقا هنرمند نیستند. شكسپیر گفت : هیچ هنری كه ساختار مغز را در صورت آشكار كند وجود ندارد.

 از آنجا كه الیاكازان خودش به نوعی بازیگر بود، می توانست بهترین هدایت كننده یك بازیگر باشد. او چیزهایی را درك می كرد كه كارگردان های دیگر در درك و فهم آن ناتوان بودند. یادم هست كه سرصحنه فیلمبرداری «جیلو پونته كرو» با خودش یك تفنگ حمل می كرد. او گفته بود كه اگر براندو به حرف های من گوش نكند با این تفنگ به او شلیك خواهم كرد. او به شكل هیستریكی خرافاتی بود و هر دو جیب كتش پر از طلسم های گوناگون خوش شانسی و رفع بلا بود. روزهای پنجشنبه نباید از او هیچ پرسشی می كردی چرا كه اعتقاد داشت در این روز سوال كردن شگون ندارد. او هر چیز ارغوانی رنگی را از روی صحنه حذف می كرد، حتی اگر آن چیز شراب روی میز غذا بود.

 من یك بار مرتكب این كار شدم و به زمین خوردم . اما به هر حال در اغلب فیلم هایی كه بازی كرده ام خودم را كارگردانی كرده ام .

 بازیگری صرفا به معنای قوادی است . بعضی ها قوادی پول را می كنند و بعضی ها هم قوادی قدرت را. من این حرفه را كنار نگذاشته ام اما از آدم هایی كه این كار را می كنند، متنفرم .

 اغلب مردم فكر می كنند كه بازیگری كاری است كه قادر به انجامش نیستند. اما آنها از صبح تا شام این كار را می كنند. ماهرانه ترین نوع بازیگری كه تاكنون دیده ام متعلق به آدم های معمولی است كه سعی دارند وانمود كنند كه دارند چیزی را احساس می كنند كه در واقع احساسش نمی كنند یا سعی در مخفی كردن چیزی دارند. بازیگری مهارتی است كه هر آدمی آن را در سنین آغاز زندگی اش فرا می گیرد.

 اگر یك بازیگر نتواند بداهه گویی كند، احتمالا زن تهیه كننده فیلم او را برای بازی در فیلم انتخاب كرده است .

 رابطه ما با سرخپوست های امریكایی در طی تاریخ یك رابطه نامعمول بوده است . تاكنون هیچ گروهی از آدم ها این چنین آگاهانه و بی رحمانه گروه دیگری از آدم ها را سركوب نكرده اند كه امریكایی ها در مورد سرخپوست ها عمل كرده اند.

 من متوجه شده ام كه اندازه پهنای لبخند یك آدم هالیوودی كه در برابرم قرار گرفته ، ارتباط مستقیمی با میزان سودآوری آخرین فیلمم دارد.

 تو می توانی حرف و سخنی را با یك حس و حال خاص و احیانا با یك لبخند بر زبان جاری كنی . اما وقتی همین حرف به صورت حروف چاپی ظاهر می شود دیگر در آن هیچ لبخندی وجود ندارد.

جملاتی زیبا و عمیق ار مارلون براندو

 ما می بایست در واقع تمام سیاستمدارها را بازیگر بنامیم .

 بانوان میانسال شهركی در آریزونا مرا احاطه كرده بودند و خطاب به من می گفتند: آقای براندو ما تو را همچون ناپلئون دوست داریم . ناپلئون ! پناه بر خدا! آنها از من امضا می خواستند و همزمان ، شوهرانشان مرا به سوی یك دیوار هل می دادند تا در آنجا كنار زن هایشان از من عكس بگیرند.

در مورد برناردو برتولوچی (فیلمساز)

برتولوچی آدم بسیار حساسی است ، اما حالا شاهد موفقیت را در آغوش كشیده است . او عاشق این است كه عكسش را روی جلد مجلات كار كنند.

 اگر اجازه می دادم كه تی شرت هایی با اسم مارلون براندو فروخته شود می توانستم پول زیادی به جیب بزنم . تی شرت های براندویی حداقل یك میلیون دلار فروش می كنند.

 فكر می كنم برتولوچی ، مثل من ، نمی دانست فیلمی كه دارد می سازد «آخرین تانگو در پاریس » درباره چیست .

 من نمی توانم كمدی بازی كنم . كمدین ها مشهورترین آدم های تراژیك دنیا هستند.

جملاتی زیبا و عمیق ار مارلون براندو

 با شركت در آن مصاحبه های احمقانه خودم را در معرض افكار عمومی جامعه امریكا قرار نمی دهم تا آنها از این طریق بتوانند به درون روح و روان من راه یابند. روح و روان هر فرد یك مكان خصوصی است .

 فیلم ها ادامه دهنده دوران كودكی اند و هر كس با توسل به آنها می خواهد آزادتر، قدرتمندتر و جذاب تر باشد.

 كافكا و كی یر كه گارد (فیلسوف ) موجوداتی برجسته اند. آنها قدم به حیطه های ناشناخته روح و روان بشر گذاشته اند، در حالی كه پیش از آنها هیچ نویسنده و فیلسوف دیگری جرات این اكتشاف رانداشت . از نظر برخی افراد اینها قهرمان های واقعی اند، نه الویس پریسلی .

 چرا چیزهایی كه یك ستاره سینما می گوید برای همه این قدر مهم است ? ستاره سینما آدم مهمی نیست . فروید، گاندی و ماركس آدم های مهمی هستند. بازیگری سینما یك كار كسالت بار خسته كننده بچگانه است و بیش از آن هیچ .

 از میان همه شگفتی هایی كه تاكنون شنیده ام ، بیش از همه این برایم عجیب بوده كه انسان ها با اینكه می دانند مرگ پایانی ناگزیر است ، اما وقتی كه زمانش می رسد و مرگ نزدیك می شود، از آن می ترسند.

مطلب مشابه: جملات تاریک و فوق سنگین فلسفی؛ متن های سنگین فلاسفه معروف

آل پاچینو

آل پاچینو

آلفردو جیمز پاچینو بازیگر و فیلم‌ساز آمریکایی است. او در طول پنج دهه فعالیت خود جوایز گوناگونی دریافت کرده‌است؛ از جمله یک جایزهٔ اسکار، دو جایزهٔ تونی و دو جایزهٔ امی. این جایزه‌ها، پاچینو را به اندک بازیگرانی بدل می‌سازد که تاج سه‌گانه بازیگری را دریافت کرده‌اند. به او همچنین جوایزی چون یک عمر دستاورد هنری بنیاد فیلم آمریکا، سیسیل بی دمیل و نشان ملی هنر اعطا شده‌است.

پاچینو در اچ‌بی استودیو و اکتورز استودیو، بازیگری متد را نزد چارلی لاتن و لی استراسبرگ فرا گرفت. او در ۲۹ سالگی با نقشی مختصر در ناتالی و من (۱۹۶۹) نخستین فیلم بلند خود را بازی کرد. پاچینو با بازی در فیلم وحشت در نیدل پارک (۱۹۷۱) که نخستین نقش اصلی او بود، مورد توجه قرار گرفت. او پس از بازی در فیلم پدرخوانده (۱۹۷۲) به کارگردانی فرانسیس فورد کوپولا، با نقش موفق مایکل کورلئونه شهرت بیشتری یافت و مورد تقدیر قرار گرفت. پاچینو برای بازی در این نقش، نخستین بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد اما به آن دست نیافت. او این نقش را در فیلم‌های پدرخوانده: قسمت دوم (۱۹۷۴) و پدرخوانده: قسمت سوم (۱۹۹۰) بازآفرینی کرد.

سخنانی از آلپاچینو

اینکه توقع داشته باشی زندگی باهات خوب باشه،

چون تو باهاش خوبی ؛

مثل اینه که توقع داشته باشی یه گرگ تورو نخوره،

چون توام اونو نمیخوری ..!

تونی مانتانا ( آل پاچینو ) :

هی! با من درباره اعتماد حرف نزن؛ ازش خوشم نمیاد!

صورت زخمی

پدرم پیشنهادی بهش داد که نتونه رد کنه. لوکا یه اسلحه گذاشت رو سرشو پدرم بهش گفت: یا امضاش باید پای قرارداد باشه یا مغز سرش

پدرم همیشه میگفت دوستاتو به خودت نزدیک کن. ولی دشمناتو نزدیکتر

اسم من مایکل کورلئونست. یه آمریکایی ام که تو سیسیل مخفی شدم. خیلی ها ممکنه برای این اطلاعات بهت پول بدن، ولی بدون دخترت بی پدر میشه، عوض اینکه صاحب شوهر بشه

پدرخوانده

اینکه توقع داشته باشی زندگی باهات خوب باشه،

چون تو باهاش خوبی ؛

مثل اینه که توقع داشته باشی یه گرگ تورو نخوره،

چون توام اونو نمیخوری ..!

تونی مانتانا ( آل پاچینو ) :

هی! با من درباره اعتماد حرف نزن؛ ازش خوشم نمیاد!

صورت زخمی

پدرم پیشنهادی بهش داد که نتونه رد کنه. لوکا یه اسلحه گذاشت رو سرشو پدرم بهش گفت: یا امضاش باید پای قرارداد باشه یا مغز سرش

سخنانی از آلپاچینو

ترجیح میدم کسی که میخواد منو بکشه ازم متنفر باشه . تا اینکه برای انجام وظیفه اش این کارو بکنه

بعد از ظهر سگی

سعی کن همیشه راست بگی، حتی وقتی داری دروغ میگی

تو زندگی یه چیزایی رو آسون میشه فهمید، ولی سخت میشه فهموند

صورت زخمی

خودبینی گناه مورد علاقه ی منه، یک افیون کاملا طبیعی

وکیل مدافع شیطان

بهتره شونه هاتو برای کس دیگه ای بالا بندازی، چون من کورم

هر وقت تو زندگی به یک دوراهی می رسیدم می دونستم راه غلط کدومه و راه درست کدوم. ولی همیشه راه غلطو انتخاب می کردم، چون این راه درست لعنتی همیشه سختتر بود

واقعا خدا باید نابغه بوده باشه که تونسته زنها رو خلق کنه.

بوی خوش زن

سخنانی از آلپاچینو

آدمایی که خودکشی می کنن ترسو نیستن، فقط بین دو تا جهنم جهنم اونورو انتخاب میکنن

دنی براسکو

همیشه آماده باش تا هر چی رو داری بتونی تو سی ثانیه ترک کنی

مخمصه

میگن آدم دوبار می میره ؛ یه بار وقتی که روح از بدنش جدا میشه و یه بار “وقتی کسی که دوسش داره برای آخرین بار اسمشو صدا می زنه”

رفقای استوار

گاهی معمولی ترین و ابتدایی ترین داشته های زندگی آدم ها، می شه بزرگترین حسرت زندگیت!

بی خوابی

من فهمیدم که گذشت زمان

باعث التیام زخم نمیشه

با وجود این در بهترین حالت

دردش رو کم و کمتر میکنهترجیح میدم کسی که میخواد منو بکشه ازم متنفر باشه . تا اینکه برای انجام وظیفه اش این کارو بکنه

بعد از ظهر سگی

تو زندگی یه چیزایی رو آسون میشه فهمید، ولی سخت میشه فهموند

صورت زخمی

خودبینی گناه مورد علاقه ی منه، یک افیون کاملا طبیعی

– وکیل مدافع شیطان

سخنانی از آلپاچینو

بهتره شونه هاتو برای کس دیگه ای بالا بندازی، چون من کورم

هر وقت تو زندگی به یک دوراهی می رسیدم می دونستم راه غلط کدومه و راه درست کدوم. ولی همیشه راه غلطو انتخاب می کردم، چون این راه درست لعنتی همیشه سختتر بود

واقعا خدا باید نابغه بوده باشه که تونسته زنها رو خلق کنه.

– بوی خوش زن

آدمایی که خودکشی می کنن ترسو نیستن، فقط بین دو تا جهنم جهنم اونورو انتخاب میکنن

دنی براسکو

همیشه آماده باش تا هر چی رو داری بتونی تو سی ثانیه ترک کنی

مخمصه

میگن آدم دوبار می میره ؛ یه بار وقتی که روح از بدنش جدا میشه و یه بار “وقتی کسی که دوسش داره برای آخرین بار اسمشو صدا می زنه”

رفقای استوار

گاهی معمولی ترین و ابتدایی ترین داشته های زندگی آدم ها، می شه بزرگترین حسرت زندگیت!

بی خوابی

من فهمیدم که گذشت زمان

باعث التیام زخم نمیشه

با وجود این در بهترین حالت

دردش رو کم و کمتر میکنه

سخنانی از آلپاچینو

من هیچ وقت شهرت و معروف بودن را دوست نداشتم.

اغلب این احساس را داشتم که می خواهم فرار کنم و مخفی شوم.

من هیچ وقت نظر خودم را بیان نمیکنم،

نظراتی که من راجع به هر چیزی دارم به زندگی شخصی من مربوط هستند..

حرفه را فراموش کنید، کار را انجام دهید..

اگر احساس کنید کاری که انجام می دهید در مسیر درست است و

به جایی می روید و هدف مشخصی داشته باشید و بر روی هدف خود پایدار بمانید،

سرانجام همه چیز اتفاق می افتد.حرفه را فراموش کنید، کار را انجام دهید..

اگر احساس کنید کاری که انجام می دهید در مسیر درست است و

به جایی می روید و هدف مشخصی داشته باشید و بر روی هدف خود پایدار بمانید،

سرانجام همه چیز اتفاق می افتد.

اگر بتوانید با مردم همزاد پنداری کنید،

می توانید با مردم همدلی کنید و بنابراین همه چیز را می فهمید.

من برای شهرت آمادگی نداشتم.

شهرت به طور ناگهانی سراغم آمد،

و من ظرفیت از پس آن بر آمدن را نداشتم.

من به عنوان یک استندآپ کمدین کارم را شروع کردم

مردم حرفم را باور نمی کنند وقتی این را به آنها می گویم،

من در کمدی بود که خود را شناختم…

سخنانی از آلپاچینو

آنچه مشخص است این است که زمان زخم را التیام نمی بخشد،

اما با روش بسیار مهربانانه، آن ها را تا حدی کم رنگ می کند.

من در ابتدا یک فرد خجالتی بودم،

فقط با قرار گرفتن در کانون توجهات یاد گرفته ام که

با کمرویی خودم کنار بیایم.

    شما به افرادی نیاز دارید که

    بتوانند آنچه را که نمی خواهید بشنوید به شما بگویند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو