بیوگرافی کوئنتین تارانتینو کارگردان مطرح و صاحب سبک آمریکایی

بیوگرافی کوئنتین تارانتینو کارگردان مطرح و صاحب سبک آمریکایی


منبع: آرگا

1

1402/12/1

14:05


در بیوگرافی کوئنتین تارانتینو می خوانید که وی هنرمند چند منظوره فعال در کارگردانی، بازیگری، تهیه کنندگی، فیلمنامه نویسی که فعالیتش را با بازی شروع نمود و سپس به عنوان کارگردان و فیلمنامه نویس فعالیتش را ادامه داد و البته با همین فعالیت ها توانست شناخته شده و مطرح گردید.

کوئنتینو تارانتینو از کارگردانان مطرح و مورد توجه آمریکایی می باشد که کارگردانی بسیاری از فیلم های پرفروش سینمای هالیوود از جمله «بیل را بکش»، «داستان عامه پسند»، «هشت نفرت انگیز»،«روزی روزگاری در هالیوود» را برعهده داشته است. از بازیگران روزی روزگاری در هالیوود می توان به برد پیت و لئوناردو دی کاپریو اشاره داشت. در این مطلب شما همراهان عزیز آرگایی را با بیوگرافی کوئنتین تارانتینو آشنا می کنیم. 

بیوگرافی کوئنتین تارانتینو +عکس هایش

بیوگرافی کوئنتین تارانتینو

کوئنتین تارانتینو با اسم کامل «کوئینتین جروم تارانتینو» کارگردانی مطرح و محبوب از جمله کارگردانان آمریکایی می باشد که با بررسی سبک حرفه ای او به یک طنز زیر پوستی، خشونت واضح و یک داستان غیر خطی برمی خوریم، تارانتینو را همچنین «کارگردان دیجی» معرفی می کنند که علت این اسم گذاشتن چگونگی بهره بردن او از موسیقی جهت ایجاد صحنه های منحصر به فرد در فیلم های خود می باشد.
تارانتینو در بیست و هفتم ماه مارس سال ۱۹۶۳ در ناکسویل – ایالت تنسی ایالت متحده متولد شده و اسم خویش را بر اساس یکی از کاراکترهای مجموعه تلویزیونی آمریکایی دود اسلحه (Gunsmoke) برگزید. پدرش به اسم تونی از هنرپیشه و نوازندگان موسیقی و مادر وی نیز به اسم کانی مک هیو پرستار بود. او از طرف پدری ایتالیایی و از طرف مادری ابرلندی است که عمر ازدواج آنها خیلی کوتاه بود و کوئنتین را مادربزرگش پرورش داد.

مرور زندگی شخصی و حرفه ای کوئنتین تارانتینو

تارانتینو وقتی در مقطع متوسطه تحصیل می کرد، دوره های نمایشنامه نویسی را پشت سر گذاشت و سرانجام وقتی تنها ۱۵ سال داشت آن را کنار گذاشت. بعدا او در مغازه اجاره فیلم فعالیتش را شروع نمود و به صورت عملی کسب تجربه کرد و با فیلم ها و ژانرهای مختلف آشنا شد. این هنرمند در قامت کارگردان، بازیگر، تهیه کننده، نمایشنامه نویس توانسته عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد و به یکی از چهره های ماندگار و ابدی در زمینه های فعالیتی خود گردد. او در ابتدای دهه ۱۹۹۰ میلادی به عنوان یک پدیده نوظهور دیده شد که موفقیت خود را مدیون استعداد و تجربیات عملی خویش می باشد؛ در فیلم های سینمایی وی هیجان موج می زند که بر مبنای هوش و توانایی تهیه شده است که خشونت در رگ و پوست آن جای گرفته و تفکیک ناپذیر می باشد.

زندگینامه کوئنتین تارانتینو بازیگر، کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس

مرور زندگی شخصی و حرفه ای کوئنتین تارانتینو

آشنایی با زندگینامه کوئنتین تارانتینو

کوئنتین تارانتینو کیست؟ معرفی آثارش

از بازیگری تا کارگردانی و تهیه کنندگی

او فعالیتش را در عرصه هنر به عنوان بازیگر و البته آن هم در نقش هایی کوچک شروع نمود و سپس در ۱۹۹۲ نخستین فیلم خود به اسم «سگ های انباری» را تهیه نمود که با استقبال خوبی روبرو شد و توانست در فستیوال فیلم ساندنس سال (۱۹۹۲) اکران گردد، این فیلم را نشریه انگلیسی بعنوان بزرگترین فیلم متسقل کل تاریخ معرفی کرده است.

مرور زندگی شخصی و حرفه ای کوئنتین تارانتینو

آشنایی با زندگینامه کوئنتین تارانتینو

حقایق جالب در مورد تارانتینو و آثارش

فیلم های این هنرمند معمولا دارای مشخصه های خاصی از جمله سوژه های طنز، داستان غیر خطی، حضور پررنگ و پیوسته خشونت، تیم هنرپیشه های قوی، ارجاع های بسیار به سایر فیلم ها و فرهنگ عامه و … می باشند که به واسطه ی این مشخصه ها توانسته است هواداران منحصر به فردش را داشته باشد. او توسط پیتر باگدانوویچ (فیلمساز و تاریخ دان بزرگ) از تاثیرگذارترین کارگردان های هم نسل خود معرفی شد که این هنرمند پیشکسوت الگوی فعالیتی بسیاری از هنرمندان موفق همچون «برایات دی پالما»، «مارتین اسکورسیزی»، «ژان لو گدار»، «سرجیو لئونه» بوده است. کوئنتین سالهای طولانی را مشغول نوشتن بود و سعی می نمود که دو تا از فیلمنامه هایش را نوشته و نخستین تجربه های کارگردانی خود را نیز کسب نماید. بنابراین فیلم های «قاتلین بالفطره و سگ های انباری» پل ارتباطی او با دنیای هنر بودند. تارانتینو تا حال حاضر موفق شده دو جایزه اسکار به خاطر ایفای نقش در فیلم سینمایی «داستان عامه پسند» و فیلم سینمایی «جنگجوی زنجیر گسسته» را به خود اختصاص دهد که به خاطر فیلم جنجگوی زنجیر گسسته توانست جایزه بفتا و گلدن گلوب را نیز به دست آورد. به طور کلی فیلم های او به سبکی خاص نمایش دهنده خشونت است. فیلم داستان عامه پسند او در فستیوال کن در ۱۹۹۴ موفق به دریافت «نخل طلای فستیوال کن» گردد و همچنین او به واسطه این اثر کاندیدای ۷ جایزه اسکار گردید که تارانتینو و «راجر آواری» از نویسندگان فیلمنامه این اثر موفق به دریافت جایزه اسکار برترین فیلمنامه غیر اقتباسی گردیدند.

فیلم سینمایی روزی روزگاری در هالیوود پس از فیلم داستان عامه پسند دارای مقام دوم در پرفروش بودن می باشد و بعنوان یکی از ده فیلم برتر ۲۰۱۹ برگزیده گردید. روزی روزگاری در هالیوود در ده رشته کاندید جایزه اسکار گردید که موفق شد جایزه اسکار برترین هنرپیشه نقش مکمل مرد را برای برد پیت اسطوره هالیوود و نیز جایزه اسکار برترین طراحی صحنه برای کوئنتین تارانتینو به ارمغان آورد.

کوئنتین تارانتینو کیست؟ و چگونه آغاز کرد و به شهرت رسید؟

آشنایی با بیوگرافی کوئنتین تارانتینو کارگردان محبوب

بیوگرافی کوئنتین تارانتینو +عکس هایش

آشنایی با زندگینامه کوئنتین تارانتینو

زندگی شخصی و ازدواج

کوئنتین نخستین بار در ۲۰۰۹ با دنیلا پیک که دختر موزیسینی اهل اسرائیل می باشد آشنا گردید، وقتی او جهت معرفی و تبلیغات فیلم حرامزاده های لعنتی خویش در اسرائیل حاضر شده بود، این آشنایی شکل گرفت و وارد رابطه شدند که ۳ سال بعد این رابطه تمام شد اما دوباره ۴ سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۶ رابطه شان را آغاز کردند و کوئنتین از وی در ۲۰۱۷ خواستگاری نمود. نتیجه این ازدواج یک فرزند پسر و یک فرزند دختر با اختلاف سنی ۲ سال می باشد.

آشنایی با بیوگرافی کوئنتین تارانتینو

بیوگرافی کوئنتین تارانتینو +عکس هایش

در مقاله های افشاگرانه منتشر شده هاروی واینستاین انگشت اتهام آزار جنسی، بدرفتاری و حتی تجاوز او به حداقل ۲۰ زن دستیار اداری، بازیگر و تهیه کننده اشاره شد که پس از عیان گردیدن آمار آن از ۸۲ نفر هم فراتر رفت که گوئنیت پالترو، آنجلینا جولی، کیست بکینسل، کیت بلانشیت، آسیا آرجنتو و لایست آنتونی در مان آنها دیده می شدند. کوئنتین تارانتینو که رفیق صمیمی و بیست و پنج ساله او بود سکوت کرد، اما پس از مدتی فشار آوردن اشاره کوچکی به این موارد نمود که گمانه هایی مبنی بر همدستی و مشارکت او نیز وجود داشت.

آشنایی با زندگینامه کوئنتین تارانتینو

ولی در یکی از اعتراف های شگفت انگیز این هنرمند اسم میرا سوروینو نامزدش به گوش می خورد، نامزدی که قرار بود با یکدیگر ازدواج نمایند ولی پس از مدتی رابطه شان پایان یافت و تارانتینو نیز برای ۱ سال افسردگی گرفت و معتاد شد. اتفاقی که شبیهش برای مارتین اسکورسیزی افتاده بود. در واقع اینطور که برآورد می شود تجاوز هاروی واینستاین ملقب به غول تجاوز هالیوود موجب پایان رابطه آن دو شده است. او سپس با سوفیا کاپولا رابطه ای را آغاز کرد که عمرش کوتاه بود. و رابطه بعدی او دنیلا پیک کارگردان بود که برای مدتی جدا شدند و در این میان رابطه های دیگری را داشت و دوباره با یکیدگر رابطه شان را از سر گرفتند.

بیوگرافی کوئنتین تارانتینو +عکس هایش

مرور زندگی شخصی و حرفه ای کوئنتین تارانتینو

معرفی آثار

کوئنتین تارانتینو به دفعات متعدد توانسته جایزه های اسکار و گلدن گلوب، بفتا، خرس طلایی، نخل طلای فستیوال کن را از آن خود نماید. البته که او یک کارگردان و تهیه کننده و فیلمنامه نویس قهار و موفق است و آثارش بسیار هستند اما بعضی از آثار او نسبت به سایر آثارش موفق ترند که در ادامه به آنها می پردازیم. او فعالیتش محدود به سینما بوده و در عرصه تلویزیون و تولید سریال فعالیتی نداشته است.

زندگینامه کوئنتین تارانتینو بازیگر، کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس

سینما

  • فیلم سینمایی سگ های انباری در سال ۱۹۹۲
  • فیلم سینمایی داستان عامه پسند در سال ۱۹۹۴
  • فیلم سینمایی چهار اتاق در سال ۱۹۹۵
  • فیلم سینمایی جکی براون در سال ۱۹۹۷
  • فیلم سینمایی بیل را بکش در سالهای ۲۰۰۱ – ۲۰۰۳
  • فیلم سینمایی ضد مرگ در سال ۲۰۰۷
  • فیلم سینمایی حرامزاده های لعنتی در سال ۲۰۰۹
  • فیلم سینمایی جنگجوی زنجیر گسسته در سال ۲۰۱۲
  • فیلم سینمایی هشت نفرت انگیز در سال ۲۰۱۵
  • فیلم سینمایی روزیروزگاری در هالیوود در سال ۲۰۱۹

آشنایی با بیوگرافی کوئنتین تارانتینو

زندگینامه کوئنتین تارانتینو بازیگر، کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس

کوئنتین تارانتینو کیست؟ و چگونه آغاز کرد و به شهرت رسید؟

آشنایی با بیوگرافی کوئنتین تارانتینو کارگردان موفق

کوئنتین تارانتینو و رابرت دنیرو

آشنایی با زندگینامه کوئنتین تارانتینو

در این مطلب اختصاص داده شده به بیوگرافی کوئنتین تارانتینو شما را با زندگینامه این هنرمند که در زمینه های مختلف کارگردانی، تهیه کنندگی، فیلمنامه نویسی و … فعالیت دارد می پردازد، آشنا می سازیم. امیدواریم از مطالعه آن که به بعد شخصی و حرفه ای زندگی این پدیده پیشکسوت بی همانند نهایت لذت را برده باشید. در صورت تمایل با دیگر اسطوره های آمریکایی در زمینه های مختلف همچون تام هنکس و مارلون براندو می توانید کلیک کردن بر روی لینک ها را انتخاب نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو