روستای اشتبین و دیدنی های این روستای تاریخی

روستای اشتبین و دیدنی های این روستای تاریخی


منبع: آرگا

1

1402/11/21

21:11


اگر از علاقه مندان به دیدنی های روستای اشتبین هستید در این بخش با زیبایی های زیادی آشنا می شوید. این روستا در ارتفاعات کوهستانی واقع شده و مورد توجه است.

روستای اشتبین که یک روستای گردشگری زیبایی بوده و قدمت آن به دوران صفوی باز می‌ گردد. این روستا در کنار رودخانه ارس بوده و یکی از رودخانه های مرزی فوق العاده برای گردشگران است.

سفر به اشتبین

معرفی روستای اشتبین:

این روستا از مهم ترین دیدنی های آذربایجان شرقی برای شما علاقه مندان می باشد. معماری های پلکانی در این بنا زیبا بوده و با بخش های مختلفی از آن آشنا می شوید. دیدنی های آذربایجان شرقی با زیبایی های متنوع خود مورد توجه هستند.

خانه های اشتبین

موقعیت روستا:

این روستا در بخش سیه رود و از توابع آن است. روستایی در حلفا با علاقه مندان زیاد که از زیبایی های آن دیدن خواهید کرد. یکی از مهم ترین روستاهای استان آذربایجان شرقی با زیبایی های فوق العاده که از آن دیدن می کنید.

آثار تاریخی روستا:

این روستا قدمت زیادی داشته و هر ساله گردشگران زیادی دارد. در این روستا مردمانی با گویش های تاتی بوده که دارای ویزگی های فرهنگی زیادی هستند. بخشی از دیدنی تاریخی این منطقه گورستان های قدیمی آن می باشند. کتیبه هایی به خط ثلث با اهمیت بالا که می توانید از آن ها دیدن کنید.

دامنه زیبای اشتبین

کتیبه ای متعلق به خواجه احمد بوده و اهمیت زیادی دارد. قدمت سازه های این‌ نواحی به زمان شاه طهماسب و صفویان می رسد. این سنگ نوشته ها نیز به ۸۰۰ سال پیش باز می گردد. برخی از مقبره ها بر روی تپه ها واقع شده که نمایی دیدنی دارد.

نکات بازدید از روستا:

در راهنمای سفر به این روستا با جاذبه های زیادی رو به رو می شوید. روستای اشتبین تنوع و جذابیت های فوق العاده ای دارد. بهترین زمان برای بازدید از این روستا فصل های تابستان بوده که شرایط آب و هوایی بهتری داشته و معتدل تر است.

روستای اشتبین

در سفر به این روستا می‌ توانید از سوغاتی های این‌ منطقه خریداری کنید و یک تجربه بسیار عالی داشته باشید. سوغاتی های بومی این نواحی مربوط به اقتصاد محلی است. بوم‌گردی در این نواحی نیز تجربه عالی دیگر بوده که از آن لذت می برید.

تماشای خانه های روستای با معماری های فوق العاده نیز بخش دیگری از زیبایی های این‌ نواحی محسوب می شوند. این روستا دارای انواعی از باغات بوده و دارای درختان البالو، گردو، توت، ازگیل، انار، انجیر و … بوده که می توانید از محصولات مرغوب و با کیفیت این نواحی خریداری کرده و استفاده نمایید.

ارتفاعات اشتبین

معماری روستا:

در بررسی معماری های این روستا نیز با بخش های مختلفی رو به رو هستید. این منطقه در ارتفاعات کوهستانی قرار دارد و دارای ویژگی های زیادی است. معماری های منحصر به فرد این بنا به صورت پلکانی بوده و سقف هایی به معماری خاص است.

سبک معماری ها به دوران صفوی و قاجاری می رسد. بافت خانه ها قدیمی و روستایی بوده و درون خانه ها نیز دارای اشپزخانه، انبار علوفه، کارگاه، اتاق نشیمن و … می باشد. این معماری های فوق العاده دیدنی هستند.

مکان های دیدنی جلفا نیز تنوع و جاذبه های زیادی داشته و علاقه مندان زیادی را به سوی خود می کشاند و شما عزیزان با زیبای های آن آشنا خواهید شد. با وجود این زیبایی ها علاقه مندان زیادی به این نواحی سفر م کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو